JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Quote from: simsatit on October 11, 2018, 17:12:23
Hi,

zijn de Nolan films ook niet allemaal analoog geschoten?
Daar zie ik het iig niet bij, toegegeven filmgrain is zeker zichtbaar bij sommige films, soms is dat de bedoeling/stijl, soms is dat gewoon slecht gemasterd, heb nooit vergeleken met Sony of Epson of dat wat minder aangezet wordt, maar als dat wel zo is, is dat zeker weer een pluspunt voor die projectoren, zo heeft iedere projector zijn min en plus punten, zelf ben ik een contrast junkie, dus is de X7x00 serie voor mij en mijn budget heel fijn.
Als je ruis wil zien ... kijk naar War of the worlds of Interstellar. En dat noemen die regisseurs dan artistiek verantwoord ... ik noem het gewoon het verknoeien van het beeld.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

raindog

#376
Quote from: N1v3K on October 11, 2018, 17:04:51
Ruis valt mij vooral op bij analoog geschoten film. Het natuurlijke filmgrain wordt dan heel erg aangezet op de JVC's.
Zal ik dus zeker ook gaan testen wanneer ik voor een nieuwe projector ga kijken. Hopelijk is het verbeterd, want buiten dat word ik erg enthousiast van de nieuwe JVC's :)

Persoonlijk vind ik het dat de JVC's van de laatste jaren ruis veroorzaken. Ik zie het in ieder geval niet.

Wat volgens mij meer aan de hand is dat de JVC's een wat pittiger beeld hebben dan de Sony's, met meer randscherpte (op de native resolutie van 1080p) en een hoger contrast. Het totaalplaatje is daardoor soms iets rauwer dan de meeste Sony's die juist een heel mooi zacht, verfijnd plaatje laten zien.
Ik begrijp dat veel mensen hierdoor, vooral bij korrelige films of minder goede bronnen, een voorkeur hebben voor een Sony. Zelf vind ik een VW360 op veel punten ook mooier dan bijvoorbeeld een 7900. Maar stellen dat een JVC ruist, wat ik hier soms lees, dat is een beetje de wereld op zijn kop. Dat je bij een JVC sneller ruis waarneemt dan op een Sony lijkt me een correctere stelling.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

N1v3K

Concreet voorbeeld dan...

Laatste keer dat ik voor een projector ging kijken, heb ik bij Werner even de VW260 en de X5900 naast elkaar gezien. Het viel mij op bij de Bluray van Aliens. Waar het op de Sony eruit zag zoals het hoorde, was het op de JVC haast niet om aan te zien. Of dat komt door het harde van die laatste... Zou kunnen...

Ik kijk regelmatig 80's films nog eens, dus voor mij persoonlijk is het wel belangrijk  ;D

reza

De jvc heeft indd een ''harder'' beeld dan de Sony. Maar dit kan je prefect fine-tunen, ik herken dan ook niet dat ruis waar iedereen het over hebt, want ook dat kan je behoorlijk weg krijgen, hierdoor wordt het beeld wat softer maar dit is dan ook prima voor 80s movies :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

Ik snap wel wat je zegt ja, ik houd ook best van 80's films, en daar zie ik ook best wat ruis (Dark City laatst nog eens gekeken en was niet echt pristine;) )
Als de Sony daar beter mee omgaat, mooi meegenomen als je van die periode films houdt en je een Sony projector hebt.
JVC gaat iig bijzonder goed om met mooi materiaal, goede masters, en dat is toch wat ik meest kijk.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

raindog

Quote from: N1v3K on October 11, 2018, 18:16:06
Ik kijk regelmatig 80's films nog eens, dus voor mij persoonlijk is het wel belangrijk  ;D

Het is inderdaad persoonlijk in hoeverre men zich er aan stoort, of het juist prettig vind. Zelf vind ik de verschillen minder groot dan jij ze ervaart en, zoals Reza zegt, de instellingen doen ook echt veel. Behalve de MPC instelling is ook de pixel allignment van belang.

Bij Vik heb ik de N5 al even mogen zien en ik was erg onder de indruk. Heel zacht, scherp en plastisch beeld. Met veel rust er in :worship: Het contrast ervaarde ik als best wel hoog maar de pure zwaartwaarde was wel wat minder dan ik gewend ben, ongeveer op niveau van een VW360 vermoed ik.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

simsatit

Quote from: raindog on October 11, 2018, 18:34:05
Het is inderdaad persoonlijk in hoeverre men zich er aan stoort, of het juist prettig vind. Zelf vind ik de verschillen minder groot dan jij ze ervaart en, zoals Reza zegt, de instellingen doen ook echt veel. Behalve de MPC instelling is ook de pixel allignment van belang.

Bij Vik heb ik de N5 al even mogen zien en ik was erg onder de indruk. Heel zacht, scherp en plastisch beeld. Met veel rust er in :worship: Het contrast ervaarde ik als best wel hoog maar de pure zwaartwaarde was wel wat minder dan ik gewend ben, ongeveer op niveau van een VW360 vermoed ik.

VW360 is ook zelfde msrp toch? 6000€?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

raindog

Volgens mij heeft de VW360 een adviesprijs van €6.999,- maar deze wordt vervangen door de VW570 en die gaat naar €7.999,- en zal dus qua prijs moeten concurreren met de JVC N7.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

simsatit

Quote from: raindog on October 11, 2018, 19:01:46
Volgens mij heeft de VW360 een adviesprijs van €6.999,- maar deze wordt vervangen door de VW570 en die gaat naar €7.999,- en zal dus qua prijs moeten concurreren met de JVC N7.

Duidelijk, thanks.
Dan blijft de X7900 met advies prijs aan 4000 wel een heel interessante instapper voor veel mensen denk ik op dit ogenblik.
Ik denk slim van JVC om deze als recent model te behouden.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Nou instapper prijzen zaten altijd rond de €2000-2500.  ;)

simsatit

Quote from: Kjelt on October 11, 2018, 19:29:20
Nou instapper prijzen zaten altijd rond de €2000-2500.  ;)

Ja ik ben het er mee eens dat 4000€ niet even iets is dat de meeste mensen even klakkeloos kunnen uitgeven, maar zeker overjarige modellen zijn nieuw tegen dat soort prijzen wel eens te koop en de verschillen tussen een X7500 en en X7900 zijn klein dus daar ligt het probleem niet, maar 4000 is inderdaad geen instapprijs, maar wel de instapper van JVC, daar moeten we het maar mee doen, of gewoon voor een mooie Epson of Sony kiezen, die hebben daar nog wel modellen in.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

vik

De vorige generatie projectoren hebben last van de bekende D-ILA ruis (noise) dat klopt.

De rest is "Input noise" dus komt van de bron. Slechte bron meer ruis en ook de E-shift reageert daarop. Dat was ook duidelijk te zien tijdens de IFA show op de NX9. Een simpele media player gaf gelijk ruis en met de CM Oppo totaal geen last van. Wel is het zo dat de nieuwe lijn echt wel een verbetering is t.o.v. de andere generaties.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat. Heb je al zo vaak gezegd dat je een hele mooie projector hebt.  ;)

Quote from: Binky007 on October 10, 2018, 16:41:49
Ben ook even naar CineMike geweest om de projectoren te bekijken. Wat zijn ze mooooooi  :pompom:

N5
Mooi beeld. Motion flow is goed. Haalt iets de scherpte eruit maar is te verwaarlozen. Scherpte is super. Beter als mijn X7000
Vind de kleuren erg goed. Nadeel van de N5 tov de NX9 en de X7000 is dat het contrast to wat minder is. Mijn X7000 heeft meer pop dan de N5.
Ik zou zelf niet mijn X7000 inruilen voor een N5. Ik ben dus ook erg nieuwsgierig naar de N7 die wel de Colour Gamut en een hogere contrast heeft tov de N5.

NX9
Wow wat is deze geweldig. Mooi beeld. Super scherp. En heel veel pop. Alles komt zo je scherm uit lopen. Maar ja dat mag ook wel voor die prijs.
Kleuren op HDR zijn erg goed. Contrast Goed. Motion Flow goed. En dan nog de 8K e-shift. Maakt het net nog iets scherper.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Bestaat Sony nog? Als ik iets hoor of zie (YouTube) dan is er niet zo veel positiefs te melden :D
Ze zijn deze ronde behoorlijk stil blijven staan.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

raindog

Kom op Reza, niet zo flauw doen, je bent toch geen JVC-fanboy of wel ;)

Sony heeft zijn modellen een prima update gegeven dit jaar, niets schokkends maar dat hoeft ook niet elk jaar. Dat JVC nu 'eindelijk' ook native 4K kan aanbieden maakt een Sony nog niet achterhaald he...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

#391
Kogel door de kerk, eshift noise is me toch te veel, ik kies toch voor de N5, november moet ik hem hebben :pompom: :pompom:

Kan niet wachten maar zal geduld moeten hebben..

Met super veel dank aan hchifi (Marcel) voor de superservice 🙏🙏,  ik hoop dat ik dat hier mag melden, zo niet verwijder ik dit stukje.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Leuk! Had je hem wel al gezien dan?

simsatit

#393
nee, ik ga er gewoon voor, vertrouw er op dat het een heel mooie projector is, contrast is dan misschien niet zo hoog als de N7, maar daar heb ik geen centen voor, en ik ben een X5000 gewend dus, i'll survive.

Het gaat mij vooral om geen eshift ruis meer te hebben, sync tijden vind ik heel vervelend bij de X serie, en ik kijk alleen maar 4K (upscaled Madvr en Pana speler)

en ik houd ook van 4K gamen en dan is een native paneel toch echt wel top!

Ik kan niet wachten maar zal geduld moeten hebben, ben nu projector loos.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

N1v3K


scoc

Zou toch eerst een demo afwachten tussen X7900 en N5. Heb je N5 al gezien?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Quote from: scoc on October 15, 2018, 21:00:23
Zou toch eerst een demo afwachten tussen X7900 en N5. Heb je N5 al gezien?
Nee, zegt hij hierboven toch al.

simsatit

Quote from: scoc on October 15, 2018, 21:00:23
Zou toch eerst een demo afwachten tussen X7900 en N5. Heb je N5 al gezien?

Heb de X7500 even gehad, voor eerder genoemde zaken ga ik toch voor de N5
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#399
zie ook zeer uit naar 4K gaming via de HTPC
heb ook 10tb aan HD content dat ik upscale met MadVR, en een Pana 424 en inmiddels een behoorlijke collectie UHD schijfjes, dus de stap naar 4K is voor mij wel een logische👍😎

en wat zal ik blij zijn als de HDMI sync tijden gewoon even met 70% gereduceerd worden, ik erger me er toch wel behoorlijk aan, alsmede eshift noise.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.