Denk er nu aan om eventueel via Panasonic UB9000 met HDR optimizer maar outputten naar SDR verder te gaan voor een tijdje op mijn JVC X7000. Als ik het goed begrepen heb kan ik dan gewoon in low lamp spelen en moet ik die gamma D toestanden niet gebruiken.
Ik heb ergens gelezen dat Panasonic er van uitgaat dat de projector gamma 2.4 gebruikt. Dat zou dus theoretisch de beste instelling moeten zijn.
Gamma D inderdaad niet gebruiken. Zou ook niet automatisch mogen opspringen als de projector SRD2020 ontvangt van de Panasonic.
Ikzelf gebruik low lamp op mijn X5000 en dat is meer dan helder genoeg voor UHD's. Ziet er echt heel mooi uit, sinds ik de Panasonic heb vind ik het nu echt een meerwaarde om bepaalde films op UHD te hebben.
Ik heb wel een klein scherm (80 inch), een korte projectieafstand en nog weinig uren op mijn X5000. Maar ik heb het idee dat er toch heel wat marge is, ook voor grotere schermen.
Met je X7000 zou je ook kunnen overwegen om de P3/DCI filter te gebruiken voor UHD's, maar dat kost dan wel lichtopbrengst. Je kan het eens uittesten.
Als je louter voor de optimizer en SDR2020 een nieuwe Panasonic speler zou kopen, dan zou ik je aanraden om een
UB400 of UB800 te nemen (edit: ik bedoel de UB424 of de UB824 in Nederland- . De UB9000 kost veel meer en de meerwaarde van dat toestel zit normaal in het audiogedeelte.