JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Quote from: Masterkale on October  4, 2018, 18:23:49
Dit is enkel te horen met een zeer hoogwaardige set. De voeding van de projector stoort op de rest van jouw apparatuur.

Sorry maar ik heb hier toch een klein beetje moeite mee om te geloven. Het is niet omdat er in toestel X een betere voeding zit dat toestel Y beter presteert. En laten we projectors maar beoordelen op video gebied is immers al lastig genoeg zo  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Masterkale

Quote from: Kjelt on October  4, 2018, 21:51:16
Lange discussie die hier offtopic is maar even snel, alle consumentenproducten zijn emc gekeurd wat inhoudt dat ze geen storing mogen veroorzaken en ook relatief immuun zijn voor externe storing. Als je dus last hebt van de voeding van een projector dan heb je of een mains issue waarbij je misschien je set niet gescheiden of gefilterd hebt tov andere apparatuur, of je kabels met name luidspreker kabels zijn niet voldoende afgeschermd, of je gebruikt geen gebalanceerde kabels die ook vrijwel immuun zijn voor externe storing of de behuizing van de gebruikte apparatuur is hf lek of je kabels lopen parallel met voedingskabel en zo zijn er nog tien en wel meer mogelijke oorzaken te noemen.
Mocht de hdmi kabel de culprit zijn zou ik overstappen op optische hdmi kabel, dat is zowiezo voor 4k60 en langere lengtes een goede keuze.

Bedankt voor de input Kjelt. Maar al van het bovengenoemde is perfect voor elkaar.  Het probleem valt iets te reduceren als je de aarde aan nul legt in de meterkast. Het probleem is dan alleen dat je weer andere dingen gaat missen.
EMC staat overigens los van gewoon vervuiling die via je netsnoer naar binnen komt. De datasat heeft ook een iec filter die helaas ook niet alles kan ondervangen. Maar ik zou zeggen voor de lezers hier. Test het geheel dus met en zonder beamer aangesloten mogelijk hoor je verschil. Zo niet dan kunnen er andere oorzaken zijn.
Overigens is na de cm tuning dit probleem verholpen op mijn x7500 dus ik heb er verder geen last.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

riwi

Quote from: simsatit on October  4, 2018, 20:30:12
Ja, true, maar dan nog denk ik dat de meningen hier behoorlijk over verdeeld zijn, want wat let de filmmakers van nu om niet in 60fps te schieten?
Is daar een goede reden voor? weet jij, of iemand anders dat misschien?
Zit het in de standaard van bioscopen vast of zo?

Filmmakers gebruiken de vaagheid van de pan om bv. het gevoel van snelheid over te brengen op de kijker.
Tevens is bij 60fps de belichting van ieder beeldje korter. Theoretisch heb je dan minder licht en die je moet compenseren met een groter diafragma en een andere scherptediepte in het beeld zelf. Film en fotografisch technisch zegt men dus 24fps prima te vinden.
Maar Werner en evt Job zullen dit beter kunnen uitleggen.

Voor mij is denk ik 60fps hardstikke prachtig voor veel materiaal. Ik vond Billy Lynn ook geweldig om te zien op 60fps. Of ik het voor alle films zou willen dat weet ik niet. Maar zoals je zegt moet de gehele verwerking na de 60fps camera en alle stappen daarna toegericht zijn op 60fps en dat is het nog lang niet zoals ik wel eens gehoord heb.

simsatit

thanks voor de uitleg mannen wb 24fps tov 60fps!
Makes sense.

Hoe dan ook vond ik SVP altijd een heel mooi prog voor convertie 24>60, maar dat is persoonlijk, ik houd van smooth pans.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Maar goed, back to the JVC's!

De geluiden zijn in elk geval zeer positief, en als de motionflow goed is en ze ook nog stiller zijn dan de Sony's ben ik om  :)

Kjelt

Ja klinkt zeker goed, ik wil ze wel eens gecalibreerd naast elkaar zien  ;)

home@the movies

Quote from: Kjelt on October  4, 2018, 23:35:03
Ja klinkt zeker goed, ik wil ze wel eens gecalibreerd naast elkaar zien  ;)

Waar ga je dat voor elkaar krijgen  ;D ;D ;D ;D

Net nog een paar uur zitten verder spelen met de projector, maar voorla nu in combo met de HDR Optimizer en tone mapping van de Panasonic.
Ik ben er nu eindelijk min of meer uit wat er met het signaal gedaan wordt in de Pana.heb ook wat foto's waarbij je duidelijk een aantal zaken kan zien.
Wat mij tegenvalt is de Auto tone mapping van de JVC, die doet eigenlijk eerder iets wat we niet willen dan wel, meer hierover binnenkort.
Ik val in herhaling maar zet de Pana met HDR Optimizer samen met de mooie prestaties van de JVC en je hebt een winnende combo.
Ik moet de toestellen overmorgen al opnieuw afgeven, heb nog maar amper de tijd gehad om de 9 even onder handen te nemen  :( maar wat ik zag deed me wel watertanden.
Benieuwd naar wat de Sonys gaan brengen.

simsatit

Quote from: home@the movies on October  5, 2018, 00:03:08
Waar ga je dat voor elkaar krijgen  ;D ;D ;D ;D

Net nog een paar uur zitten verder spelen met de projector, maar voorla nu in combo met de HDR Optimizer en tone mapping van de Panasonic.
Ik ben er nu eindelijk min of meer uit wat er met het signaal gedaan wordt in de Pana.heb ook wat foto's waarbij je duidelijk een aantal zaken kan zien.
Wat mij tegenvalt is de Auto tone mapping van de JVC, die doet eigenlijk eerder iets wat we niet willen dan wel, meer hierover binnenkort.
Ik val in herhaling maar zet de Pana met HDR Optimizer samen met de mooie prestaties van de JVC en je hebt een winnende combo.
Ik moet de toestellen overmorgen al opnieuw afgeven, heb nog maar amper de tijd gehad om de 9 even onder handen te nemen  :( maar wat ik zag deed me wel watertanden.
Benieuwd naar wat de Sonys gaan brengen.


Je hebt je dus voornamelijk op de N5 geconcentreerd?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Ben wel benieuwd hoeveel hoger het ANSI contrast nu echt is met de nieuwe generatie, las al van jou dat je een diep en 3 dimensionaal plaatje zag, heel dynamisch, zou ook met het hogere ANSI te maken kunnen hebben?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

QuoteJe hebt je dus voornamelijk op de N5 geconcentreerd?

Vandaag wal ja, op de X9 heb ik een filmpje gezien en wat gespeeld met settings en eigenlijk gewoon een eerste oordel gedaan puur op kijkervaring, dat wordt vaak nogal onderschat :-)
Verder nog niets gekalibreerd of gemeten tot nu toe. De 5 heb ik nu redelijk in kaar gebracht ware het niet dat er een ( voorspelde) bug is opgedoken waarbij het toestel om de 15 min in protection gaat. Iedere keer weer opnieuw opstarten en wachten en weer beginnen meten. meestal gebeurt dit dan nog als je midden in een gamma meting of zo zit waarbij je dan best weer overnieuw begint.  :crazy:
Op de koop to begaf ook mijn muridio het nog waardoor ik mij moest behelpen met de masciola UHD calibratie Blu Ray, niet de vlotste dag achter de rug vandaag  :devil: :devil:

home@the movies

#310
trouwens eens kijken wie er nog wakker is, een kleine test ik post twee fotos, en er is daarbij Ites aan de hand. Ik verklap nog niets, ben benieuwd wie de eerste is die de juiste opmerking maakt. en zeg nu aub niet dat de ene op zijn kop staat hé,  ;D ;D geen idee hoe dat komt eigenlijk


reza

De 1 zit op de kop, de ander niet :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

zie je wel, ik pas het net aan en ja hoor al te laat  :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

riwi

#313
De Max FLL en FALL zijn anders gemeten door de JVC. De ene 500/400 en de ander 3900/3200

riwi

Misschien verandert het als je de HDR optimalisatie aan of uit zet. Wel vreemd want dit zou een waarde zijn die hij leest van de bron.

home@the movies

#315
Quote from: riwi on October  5, 2018, 00:40:51
De Max FLL en FALL zijn anders gemeten door de JVC. De ene 500/400 en de ander 3900/3200

helemaal juist, als de optimizer uit staat leest hij wat er effectief op de disc staat, waneer je de optimizer aan zet dan wijzigen de levels.

Dit heef te maken met wat je in het video menu van de Panasonic aangeeft als weergever, je heb daar 3 verschillende mogelijkheden, weergever met hoge, gemiddelde en lage lichtopbrengst. Alle drie hebben ze dus verschillende levels aan deze presets hangen.
Waneer je nu de optimizer aanzet dan gat de tone mapping van de Pana het signaal mappen naar de waarde die je gekozen hebt bij het instellen. In dit geval heb ik gekozen voor weergever met lage lichtopbrengst, en dit is nu waar de Pana zo good in is, hij slaagt er bijzonder goed in om de het algehele video level op een mooi niveau te brengen en toch niet hard te clippen. Integendeel, hij laat nu een stuk meer details in de higlights zien dan waneer je de functie zou uitzetten. Logisch aangezien de projector dan plots terug 3900 Nits voorgeschoteld krijgt.
Dit is echt een functie die wat tijd vraagt om even te doorgronden maar een zeer fraai stukje beeldverbetering van Pana.
De Auto tone mapping van de JVC's is iets wat absoluut niet zo werkt, wel integendeel.
Morgen wat meer uitleg daarover.

donaldk

De Panasonic stuurt dan een aangepast infoframe naar de weergever?

The Luggage

Quote from: home@the movies on October  5, 2018, 00:55:40
Waneer je nu de optimizer aanzet dan gat de tone mapping van de Pana het signaal mappen naar de waarde die je gekozen hebt bij het instellen. In dit geval heb ik gekozen voor weergever met lage lichtopbrengst, en dit is nu waar de Pana zo good in is, hij slaagt er bijzonder goed in om de het algehele video level op een mooi niveau te brengen en toch niet hard te clippen. Integendeel, hij laat nu een stuk meer details in de higlights zien dan waneer je de functie zou uitzetten. Logisch aangezien de projector dan plots terug 3900 Nits voorgeschoteld krijgt.
Dit is echt een functie die wat tijd vraagt om even te doorgronden maar een zeer fraai stukje beeldverbetering van Pana.

Werner: laat jij de Pana een HDR signal uitsturen + optimizer of laat jij de Pana een SDR-2020 signaal uitsturen + optimizer?

Op basis van de benaming zou je op het eerste zicht denken dat de "HDR optimizer" niet zou werken op een SDR signaal, maar uit posts van Kris Deering (op AVS of Bluray.com) had ik begrepen dat de optimizer ook actief werkt als je SDR-2020 uitstuurt.

Kris Deering adviseerde toen voor projectorgebruikers alleszins om SDR2020 uit te sturen (niet HDR), de optimizer aan te zetten, te kiezen voor de projector-stand (dus weergever met laagste lichtopbrengst) en dan de slider aan te passen op basis van het maximaal aantal nits dat je projector effectief kan weergeven (te meten met een lichtmeter). Ik dacht dat hij in één van zijn posts ook aangaf dat Panasonic elke stand van de slider bedoeld had voor een bepaald niveau van nits (en dat hij ergens heeft aangegeven hoe je kan berekenen welke stand van de slider theoretisch bedoeld is voor jouw gemeten niveau van nits).

Sorry als dit te veel offtopic is, misschien hoort dit eerder in een topic over de Panasonic. 

Teejoo

Ben nu ook wel erg benieuwd naar het verschil tussen de N5 en N7

home@the movies

Quote from: The Luggage on October  5, 2018, 10:33:02
Werner: laat jij de Pana een HDR signal uitsturen + optimizer of laat jij de Pana een SDR-2020 signaal uitsturen + optimizer?

Op basis van de benaming zou je op het eerste zicht denken dat de "HDR optimizer" niet zou werken op een SDR signaal, maar uit posts van Kris Deering (op AVS of Bluray.com) had ik begrepen dat de optimizer ook actief werkt als je SDR-2020 uitstuurt.

Kris Deering adviseerde toen voor projectorgebruikers alleszins om SDR2020 uit te sturen (niet HDR), de optimizer aan te zetten, te kiezen voor de projector-stand (dus weergever met laagste lichtopbrengst) en dan de slider aan te passen op basis van het maximaal aantal nits dat je projector effectief kan weergeven (te meten met een lichtmeter). Ik dacht dat hij in één van zijn posts ook aangaf dat Panasonic elke stand van de slider bedoeld had voor een bepaald niveau van nits (en dat hij ergens heeft aangegeven hoe je kan berekenen welke stand van de slider theoretisch bedoeld is voor jouw gemeten niveau van nits).

Sorry als dit te veel offtopic is, misschien hoort dit eerder in een topic over de Panasonic.

Ik stuur nu HDR uit op de JVC's met de optimizer aan en de Panasonic op projector stand, dat is echt geen probleem op een 2m50 scherm.
Of je SDR/2020 of HDR wil kijken is gewoon 100% afhankelijk van de projector die je gebruikt en je eigen voorkeur voor hoeveel licht je wil in HDR.
Ik ga voor dat ik de review van de JVC's online zet eert even een ander topic maken over het auto tone mapping verhaal en de Panasonic optimizer. Vooral omdat dit toch wel een heel belangrijk gegeven is in hoe je HDR kan kijken, als ik dat ook nog allemaal in de review moet opnemen gaat het een bijzonder lang verhaal worden vrees ik, en ik schrijf meestal al niet de kortste reviews ;-)

home@the movies

Quote from: Teejoo on October  5, 2018, 17:52:42
Ben nu ook wel erg benieuwd naar het verschil tussen de N5 en N7

Ja ik ook :-)

papaleo

Quote from: Teejoo on October  5, 2018, 17:52:42
Ben nu ook wel erg benieuwd naar het verschil tussen de N5 en N7

Ik zal jullie uit de droom helpen...
Dat is de prijs,de N7 is duurder dan de N5  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

scoc

#322
Ik probeer het allemaal een beetje te volgen maar ik vrees dat we ipv complexiteit aan het verminderen zijn (gewoon auto tone mapping op de JVC en klaar) nu het weer complexer aan het maken zijn in combinatie met spelers met hdr optimize functies en subfuncties (sdr/hdr en hdr optimize aan/uit). Dat worden dan wel een hele hoop combinaties die je kan opzetten en/of testen.

En dan toch blijft ik terugkomen naar ... is HDR dit allemaal wel waard op een projector? Al die complexiteit. Ofwel wordt ik echt te oud en is het hobby gehalte te hoog. Maar de weinige tijd die ik heb om serie of film te kijken wil ik dan ook spenderen aan dat en niet moeten denken aan staan alle auto-tone mapping en hdr optimize wel op de juiste stand voor deze film  :(

Verder ook, als de auto-tone mapping van JVC dan toch niet aangewezig is neemt dat wel een groot voordeel weg. Want als je tone mapping doet in de projector kan dit in theorie werken voor meerdere bronnen dus ook bvb. een mediaspeler met Netflix. Terwijl als je dit enkel in een Panasonic UHD speler doet zal dit enkel voor UHD schijfjes werken (ik denk niet dat Pana dit laat werken voor hun apps).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

Quote from: scoc on October  5, 2018, 18:33:31
Ik probeer het allemaal een beetje te volgen maar ik vrees dat we ipv complexiteit aan het verminderen zijn (gewoon auto tone mapping op de JVC en klaar) nu het weer complexer aan het maken zijn in combinatie met spelers met hdr optimize functies en subfuncties (sdr/hdr en hdr optimize aan/uit). Dat worden dan wel een hele hoop combinaties die je kan opzetten en/of testen.

En dan toch blijft ik terugkomen naar ... is HDR dit allemaal wel waart op een projector? Al die complexiteit. Ofwel wordt ik echt te oud en is het hobby gehalte te hoog. Maar de weinige tijd die ik heb om serie of film te kijken wil ik dan ook spender aan data en niet moeten denken aan staan alle auto-tone mapping en hdr optimize wel op de juiste stand voor deze film  :(

Verder ook, als de auto-tone mapping van JVC dan toch niet aangewezig is neemt dat wel een groot voordel weg. Want als je tone mapping doet in de projector kan dit in theorie werken voor meerdere bronnen dus ook bvb. een mediaspeler met Netflix. Terwijl als je dit enkel in een Panasonic UHD speler doet zal dit enkel voor UHD schijfjes werken (ik denk niet dat Pana dit laat werken voor hun apps).

Klopt helemaal!
De Pana is naar mijn weten (nog) niet volledig werkend met HDR via streaming services, correct me if im wrong.
Zo ja, misschien dat dit nog eens opgelost gaat worden dmv een firmware update?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Het hobby gehalte, als je alles uit je projector wilt halen wat er inzit, blijft hoog, denk dan aan een HTPC voor 4K upscaling en HDR tone mapping via Madvr of custum curves, ik ben het helemaal met je eens dat de beloofde auto tone mappingbhet gewoon goed moet doen, anders is dat gewoon een domper, misschien omdat het nog geen productie model is dat het nog wordt upgedate?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.