JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Niek007

Quote from: Masterkale on October  4, 2018, 11:57:38


Dit zijn even de snelle indrukken, de JVC`s kampen nog met wat bugs ivm niet de final release.
Ik bedank voor voor zijn tijd!
Jammer van de andere 2 die aanwezig waren dat ze niet hebben kunnen zien wat voor plaatje de NX9 kon neerzetten. De iris bleef steken in het menu.
Voor mij houd ik mijn ogen open naar de NX9. Ik zie dat deze beamer gigantische potenties heeft echter blijft er momenteel iets steken qua kleuren.

Prijs kwaliteit is de N5 wel een topper.

Goed om te lezen dat jullie de oorzaak nog gevonden hebben  ;D Het kon ook niet anders dan dat er ergens iets niet goed ging. Het beeld van de NX9 was in eerste instantie in HDR minder mooi dan dat van de N5. Gelukkig heb je hem nog wel optimaal kunnen ervaren. Misschien maar goed dat ik hem niet heb kunnen zien, de NX9 valt toch ver buiten m'n budget  8)
Ik was onder de indruk van het beeld van de N5, wat een scherpte, goed contrast en (daardoor?) veel diepte in het beeld.
Een paar dagen daarvoor op de VW360 CM van Vik twee films gezien en dat was ook zeker geen straf. De N5 gaat m.i. een stapje verder dan de Sony's al vond ik het verschil klein. Verschil zat hem vooral in de scherpte in het lichte voordeel van de JVC.
Als kanttekening, de VW260 die we gisteren hebben kunnen bekijken was niet gecalibreerd en het leek alsof de HDR stand niet optimaal was ingesteld.
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Teejoo


riwi

Quote from: simsatit on October  4, 2018, 14:51:42
Hoe mooi zou het zijn als er helemaal geen bewegings onscherpte meer is, zoals op een high end gaming monitor het geval is..

Bij 24 fps film zul je altijd een mate van bewegingsonscherpte houden. MotionFlow of ClearMotionDrive zullen dat nooit zo vloeiend en perfect kunnen maken als film die op 60fps of hoger is geschoten.

simsatit

#278
Quote from: riwi on October  4, 2018, 17:53:59
Bij 24 fps film zul je altijd een mate van bewegingsonscherpte houden. MotionFlow of ClearMotionDrive zullen dat nooit zo vloeiend en perfect kunnen maken als film die op 60fps of hoger is geschoten.

Dat vond ik ook altijd het mooie aan SVP op de HTPC, 60fps uitput, werkte echt geweldig goed al had je er een heel serieuze processor voor nodig, ik gebruik dat nu niet meer omdat dat programma niet voor 4K werkt en ik alleen nog maar 4K upscaling met Madvr doe, en UHD uiteraard, en met UHD ben je dan via de Pana sowieso aangewezen op de FI implementatie en de snelheid van de panelen van de projector, en vooral de FI is bij JVC nooit echt super geweest, de panelen zelf zijn m.i. niet langzamer dan andere panelen, want met SVP was het totaal geen issue, echt prachtige bewegingsscherpte op alle JVC's die ik ooit gehad heb op die manier, voor de oude generatie JVC's zou ik dat dan dus altijd aanbevelen, maar 4K, zeker ook met Madvr is zo een verbetering qua scherpte, dat ik de ietwat bewegings onscherpte die overblijft met smooth motion in Madvr en CMD op de JVC aan (motion flow op uit trouwens in het JVC menu, dat geeft namelijk wat ghosting) dat ik dat voor lief neem.
Hoop heel zeer dat SVP ooit voor 4K bronnen zal worden upgedate, zal wel minimaal een i7K processor voor nodig zijn schat ik in..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

evilniek

Quote from: riwi on October  4, 2018, 17:53:59
Bij 24 fps film zul je altijd een mate van bewegingsonscherpte houden. MotionFlow of ClearMotionDrive zullen dat nooit zo vloeiend en perfect kunnen maken als film die op 60fps of hoger is geschoten.

Staan mensen daar echt om te springen dan? Kan me het debacle rond The Hobbit nog herinneren, 48Hz kijkt gewoon cud eigenlijk, zag er om eerlijk te zijn niet uit. Ik hou sowieso niet van FI, maar ieder zijn ding natuurlijk.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Masterkale

Quote from: Teejoo on October  4, 2018, 17:22:48
Huh?

Dit is enkel te horen met een zeer hoogwaardige set. De voeding van de projector stoort op de rest van jouw apparatuur.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Kjelt

Quote from: Masterkale on October  4, 2018, 18:23:49
Dit is enkel te horen met een zeer hoogwaardige set. De voeding van de projector stoort op de rest van jouw apparatuur.
Dan zit er iets goed vaut in die hoogwaardige set  :D

simsatit

Quote from: evilniek on October  4, 2018, 18:16:41
Staan mensen daar echt om te springen dan? Kan me het debacle rond The Hobbit nog herinneren, 48Hz kijkt gewoon cud eigenlijk, zag er om eerlijk te zijn niet uit. Ik hou sowieso niet van FI, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Het is idd ieder zijn voorkeur wat dat betreft, het is zeker een aanpassing aan hoe de film bedoeld is, dus FI, SVP of andere motion flow gerelateerde snufjes zijn niet puristisch.
Echter met de bewegings onscherpte van de JVC (tot nu toe dan) helpt, of kan het iig wel helpen en dat is ook wat waard.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Masterkale

Quote from: riwi on October  4, 2018, 17:53:59
Bij 24 fps film zul je altijd een mate van bewegingsonscherpte houden. MotionFlow of ClearMotionDrive zullen dat nooit zo vloeiend en perfect kunnen maken als film die op 60fps of hoger is geschoten.

Klopt maar de NX9 doet het echt heeeeel goed moet ik zeggen. Ik was heel erg verbaasd in deze.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

simsatit

Quote from: Kjelt on October  4, 2018, 18:25:08
Dan zit er iets goed vaut in die hoogwaardige set  :D

Ach, als het dan toch helpt, is dat weer mooi meegenomen👍
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Masterkale on October  4, 2018, 18:28:03
Klopt maar de NX9 doet het echt heeeeel goed moet ik zeggen. Ik was heel erg verbaasd in deze.

Schijnt dat ook van het topmodel, de Z1 te hebben meegekregen, net als de upscaling.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#286
Maar goed 18000 euro voor de NX9 is echt voor maar weinig mensen weggelegd om even uit te geven aan een projector...
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Masterkale

Quote from: simsatit on October  4, 2018, 18:32:09
Maar goed 18000 euro is echt voor maar weinig mensen weggelegd om even uit te geven aan een projector...

Klopt maar het is wel leuk om te zien waar de techniek momenteel staat :). Het kan dus wel
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

evilniek

Film kijken op een JVC heb ik nooit als een straf gezien, ja langzamere panelen zijn voor sport niet echt het beste, maar JVC's die ik in het verleden heb gehad waren misschien door die langzamere panelen ook wel heel anders dan bvb de Sony's, er was altijd iets wat mij beviel met de JVC'S vooral met snelle pan's een soort "wazigheid" kwam nooit hard over vondt ik.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

simsatit

#289
Quote from: evilniek on October  4, 2018, 18:47:10
Film kijken op een JVC heb ik nooit als een straf gezien, ja langzamere panelen zijn voor sport niet echt het beste, maar JVC's die ik in het verleden heb gehad waren misschien door die langzamere panelen ook wel heel anders dan bvb de Sony's, er was altijd iets wat mij beviel met de JVC'S vooral met snelle pan's een soort "wazigheid" kwam nooit hard over vondt ik.

Ik ook nooit! 😎😎
Maar nu met de scherpte van 4K bronnen, zou ik wel wensen dat het wat beter was, maar blijkbaar als ik de indrukken zo lees is de N5 toch verbeterd juist op dit vlak, goed nieuws dus!

Ik vind het iig goed nieuws, want ik zie over een jaar of 2 a 3 de N5 wel voor een mooie prijs 2dehands in mijn bezit komen, zit nog te wachten op mijn nieuwe X7500 dus komende jaren voorlopig weer volop Genieten!
Maar ik heb zolang er op zitten wachten totdat JVC nu eindelijk eens met native 4K kwam, dat ik wel bovenop de ontwikkelingen zit als liefhebber!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Quote from: Masterkale on October  4, 2018, 18:23:49
Dit is enkel te horen met een zeer hoogwaardige set. De voeding van de projector stoort op de rest van jouw apparatuur.
Ah, gelukkig. Daar heb ik dan geen last van  :D

Teejoo

#291
Quote from: simsatit on October  4, 2018, 18:25:57
Het is idd ieder zijn voorkeur wat dat betreft, het is zeker een aanpassing aan hoe de film bedoeld is, dus FI, SVP of andere motion flow gerelateerde snufjes zijn niet puristisch.
Echter met de bewegings onscherpte van de JVC (tot nu toe dan) helpt, of kan het iig wel helpen en dat is ook wat waard.
Tja, dat hoe de film bedoeld is blijft natuurlijk discutabel. De hele standaard van 24 beeldjes is gewoon een erfenis uit een tijdperk dat het niet beter ging. Volgens mij is er niets natuurlijks en puristisch aan een schokkerige pan. Daar heb ik tenminste geen last van als ik om me heen kijk..

M.a.w.: als we nu zouden beginnen met films te maken weet ik 100% zeker dat het 24fps niet de standaard zal worden.

simsatit

Quote from: Teejoo on October  4, 2018, 19:54:00
Tja, dat hoed de film bedoeld is blijft natuurlijk discutabel. De hele standaard van 24 beeldjes is gewoon een erfenis uit een tijdperk dat het niet beter ging. Volgens mij is er niets natuurlijks en puristisch aan een schokkerige pan. Daar heb ik tenminste geen last van als ik om me heen kijk..

M.a.w.: als we nu zouden beginnen met films te maken weet ik 100% zeker dat het 24fps niet de standaard zal worden.

Ja, true, maar dan nog denk ik dat de meningen hier behoorlijk over verdeeld zijn, want wat let de filmmakers van nu om niet in 60fps te schieten?
Is daar een goede reden voor? weet jij, of iemand anders dat misschien?
Zit het in de standaard van bioscopen vast of zo?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo

Quote from: simsatit on October  4, 2018, 20:30:12
Ja, true, maar dan nog denk ik dat de meningen hier behoorlijk over verdeeld zijn, want wat let de filmmakers van nu om niet in 60fps te schieten?
Is daar een goede reden voor? weet jij, of iemand anders dat misschien?
Zit het in de standaard van bioscopen vast of zo?
Werner!? :)

simsatit

Quote from: Teejoo on October  4, 2018, 20:33:07
Werner!? :)

haha Werner zit lekker naar de NX9 te kijken met wallen onder zijn ogen, ik geef hem geen ongelijk..
Daar horen we een paar dagen niks meer van 😆
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

MaxxMark

#295
Quote from: simsatit on October  4, 2018, 20:30:12
Ja, true, maar dan nog denk ik dat de meningen hier behoorlijk over verdeeld zijn, want wat let de filmmakers van nu om niet in 60fps te schieten?
Is daar een goede reden voor? weet jij, of iemand anders dat misschien?
Zit het in de standaard van bioscopen vast of zo?

Zoals al eerder genoemd werd was met The Hobbit geprobeerd om de 24fps te doorbreken. Veel bioscopen konden toen HFR (48fps en 60fp) projecteren (ik meende dat toen voor de vervolgen van Avatar werd genoemd dat ze op 60fps geschoten zouden worden).

Er was toen heel erg veel discussie over dat het onnatuurlijk aanvoelde voor velen. Het was dezelfde discussie als met 3D alleen dan nog een stapje erger.

Naast dat het uiteraard meer processing power kost (er moeten 2 of meer x zo veel frames gerenderd worden) in het productieproces (wat natuurlijk ook meer geld kost) is er geen echte reden om het niet te doen. De hele hetze tegen HFR zorgt er natuurlijk wel voor dat men niet graag zijn geld er op inzet :)

Long story short: ze zien er geen geld in omdat het publiek er vrij expliciet niet op lijkt te zitten wachten

(persoonlijk vind ik het jammer dat er nooit een BR van The Hobbit in HFR is uitgekomen, ik had best graag een 'officiele' film in HFR willen zien)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Masterkale

Quote from: Kjelt on October  4, 2018, 18:25:08
Dan zit er iets goed vaut in die hoogwaardige set  :D

En waarop baseer jij deze opmerking als ik vragen mag?
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Masterkale

Quote from: Teejoo on October  4, 2018, 19:42:45
Ah, gelukkig. Daar heb ik dan geen last van  :D

Je kan altijd testen om een film aan te zetten met de projector aangesloten en geheel losgekoppeld en daarbij luisteren of je verschil hoort in surround bubble. Met een slechte voeding op de beamer (wat bijna alle beamers hebben) plakt het geluid meer aan de speakers.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

N1v3K


Kjelt

Quote from: Masterkale on October  4, 2018, 21:26:38
En waarop baseer jij deze opmerking als ik vragen mag?
Lange discussie die hier offtopic is maar even snel, alle consumentenproducten zijn emc gekeurd wat inhoudt dat ze geen storing mogen veroorzaken en ook relatief immuun zijn voor externe storing. Als je dus last hebt van de voeding van een projector dan heb je of een mains issue waarbij je misschien je set niet gescheiden of gefilterd hebt tov andere apparatuur, of je kabels met name luidspreker kabels zijn niet voldoende afgeschermd, of je gebruikt geen gebalanceerde kabels die ook vrijwel immuun zijn voor externe storing of de behuizing van de gebruikte apparatuur is hf lek of je kabels lopen parallel met voedingskabel en zo zijn er nog tien en wel meer mogelijke oorzaken te noemen.
Mocht de hdmi kabel de culprit zijn zou ik overstappen op optische hdmi kabel, dat is zowiezo voor 4k60 en langere lengtes een goede keuze.