JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Ik denk dat heel wat liefhebbers bijzonder onder de indruk gaan zijn, ik heb de nieuwe (vernieuwde) Sonys nog niet gezien dus ik ga ook nog geen voorbarige conclusies trekken, maar.............................. ;) ;)

Masterkale

Quote from: simsatit on October  4, 2018, 00:08:39
Kun je al verklappen of het een serieuze upgrade is tov vorige generatie DLA panelen? ...
Ik weet het, ik ben nieuwschierig haha... 😝😝 sorrrry

Mijn ervaring is dat de n5 een 4k model is van de x7500, maar met het zwart marginaal in voordeel van de x7500. Kortom een mooie koop.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

vik

De N5 en de NX9 die hier staan zijn ook nog geen productie modellen. Op beiden modellen hebben we wat bugs ontdekt en doorgegeven aan JVC en er wordt ook gelijk gewerkt achter de schermen.  :clapping:

Gisteren hebben we hier de eerste ronde gehad met wat forum leden. Ook een vergelijking gemaakt met een orginele Sony VPL-VW260ES, en mijn CineMike VPL-VW 360es.

De up-scaling van blu ray is fantastisch op beiden JVC modellen, en doen niet onder voor Sony. Met de motion zit het ook erg goed en met de CMD op low ziet het er zelfs voor mijn doen prima uit. Maar zonder loopt hier ook al heel vloeiend (beter als de vorige generatie). De NX-9 spant de kroon wat betreft CMD maar daar betaal je ook een prijs voor.

De sync-tijden zijn ook prima en nog geen enkel moment nodig gehad om te gaan lopen clocken  ;)

Kwa scherpte kan ik al melden dat zowel de N5 en NX9 scherper zijn dan de Sony's. Zwart waarden zo op het oog dan is de N5 beter als de VPL-VW 260es daar waren we het allemaal over eens.

De N5 is voor mijn gevoel de meest verrassende uit de vergelijking die we hier hebben gedaan. Daar gaan een hoop mensen blij van worden. 

Ze hebben bij JVC ook gewerkt aan de Dila noise (ruis) en is beter als de vorige generatie.

Een ding staat vast: de nieuwe JVC projectoren staan als een huis!!

Quote from: simsatit on October  3, 2018, 23:52:10
Ah top, duidelijk!
Dan heb je al een topje van de ijsberg vrijgegeven, als ik het tenminste goed begrijp, maar ik wacht je review met spanning af om dat bevestigd te hebben mijn vermoeden;)
Trouwens wel een primeur zo in BE en NL, in de US zitten ze nog met smart te wachten, maar goed het zijn dan misschien ook nog geen productie modellen die hier door JVC zijn vrijgegeven?
Ben benieuwd, spannend weer!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: home@the movies on October  4, 2018, 00:23:43
Ik denk dat dat een understatement is, deze toestellen zijn echt heel erg straf, ook wat motion betreft en de "ruis" of onrust die in  de vorige generatie toch wel aanwezig was zie ik ook niet zo direct terug.
Maar dat zijn zaken die ik nog aan een dieper onderzoek moet onderwerpen, vandaag even de standaard metingen en calibratie gedaan en dus wat met de tone mapping gespeeld. :tongue2: :tongue2:
Zoom zeker even in op de motion flow idd! Mooi dat je dit doet!

Kjelt

Quote from: home@the movies on October  4, 2018, 00:26:02
Ik denk dat heel wat liefhebbers bijzonder onder de indruk gaan zijn, ik heb de nieuwe (vernieuwde) Sonys nog niet gezien dus ik ga ook nog geen voorbarige conclusies trekken, maar.............................. ;) ;)
Hoe zit het met de scherpte aan de randen en hoeken ?

The Luggage

Dag Werner,

Ik heb begrepen dat het zoombereik van de nieuwe modellen anders is dan de X...-reeks. Zou jij in je review kort kunnen aangeven of er een aanzienlijk verschil is, dan wel of het gaat om een detail? (ik projecteer in een ruimte met veel beperkingen, waardoor ik mijn X5000 erg dicht bij het scherm moet zetten en ook nog eens vrij veel lensshift moet gebruiken, dus het zoombereik is belangrijk voor mij.)

I.v.m. de tone-mapping: het zou inderdaad interessant zijn om bij gelegenheid (bijvoorbeeld de HC Happening) wat meer uitleg te krijgen over wat het verschil is met wat de panasonic speler doet. Ik bedoel daarbij niet alleen (en niet zozeer) de optimizer, maar vooral ook het verschil met de conversie van HDR naar SDR2020 die de panasonic doet.

Voor zover ik er iets van begrijp, is de essentie van de zaak het "omturnen" van de inhoud (die gemastered is op 1000 nits of nog hoger) naar een beeld dat de projector (die veel minder nits kan weergeven) best kan weergeven .

Het is mij niet duidelijk of er een fundamenteel verschil is of dat "omturnen" nu gebeurt in de speler (en je het "HDR-SDR conversie" noemt) dan wel pas in de beeldweergever (en je het "tone mapping" noemt). Als het eigenlijk om hetzelfde gaat, dan lijkt het mij logisch dat je kiest voor het toestel dat het "omturnen" op de beste manier doet (en het ook maar één keer laat doen).

Blijkbaar zijn er bijvoorbeeld diverse gebruikers van een HDR televisie (bijvoorbeeld recente oled-tv's) die liever de conversie van HDR-naar SDR laten doen door de panasonic speler dan gebruik te maken van de interne tone-mapping van de tv.   

donaldk

Ze hebben genoeg lumens voor duizend nits, maar of de lens dit mogelijk maakt. 1800 lumens is dan 1,8 M2.

Masterkale

Gisteren bij VIk even wat beamers getest.

Niet alles uitgebreid kunnen testen maar voldoende voor mij om indrukken te krijgen van de merken en kunnen van de units.

Even de modellen op een rijtje met de dingen die mij opvielen en waarin meningen mogelijk verschillen.

-Vw260
Motion is het slechste van wat ik gezien heb op de hierop genoemde modellen.
Scherpte is op 4K goed alleen is de lens van de JVC N5 net wat beter.
Veel Pop in het beeld waardoor de kleuren weer goed aanwezig zijn.
Contrast minste van genoemde modellen

-VW360 CM versie
Motion is goed en gelijk aan mijn X7500CM. Beter dan de standaard N5.
Scherpte erg mooi plaatje, de lens van de N5 blijft iets beter maar de tuning doet een hoop.
Kleuren zeer goed, mooie pop en fantastisch bij HDR
Audio wordt stukken beter met de CM tuning.
Contrast gewoon erg goed te noemen. Je krijgt nooit het gevoel dat je iets tekort komt.


- x7500 cm versie (eigen beamer)

Mijn X7500 lijkt erg op de N5 alleen met motion doet mijn X7500 het beter en contrast is op de X7500 beter.
Scherpte op niveau van N5 op 1080P
Helaas geen 4K
Audio wordt niet aangetast door beamer.

- N5

Motion is oke, met CMD wordt het echt stukken beter. Hierdoor mis je echter wel weer scherpte.
Scherpte van de lens is erg goed. Beter dan de 260/360
Contrast is goed, ik denk hetzelfde als op de 360. Niet storend.
Kleuren zijn vergelijkbaar met mijn x7500. De sony`s lijken de kleuren met wat meer pop weer te geven. Maar dit is een instellings dingetje voor mijn gevoel


- NX9

Het eerste wat opvalt is de scherpte van de Lens, waar de rest 4K is, lijkt deze beamer wel 8K
Kleuren op SDR  fantastisch maar op HDR een ramp (software issue)
Contrast super! wat een beeld.
Motion is origineel goed, dit hangt tussen de N5 en X7500CM versie in. Met CMD is het echt een plaatje qua motion in 1 woord super. Met CMD verlies je wel iets aan scherpte.
Audio trekt iets meer open dan bij de standaard beamers, voeding is duidelijk beter.


Dit zijn even de snelle indrukken, de JVC`s kampen nog met wat bugs ivm niet de final release.
Ik bedank voor voor zijn tijd!
Jammer van de andere 2 die aanwezig waren dat ze niet hebben kunnen zien wat voor plaatje de NX9 kon neerzetten. De iris bleef steken in het menu.
Voor mij houd ik mijn ogen open naar de NX9. Ik zie dat deze beamer gigantische potenties heeft echter blijft er momenteel iets steken qua kleuren.

Prijs kwaliteit is de N5 wel een topper.






Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

home@the movies

#258
QuoteI.v.m. de tone-mapping: het zou inderdaad interessant zijn om bij gelegenheid (bijvoorbeeld de HC Happening) wat meer uitleg te krijgen over wat het verschil is met wat de panasonic speler doet. Ik bedoel daarbij niet alleen (en niet zozeer) de optimizer, maar vooral ook het verschil met de conversie van HDR naar SDR2020 die de panasonic doet.

Voor zover ik er iets van begrijp, is de essentie van de zaak het "omturnen" van de inhoud (die gemastered is op 1000 nits of nog hoger) naar een beeld dat de projector (die veel minder nits kan weergeven) best kan weergeven .

Het is mij niet duidelijk of er een fundamenteel verschil is of dat "omturnen" nu gebeurt in de speler (en je het "HDR-SDR conversie" noemt) dan wel pas in de beeldweergever (en je het "tone mapping" noemt). Als het eigenlijk om hetzelfde gaat, dan lijkt het mij logisch dat je kiest voor het toestel dat het "omturnen" op de beste manier doet (en het ook maar één keer laat doen).

Blijkbaar zijn er bijvoorbeeld diverse gebruikers van een HDR televisie (bijvoorbeeld recente oled-tv's) die liever de conversie van HDR-naar SDR laten doen door de panasonic speler dan gebruik te maken van de interne tone-mapping van de tv.   

Het probleem is dat er verschillende termen door elkaar worden gehaald waardoor één en ander niet helemaal duidelijk is.

Enerzijds heb je de tone mapping waarbij de weergever het inkomende HDR signaal laat "passen" binnen de mogelijkheden van het display.
Het gaat hier dan  over het aanpassen van de maximale helderheid en de het maximale kleurbereik die de weergever ter beschikking heeft en die in bijna alle gevallen lager is dan wat er maximaal op de disc staat.

Een ander verhaal is de tone mapping van HDR/SDR als de weergever helemaal niet geschikt is om HDR weer te geven dan gaat het signaal teruggebracht worden naar een SDR signaal met rec709 kleuren en standaard gamma. Dat kan je inderdaad zowel in de bron (UHD speler) als door de weergever, laten doen. De vraag is welke van beide toestellen hier de beste mapping doet.
Hier dient dus het hele HDR signaal incl. groter kleurbereik "gemapped" te worden naar een SDR bereik, maw een naar een standaard 2.4 gamma en SDR (rec709) kleuren.

Maar, wat geen enkele O-led of projector (voorlopig kan) is de "Conversie" HDRBT2020 naar SDR/BT2020 waarbij enkel de HDR "gamma PQ" curve gaat worden geconverteerd naar een SDR gamma MAAR met behoud van BT2020 kleuren.
Dat kan de Pansonic wel(en in theorie ook de Oppo, al doet die het dus niet goed).

De HDR optimizer doet nog iets extra, je kan hier door middel van de shuifregelaar een bepaalde soft clip instellen die er voor zorgt dat higlights die zonder deze functie helemaal overbelicht (geclipt) zijn dusdanig worden bewerkt dat er plots weer detail komt in het beeld beeld en dit zonder de overall helderheid van de rest van het beeld te laten zakken.
De Pana. kijkt ook naar de inkomende Meta Data die op de disc staat en past hier dynamisch zijn mapping op aan om een zo goed mogelijke weergave van de disc te waarborgen.

Er gaat heel veel duidelijk worden als je een en ander in real life gaat zien gebeuren :-)

simsatit

#259
Ik ben ook erg tevreden over de HDR optimiser functie van de Pana, had eerst custum Arve curves maar vindt persoonlijk de Pana het wat beter doen in dit opzicht.

Dat wordt vooral evident bij de lastige UHD schijfjes zoals bv John Wick 2 en Mad Max Fury road ea.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

donaldk

Doet de HDfury Integral (2) dat ook niet Werner?

simsatit

Die stript alleen de metadata toch? dus SDR2020
Dan heb je nog geen HDR optimiser functie, of zie ik dat nu fout?
Het mooie aan de Pana is, dat je een soort HDR 'light' krijgt, geen echte HDR maar daar heb je toch niet veel aan op een projector die op zo een 130 nits zit.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

riwi

Quote from: donaldk on October  4, 2018, 13:21:35
Doet de HDfury Integral (2) dat ook niet Werner?

Ik heb de HDFury Vertex. Die doet geen HDR naar SDR mapping of conversie.
Hij kan wel upscalen (1080p naar 2160p) of downscalen (2160p naar 1080p). Er zijn 2 output ports, 1x downscale en 1x upscale. Maar de scaling is optioneel. Ik heb het gewoon op passthrough staan.

Ik kan wel met de Vertex GUI naar de projector sturen "hier komt HDR materiaal" dan springt de projector in de Gamma D ST.2084 stand, maar er blijft gewoon SDR gestuurd worden door de bron natuurlijk.

riwi

Quote from: Masterkale on October  4, 2018, 11:57:38
-Vw260
Motion is het slechste van wat ik gezien heb op de hierop genoemde modellen.

-VW360 CM versie
Motion is goed en gelijk aan mijn X7500CM. Beter dan de standaard N5.

Bedankt voor de beschrijving van de ervaringen. Ik ben benieuwd hoe ik het zelf ervaar.

Volgens mij hebben de vw260 en vw360 dezelfde motionflow.

simsatit

Quote from: riwi on October  4, 2018, 13:59:44
Bedankt voor de beschrijving van de ervaringen. Ik ben benieuwd hoe ik het zelf ervaar.

Volgens mij hebben de vw260 en vw360 dezelfde motionflow.

Die CM editie zal de MF ook wel positief beinvloeden schat ik in
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

The Luggage

Quote from: home@the movies on October  4, 2018, 11:59:24

Er gaat heel veel duidelijk worden als je een en ander in real life gaat zien gebeuren :-)

OK bedankt voor de uitleg!

Ik probeer zeker op de HCH langs te komen. Ik heb al een Panasonic UB800 en ben benieuwd in hoeverre de tone mapping functies van de nieuwe JVC's nog iets echt kunnen verbeteren aan het beeld dat je standaard hebt als de Panasonic SDR2020 uitstuurt en de optimizer aanstaat.

Quote from: simsatit on October  4, 2018, 13:18:24
Ik ben ook erg tevreden over de HDR optimiser functie van de Pana, had eerst custum Arve curves maar vindt persoonlijk de Pana het wat beter doen in dit opzicht.

Dat wordt vooral evident bij de lastige UHD schijfjes zoals bv John Wick 2 en Mad Max Fury road ea.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Quote from: riwi on October  4, 2018, 13:55:54
Ik heb de HDFury Vertex. Die doet geen HDR naar SDR mapping of conversie.

Ik kan wel met de Vertex GUI naar de projector sturen "hier komt HDR materiaal" dan springt de projector in de Gamma D ST.2084 stand, maar er blijft gewoon SDR gestuurd worden door de bron natuurlijk.

Ik heb ook een Vertex, maar hij doet inderdaad geen HDR-SDR conversie. Je kan hem inderdaad wel gebruiken om de projector in de HDR of SDR stand te zetten.

Sinds ik de Panasonic UB800 heb en hem SDR-2020 laat uitsturen, gebruik ik de Vertex enkel nog voor de JVC-macro functie, zodat de projector automatisch in de juiste stand schakelt (SDR2020 of SDR709) als ik wissel tussen een gewone blu ray of een UHD blu ray. Om dat helemaal juist te laten gebeuren, heeft HD Fury wel de firmware moeten updaten. De vertex interpreteerde het SDR2020 signaal van de Panasonic oorspronkelijk niet juist, zodat de macro om de SDR2020-modus van de projector te activeren niet werkte. Met de aangepaste firmware gaat dit wel goed.

PS:@riwi: je weet dit hoogstwaarschijnlijk al, maar voor de zekerheid: de Gamma D stand van de JVC X.000 modellen geeft een heel slecht beeld. Je kan beter ofwel de Oppo "tone mapping" gebruiken, ofwel een custom curve.

Masterkale

Quote from: simsatit on October  4, 2018, 14:03:04
Die CM editie zal de MF ook wel positief beinvloeden schat ik in

Klopt, de tuning zorgt voor een vloeiender beeld op de projector. De x7500 vind ik bijv zonder tuning echt geen kijken en daarbij moet ik CMD aanzetten anders krijg ik hoofdpijn. Na de tuning heb ik deze uit kunnen zetten.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

riwi

Quote from: The Luggage on October  4, 2018, 14:21:55
PS:@riwi: je weet dit hoogstwaarschijnlijk al, maar voor de zekerheid: de Gamma D stand van de JVC X.000 modellen geeft een heel slecht beeld. Je kan beter ofwel de Oppo "tone mapping" gebruiken, ofwel een custom curve.
Ik weet het. Dus het is erg vervelend dat de X5000 telkens in Gamma D springt. Nu met de Vertex ertussen doet ie dat niet meer volgens mij.
Ik gebruik de Oppo meestal met HDR-SDR conversie op standje rec2020 (al werkt die niet perfect) in modus 4.

papaleo

#268
Quote from: Masterkale on October  4, 2018, 11:57:38
-Vw260
Motion is het slechste van wat ik gezien heb op de hierop genoemde modellen.
Scherpte is op 4K goed alleen is de lens van de JVC N5 net wat beter.
Veel Pop in het beeld waardoor de kleuren weer goed aanwezig zijn.
Contrast minste van genoemde modellen

-VW360 CM versie
Motion is goed en gelijk aan mijn X7500CM. Beter dan de standaard N5.
Scherpte erg mooi plaatje, de lens van de N5 blijft iets beter maar de tuning doet een hoop.
Kleuren zeer goed, mooie pop en fantastisch bij HDR
Audio wordt stukken beter met de CM tuning.
Contrast gewoon erg goed te noemen. Je krijgt nooit het gevoel dat je iets tekort komt.

Bedoel je hier de Motion zonder dat de MF is ingeschakeld?

Want ik ervaar het met mijn VW360 met MF op 'laag' heel anders...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

The Luggage

Quote from: riwi on October  4, 2018, 14:26:14
Ik weet het. Dus het is erg vervelend dat de X5000 telkens in Gamma D springt. Nu met de Vertex ertussen doet ie dat niet meer volgens mij.
Ik gebruik de Oppo meestal met HDR-SDR conversie op standje rec2020 (al werkt die niet perfect) in modus 4.

Er is in de Vertex interface ergens in het tabblad "HDR" een stand "HDR off" (of zoiets). Als je dat aanvinkt, dan zou de JVC niet meer in gamma D mogen springen (terwijl de Vertex nog wel HDR materiaal gewoon doorstuurt indien je dat laat uitsturen door de speler).

Bijkomend voordeel van deze "HDR off" stand is dat je digitale iris (als dat de juiste term is) wel werkt met HDR materiaal.

Als je de Panasonic speler SDR2020 laat uitsturen, dan is volgens mij de "HDR off" stand van de Vertex niet meer nodig. De projector krijgt dan "echt" SDR2020 materiaal, waardoor Gamma D niet opspringt en je de digitale iris werkt.



Masterkale

Quote from: papaleo on October  4, 2018, 14:29:28
Bedoel je hier de Motion zonder dat de MF is ingeschakeld?

Want ik ervaar het met mijn VW360 met MF op 'laag' heel anders...

Yes zonder inschakeling. De sony heeft sowieso geen CMD op 4K.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

simsatit

Quote from: papaleo on October  4, 2018, 14:29:28
Bedoel je hier de Motion zonder dat de MF is ingeschakeld?

Want ik ervaar het met mijn VW360 met MF op 'laag' heel anders...


Hoe ervaar jij de motion dan op de VW360?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

papaleo

#272
Quote from: simsatit on October  4, 2018, 14:37:22
Hoe ervaar jij de motion dan op de VW360?

Heerlijk smooth...wanneer ik gebruik maak van de MF (laag)

maar inderdaad ik heb verleden weekend de CineMike VW360 gezien bij Vik en deze is zonder dat de MF is ingeschakeld mooi met motion...

Hier een stukje uit mijn verslag van het Film Event waar ik dit ook aangeef,
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169325.msg3179711#msg3179711

"Had nog even gevraagd aan Vik met welke voorinstellingen hij de Sony VW360 ging spelen...ik was met name nieuwsgierig of er met MotionFlow gedraaid ging worden...,maar nee deze stond off/uit.
Het viel mij al naar n paar minuten op dat het beeld,welke geprojecteerd werd op het grote 2,80m filmdoek mooie motion had,en dat zonder gebruik te maken van MF...bijzonder!
Ook kwa HDR had het beeld veel punch,naar mijn menig kwam hier meer licht van het doek af dan bij thuis het geval is,en daar draai ik zelfs 'kleiner' ik draai op een 100" doek.
Maar ook de zwartwaardes waren behoorlijk goed,in iedergeval ook weer beter dan bij mij thuis...maar dat schrijf ik meer toe aan dat je bij Vik in een batcave zit met allemaal zwarte wanden en plafond en objecten terwijl het bij thuis een 'normale' huiskamer envoriement is met een wit plafond en meer lichte objecten.
Ik had deze film zelf nog niet gezien bij mij thuis dus wist ook niet waar ik nu op zou moeten gaan letten om "zoek de verschillen" op te merken...,maar naar wat ik zag is dat de setup van Vik een rete scherp,gestoken mooi beeld projecteerd waarbij de vivid kleuren van het scherm spatte en als je dan op de huidtinten lette bleven deze mooi natuurlijk."
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

simsatit

#273
ja dat is bet enige waar ik de JVC's mee tegen vindt vallen, al helpt CMD wel (ook op 4K) en gebruik ik in Madvr naar 4K upscaling met mijn 1070GTX kaart ook smooth motion, dit helpt ook weer wat maar bewegings onscherpte zonder bv Madvr en CMD is JVC in vorige generaties niet zo sterk mee gebleken.
JVC is wat mij betreft wel altijd qua prijs kwaliteit een stapje voor op de concurentie maar er zijn uiteraard ook minpunten.
Als ik nu begrijp dat de N5 hierin toch weer een stap heeft gezet geeft dat voor de toekomst perspectief.
Hoe mooi zou het zijn als er helemaal geen bewegings onscherpte meer is, zoals op een high end gaming monitor het geval is..

Ach we zullen nog wel even geduld moeten hebben voor we zover zijn..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

QuoteIk heb al een Panasonic UB800 en ben benieuwd in hoeverre de tone mapping functies van de nieuwe JVC's nog iets echt kunnen verbeteren aan het beeld dat je standaard hebt als de Panasonic SDR2020 uitstuurt en de optimizer aanstaat.

Voor zover ik het nu kan beoordelen, niets denk ik.