JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Quote from: HcHifi.nl on October  1, 2018, 08:36:37
Het grote nieuws mag eruit :

De dla-x7900 blijft vooralsnog in het programma en krijgt de (waanzinnige) adviesprijs van 3999,00 !!



SUPER!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Quote from: home@the movies on October  1, 2018, 11:23:32
Ander goed nieuws is dat ik binnen een paar uurtjes een N5 en ja hoor ook de X9 in mijn bezit heb voor een eerste indruk.
Ik moet jullie niet vertellen dat ik hier bijzonder naar uitkijk, geef me dus een paar dagen en jullie mogen een voorlopige eerst review verwachten van deze lang verwachte machines.
Zijn het al productie exemplaren ?
Graag zag ik een 1:1 vergelijking met een 270 en 760  ;)

N1v3K

Quote from: simsatit on October  1, 2018, 11:51:18
Gaaf!

Zou je voor de N5 ook volgende zaken kunnen vergelijken met de X7900:

*waslijst*


En de ruis in het beeld. Daar ben ik persoonlijk heel benieuwd naar.   ;D

home@the movies

Quote from: Kjelt on October  1, 2018, 12:21:15
Zijn het al productie exemplaren ?
Graag zag ik een 1:1 vergelijking met een 270 en 760  ;)

De 9 is zeer zeker nog geen productie exemplaar, van de 5 ben ik niet helemaal zeker, ik vraag het even na waneer JVC hier de toestellen komt afleveren.

home@the movies

Ik doe mijn uiterste best om zoveel mogelijk te doen, ik vertrek echter binnen 6 dagen voor 4 weken naar Zuid Amerika en heb nog wat dringende lopende zaken af te handelen. Ook de voorbereiding van de Home Cinema Happening is in gang gezet dus drukke tijden alweer  ;D

home@the movies

Ik wil Vik zijn topic niet kapen dus ik heb op de event pagina even een vraag gesteld ivm opstelling van projectoren op de komende Home Cinema Happening. Ik had graag even jullie mening hierover willen raadplegen dus als jullie zin hebben, graag even reageren op mijn vraag.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169653.25

scoc

Quote from: home@the movies on October  1, 2018, 11:21:13
Dit is inderdaad het nieuws, dat het 2 weken geleden al ergens vermeld stond was nog altijd pure speculatie. de Officiële beslissing is pas vorige week bekend gemaakt.
Al bij al is dit voor velen toch wel heel erg mooi nieuws denk ik, een waanzinnig mooie projector aan een spectaculaire prijs. Voor diegenen die financieel de stap nog niet willen zetten, of niet willen instappen in de eerste generatie 4K JVC's is dit een perfect alternatief.
Combineer deze projector met een nieuwe Panasonic UHD speler met zijn waanzinnig goede tone mapping en je hebt een resultaat dat menig ander toestel overtreft.
Maakt niet zoveel uit maar in de UK werd dit door JVC dealers gewoon al 2 weken terug bevestigd met nieuwe prijs in de UK (die daar wel een stuk hoger ligt met ik dacht 4500GBP of zelfs 4900GB). Dus vreemd dat dit voor BE/NL langer een "geheim" moest blijven.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

ik denk niet zozeer dat het een geheim was dat de X7900 in productie zou blijven, maar waarschijnlijk ging het vooral om de adviesprijs van dit exemplaar, mooi voor ons entiousiastelingen dat die nu naar de instap modellen prijs is gegaan, ik schat in dat op dit ogenblik, wua projectoren, de mooiste deal is die je kunt krijgen als je in dit segment aan het kijken bent, geen native 4K, maar wel het beste van het beste betreffende functies en afwerking, concurent zou dan de instap 4K zijn van Sony.
X7900:
waanzinnige blackfloor,
P3 filter,
autocal,
hoge lumens,
eshift5.

Nadelen:
Op AVS meerdere exemplaren gemeld waar het DI defect ging, garantie zou uitkomst bieden maar na de garantie periode kan dit een zeer dure reparatie betreffen, heb een post gezien van een dergelijk geval en ging het om een fikse kostenpost.
Er is nog geen zicht hoeveel procent van de daadwerkelijke X7900 dit euvel hebben, cq kunnen krijgen.

Geen native 4K.

Mooie tijden voor ons projector liefhebbers!
Persoonlijk, en dat is altijd een persoonlijke afweging, verwacht ik mijn X5000 op termijn te gaan vervangen met de X7900, dan maar hopen dat het DI probleem een zeer weinig voorkomend iets is en mijn exemplaar daar niet onder te lijden gaat hebben..

De N5 is momenteel echt nog buiten mijn mogelijkheden..
Maar ga deze geaag terzijnertijd bekijken😎😎

Gaaf dat de mannen alhier de projectoren as we speak al in huis gaan krijgen, primeur?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

As we speak  ;D :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

riwi

Quote from: simsatit on October  1, 2018, 14:36:29
Mooie tijden voor ons projector liefhebbers!
Persoonlijk, en dat is altijd een persoonlijke afweging, verwacht ik mijn X5000 op termijn te gaan vervangen met de X7900

Dat zou voor mij ook een optie kunnen zijn. Van de x5000 naar de x7900 met deze mooie prijs. Maar ik wil ook graag de N5 bekijken op de HC happening. Alhoewel de 6500 advies prijs toch wel een stuk boven mijn persoonlijke projector prijs limiet zit.

H&C Hifi

Quote from: riwi on October  1, 2018, 15:22:34
Alhoewel de 6500 advies prijs toch wel een stuk boven mijn persoonlijke projector prijs limiet zit.

De adviesprijs van de N5 is 5999,00  ;)

riwi

Quote from: HcHifi.nl on October  1, 2018, 15:36:26
De adviesprijs van de N5 is 5999,00  ;)

Thanks. Dat scheelt weer :)

vik

Ook hier inmiddels de N5 en NX9 gearriveerd.

Gisteravond laat nog de NX-9 opgehangen en afgesteld en uiteraard mijn referentie materiaal laten passeren... Tja, het eerste wat opvalt is de fantastische scherpte van de lens. Fenomenaal! Pixel alignment was ook niet nodig en de test patronen zijn super scherp.

Ook op het oog ziet het er "out of the box" goed uit. Vandaag worden de N5 en NX9 gecalibreerd.

Ik heb de NX9 al eerder gezien bij CM maar ik ben toch het meest nieuwsgierig naar de N5. Vandaag ga ik het mee maken.

En ook erg fijn om te melden dat de bevestiging van de oude serie (ophang beugels) gewoon passen. Wel het advies om te checken of het lukt met het gewicht want de nieuwe lijn is een stuk zwaarder.

Verder neem ik contact op met de leden die mij hebben benaderd voor een demo. Keep you posted!!


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Geen probleem Werner het topic is er voor iedereen!

Quote from: home@the movies on October  1, 2018, 13:46:08
Ik wil Vik zijn topic niet kapen dus ik heb op de event pagina even een vraag gesteld ivm opstelling van projectoren op de komende Home Cinema Happening. Ik had graag even jullie mening hierover willen raadplegen dus als jullie zin hebben, graag even reageren op mijn vraag.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=169653.25
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

simsatit

Quote from: vik on October  2, 2018, 07:19:10
Ook hier inmiddels de N5 en NX9 gearriveerd.

Gisteravond laat nog de NX-9 opgehangen en afgesteld en uiteraard mijn referentie materiaal laten passeren... Tja, het eerste wat opvalt is de fantastische scherpte van de lens. Fenomenaal! Pixel alignment was ook niet nodig en de test patronen zijn super scherp.

Ook op het oog ziet het er "out of the box" goed uit. Vandaag worden de N5 en NX9 gecalibreerd.

Ik heb de NX9 al eerder gezien bij CM maar ik ben toch het meest nieuwsgierig naar de N5. Vandaag ga ik het mee maken.

En ook erg fijn om te melden dat de bevestiging van de oude serie (ophang beugels) gewoon passen. Wel het advies om te checken of het lukt met het gewicht want de nieuwe lijn is een stuk zwaarder.

Verder neem ik contact op met de leden die mij hebben benaderd voor een demo. Keep you posted!!




Gaaf hoor!

Komt er ook nog een CM editie van de nieuwe modellen?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

Wel, ik moet zeggen dat ik een reeds een paar aangename en verassende uren achter de rug heb met de nieuwe JVC's,
heb nog wel wat tijd nodig om alles te doorworstelen en in een mooi verhaal te gieten. wat al wel zeker is, dit zijn verdomd straffe machines, nog nooit eerder zag ik zo een 3 dimensionaal en analoog lijkend plaatje, verbluffend, ook op de N5.

Belangrijk, ik kom hier in de review uitgebreid op terug, de automatische tone mapping van de JVC en de HDR Optimizer van Panasonic zijn twee verschillende zaken.
Tot nu toe ging iedereen ervan uit dat het een gelijkaardige functie zou zijn, wat dus echt niet het geval is, deze twee zaken werken op een andere manier.
Dit is toch wel een belangrijk gegeven waar we op de Home Cinema Happening uitgebreid aandacht zullen aan besteden.

Teejoo

Quote from: home@the movies on October  3, 2018, 22:25:25
Wel, ik moet zeggen dat ik een reeds een paar aangename en verassende uren achter de rug heb met de nieuwe JVC's,
heb nog wel wat tijd nodig om alles te doorworstelen en in een mooi verhaal te gieten. wat al wel zeker is, dit zijn verdomd straffe machines, nog nooit eerder zag ik zo een 3 dimensionaal en analoog lijkend plaatje, verbluffend, ook op de N5.

Belangrijk, ik kom hier in de review uitgebreid op terug, de automatische tone mapping van de JVC en de HDR Optimizer van Panasonic zijn twee verschillende zaken.
Tot nu toe ging iedereen ervan uit dat het een gelijkaardige functie zou zijn, wat dus echt niet het geval is, deze twee zaken werken op een andere manier.
Dit is toch wel een belangrijk gegeven waar we op de Home Cinema Happening uitgebreid aandacht zullen aan besteden.
Nice!

simsatit

Quote from: home@the movies on October  3, 2018, 22:25:25
Wel, ik moet zeggen dat ik een reeds een paar aangename en verassende uren achter de rug heb met de nieuwe JVC's,
heb nog wel wat tijd nodig om alles te doorworstelen en in een mooi verhaal te gieten. wat al wel zeker is, dit zijn verdomd straffe machines, nog nooit eerder zag ik zo een 3 dimensionaal en analoog lijkend plaatje, verbluffend, ook op de N5.

Belangrijk, ik kom hier in de review uitgebreid op terug, de automatische tone mapping van de JVC en de HDR Optimizer van Panasonic zijn twee verschillende zaken.
Tot nu toe ging iedereen ervan uit dat het een gelijkaardige functie zou zijn, wat dus echt niet het geval is, deze twee zaken werken op een andere manier.
Dit is toch wel een belangrijk gegeven waar we op de Home Cinema Happening uitgebreid aandacht zullen aan besteden.


Dat is inderdaad verassend van de tone mapping..
Verder dus toch weer een evolutie, mooi hoor!
Zie zeer uit naar jou review Werner, mooi beroep heb je iig haha!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

#243
Quote from: simsatit on October  3, 2018, 23:01:37
Dat is inderdaad verassend van de tone mapping..
Verder dus toch weer een evolutie, mooi hoor!
Zie zeer uit naar jou review Werner, mooi beroep heb je iig haha!

Verassend is het eigenlijk niet, het probleem is vooral dat een hoop mensen reeds voor iemand de JVC's en de Auto tone mapping echt hadden zien werken ervan uitgingen dat ze hetzelfde bedoelden als Panasonic met hun HDR Optimizer.
Eigenlijk doen ze echt beide wat de hun respectievelijke naam zegt, de ene is een auto tone mapping, de andere een optimizer en dat zijn dus twee verschillend zaken.
Als je de namen en wat ze doen goed bekijkt dan is voor beide termen eigenlijk de juiste naam gekozen, zoals gezegd meer hierover in de review.
De twee toestellen samen is wat mij betreft een winnende combinatie  ;) ;D

simsatit

Okee duidelijk!
Hoe dan ook begreep ik van Kris Deering dat je geen custum curves en HDR optimiser van Pana tegelijk wilt in je keten omdat je dan overlappende curves krijgt, ik meen te begrijpen uit jou reactie dat je de tone mapping van JVC samen met de HDR optimiser van Pana een winnende combi vindt, dan neem ik aan dat er dus geen curves worden aangesproken met de tone mapping van JVC?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

#245
Quote from: simsatit on October  3, 2018, 23:18:36
Okee duidelijk!
Hoe dan ook begreep ik van Kris Deering dat je geen custum curves en HDR optimiser van Pana tegelijk wilt in je keten omdat je dan overlappende curves krijgt, ik meen te begrijpen uit jou reactie dat je de tone mapping van JVC samen met de HDR optimiser van Pana een winnende combi vindt, dan neem ik aan dat er dus geen curves worden aangesproken met de tone mapping van JVC?

Neen neen !!!, zeker niet de combinatie van de twee functies samen  :crazy:, dat is helemaal correct dat je die niet mag mixen, dan krijg je een puinhoop.
Ik drukte me misschien wat onduidelijk uit.
Wat ik wou bedoelen met winnende combinatie is de geweldige beeldkwaliteit van de nieuwe JVC's samen met de HDR optimizer en tone mapping functies van de Panasonic.
dat is een winnende combinatie, the best of both worlds.

simsatit

Quote from: home@the movies on October  3, 2018, 23:41:53
Neen neen !!!, zeker niet de combinatie van de twee functies samen  :crazy:, dat is helemaal correct dat je die niet mag mixen.
Ik drukte me misschien wat onduidelijk uit.
Wat ik wou bedoelen met winnende combinatie is de geweldige beeldkwaliteit van de nieuwe JVC's samen met de HDR optimizer en tone mapping functies van de Panasonic.
dat is een winnende combinatie, the best of both worlds.

Ah top, duidelijk!
Dan heb je al een topje van de ijsberg vrijgegeven, als ik het tenminste goed begrijp, maar ik wacht je review met spanning af om dat bevestigd te hebben mijn vermoeden;)
Trouwens wel een primeur zo in BE en NL, in de US zitten ze nog met smart te wachten, maar goed het zijn dan misschien ook nog geen productie modellen die hier door JVC zijn vrijgegeven?
Ben benieuwd, spannend weer!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

Quote from: simsatit on October  3, 2018, 23:52:10
Ah top, duidelijk!
Dan heb je al een topje van de ijsberg vrijgegeven, als ik het tenminste goed begrijp, maar ik wacht je review met spanning af om dat bevestigd te hebben mijn vermoeden;)
Trouwens wel een primeur zo in BE en NL, in de US zitten ze nog met smart te wachten, maar goed het zijn dan misschien ook nog geen productie modellen die hier door JVC zijn vrijgegeven?
Ben benieuwd, spannend weer!

;) ik moet nog een hoop zaken testen en bekijken maar het is wel bijzonder interessant om deze twee zaken met elkaar te vergelijken.
Wat trouwens ook nog een pluspunt van de Panasonic is, de HDR2020 naar SDR2020 tone mapping, die heeft de JVC uiteraard ook niet aan boord. Ook dat kan voor heel wat mensen die toch niet op hoge lamp voor HDR willen draaien, of met een te groot scherm zitten, een mooie oplossing bieden.
Ik heb het nog niet nagemeten maar daar waar ik bij de Oppo direct zag dat er iets fout ging in die tone mapping heb ik dat bij de Pana. helemaal niet.
De metingen zullen uitwijzen of wat ik zie ook klopt maar ik ben er vrij zeker van dat dit zo zal zijn.
Het zijn inderdaad nog pre productie modellen die we hebben, hier en daar nog een bug die ze al kennen en waar volgende week al nieuwe firmware voor komt.

simsatit

Kun je al verklappen of het een serieuze upgrade is tov vorige generatie DLA panelen? ...
Ik weet het, ik ben nieuwschierig haha... 😝😝 sorrrry
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

home@the movies

Quote from: simsatit on October  4, 2018, 00:08:39
Kun je al verklappen of het een serieuze upgrade is tov vorige generatie DLA panelen? ...
Ik weet het, ik ben nieuwschierig haha... 😝😝 sorrrry

Ik denk dat dat een understatement is, deze toestellen zijn echt heel erg straf, ook wat motion betreft en de "ruis" of onrust die in  de vorige generatie toch wel aanwezig was zie ik ook niet zo direct terug.
Maar dat zijn zaken die ik nog aan een dieper onderzoek moet onderwerpen, vandaag even de standaard metingen en calibratie gedaan en dus wat met de tone mapping gespeeld. :tongue2: :tongue2: