JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

N1v3K

Weet ik. Mijn opmerking is louter een gok dat dit het nieuws is  ;D

scoc

Quote from: N1v3K on September 27, 2018, 11:57:37
Weet ik. Mijn opmerking is louter een gok dat dit het nieuws is  ;D
Of JVC start een crazy inruil deal, zoals ruil een JVC 7xxx reeks in en krijg 33% korting op een N7  ;D
Wishful thinking ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Homethx

Quote from: simsatit on September 27, 2018, 09:31:00
De N serie is een nieuw chassis, daar zal dit jaar nog geen instap model met de bekende prijs van een 5000 serie van komen ben ik bang van.
Maar er is een ander die die plaats gaat vervangen en dat is ook goed nieuws, Werner zal er vast snel iets over zeggen;)

Er is een youtube filmpje, ik weet niet meer van welke show, maar een JVC vertegenwoordiger misspreekt zich even en zegt N3 ipv N5. Natuurlijk kan dit gewoon een verspreking zijn of.........zit hier meer achter :)

simsatit

Quote from: Homethx on September 27, 2018, 14:41:39
Er is een youtube filmpje, ik weet niet meer van welke show, maar een JVC vertegenwoordiger misspreekt zich even en zegt N3 ipv N5. Natuurlijk kan dit gewoon een verspreking zijn of.........zit hier meer achter :)

laten we hopen dat er meer achterzit!
Wat ook zou kunnen is dat de X7900 uiteindelijk een rebrand krijgt als N3, maar dat zou ik raar vinden persoonlijk, JVC heeft dat nooit eerder gedaan 1 serie en verschillende chassis.

Maar wie weet zijn ze er achter de 'schermen' (haha) voor volgend jaar wel mee bezig, het blijft altijd speculeren maar persoonlijk denk ik dat alles voor komend jaar nu wel bekend is.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Maar die NX9 lijkt toch wel een monster te worden met de prachtige dia 10cm lens, ook heeft deze de scaling van de laser projector van JVC a 35000€ overgenomen en die schijnt onwaarschijnlijk goed te zijn, maar goed 18000€ voor een projector blijft toch wel even slikken voor de gewone sterveling haha
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

vik

Het is al een monster.  ;)

Voor de rest zijn er geen nieuwtjes of nieuwe modellen. Even met zijn allen weer terug met de voetjes op aarde  :D


Quote from: simsatit on September 27, 2018, 14:54:27
Maar die NX9 lijkt toch wel een monster te worden met de prachtige dia 10cm lens, ook heeft deze de scaling van de laser projector van JVC a 35000€ overgenomen en die schijnt onwaarschijnlijk goed te zijn, maar goed 18000€ voor een projector blijft toch wel even slikken voor de gewone sterveling haha
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

#206
Quote from: vik on September 27, 2018, 21:44:02
Het is al een monster.  ;)

Voor de rest zijn er geen nieuwtjes of nieuwe modellen. Even met zijn allen weer terug met de voetjes op aarde  :D

:angel:

home@the movies

#207
QuoteVoor de rest zijn er geen nieuwtjes

Dat hangt er maar van af wat je nieuws of geen nieuws noemt hé, just wait for it ;)

simsatit

Quote from: vik on September 27, 2018, 21:44:02
Het is al een monster.  ;)

Voor de rest zijn er geen nieuwtjes of nieuwe modellen. Even met zijn allen weer terug met de voetjes op aarde  :D

dagdromen staat een ieder vrij he haha
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

MaxxMark

Quote from: home@the movies on September 27, 2018, 23:35:44
Dat hangt er maar van af wat je nieuws of geen nieuws noemt hé, just wait for it ;)

Je maakt het wel spannend!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

H&C Hifi


scoc

Op het Amerikaanse AVForums wordt er geheimzinnig gedaan over een secret projector van 135k en een bepaalde reviewer had een preview gehad paar dagen terug maar mocht pas volgende week iets melden na goedkeuring van de vendor. Het was immers niet duidelijk of het JVC was of niet. In ieder geval geen N3 dus  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on September 28, 2018, 13:04:53
Op het Amerikaanse AVForums wordt er geheimzinnig gedaan over een secret projector van 135k en een bepaalde reviewer had een preview gehad paar dagen terug maar mocht pas volgende week iets melden na goedkeuring van de vendor. Het was immers niet duidelijk of het JVC was of niet. In ieder geval geen N3 dus  ;)
ik denk dat dat niet het nieuws is waar op gehint wordt. Dat is zelfs voor dit forum niet relevant. (Behalve voor Donald natuurlijk.. die heeft alleen maar ervaring met dit niveau  :D)

simsatit

Quote from: scoc on September 28, 2018, 13:04:53
Op het Amerikaanse AVForums wordt er geheimzinnig gedaan over een secret projector van 135k en een bepaalde reviewer had een preview gehad paar dagen terug maar mocht pas volgende week iets melden na goedkeuring van de vendor. Het was immers niet duidelijk of het JVC was of niet. In ieder geval geen N3 dus  ;)

Is AVforums niet engels?
Avs is in de US.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Ach als de X7900 zoals aangegeven door AVS (commerciële kant) de nieuwe instapper wordt van het bovensegment is dat goed nieuws voor degene die een mooi instapmodel ambiëren, en minder goed nieuws voor diegene die daar net nog de volle mep voor betaald hebben.
Maar zo gaat het in projectorland, de afschrijving op onze geliefde projectoren gaat nogal rapido..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Kjelt

Gokje de N9 krijgt alsnog een laser  :D   naaaaaaaah

scoc

Quote from: simsatit on September 28, 2018, 13:40:16
Is AVforums niet engels?
Avs is in de US.
Ik haal die 2 altijd door elkaar, scheelt ook maar 1 letter. In ieder geval ik had het over het US forum.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

#217
Nog een test: https://www.lowbeats.de/exklusivtest-jvc-dla-nx9-8k-highendprojektor/


Die überarbeitete Zwischenbildberechnung Clear Motion Drive arbeitete klar homogener und Artefakt-ärmer als beim 7900er und insbesondere HDR-Bilder wirkten angenehm stimmig. Das Auto-Tone-Mapping zeigte stets eine ausgewogene Balance ohne Clipping bei trotzdem guter Helligkeit und Durchzeichnung. Etwas undefiniert waren nur Filme, die keine Metadaten lieferten.

donaldk

#218
Quote from: Teejoo on September 28, 2018, 13:38:39
ik denk dat dat niet het nieuws is waar op gehint wordt. Dat is zelfs voor dit forum niet relevant. (Behalve voor Donald natuurlijk.. die heeft alleen maar ervaring met dit niveau  :D)

In ieder geval een stuk goedkoper dan een Walletje;-).

Waar was die speculatie?

De Nec ph2601 heeft een US listprice van $135K, de 3501 van $150K. Voordeel wide gamut van 80+% van 2020, goed zwart en echt duidelijk een hoog on-off contrast, maar als commercial projector is de afschrijving waarschijnlijk hoog, een DCi projector kun je altijd nog aan een bioscoop doorverkopen.

De Sony 815 (wel DCi) is toch geen 135K, misschien toch wel; list. Heeft een native on-off contrast van 19500:1.

De Christie 4325 (direct green laser, RGB, internal chiller, 4K en 5000+:1 on-off contrast, is 'well below $100K', werd mij verteld.

Misschien een Barco? Of een DPI?

Of is er echt echt iets nieuws?

Kris Deering heeft over een maand wel de RS3000 in huis lees ik, maar dat is ruim een ton onder genoemde prijspunt.

vik

Als alles mee zit heb ik vandaag of morgen de N5 en de NX-9 een weekje op bezoek.

Ik neem dan even contact op met die leden die graag willen komen kijken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

H&C Hifi

Het grote nieuws mag eruit :

De dla-x7900 blijft vooralsnog in het programma en krijgt de (waanzinnige) adviesprijs van 3999,00 !!


scoc

Mmmm, vreemd dat dit het nieuws is want dit is al zo'n 2 weken geleden bekend gemaakt in UK en US dat deze ging blijven tegen verlaagde prijs. Blijft leuk natuurlijk.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on October  1, 2018, 11:07:44
Mmmm, vreemd dat dit het nieuws is want dit is al zo'n 2 weken geleden bekend gemaakt in UK en US dat deze ging blijven tegen verlaagde prijs. Blijft leuk natuurlijk.

Dit is inderdaad het nieuws, dat het 2 weken geleden al ergens vermeld stond was nog altijd pure speculatie. de Officiële beslissing is pas vorige week bekend gemaakt.
Al bij al is dit voor velen toch wel heel erg mooi nieuws denk ik, een waanzinnig mooie projector aan een spectaculaire prijs. Voor diegenen die financieel de stap nog niet willen zetten, of niet willen instappen in de eerste generatie 4K JVC's is dit een perfect alternatief.
Combineer deze projector met een nieuwe Panasonic UHD speler met zijn waanzinnig goede tone mapping en je hebt een resultaat dat menig ander toestel overtreft.

home@the movies

Ander goed nieuws is dat ik binnen een paar uurtjes een N5 en ja hoor ook de X9 in mijn bezit heb voor een eerste indruk.
Ik moet jullie niet vertellen dat ik hier bijzonder naar uitkijk, geef me dus een paar dagen en jullie mogen een voorlopige eerst review verwachten van deze lang verwachte machines.


simsatit

#224
Quote from: home@the movies on October  1, 2018, 11:23:32
Ander goed nieuws is dat ik binnen een paar uurtjes een N5 en ja hoor ook de X9 in mijn bezit heb voor een eerste indruk.
Ik moet jullie niet vertellen dat ik hier bijzonder naar uitkijk, geef me dus een paar dagen en jullie mogen een voorlopige eerst review verwachten van deze lang verwachte machines.



Gaaf!

Zou je voor de N5 ook volgende zaken kunnen vergelijken met de X7900:

contrast waardes, native en DI,
lichtopbrengst met P3 filter toegepast,
Motion flow,
Meerwaarde native 4K paneel tov e-shift 5,
Meerwaarde betere lens,
HDMI Sync tijden,
lag voor gaming.
ANSI contrast (zou verbeterd moeten zijn) ook met DI aan.

En voor de N5 specifiek:

Gemak usb firmware updates,
Auto tone mapping,
Upscaling,
Fan noise.

Zou top zijn om een beeld te hebben om de keus te kunnen maken tussen beide voor degene die nu willen upgraden, THANKS!

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.