JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Ik heb zowel JVC als Sony projectoren gehad dus fanboy nee maar er is wel iets dat me dwars zit, kom ik zo op.
Voor mij is het uiteindelijke plaatje in een 1:1 shootout het belangrijkste maar ook op de juiste manier getest en dan zie je dat beide projectoren verleden jaar bij ieder hun eigen materiaal sterke en zwakke punten hadden.

Even kort de JVC had dieper zwart, hoger contrast en meer licht wat voor HDR beter is. Alleen foezelden ze met de gamma die in het laag niet correct was, ging je die goed zetten was het zwart weer wat minder. Daarnaast vind ik de e-shift gewoon voor de consument een drama  omdat ze het nooit goed hebben uitgelegd, ze noemden het in het begin gewoon 4k wat dus niet waar is. Moet je gewoon niet doen en daarom vertrouw ik hun specs niet meer tot ze door een ISF expert zijn geverifieerd en dan komen er andere cijfers uit. Daarnaast vind ik het een iets onrustigere beeld (pixelruis) wat op afstand trouwens minder tot niet opvalt.

De Sony had een vond ik rustiger beeld, bij natuurlijke films (dus geen Marvel e.d.) een rustiger en natuurgetrouw beeld, en echt 4k wat je bij films, muv speciale scenes waarbij Moire er uit sprong, verassend genoeg niet goed kon onderscheiden maar bij 4k fotos des te beter.

Ik begrijp heel goed dat mensen enthousiast over de JVC zijn maar het gefoezel met gamma en e-shift en gebrek aan duidelijke informatie vind ik persoonlijk storend.
Dus nu JVC eindelijk native 4k projectoren uitbrengt ben ik erg benieuwd in de vergelijking.

donaldk

Zoals de US JVC vertegenwoordiger op CEDIA vertelde in een AVS filmje, je hoeft de e-shift niet te gebruiken. Ik zag de nieuwe Vincent video ook bij de suggesties staan, maar heb hem nog niet bekeken, is dit een seriemodel, of een nog niet volledig toegeruste engineering sample/prototype?

vik

De tone mapping werkt fijn echter dit is wel afhankelijk van de metadata op de disc. Er zijn discs waarvan deze niet klopt of zelfs niets wordt uitgelezen. Dan is het toch even een hand wasje  :D


Quote from: papaleo on September 22, 2018, 13:43:53
Intelligente Tone Mapping is een welkome future  8)(dus geen geklooi meer met een schuifregelaar)
Wouw...,de Jvc leest de metadata van de disc en daarvan uit word de tonemapping in het beeld aangepast waarbij je ook nog de vrijheid hebt om evt handmatig te kunnen fine-tunen  :wow:


Wil nu nog weten hoe de JVC's omgaan met 'hun' Motion Flow...
Als ze dit net zo goed als de Sony's doen,en misschien nog wel beter dan ben ik om....,moet dan wel mijn pj lift/hush-box laten aanpassen want de JVC's zijn behoorlijk hoog tov de/mijn Sony VW360  :inlove:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on September 23, 2018, 08:27:40
De tone mapping werkt fijn echter dit is wel afhankelijk van de metadata op de disc. Er zijn discs waarvan deze niet klopt of zelfs niets wordt uitgelezen. Dan is het toch even een hand wasje  :D
heb je dat probleem dan ook met het remappen wat bijv de Oppo kan?

vik

Geen idee we gebruiken geen remapping in de Oppo.

Quote from: Teejoo on September 23, 2018, 10:38:53
heb je dat probleem dan ook met het remappen wat bijv de Oppo kan?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: vik on September 23, 2018, 08:27:40
De tone mapping werkt fijn echter dit is wel afhankelijk van de metadata op de disc. Er zijn discs waarvan deze niet klopt of zelfs niets wordt uitgelezen. Dan is het toch even een hand wasje  :D

Aha,is dat zo  :ohmy:  :nopompom:
Laat ik het dan zo stellen...,het idee er achter is mooi (als het goed werkt) dus is het op dit moment  mèèr 'te mooi om waar te kunnen zijn' maw ook deze future staat nog in de kinderschoenen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#181
Het is in mijn optiek de beste oplossing tot nu toe zonder externe speler. Voor een groot gedeelte plug and play. Dat heb ik nu eigenlijk al op mijn jvc. Bij een enkele film rommel ik wat met de color tone. Voor de rest ziet het er gewoon fantastisch uit.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Masterkale

Quote from: vik on September 20, 2018, 21:15:21
Vanaf 1 Oktober heb ik een weekje de DLA-N5 en de DLA-NX9 in mijn bezit en zal ik wat demo's organiseren.

Graag even aanmelden bij interesse (pb)

Ik kom graag kijken Vik :-)
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Masterkale

Quote from: Kjelt on September 23, 2018, 00:58:15
Ik heb zowel JVC als Sony projectoren gehad dus fanboy nee maar er is wel iets dat me dwars zit, kom ik zo op.
Voor mij is het uiteindelijke plaatje in een 1:1 shootout het belangrijkste maar ook op de juiste manier getest en dan zie je dat beide projectoren verleden jaar bij ieder hun eigen materiaal sterke en zwakke punten hadden.

Even kort de JVC had dieper zwart, hoger contrast en meer licht wat voor HDR beter is. Alleen foezelden ze met de gamma die in het laag niet correct was, ging je die goed zetten was het zwart weer wat minder. Daarnaast vind ik de e-shift gewoon voor de consument een drama  omdat ze het nooit goed hebben uitgelegd, ze noemden het in het begin gewoon 4k wat dus niet waar is. Moet je gewoon niet doen en daarom vertrouw ik hun specs niet meer tot ze door een ISF expert zijn geverifieerd en dan komen er andere cijfers uit. Daarnaast vind ik het een iets onrustigere beeld (pixelruis) wat op afstand trouwens minder tot niet opvalt.

De Sony had een vond ik rustiger beeld, bij natuurlijke films (dus geen Marvel e.d.) een rustiger en natuurgetrouw beeld, en echt 4k wat je bij films, muv speciale scenes waarbij Moire er uit sprong, verassend genoeg niet goed kon onderscheiden maar bij 4k fotos des te beter.

Ik begrijp heel goed dat mensen enthousiast over de JVC zijn maar het gefoezel met gamma en e-shift en gebrek aan duidelijke informatie vind ik persoonlijk storend.
Dus nu JVC eindelijk native 4k projectoren uitbrengt ben ik erg benieuwd in de vergelijking.

Dat onrustige had ik met mijn X7500 JVC ook. Hierbij moest ik CMD aanzetten om dit te verhelpen. Echter met CMD aan, verlies je iets scherpte aan het beeld.
Na een Cinemike modificatie kon ik draaien zonder CMD, het beeld is veel rustiger. De originele voeding van de JVC is niet al te best. We gaan het meemaken bij Vik volgende week wat de nieuwe JVC te bieden heeft.
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D  2x FRC-C - 1x FRC-D 5x custom accuton Atmos/Auro3d speakers -- Sub: SVS SB13ultra on a subdude HD  -  Preamp: Datasat RS20I Cinemike Amp: Marantz MM8077 Cinemike bridged 5 channel  + MM8077 cinemike  Mediaplayer: Oppo UDP-203 cinemike ultimate - Cables: Inakustik Referenz LS-1002-  Beamer: JVC NX9 cinemike - Screen:IVISIONS Cinema HD-Series 112 inch

Binky007

Quote from: Teejoo on September 22, 2018, 17:47:39
Is dat een van de JVC's die vorig jaar bij Werner stonden? Daar vond ik ze namelijk nog minder vloeiend dan de Sony's.

En daarom heb ik nu de CineMike upgrade op mijn X7000 zitten. Dan heb je daar dus helemaal geen last meer van. Super vloeiend loopt mijn projector. En dat zonder de motion flow aan.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Binky007

#185
Quote from: raindog on September 22, 2018, 23:07:55
@Kjelt. Je reageert als een gebeten hond, je hebt mij toch niet horen zeggen dat e-shift zo geweldig is? Ik corrigeer alleen jouw info die volgens mij onjuist is.

Misschien zie ik dingen die er niet zijn maar in proef in de verschillende reacties toch wel erg veel 'fanboy' of juist 'anti' gedrag als het om JVC vs Sony gaat. Waarom is dat toch? Ik heb bewondering voor beide merken en hun verschillende aanpak, beide maken topproducten die onze hobby mogelijk maken.

Ben ik het helemaal mee eens. e-shift was een goed tussen alternatief. Maar het is gewoon geen native 4K. Het is ook verstandig van JVC om echte 4K projectoren te maken. Ik denk niet dat ze het nog lang hadden volgehouden met HD / e-shift apparaten.

Ik heb toevallig zelf een JVC maar vind dat Sony ook hele mooie producten maakt.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

vik

Je hoeft de E-shift uiteraard niet te gebruiken. Het zorgt wel voor meer fijn details dus wel een mooie toevoeging.

Quote from: donaldk on September 23, 2018, 02:47:59
Zoals de US JVC vertegenwoordiger op CEDIA vertelde in een AVS filmje, je hoeft de e-shift niet te gebruiken. Ik zag de nieuwe Vincent video ook bij de suggesties staan, maar heb hem nog niet bekeken, is dit een seriemodel, of een nog niet volledig toegeruste engineering sample/prototype?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Quote from: Teejoo on September 22, 2018, 17:47:39
Is dat een van de JVC's die vorig jaar bij Werner stonden? Daar vond ik ze namelijk nog minder vloeiend dan de Sony's.

Dat vond ik ook. De vw260/360 hebben beter motion flow dan de x5900 generatie van JVC. Echter de motion Flow (Clear motion Drive) van de JVC's is veel beter dan het jaren geleden was.

En de X5000 heeft gewoon motion flow met 4k. Dat is een Sony 'probleempje' geweest met de 4k projectoren. Dat hebben ze nu wel voor elkaar las ik.

N1v3K


Binky007

Wat praat die gast saai en eentonig in dat filmpje. Hahaha. Maar verder wel een leuk filmpje om te kijken.


JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

reza

Hey, geen grappen over Vincent :sneaky2:
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

er komt binnen een paar dagen. nog wat leuk nieuws aan van JVC :pompom: :pompom:
                                                             

simsatit

Ben ook zeer benieuwd, iedere projector heeft wel wat, HDR is, ondanks mooi met tone mapping via de Pana speler toch iets dat projectoren minder mooi kunnen doen dan een scherm, maar de grote is een enorme plus, ik wil geen film kijken op een klein scherm..
Ook ik ben een JVC fan, maar moet zeker toegeven dat de motion flow op JVC nooit echt geweldig was, behalve met SVP aan via de HTPC, dan zie je dat ook een JVC een prachtige motionflow kan geven, helaas werkt SVP niet met 4K upscaling via Madvr, daar is gewoon nog geen processing power voor in een HTPC, smooth motion met Madvr op 4K is het ook niet echt imo..
Wel geniet ik enorm van mijn X5000, heb denk ik een erg goed exemplaar.
Sony had ook problemen, zij het weer van heel andere kant, met panelen die contrast verliezen, hoe dan ook, zowel Sony als JVC hebben heel wat bereikt voor ons filmliefhebbers..
Zou er over 10 jaar weer een net zo grote sprong gemaakt zijn als de afgelopen 10 jaar ons gegeven is?
4K met 8K e-shift en laser in een betaalbare klasse?
Met hoge lichtopbrengst dat HDR echt tot zijn recht gaat doen laten komen?
Maar nu is nu, en JVC lijkt wel weer een mooi stapje te gaan zetten, ik ben iig heel erg benieuwd al is deze nieuwe generatie aan mijn budget niet toereikend, als de X7900 als instapper gaat komen met een gerelateerde prijs dan denk ik dat ik daar wel voor wil gaan, hoe dan ook spannende tijden!

(Op AVS is daar veel over gespeculeerd en is er zelfs semi officieel door AVS aangegeven dat de X7900 zal blijven worden geproduceerd tegen een aangepaste prijs, daar hoop ik op dat dat voor de EU ook zal gelden!)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#195
Quote from: riwi on September 24, 2018, 23:08:19
Dat vond ik ook. De vw260/360 hebben beter motion flow dan de x5900 generatie van JVC. Echter de motion Flow (Clear motion Drive) van de JVC's is veel beter dan het jaren geleden was.

En de X5000 heeft gewoon motion flow met 4k. Dat is een Sony 'probleempje' geweest met de 4k projectoren. Dat hebben ze nu wel voor elkaar las ik.

De X5000 heeft wel motionflow op 4K maar CMD geeft banding op 4K, dat is pas met de X5500 dmv een service update van de software (is niet zelf te doen, valt onder garantie) verholpen.

Eerlijk is eerlijk, motionflow is gewoon het zwakste punt van JVC, ook in de Xxxx0 generatie, maar het beeld is zo mooi, het zegt wat dat ik zelf er gewoon nog dagelijks met heel veel plezier naar kijk (4K Pana speler met tonemapping en 4K HTPC met Madvr en Nvidea GTX1070)

Of je nu een 4K Sony hebt of een recentere JVC, beide hebben denk ik plus en minpunten, beide zijn gewoon geweldig mijnsinziens!

Contrast iets beter op een JVC en natuurlijk autocalibratie! iets betere motionflow en iets rustiger beeld op een Sony, voor beide valt wat te zeggen!

Dat je HT ZWART(-er dan zwart) moet zijn is mijnsinziens nog belangrijker dan welke van de twee je in huis hebt[emoji41][emoji41][emoji41][emoji106][emoji106]🤜

(en ohja, ik koop over twee jaar wel een 2de hands N5 haha, vast wel hier via het forum[emoji8][emoji8])

Good times!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

N1v3K

#196
Quote from: home@the movies on September 26, 2018, 21:29:30
er komt binnen een paar dagen. nog wat leuk nieuws aan van JVC :pompom: :pompom:
                                                             

De X7900 blijft in het assortiment tegen een prijs van €4.999,- ?  ::)

Homethx

Quote from: home@the movies on September 26, 2018, 21:29:30
er komt binnen een paar dagen. nog wat leuk nieuws aan van JVC :pompom: :pompom:
                                                             

N3?


simsatit

Quote from: Homethx on September 27, 2018, 09:18:30
N3?
De N serie is een nieuw chassis, daar zal dit jaar nog geen instap model met de bekende prijs van een 5000 serie van komen ben ik bang van.
Maar er is een ander die die plaats gaat vervangen en dat is ook goed nieuws, Werner zal er vast snel iets over zeggen;)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

scoc

Quote from: N1v3K on September 27, 2018, 08:29:45
De X7900 blijft in het assortiment tegen een prijs van €4.999,- ?  ::)
Klopt in de UK is dit reeds bevestigd ik dacht idd voor 5000gbp maw hier dan 5000€.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050