JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Ik zal dat ook gelijk even checken en melden  :)


Quote from: roelk79 on September 14, 2018, 08:36:50
waar ik ook erg benieuwd naar ben: Heeft JVC nu het handshake issue opgelost. Ik speel nog steeds met een X500 maar dat duurt soms 5 tot 10 seconden als de resolutie gewijzigd wordt.
Hoop dat ze hier ook een beetje aandacht aan hebben besteed :).
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#151
Vanaf 1 Oktober heb ik een weekje de DLA-N5 en de DLA-NX9 in mijn bezit en zal ik wat demo's organiseren.

Graag even aanmelden bij interesse (pb)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

denoontje


reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

raindog

Leuk! Ben heel benieuwd naar die N5 !
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Binky007

Quote from: vik on September 20, 2018, 21:15:21
Vanaf 1 Oktober heb ik een weekje de DLA-N5 en de DLA-NX9 in mijn bezit en zal ik wat demo's organiseren.

Graag even aanmelden bij interesse (pb)

Gezellig ik kom ook wel even langs als dat kan.   :smile:
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Binky007

Quote from: jasjenl on September 14, 2018, 15:51:04
Als je bijv. naar Netflix aan het kijken bent op een Apple TV en je hebt de boel zo ingesteld dat de output altijd wordt aangepast aan de source, dan kan een trage hdmi handshake heel irritant zijn, omdat het menu op 60hz wordt gerenderd, films en veel series op 24 en europese series op 50. Veel tv's doen dit vrijwel in 1 sec, dus het kan wel degelijk snel.

Nee snap ik helemaal dat dat sneller moet kunnen. Maar ik keer altijd Netflix via een HD Chromecast. Geen idee hoe het met een 4K Chromecast is.
Met de HD had ik die issue niet echt moet ik zeggen. Daar ging het redelijk snel. Vind ook Apple TV een beetje te duur voor wat je ervoor krijgt.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

scoc

#157
Quote from: Binky007 on September 21, 2018, 16:04:02
Nee snap ik helemaal dat dat sneller moet kunnen. Maar ik keer altijd Netflix via een HD Chromecast. Geen idee hoe het met een 4K Chromecast is.
Met de HD had ik die issue niet echt moet ik zeggen. Daar ging het redelijk snel. Vind ook Apple TV een beetje te duur voor wat je ervoor krijgt.
Ik vrees wanneer je die trage hdmi sync niet opmerkt op je jvc projector dat je het meeste via Netflix in de foute framerate bekijkt maw 50 of 60p want dat moet er geen sync gebeuren omdat resolutie en framerate reeds goed staan op JVC. Probleem is dan dat de motion niet klopt want dan speel je 24p als 60p. Ik gebruik een Kodi mediaspeler en Blu-ray beiden ingesteld zodat deze originele framerate uitsturen ... en dan moet je bij de JVC altijd 12-14 seconden wachten voor je beeld hebt. Kan ik vrij makelijk zien omdat display van blu-ray speler al loopt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

N1v3K

#158
Vincent Teoh heeft ze namens HDTVtest al nader bekeken.

De HDMI handshake is al een stuk sneller, zo meldt hij...
Daarnaast is HDR auto tone mapping geïmplementeerd, wat erg handig lijkt te werken.

Teejoo

Quote from: N1v3K on September 22, 2018, 11:17:44
Vincent Teoh heeft ze namens HDTVtest al nader bekeken.
Daarnaast is HDR auto tone mapping geïmplementeerd, wat erg handig lijkt te werken.
Was dat nou bij alle modellen? Lijkt me idd een erg handige functie. Jammer dat hij niets zegt over de 'motionflow'.

scoc

Ja vanaf de N5 HDR auto tone mapping.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

papaleo

#161
Intelligente Tone Mapping is een welkome future  8)(dus geen geklooi meer met een schuifregelaar)
Wouw...,de Jvc leest de metadata van de disc en daarvan uit word de tonemapping in het beeld aangepast waarbij je ook nog de vrijheid hebt om evt handmatig te kunnen fine-tunen  :wow:


Wil nu nog weten hoe de JVC's omgaan met 'hun' Motion Flow...
Als ze dit net zo goed als de Sony's doen,en misschien nog wel beter dan ben ik om....,moet dan wel mijn pj lift/hush-box laten aanpassen want de JVC's zijn behoorlijk hoog tov de/mijn Sony VW360  :inlove:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

#162
Bij mijn "oude"  5900 is de motion flow al geen issue meer. Sterker nog, door vele bekende kalibrateurs wordt al gezegd dat het beter is dan de "oude" Sony, 's. En dat zijn dan de 260/360 enz.
Dus dat zal alleen nog maar beter zijn geworden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Quote from: papaleo on September 22, 2018, 13:43:53
Intelligente Tone Mapping is een welkome future  8)(dus geen geklooi meer met een schuifregelaar)
Wouw...,de Jvc leest de metadata van de disc en daarvan uit word de tonemapping in het beeld aangepast waarbij je ook nog de vrijheid hebt om evt handmatig te kunnen fine-tunen  :wow:


Wil nu nog weten hoe de JVC's omgaan met 'hun' Motion Flow...
Als ze dit net zo goed als de Sony's doen,en misschien nog wel beter dan ben ik om....,moet dan wel mijn pj lift/hush-box laten aanpassen want de JVC's zijn behoorlijk hoog tov de/mijn Sony VW360  :inlove:

Je kan ook de Panasonic UB824 speler gebruiken die heeft nu ook auto hdr tone mapping voor uhd discs (hdr optmizer). Denk zelf om deze aan te schaffen als tijdelijke tussenstap.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Quote from: reza on September 22, 2018, 15:11:37
Bij mijn "oude"  5900 is de motion flow al ben issue meer. Sterker nog, door vele bekende kalibrateurs wordt al gezegd dat het beter is dan de "oude" Sony, 's. En dat zijn dan de 260/360 enz.
Dus dat zal alleen nog maar beter zijn geworden.
Dat is 1080p, de e-shift JVCs deden geen 4k motion flow, daarom benieuwd hoe ze er nu met native 4k panelen mee omgaan.

Teejoo

Quote from: scoc on September 22, 2018, 16:55:15
Je kan ook de Panasonic UB824 speler gebruiken die heeft nu ook auto hdr tone mapping voor uhd discs (hdr optmizer). Denk zelf om deze aan te schaffen als tijdelijke tussenstap.
Ja, dat kan natuurlijk ook. Zou er een verschil zijn waar je het doet?

Teejoo

Quote from: reza on September 22, 2018, 15:11:37
Bij mijn "oude"  5900 is de motion flow al ben issue meer. Sterker nog, door vele bekende kalibrateurs wordt al gezegd dat het beter is dan de "oude" Sony, 's. En dat zijn dan de 260/360 enz.
Dus dat zal alleen nog maar beter zijn geworden.
Is dat een van de JVC's die vorig jaar bij Werner stonden? Daar vond ik ze namelijk nog minder vloeiend dan de Sony's.

scoc

Quote from: Teejoo on September 22, 2018, 17:46:39
Ja, dat kan natuurlijk ook. Zou er een verschil zijn waar je het doet?
In theorie is het natuurlijk handige om het in de projector te mappen want dat kan dit gebruikt worden voor ander bronnen maar dan moeten deze wel de meta data meegeven. Ik weet niet of in een Netflix stream en/of download met HDR info die max. nits info wordt meegestuurd.

Met de Panasonic UB820 denk ik dat dit (auto hdr mapping) enkel werkt met UHD discs.

Ik heb beide nog niet aan het werk gezien dus kan zelf nog geen oordeel vellen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

raindog

Quote from: Kjelt on September 22, 2018, 16:57:34
Dat is 1080p, de e-shift JVCs deden geen 4k motion flow, daarom benieuwd hoe ze er nu met native 4k panelen mee omgaan.

Vergis jij je niet met de Sony's? De 260/360 hadden vreemd genoeg geen motion flow op 4K terwijl JVC dat juist wel had. Dat is bij Sony met de nieuwe modellen opgelost.

Als ik die Vincent Teoh zo hoor is hij alvast erg enthousiast. Wanneer de zwartwaarde nog goed gneoeg is (daar maak ik me het meest zorgen over) dan zouden de N5 en de N7 wel eens goed kunnen gaan lopen. 
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Kjelt

Quote from: raindog on September 22, 2018, 19:16:48
Vergis jij je niet met de Sony's? De 260/360 hadden vreemd genoeg geen motion flow op 4K terwijl JVC dat juist wel had. Dat is bij Sony met de nieuwe modellen opgelost.
Ik weet wat JVC beweerd maar ook dat er hele technische kijksessies zijn waar nooit antwoorden op zijn gegeven, zoals waarom krijg je Moire interferentie patronen bij sommige 4k testbeelden terwijl dat met full 4k beeldbewerking en terugscaling makkelijk te voorkomen was geweest?
Waarom zou je kostbare 4k motionflow doen als je vervolgens toch weer terug scaled naar 1080p etc. etc.
Als e-shift zo geweldig is waarom dan nu toch native 4k projectoren met een anderhalf keer hogere prijs uit brengen met iets slechtere contrast waardes en waarom zo'n prijs stijging terwijl bv de lens identiek is gebleven? Is dat alleen die 4k dila chip die dan $2000 kost of is toch ook de hele processing die nu echt full 4k moet supporten geupgrade?

Waarom heeft Sony verleden jaar de full 4k motionflow weg gelaten? Kostenbesparing om de prijs nog net onder de 5k te kunnen houden, het board van de 760 was gruwelijk duur. Dit jaar kan het wel maar ik vermoed dat ze er niet veel winst opmaken (de 270 dan).

Grootste probleem is dat de mensen die het echt weten , de engineers, hier nooit iets over zeggen.
En voor de meesten geldt uiteindelijk als de film er maar goed uit ziet.

reza

De 5900 heeft zeker wel op 4k motion flow.
Ziet er super gelikt uit!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#171
Kjelt,

Ik denk dat je de oude serie 5000 bedoeld, die en de 5500 hadden nog wel wat bugs hier en daar.
Op de 5900 ben ik dit alles nog niet tegen gekomen, en ik kan je garanderen dat ik heeeel veel heb gekeken afgelopen weken :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Dat de nieuwe jvc's de tone mapping onboard doen, schilt weer 1000 euro voor een Oppo.
Nou doet mijn panasonic het ook, maar daar moest ik ook weer extra voor betalen.
Dus nu krijg je alles in 1. Daar hangt wel een prijskaartje aan.
Zoals Theoh en al vele anderen zeggen 4k HDR is gewoon onklopbaar op de jvc's. Dat was al met de eshift generatie en nu helemaal.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Als Sony 4k motionflow voorziet vanaf hun 1200€+ 4k tv's tv dan was het gewoon niet te verklaren dat Sony dit niet had ingebouwd vorig jaar in hun 4k projectoren. De hdmi processing en chips om dit mogelijk te maken in een tv zal niet veel verschillen van een projector lijkt mij. De Sony upgrade van vorig jaar in hun projectoren was daarom vrij zwak en duidelijk een geval van "waarom meer moeite doen als de rest toch niet volgt met 4k native". Ook hun upgrade dit jaar is mager ... een 18gbits hdmi dat er eigenlijk al 2 jaar geleden in moest zitten en 4k motionflow.

Feit is dat JVC de voorbije 2 jaren in het zelfde bedje ziek was met hun projector updates want na de x000 reeks maar weinig vernieuwingen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

raindog


@Kjelt. Je reageert als een gebeten hond, je hebt mij toch niet horen zeggen dat e-shift zo geweldig is? Ik corrigeer alleen jouw info die volgens mij onjuist is.

Misschien zie ik dingen die er niet zijn maar in proef in de verschillende reacties toch wel erg veel 'fanboy' of juist 'anti' gedrag als het om JVC vs Sony gaat. Waarom is dat toch? Ik heb bewondering voor beide merken en hun verschillende aanpak, beide maken topproducten die onze hobby mogelijk maken.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)