JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Yep mooi he?! Zelfde lens als de JVC DLA Z1 laser of beter zelfs. Dat is mij nog niet helemaal duidelijk.  :inlove:

Quote from: papaleo on September  8, 2018, 11:15:36
De lens van een N9 is 'op papier' indrukwekkend...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Je hoeft niet gelijk in de verdediging te schieten.
Op avs inderdaad, beide merken hebben hun voor en nadelen, op papier kun je niet veel, je wilt de productiemodellen uiteindelijk  gecalibreerd naast elkaar zien liefst in een batcave.

Teejoo

Quote from: vik on September  8, 2018, 11:52:04
De prijs van de NX9 is fors maar deel absoluut je mening niet (handicap) dat deze een lamp heeft. Laser is slechts een "engine" en de uiteindelijke beeldkwaliteit is het belangrijkste.  Dat lees je ook terug op de reakties op avs.
ik vind die laser zeker in deze prijsklasse een must. Juist die lamp met z'n veranderende waardes vind ik toch echt een nadeel. Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat deze een laser had.

Kjelt

Oh Viktor,
Verzoekje om de topicnaam te hernoemen naar JVC projectoren 2018-2019 of zoiets dan is het voor iedereen duidelijk.

papaleo

#129
@Vik
Je bent heel  :pompom: enthousiast over de JVC's ,maar proef daarin toch al een (sterke) voorkeur tov bijvoorbeeld de Sony's  ::)
Je onpartijdigheid als 'verkoper' is ver te zoeken op dit moment,waar is deze gebleven Vik,je bent nu net een consument die altijd al een voorkeur heeft voor een bepaald merk?  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

H&C Hifi

Quote from: Teejoo on September  8, 2018, 12:23:01
ik vind die laser zeker in deze prijsklasse een must. Juist die lamp met z'n veranderende waardes vind ik toch echt een nadeel. Ik ging er eigenlijk ook vanuit dat deze een laser had.

Och, als hier iemand een N9 koopt krijgt hij er van mij wel een extra lamp bij als service.. ;)

De meeste zien het verloop niet eens echt.. pas als ze gaan meten is er iets verloop... als je daar psychisch niet tegen kan is het wel vervelend natuurlijk.
iemand die 18k uitgeeft aan een projector haalt vaak de 2e lamp niet eens.. die wilt over een jaar of 2 jaar het dan huidige ''top''model  ::)

Teejoo

#131
Quote from: Kjelt on September  8, 2018, 12:24:44
Oh Viktor,
Verzoekje om de topicnaam te hernoemen naar JVC projectoren 2018-2019 of zoiets dan is het voor iedereen duidelijk.
en misschien meteen verplaatsen naar nieuwtjes admins?

Teejoo

Quote from: HcHifi.nl on September  8, 2018, 13:10:27
Och, als hier iemand een N9 koopt krijgt hij er van mij wel een extra lamp bij als service.. ;)

De meeste zien het verloop niet eens echt.. pas als ze gaan meten is er iets verloop... als je daar psychisch niet tegen kan is het wel vervelend natuurlijk.
iemand die 18k uitgeeft aan een projector haalt vaak de 2e lamp niet eens.. die wilt over een jaar of 2 jaar het dan huidige ''top''model  ::)
Ik zie dat echt wel bij de projectoren die ik gehad heb als je kijkt naar de lichtipbrengst. Het lijkt me juist perfect als je een laser hebt dat je hem gewoon valibreert en er jaren niet meer naar om hoeft te kijken.

Ik vind de huidige generaties projectoren gewoon erg goed. De enige wens is dat ze nog stiller mogen worden.

H&C Hifi

Quote from: Teejoo on September  8, 2018, 13:17:11
Ik zie dat echt wel bij de projectoren die ik gehad heb als je kijkt naar de lichtipbrengst. 

Bij de huidige lampen die JVC gebruikt zit je dan toch wel echt over de 1000 uur normaal gesproken.

Ik zie het probleem niet zo bij gebruik van goede lampunits.

scoc

#134
Quote from: vik on September  8, 2018, 08:52:17
De Sony topics op het avs forum zijn erg stil....hoe zou dat nou komen   :angel:
Idd, Sony dacht waarschijnlijk rustig nog een jaartje extra te puren uit hun huidige reeks door er eindelijk een 18Gbits port en cpu in te stoppen voor 4k motionflow. Sony doet al 3 jaar wat mij stoorde aan JVC na hun 5000 en 7000 modellen namelijk geen firmware uitbrengen maar kleine incrementele aanpassingen in nieuwe toestellen. Maar nu zijn de rollen omgekeerd. Sony moet toch echt aan de bak in 2019 lijkt me. Ze kunnen de VW760 laten dalen in prijs tegen eind volgend jaar bvb naar 8-9k en dan stap ik wel over ... nu denk ik 1 of 2 jaartjes met een JVC N5 verder te gaan  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Nou ik denk niet dat viktor een voorkeur voor een bepaald merk heeft hoor, nu hangt er een Sony bij hem waar hij lyrisch over is dus het is echt geen JVC voor en JVC na en oog kleppen op voor de rest van de merken...
Zelf vind ik het ook allemaal zeer interessant en volg alles momenteel op de voet, en ik zit zelf meer in de markt voor een Sony vw570 of een JVC N7 (samen met een nieuw Stewart 2.35 scherm overgens).
Een 2de hands vw760 is voor mij ook een optie want ik ben wel met het meerdendeel hier eens dat een Laser zeker een meerwaarde heeft, athans voor mij.
Ik heb nu momenteel nog een Epson ls10000 laser projector en je hoeft nooit meer na te denken over her calibraties en hoeveel kijk uren je erop heb staan, hij start instant op en hoeft ook niet na te koelen bij het uitschakelen. Daar komt nog eens bij dat ze niet flikkeren en super stabiel zijn met een bepaald dynamisch beeld waar ik zelf weg van bent daarom heb ik op het moment een kleine voorkeur voor de Sony vw760 in demo unit of 2de hands maar als ik voor nieuw gaat ligt op het moment de JVC N7 in pole position naar wat ik allemaal gelezen heb.
Eerst maar eens de reviews afwachten, dat lijkt me het verstandigst.
Maar nogmaals ik ben het wel met Theo eens, voor dat geld zou tegenwoordig eigelijk overal al een laser in moeten zitten ja...
Sorry voor het 'oftopic' gaan
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Quote from: Teejoo on September  8, 2018, 13:13:19
en misschien meteen verplaatsen naar nieuwtjes admins?
Ik heb het aangepast.

vik

Valt mee hoor Leo. Het is al geroepen door Buckler I love my Sony  ::)

Wel vind ik het prachtig om te zien hoe JVC en Sony zich continue op de markt zetten, en blijven verbeteren.  Tuurlijk ben ik heel enthousiast om de nieuwe JVC's te zien dat klopt. Zaterdag weet ik het. De perfecte projector bestaat niet en hebben altijd pros en cons.  :yinyang:

Quote from: papaleo on September  8, 2018, 12:33:55
@Vik
Je bent heel  :pompom: enthousiast over de JVC's ,maar proef daarin toch al een (sterke) voorkeur tov bijvoorbeeld de Sony's  ::)
Je onpartijdigheid als 'verkoper' is ver te zoeken op dit moment,waar is deze gebleven Vik,je bent nu net een consument die altijd al een voorkeur heeft voor een bepaald merk?  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Al gebeurd zie ik. ;)

Quote from: Kjelt on September  8, 2018, 12:24:44
Oh Viktor,
Verzoekje om de topicnaam te hernoemen naar JVC projectoren 2018-2019 of zoiets dan is het voor iedereen duidelijk.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: vik on September 10, 2018, 14:26:56
Valt mee hoor Leo. Het is al geroepen door Buckler I love my Sony  ::)

Wel vind ik het prachtig om te zien hoe JVC en Sony zich continue op de markt zetten, en blijven verbeteren.  Tuurlijk ben ik heel enthousiast om de nieuwe JVC's te zien dat klopt. Zaterdag weet ik het. De perfecte projector bestaat niet en hebben altijd pros en cons.  :yinyang:

Weet ik toch Vik...(zie de smileys)  ;)
Het is gewoon leuk om je op de kast te krijgen...tenminste ik dat probeerde ik  :D
Ik waardeer juist jouw enthousiasme bij alles waar je achter staat  :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Binky007

Quote from: HcHifi.nl on September  8, 2018, 13:21:15
Bij de huidige lampen die JVC gebruikt zit je dan toch wel echt over de 1000 uur normaal gesproken.

Ik zie het probleem niet zo bij gebruik van goede lampunits.

Ik vind het zelf ook niet zo'n probleem. Als je een liefhebber bent koop je toch gewoon een nieuw lampje.
Snap dat een lamp een wat aan de dure kant is. Maar moet je eens kijken hoe lang je met een lamp doet. Zeker 4 jaar. Tegen die tijd zijn vele die al weer een andere projector willen en die hem weer verkopen. Ik heb ook op mijn huidige X7000 nog nooit verloop gezien.


JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

Kjelt

Qua lichtopbrengst gaan de huidige JVC lampen dik 2000 misschien wel langer mee.
Alleen de kleur verloopt (vooral in het begin) nogal, dus moet je regelmatig calibreren, dat zou met een laser niet meer hoeven.

Binky007

Ik ben in ieder geval erg blij en heel nieuwsgierig naar de nieuwe 4K projectoren van JVC. Ik ga komend weekend dan ook kijken bij CineMike in Duitsland.
Lamp based of niet. JVC is weer goed op weg.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

roelk79

waar ik ook erg benieuwd naar ben: Heeft JVC nu het handshake issue opgelost. Ik speel nog steeds met een X500 maar dat duurt soms 5 tot 10 seconden als de resolutie gewijzigd wordt.
Hoop dat ze hier ook een beetje aandacht aan hebben besteed :).
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

reza

De x500 was juist super snel :D
Ik heb nu de 5900 en die is een stuk langzamer als de x500 maar weer sneller als de 5000/5500.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Binky007

Ja idd. De X7000 is ook niet de snelste. Maar ja als je een film aan het kijken bent dan maakt dat ook niet meer uit. Dus die paar seconden wachten vind ik niet heel erg.  :popcorn:
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

scoc

Die JVC hdmi handshake is vandaag gewoon niet meer van deze tijd. Soms hoor je al 10-12 seconden geluid en nog geen beeld. Ook als je instellingen aanpast en resolutie en je moet confirmeren zie je vaak het dialoogvenster niet omdat deze vaak na 15 seconden verdwijnt. Gewoon ergelijk zelfs na 3 jaar met mijn X7000.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

roelk79

Misschien dat het met de native 4k panelen beter gaat. Het is inderdaad een storend iets op de huidige jvc projectoren. En lijkt me toch niet heel moeilijk om op te lossen. Zou fijn zijn als het in 1 van de reviews wordt meegenomen.
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

Kjelt

Ik dacht dat op avs gelezen te hebben dat het iets verbeterd was maar pin me d'r niet op vast ;)

jasjenl

Quote from: Binky007 on September 14, 2018, 10:11:56
Ja idd. De X7000 is ook niet de snelste. Maar ja als je een film aan het kijken bent dan maakt dat ook niet meer uit. Dus die paar seconden wachten vind ik niet heel erg.  :popcorn:
Als je bijv. naar Netflix aan het kijken bent op een Apple TV en je hebt de boel zo ingesteld dat de output altijd wordt aangepast aan de source, dan kan een trage hdmi handshake heel irritant zijn, omdat het menu op 60hz wordt gerenderd, films en veel series op 24 en europese series op 50. Veel tv's doen dit vrijwel in 1 sec, dus het kan wel degelijk snel.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5