JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Quote from: Kjelt on August 31, 2018, 22:29:28
Dit is de eerste generatie native 4k van JVC, ze willen eerst de geinvesteerde miljoenen voor die panelen terug verdienen denk ik ?

Uhm ik zag al in 2006 4K panelen projector van JVC. Met diagonale 0.25 pixel off-set voor het tweede groene kanaal voor 8K luminance resolution. JVC heeft sinds die tijd native 4K D-ILA projectoren verkocht.

papaleo

Quote from: donaldk on September  1, 2018, 11:16:06
Uhm zijn er kleinere D-ILA Devices dan? 0.69" is niet groot, DLP heeft dan pixel shift nodig voor 4K.

Oohh...hahaaha ik had (dacht) het over de buitenmantel/kast  :D

En net wat Kjelt zegt...wat is daar nu het voordeel van?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: vik on August 31, 2018, 22:45:49
Kan wel al vertellen dat mijn collega erg onder de indruk is van de nieuwe JVC projectoren, vooral de 8K e-shift heeft indruk gemaakt.
Waar heeft die collega de N5 en N7 gedemonstreerd gekregen dan? Ik lees zowel op avs van AVArrow als hier van bv Maassluis dat JVC alleen de N9 heeft laten zien op de IFA ?

donaldk

Zijn Duitse collega werkt samen met JVC in de presentatie van de JVC projectoren op IFA, doet dus ook de calibratie?

donaldk

LEO kosten, alle optics kunnen kleiner zijn. Hoogwaardige glazen optics zijn relatief duur en hoe groter hoe kleiner de yield. Ook kan het lchtpad compacter, dus de projector minder groot. Sony schaalverkelining naar 0.74" maakte destijds mogelijk dat hij een 4K consumenten lijn kon lanceren.

scoc

Ofwel houd JVC nog iets achter de hand er is nog plaats voor een JVC N3  ;)

Wie weet om nog iets tegenover het prijspunt van de VW270 te zetten of vroeger prijspunt van de X5900.

Ik denk dat JVC op IFA en Cedia alle focus wil op hun native 4k. En dan mischien later een soft launch van een model eronder.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

Quote from: Kjelt on September  2, 2018, 10:23:51
Waar heeft die collega de N5 en N7 gedemonstreerd gekregen dan? Ik lees zowel op avs van AVArrow als hier van bv Maassluis dat JVC alleen de N9 heeft laten zien op de IFA ?

Heimkinraum had de projectoren al twee dagen voor bezichtiging in huis..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Dat denk ik niet. De kans is heel erg groot dat de X7900 en X9900 gewoon door worden geleverd. Of daar andere prijzen aan zitten dat weet ik op dit moment nog niet.


Quote from: scoc on September  2, 2018, 20:09:56
Ofwel houd JVC nog iets achter de hand er is nog plaats voor een JVC N3  ;)

Wie weet om nog iets tegenover het prijspunt van de VW270 te zetten of vroeger prijspunt van de X5900.

Ik denk dat JVC op IFA en Cedia alle focus wil op hun native 4k. En dan mischien later een soft launch van een model eronder.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De prijzen zijn inmiddels bekend :



Leverbaar Oktober.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Zo te zien aan de lineup bij onze belgische vrienden blijven de 1080p projectoren gewoon in het assortiment.

https://be.jvc.com/fr/projecteurs/projecteur-dila/

buckler

Wat ik op de Engelse en Amerikaanse forums lees is dat vrijwel alle 'stock' projectoren van de 5900/7900/9900 zijn verkocht of opgekocht door winkels en dat ze waarschijnlijk door gaan met het fabriceren van de 7900 die ze dan goedkoper in de markt gaan zetten.
Of dat klopt durf ik niet te beweren maar ik heb het wel meerdere malen gelezen de afgelopen dagen...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Janbo

Als die 7900 dan enigszins in de buurt komt van de Epson TW9400 wordt het nog interessant. Maar dat is wel een enorme pricedrop ...

scoc

Ik heb liever niet dat X7900 teveel in prijs daalt want heeft nog meer effect op 2de hands waarde. Dus hoop niet dat ze X7900 voor 4000€ gaan verkopen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Dat is inherent aan projectoren boven de €3000, daar schrijf je €1000-1500 per jaar van af, de eerste jaren.
De nieuwe N5 native 4k projector gaat dus €6000 advies kosten, hetzelfde wat de X7900 verleden jaar kostte.
Waar denk jij dat ze een 1080p projector dan moeten gaan positioneren om nog goed te kunnen verkopen ?

Koiboy

#114
Mij valt op dat de contrastratio van de N5 tov de X-5000 en X5900 gelijk is op 40.000 native/ 400.000 dynamisch.
Voor de N7 is dat 'slechts' 80.000/800.000 tov voor de X7900 130.000/1.300.000 en voor de X7000 120.000/1.200.000.

Klopt het dat er geen andere componenten zijn die hiervoor compensatie bieden?


bmateijsen

Quote from: Koiboy on September  3, 2018, 23:30:33
Mij valt op dat de contrastratio van de N5 tov de X-5000 en X5900 gelijk is op 40.000 native/ 400.000 dynamisch.
Voor de N7 is dat 'slechts' 80.000/800.000 tov voor de X7900 130.000/1.300.000 en voor de X7000 120.000/1.200.000.

Klopt het dat er geen andere componenten zijn die hiervoor compensatie bieden?



Het zijn ook slechts cijfertjes en dat valt niet eens na te meten ;).

Mediasluis

De X7900 zal dan qua zwart weergave een dieper plaatje geven maar met e-Shift5 4K t.o.v. de N5 lagere zwart weergave met Native 4K zonder e-Shift.
Met een prijsverlaging had JVC de X5900 en X7900 gewoon in het assortiment kunnen houden en zich heel sterk kunnen plaatsen op de volledige markt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

De Sony topics op het avs forum zijn erg stil....hoe zou dat nou komen   :angel:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Weet ik niet?
Eerst de projectoren maar eens naast elkaar zien.
Qua prijs liggen de basis 4k projectoren niet veel uit elkaar, de lens vd JVC n5/7 is dezelfde als bij hun 5xxx voorgangers dat zou nog zichtbaar kunnen wezen in de hoeken bij grote schermen, net als de beruchte washing aan de randen, en quality control problemen van afgelopen jaren, eens kijken of ze dat nu opgelost hebben.
De Sony heeft minder licht wat zeker bij HDR nadelig is, processing is wel waarschijnlijk beter of je het kunt zien is de grote vraag.

Bij de hogere klasse n9 / 760/870 is het ontbreken van een laser bij de n9 toch wel een handicap.

Maar het is eigenlijk wachten op de productie exemplaren en 1:1 shootout om iets zinnigs te kunnen zeggen.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

H&C Hifi

Quote from: Kjelt on September  8, 2018, 10:34:03

De lens vd JVC n5/7 is dezelfde als bij hun 5xxx voorgangers dat zou nog zichtbaar kunnen wezen in de hoeken bij grote schermen, net als de beruchte washing aan de randen, en quality control problemen van afgelopen jaren, eens kijken of ze dat nu opgelost hebben.


Uit eigen ervaring of deze ''kennis'' opgedaan met lezen op andere fora ?

Ik heb dit jaar denk ik richting de 50 jvc's verkocht en er 2 terug gehad met een kleine klacht..
Hoeken van de schermen heb ik werkelijk nog nooit 1 klant over gehoord... (in de 12 jaar dat ik JVC verkoop)

zijn wel weer erge boe verhalen..

papaleo

De lens van een N9 is 'op papier' indrukwekkend...


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

De prijs van de NX9 is fors maar deel absoluut je mening niet (handicap) dat deze een lamp heeft. Laser is slechts een "engine" en de uiteindelijke beeldkwaliteit is het belangrijkste.  Dat lees je ook terug op de reakties op avs.


Bij AVS moet je in je achterhoofd houden dat 95% zit te kijken naar test patronen en niet naar video content. Niet relevant wat er op een test patroon te zien is.  Al vaker meegemaakt dat er paniek wordt gezaaid om niets. Het is af en toe net een thee kransje  :coffee:

Ik weet niet precies over welke processing jij het hebt maar ook bij Sony is er ruimte voor verbetering. Neem een mooi voorbeeld aan Reality creation.

Volgend weekend ga ik de NX9 zelf ervaren.



Quote from: Kjelt on September  8, 2018, 10:34:03
Weet ik niet?
Eerst de projectoren maar eens naast elkaar zien.
Qua prijs liggen de basis 4k projectoren niet veel uit elkaar, de lens vd JVC n5/7 is dezelfde als bij hun 5xxx voorgangers dat zou nog zichtbaar kunnen wezen in de hoeken bij grote schermen, net als de beruchte washing aan de randen, en quality control problemen van afgelopen jaren, eens kijken of ze dat nu opgelost hebben.
De Sony heeft minder licht wat zeker bij HDR nadelig is, processing is wel waarschijnlijk beter of je het kunt zien is de grote vraag.

Bij de hogere klasse n9 / 760/870 is het ontbreken van een laser bij de n9 toch wel een handicap.

Maar het is eigenlijk wachten op de productie exemplaren en 1:1 shootout om iets zinnigs te kunnen zeggen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike