JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

williams

Zelf ben ik kwa ontwikkeling wel blij dat ook jvc overstapt naar 4k panelen ,maar gezien de prijzen die hier aanhangen niet .
5 a 6000 euro is gewoon te veel geld voor mij om uit te geven aan een beamer en de afschrijving wordt dan wel erg veel daar ik meestal rond 2 a 3 jaar een nieuwe jvc koopt .
Vind het dan ook jammer dat jvc waarschijnlijk geen instapmodel meer heeft rond de 3000 euro want voormezelf denk ik dat hier de meeste bang for the Buck zit .
Met het verdwijnen van de instapmodellen denk ik ook dat ze veel klanten gaan verliezen aan sony en Epson .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

raindog

#51
Quote from: nielvm on August 30, 2018, 19:04:14
Of met een laser model? Met de ust ls100 lukt dit toch wel in de betaalbaardere klasse? Is een niet-ust laser model dan zo veel anders?

Mja, ik snap dat ook niet zo, dat laser niet haalbaar zou zijn voor dit segment. Die €17k voor de DLA-NX9 is verdikke niet niks zeg. Epson bewijst met de LS10000/10500 toch al een paar jaar dat het wel kan. Daarom inderdaad benieuwd wat er uit die hoek van Epson nog gaat komen.

Wordt zo wel wel weer een leuke HCH dit jaar, als Shakira het tenminste eventjes zonder onze Werner kan doen ;D

Quote from: williams on August 30, 2018, 19:35:44
Met het verdwijnen van de instapmodellen denk ik ook dat ze veel klanten gaan verliezen aan sony en Epson.
Ben benieuwd of Sony wel nog iets blijft ontwikkelen voor die instapmarkt. Het lijkt er vooralsnog niet op.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

nielvm

Als Epson met een interessant model rond de €3000 blijft, moet het weinig concurrentie vrezen zo te zien...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

scoc

Ik moet bekennen dat JVC me verrast heeft want had niet verwacht dat men dit jaar met een native 4k zou komen en zeker niet vanaf 6000€.

Verder vind ik dat de JVC N5 eigenlijk moet vergeleken worden met de Sony VW570.De JVC heeft immers een dynamische iris en dus ook manuele iris controle wat de Sony niet heeft in de VW270 maar pas vanaf de VW570 voor 8000€. Daarom vind ik eigenlijk de VW570 te duur.

Normaliter zou voor mij met een X7000 de N7 de logische upgrade zijn maar ik denk eerder aan een N5.JVC heeft eindelijk een nieuw chassis die waarschijnlijk nu 5 series moet meegaan en ik denk daarom dat JVC binnen 1-2 jaar significante stappen kan zetten voor vergelijkbare prijzen en dan upgrade ik liever nog eens binnen 2 jaar zonder de te hoge afschrijving op de 8000€ N7.

Nu het nieuwe chassis is best wel groot in vergelijking met vorige JVC en Sony en ook 20kg zwaar.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

denoontje


H&C Hifi


home@the movies

QuoteWordt zo wel wel weer een leuke HCH dit jaar, als Shakira het tenminste eventjes zonder onze Werner kan doen ;D

;D Wel we hebben speciaal daarvoor de datum van de HCH verschoven naar 10 en 11 November omdat ik tot 3 November nog op tour ben met haar in Zuid Amerika.

Maar ik deel je mening zeker, een bijzonder interessante happening gaat het zeker worden, heel wat nieuwe speeltjes dus noteer de datum maar alvast in jullie agenda.

Kjelt

Quote from: home@the movies on August 31, 2018, 05:59:01
;D Wel we hebben speciaal daarvoor de datum van de HCH verschoven naar 10 en 11 November omdat ik tot 3 November nog op tour ben met haar in Zuid Amerika. .
7 dagen slechts als voorbereiding, wat doe je jezelf weer aan Werner.
Open gerust een topic om vrijwilligers te vragen  :)

home@the movies

#58
Quote from: Kjelt on August 31, 2018, 07:29:58
7 dagen slechts als voorbereiding, wat doe je jezelf weer aan Werner.
Open gerust een topic om vrijwilligers te vragen  :)

Ja ik weet het  ;D ik zal het nooit leren hé, ik hoop alleen maar dat ze haar tour niet gaat verlengen want dan zal het dit jaar zonder mij zijn op de HCH en dat zou ik absoluut niet willen. Even heen en weer vliegen voor een paar dagen zit er ook niet in vrees ik ;D
En de jet lag zal ook nog wel even in mijn kleren kruipen den ik  ;)

vik

Als alles een beetje mee zit heb ik hopelijk in Oktober al een unit in het bezit en kan ik wat organiseren.

Ik kan niet wachten. Ik hoop vandaag of morgen wat ervaringen te horen vanaf de IFA  ::)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

donaldk

De 4K en 8K e-shift laser-phosphor projectors waren toch ook maar 1100 lumens non-peak/continuous?

H&C Hifi

#61
zodra ze beschikbaar zijn staat er hier ook 1 binnen  !!

can't wait  :wub:

N1v3K


Teejoo

Hoe is de 'motionflow' van JVC tegenwoordig eigenlijk vergeleken met Sony?

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

H&C Hifi

Quote from: Teejoo on August 31, 2018, 15:04:45
Hoe is de 'motionflow' van JVC tegenwoordig eigenlijk vergeleken met Sony?

Bij de laatste series is dat gewoon al dik voor elkaar.

Teejoo

#66
Quote from: N1v3K on August 31, 2018, 12:57:09
Een beste unit, die N7  :o
Ook mooi dat ze weer stiller zijn geworden! Maar die laser is dan wel weer fors duurder dan de Sony 760. Da's jammer.

Kjelt

Quote from: HcHifi.nl on August 31, 2018, 17:12:10
Bij de laatste series is dat gewoon al dik voor elkaar.
Dat waren 1080p panelen  ;)
Dit is de eerste van al 5 generaties native 4k Sony's die full 4k motionflow en rc hebben onder de 10k€.
We zullen het moeten afwachten.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

MaxxMark

#69
Quote from: HcHifi.nl on August 31, 2018, 17:12:10
Bij de laatste series is dat gewoon al dik voor elkaar.

Ik heb helaas de series van vorig jaar niet kunnen vergelijken. Wel vond ik toen ik mijn x5000 vergeleek met een veel oudere Sony HW40 dat de Sony beter presteerde dan de JVC. JVC ging veel vaker op zijn gat bij complexe scenes en dat terwijl de Sony heel rustig bleef.

Zijn de practische specificaties al bekend? Zoals afmetingen, h/v-shift, zoom, etc?


edit: oeh een filmpje!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

N1v3K


Nico111

Sony en JVC hebben forse updates, maar komt Epson ook nog met iets om hier tegenover te zetten?
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

nielvm

Nopes, de tw9400 heeft maar kleine verbeteringen imo.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

denoontje

Als ik het goed begrijp ook geen gedoe met diverse settings mbt nitswaarde.....worden automatisch herkent. Betekend dit dan ook nog diverse calibratie settings?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

scoc

Quote from: home@the movies on August 31, 2018, 05:59:01
;D Wel we hebben speciaal daarvoor de datum van de HCH verschoven naar 10 en 11 November omdat ik tot 3 November nog op tour ben met haar in Zuid Amerika.

Maar ik deel je mening zeker, een bijzonder interessante happening gaat het zeker worden, heel wat nieuwe speeltjes dus noteer de datum maar alvast in jullie agenda.
Hi Werner,
Ik bepaal je agenda niet maar lijkt me niet verstandig om na zo'n verre trip slechts 4 a 5 dagen later een beurs te organiseren met toch een hele hoop voorbereiding. Bezint eer ge begint.

Volgens mij is het beter een goede geplande beurs te organiseren lijkt mij.
Ik denk dat het helemaal niet erg is dat dit jaar de hch eind november is.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050