JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

Ik blijf met lichte verbazing lezen hoeveel aandacht er wordt gegeven aan die motionprocessing.

Mensen willen graag native 4k maar dan wel artificieel ingrijpen op de motion. Blijf ik zo vreemd vinden.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Ieder zijn eigen smaak, er zijn puristen die 24Hz knipperend beeld willen met weinig licht zodat ze het oude bioscoopgevoel herleven tot degenen die een wat vloeiender beeld beleving wensen.
Het gaat uiteindelijk toch allemaal naar 50 of 60 fps toe, kan nog paar jaar duren. Dan heb je het ook niet meer nodig.
Daarnaast zonder processing heb je weinig aan je 4k projector als je alleen blurays full hd kijkt.

scoc

#77
Quote from: Kjelt on August 31, 2018, 21:41:53
Ieder zijn eigen smaak, er zijn puristen die 24Hz knipperend beeld willen met weinig licht zodat ze het oude bioscoopgevoel herleven tot degenen die een wat vloeiender beeld beleving wensen.
Het gaat uiteindelijk toch allemaal naar 50 of 60 fps toe, kan nog paar jaar duren. Dan heb je het ook niet meer nodig.
Daarnaast zonder processing heb je weinig aan je 4k projector als je alleen blurays full hd kijkt.
Waarom is motionprocessing nodig om full hd te upscalen naar 4k?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Niet, maar het zit wel in dezelfde processing unit AFAIK. Scalen is niet simpelweg pixeltjes verviervoudigen anders ziet het er niet uit. Om dit vervolgens te combineren met de motion wordt het resultaat beter. Maar om lange discussie kort te slaan Sony is hier al 5 jaar mee bezig met hun 4k tvs processing en projectoren processing waarbij het vanwege het veel grotere schermoppervlak voor projectie kritischer komt.

Kjelt

Slecht nieuws: jvcs worden duurder
Quote
According to John Archer (Forbes) a correction on the price has been made by JVC and the prices went up a bit as follow:

N5: 6499 Euro
N7: 8499 Euro
NX9: 18599 Euro

nielvm

Ze maken ongetwijfeld mooie projectoren, maar met deze serie plaatsen ze zich door hun prijzen toch heel erg in een nichemarkt hoor...  :(
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Teejoo

#81
Quote from: scoc on August 31, 2018, 21:36:07
Ik blijf met lichte verbazing lezen hoeveel aandacht er wordt gegeven aan die motionprocessing.

Mensen willen graag native 4k maar dan wel artificieel ingrijpen op de motion. Blijf ik zo vreemd vinden.
voor mij zijn dat 2 verschillende dingen. De resolutie spreekt voor zich. Maar die inmiddels volledig achterhaalde 24p vind ik echt een flinke beperking in deze tijd, en destijds ook met een reden bepaald. Alleen is die reden in dit tijdperk totaal niet meer relevant. Wat is er nou mooi aan een schokkerige 24p pan?

Kjelt

Quote from: nielvm on August 31, 2018, 21:58:17
Ze maken ongetwijfeld mooie projectoren, maar met deze serie plaatsen ze zich door hun prijzen toch heel erg in een nichemarkt hoor...  :(
Was te verwachten, de goedkoopste Sony 4k projectoren waren >€2500 duurder dan hun 1080p projectoren, dus waarom zou dat bij JVC opeens anders zijn?

nielvm

Omdat technologie doorgaans goedkoper wordt met de jaren?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Kjelt

Dit is de eerste generatie native 4k van JVC, ze willen eerst de geinvesteerde miljoenen voor die panelen terug verdienen denk ik ?

vik

#85
Laten we nou maar afwachten of die prijzen kloppen. Ik heb nog niets vernomen over prijzen.

Kan wel al vertellen dat mijn collega erg onder de indruk is van de nieuwe JVC projectoren, vooral de 8K e-shift heeft indruk gemaakt.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

N1v3K


home@the movies

Quote from: scoc on August 31, 2018, 21:27:45
Hi Werner,
Ik bepaal je agenda niet maar lijkt me niet verstandig om na zo'n verre trip slechts 4 a 5 dagen later een beurs te organiseren met toch een hele hoop voorbereiding. Bezint eer ge begint.

Volgens mij is het beter een goede geplande beurs te organiseren lijkt mij.
Ik denk dat het helemaal niet erg is dat dit jaar de hch eind november is.

Mijn 2 collega's kunnen natuurlijk al een hoop voorbereidend werk doen voor het opbouwen, ideaal is het zeker niet maar als we alles goed voorbereiden en wat extra hulp inroepen moet het wel lukken. Probleem is dat ik nu toch niet kan inschatten dat de tour al dan niet verlengd gaat worden en zo ja voor hoe lang. Voor hetzelfde geld beslist ze pas ergens half Oktober om er nog 3 weken aan te breien en dan zitten we weer vast.
We moeten een datum prikken omdat we alle projectoren moeten reserveren enz, dus ook daar moeten we rekening mee houden.
we kome er wel uit, alleen zou ik het niet overleven om er zelf niet bij te zijn  :( ook voor de calibratie Vande toestellen zal ik dan een oplossing moeten vinden (die heb ik al wel in gedachte :-)
Maar laten we er maar van uitgaan dat ik er dus wel degelijk ga zijn op het feest van het najaar want toch wel heel veel leuke speeltjes die er aan zitten te komen. :pompom: :pompom:

scoc

Quote from: Teejoo on August 31, 2018, 22:06:05
voor mij zijn dat 2 verschillende dingen. De resolutie spreekt voor zich. Maar die inmiddels volledig achterhaalde 24p vind ik echt een flinke beperking in deze tijd, en destijds ook met een reden bepaald. Alleen is die reden in dit tijdperk totaal niet meer relevant. Wat is er nou mooi aan een schokkerige 24p pan?
Maakt deel uit van het film kijken, call me old fashioned. HFR movies is niks voor mij.
Anyway ... ieder zijn meug.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: N1v3K on August 31, 2018, 23:18:24
Ja, mag het.. Voor 18 ruggen?  ;D

;D stel je voor dat hij het maar niets vond  :crazy: :crazy: :crazy:

Kjelt


vik

DLA-N7:
Dimensions: L x H x D, mm 500 x 234 x 495
19.8Kg

DLA-NX9:
Dimensions: L x H x D, mm 500 x 234 x 518
21.8Kg



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

#92
Jammer van de prijs maar ik denk dat de Sony, 's niet mee kunnen komen qua beeld kwaliteit. Dat zou de prijs van de jvc wel kunnen verantwoorden. Mocht het qua beeld niks uitmaken, dan is dit wel een gemiste kans voor JVC .
De instapper van Sony schijnt volgens heimkinoraum al niet veel toe te voegen aan de 260. Daarintegen zijn ze wel zeer te spreken over de JVC 's.
Nog even en de reviews druppelen binnen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Ik denk dat je wel eens gelijk kan hebben.  ;)


Quote from: reza on September  1, 2018, 08:13:26
Jammer van de prijs maar ik denk dat de Sony, 's niet mee kunnen komen qua beeld kwaliteit. Dat zou de prijs van de jvc wel kunnen verantwoorden. Mocht het qua beeld niks uitmaken, dan is dit wel een gemiste kans voor JVC .
De instapper van Sony schijnt volgens heimkinoraum al niet veel toe te voegen aan de 260. Daarintegen zijn ze wel zeer te spreken over de JVC 's.
Nog even en de reviews druppelen binnen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

N1v3K

Ik denk dat dat reuze mee gaat vallen. Misschien dat de 270 niet mee zal kunnen met de JVC's. Maar ik denk dat de 570 echt een geweldige projector gaat zijn... En nu dus goedkoper dan de N7.

J.A.F._Doorhof

HEEL nieuwsgierig naar de N7.
Altijd gezegd dat als JVC met echte 4K units komt ik helemaal happy word, dus hoop dat het ook echt zo gaat zijn :-)

Dan over 4K zin of onzin.
Ik heb al een hele tijd een Sony 4K projector (verschillende) en kan je zeggen dat het verschil ENORM is.
ALS het materiaal goed is.

Kijk naar een gemiddelde speelfilm en het verschil is soms amper zichtbaar en soms denk je echt "WOW, wat een verschil" maar ook upscaling van 1080P materiaal is subliem.
Bij 1:1 pixelmapping mag je qua verscherping niets verwachten, sterker het word altijd minder aangezien je 1:1 pixelmapping doet (of in ieder geval redelijk 1:1).
Bij een 4K paneel, kun je natuurlijk wel "verscherping" toevoegen, vandaar dat juist op 4K dingen als reality creation en motionflow voor 1080P bronnen heel hoog in mijn agenda staat. Bij een juiste instelling kan een 1080P bron er een stuk beter uit zien op een native 4K projector.

Maar goed, we waren vroeger ook al bezig met scaling op CRTs, dus ik heb daar een kleine "erfenis" aan overgehouden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

papaleo

Quote from: Teejoo on August 31, 2018, 22:06:05
voor mij zijn dat 2 verschillende dingen. De resolutie spreekt voor zich. Maar die inmiddels volledig achterhaalde 24p vind ik echt een flinke beperking in deze tijd, en destijds ook met een reden bepaald. Alleen is die reden in dit tijdperk totaal niet meer relevant. Wat is er nou mooi aan een schokkerige 24p pan?

+1
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: vik on September  1, 2018, 08:01:16
DLA-N7:
Dimensions: L x H x D, mm 500 x 234 x 495
19.8Kg

DLA-NX9:
Dimensions: L x H x D, mm 500 x 234 x 518
21.8Kg




In ieder geval niet de '*Smallest 4K device' want al zou deze modellen een mooier plaatje neerzetten dan de de Sony's...deze passen niet in mijn 'hushbox' want daar kan 'maar maximaal 220mm in. :(
En daar past nu steeds een 'kleine' Sony in  :D

*En met 'smallest bedoelen waarschijnlijk de 4K D-ILA machines  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

donaldk

Uhm zijn er kleinere D-ILA Devices dan? 0.69" is niet groot, DLP heeft dan pixel shift nodig voor 4K.

Kjelt

Ze hebben het inderdaad over de paneelgrootte die is kleiner dan van Sony.
Waarom dat een voordeel zou zijn is me een raadsel.
Als de pixels gelijke grootte zijn en ze de ruimte tussen de pixels kleiner hebben gemaakt dan bij Sony is het duidelijk maar dat zeggen ze dus niet. Vreemde marketing, wij hebben de kleinste!   :D