JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: reza on December 21, 2018, 18:57:01
Ik vind het ook wel vreemd dat de N5 niet genoemd wordt?
Zou daar dan een ander probleem bij zijn, dat dit nog niet is gefixed?
Lijkt mij niet, maar ze moeten ergens beginnen.

Kjelt

Als je pcb's de bottleneck zijn ga je de projectoren met de meeste marge als eerste shippen, de N9 eerst en dan de N7.
Maar dat is goed nieuws , hebben ze het gelukkig bij de 3rd party producer kunnen oplossen.

riwi

Quote from: Kjelt on December 21, 2018, 19:14:57
hebben ze het gelukkig bij de 3rd party producer kunnen oplossen.

"The innovation of our engineering team" geeft voor mij aan dat ze een manier hebben gevonden om het 3rd party chippie in te kunnen zetten zonder dat het risico op stuk gaan bestaat. Wachten op een oplossing van de 3rd party supplier had ongetwijfeld langer geduurd.

Ik krijg mijn X5000 morgen terug en heb aangegeven dat ik wel een N5 wil als deze beschikbaar zijn. Met een beetje coulance van JVC vanwege het stukgaan van mijn X5000 en service van Werner/Cinedream. Het heeft voor mij allemaal wat lang geduurd maar ben uiteindelijk toch blij met de oplossing.

Teejoo

Quote from: riwi on December 21, 2018, 19:44:55
Ik krijg mijn X5000 morgen terug en heb aangegeven dat ik wel een N5 wil als deze beschikbaar zijn. Met een beetje coulance van JVC vanwege het stukgaan van mijn X5000 en service van Werner/Cinedream. Het heeft voor mij allemaal wat lang geduurd maar ben uiteindelijk toch blij met de oplossing.
Fijn!

home@the movies

Quote from: riwi on December 21, 2018, 19:44:55
"The innovation of our engineering team" geeft voor mij aan dat ze een manier hebben gevonden om het 3rd party chippie in te kunnen zetten zonder dat het risico op stuk gaan bestaat. Wachten op een oplossing van de 3rd party supplier had ongetwijfeld langer geduurd.

Ik krijg mijn X5000 morgen terug en heb aangegeven dat ik wel een N5 wil als deze beschikbaar zijn. Met een beetje coulance van JVC vanwege het stukgaan van mijn X5000 en service van Werner/Cinedream. Het heeft voor mij allemaal wat lang geduurd maar ben uiteindelijk toch blij met de oplossing.

Dat het wat lang geduurd heeft, daar neem ik zelf de volledige verantwoordelijkheid voor. Ik stond na mijn lang verblijf in het buitenland zo achter met werk dat ik wat veel zaken gelijk aan het opvolgen was, en dan krijg loopt het dus af en toe wel eens fout.

vik

Mochten er nog leden zijn die de N5 en de NX9 willen zien dan kan dat morgen. Er zijn nog een aantal leden die komen maar er is nog plek.

Graag even een pb  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

Het zal een beperkte levering zijn vrees ik. Ze moeten wereldwijd uitleveren.

We hebben in ieder geval het advies om wel nu te bestellen. Ik verwacht namelijk later toch wel wat levertijden ivm backorders
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

denoontje

Wanneer wordt de n7 als demo verwacht?

raindog

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 22, 2018, 08:21:41
We hebben in ieder geval het advies om wel nu te bestellen. Ik verwacht namelijk later toch wel wat levertijden ivm backorders
Een projector bestellen die nog nooit iemand gezien of beoordeeld heeft? En die een valse start gemaakt heeft door problemen met een cruciaal onderdeel. Het zou mijn advies niet zijn...

Eerst maar eens de N7 beoordelen als deze er eenmaal is, en zelf zien of de meerprijs tov. de N5 gerechtvaardigd is.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

denoontje

Quote from: raindog on December 22, 2018, 09:17:16
Een projector bestellen die nog nooit iemand gezien of beoordeeld heeft? En die een valse start gemaakt heeft door problemen met een cruciaal onderdeel. Het zou mijn advies niet zijn...

Eerst maar eens de N7 beoordelen als deze er eenmaal is, en zelf zien of de meerprijs tov. de N5 gerechtvaardigd is.
[emoji106][emoji2532]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: raindog on December 22, 2018, 09:17:16
Een projector bestellen die nog nooit iemand gezien of beoordeeld heeft? En die een valse start gemaakt heeft door problemen met een cruciaal onderdeel. Het zou mijn advies niet zijn...

Eerst maar eens de N7 beoordelen als deze er eenmaal is, en zelf zien of de meerprijs tov. de N5 gerechtvaardigd is.
mwah, ik heb de N7 ook besteld na de 5 en 9 gezien te hebben. Ik ga ervan uit dat de N7 een soort poldermodel wordt😊

En mbt de problemen: ik verwacht gewoon een perfect werkend apparaat, en vewacht dat men nu juist 300% checkt.

Kjelt

Quote from: Teejoo on December 22, 2018, 10:22:45
mwah, ik heb de N7 ook besteld na de 5 en 9 gezien te hebben. Ik ga ervan uit dat de N7 een soort poldermodel wordt😊
Wat bedoel je met poldermodel ?
Ik verwacht eigenlijk een zelfde verschil als tussen de 5900 en 7900, zeer moeilijk te zien tenzij je een perfecte batcave hebt.
Wel heb je 100 lumen meer.

Teejoo

#687
Quote from: Kjelt on December 22, 2018, 10:25:27
Wat bedoel je met poldermodel ?
Ik verwacht eigenlijk een zelfde verschil als tussen de 5900 en 7900, zeer moeilijk te zien tenzij je een perfecte batcave hebt.
Wel heb je 100 lumen meer.
Een beetje er tussenin. Het enige (en meteen grote) verschil is de lens van de NX9. De rest is volgens mij ver identiek.

Ik verwacht echt wel een verschil op basis de contrastwaardes, het kleurfilter en iets meer lumens. En ik projecteer idd in m'n donker HT.

simsatit

contrast verschil zie je inderdaad echt wel, als je inderdaad een batcave hebt, ook tussen de 5900 en de 7900.
Je zult het met 80% van de film niet als dag en nacht ervaren maar met donkere scenes is het zeker waarneembaar, zoals met alles is het aan de persoon zelf of het de meerprijs waard is.
Ik vond het verschil tussen de X5000 en de X7500 die ik gehad heb iig zeer duidelijk, bv in Dunkirk met de in cockpit scenes vond ik het contrast van de golven in de oceaan echt een behoorlijk groot verschil in voordeel van de X7500, daar hoefde ik echt mijn best niet voor te doen om dat te zien.
Wat ik alleen minder vond was de toegenomen onrust in sommige scenes van de eshift ruis, maar als je het hele CMD uitzet verminderd dat wel aanzienlijk, wel weer iets ten koste van scherpte maar dat neem ik voor lief (de X7900 heb ik volgende week in huis).
Contrast is echt wel een stuk beter met de 7000 serie, maar er zijn dus ook wat minpunten tov de 5000 serie..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

reza

Je bent toch voor de 7900 gegaan?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemĂȘleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Teejoo


scoc

Dit is en blijft een valse start van deze nieuwe reeks en het gaat hier toch over een pak geld. Wie weet had JVC mischien beter geen details gedeeld in de vorige mededeling en gewoon een vertraging gemeld. Nu gaan mensen die deze kopen of willen kopen altijd een beetje met twijfels zitten en internetfora vol met gespeculeer.

Sowieso buiten wat eerste leveringen van demo's en pre-orders zullen deze pas ten vroegste in Maart echt beschikbaar zijn. En tja ... dan weet je dat 5 a 6 maanden later de nieuwe toestellen van Sony en JVC worden aangekondigd op IFA en Cedia. En normaal dan leveringen Oct/Nov van die nieuwe reeks. En tegen dan zal JVC het probleem wel onder controle hebben en mischien een echte oplossing bedacht hebben.

Nee, ik laat deze JVC N reeks aan mij voorbij gaan hoewel ik eerder aan het twijfelen was voor N5.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt


Kjelt

Quote from: scoc on December 22, 2018, 16:15:08
Wie weet had JVC mischien beter geen details gedeeld in de vorige mededeling en gewoon een vertraging gemeld. Nu gaan mensen die deze kopen of willen kopen altijd een beetje met twijfels zitten en internetfora vol met gespeculeer.
Dat ben ik niet met je eens, tegenwoordig is transparantie zeer belangrijk. Als ze een vertraging hadden gemeld zonder verklaring en pas in februari leveren was er meer onrust ontstaan denk ik, en als het later dan alsnog uitkomt ben je het vertrouwen kwijt.

Quotenormaal dan leveringen Oct/Nov van die nieuwe reeks.
:nowink:
De laatste vijf jaar is het iedere keer de vraag of er uberhaupt in december geleverd kan worden.
Soms heel soms eind november

J.A.F._Doorhof

Ik heb ABSOLUUT geen probleem met hoe dit gegaan is inderdaad, super van JVC dat ze niet om de hete brij heen lopen te zeuren maar gewoon zeggen "jongens er iets fout in een onderdeel, dit voldoet niet aan onze eisen... we lossen het op".

Ik verwacht inderdaad goed werkende modellen.
Dan ongezien kopen...
Tja. daar zit wat in, maar ik heb ook blind de N7 voor mezelf besteld, ik ga ervan uit dat hij iets beter is dan de N5 en dat is het me dan wel waard.
De N5 was al erg mooi, en dat was met het "niet goed werkende onderdeel".

Even over 100 lumens meer.... veel succes om dat verschil te zien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: Kjelt on December 22, 2018, 18:56:08
Die stond er in november al
Ik had hem nu ook pas gezocht omdat ik de pronto aan het programmeren ben.

Teejoo

#697
Quote from: J.A.F._Doorhof on December 22, 2018, 19:15:25
Ik heb ABSOLUUT geen probleem met hoe dit gegaan is inderdaad, super van JVC dat ze niet om de hete brij heen lopen te zeuren maar gewoon zeggen "jongens er iets fout in een onderdeel, dit voldoet niet aan onze eisen... we lossen het op".

Ik verwacht inderdaad goed werkende modellen.
Dan ongezien kopen...
Tja. daar zit wat in, maar ik heb ook blind de N7 voor mezelf besteld, ik ga ervan uit dat hij iets beter is dan de N5 en dat is het me dan wel waard.
De N5 was al erg mooi, en dat was met het "niet goed werkende onderdeel".

Even over 100 lumens meer.... veel succes om dat verschil te zien.
Zo zit ik er ook in. Mbt die Lumens: Ik verwacht dat ik hem sowieso ga knijpen qua lichtoutput, dus in theorie betekent dit gewoon dat je er iets langer over kunt doen voordat je de iris weer een stukje verder open moet zetten om een zelfde waarde te krijgen. Maar meer verwacht ik er ook niet van.

scoc

Wat een vertrouwen in JVC hier ze kunnen wel niets verkeerd doen. Natuurlijk moeten er projectors verkocht worden maar dan mogen sommige toch wat een kritische blik hebben.

Deze reeks gaat altijd wat overschaduwd worden door welk 3rd party component nu het probleem was. En dan zomaar een toestel zoals N7 kopen zonder deze eerst te zien en dan nog de opstartproblemen.

Op minder dan 4 weken gaan van "we kunnen geen datum noemen vanwege 3rd party issue" en dan nu "we kunnen gaan produceren". Dit klinkt toch wat vreemd en schept naar mijn mening niet voldoende vertrouwen. Soms is het echt beter om iets niet te weten "ignorance is bliss". Ik zie het Sony niet doen om details van die aard te geven bij een productie probleem.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Quote from: scoc on December 23, 2018, 01:13:40
Soms is het echt beter om iets niet te weten "ignorance is bliss". Ik zie het Sony niet doen om details van die aard te geven bij een productie probleem.

Dat klopt. Bij Sony gaan ze 100% voor de deniability. Ze ontkennen gewoon de problemen die er zijn indien die er zijn.