JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scoc

#350
Quote from: N1v3K on October  6, 2018, 23:07:17
De N5 is 1000 euro goedkoper dan de VW360, geen 2000 ;)
Ok, klopt. Ik zat al met prijs van VW570 in mijn hoofd maar dat is nog afwachten of deze beter scoort dan de N5. VW360 is EOL. Heb zo mijn twijfels.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt

Quote from: Teejoo on October  6, 2018, 20:34:26
Wat me eigenlijk nu pas opvalt aan de specs is het geluid van de fan: 24 db. Ik weet niet of dat op uniforme wijze gemeten wordt, maar mijn VW95 zou maar 20db zijn. Ik dacht juist ergens gelezen of gehoord hebben dat hij zo extreem stil is?
In vergelijking met de vorige generatie JVCs wellicht  ;)

Jep

Helaas heb ik mijn afspraak met Viktor op zaterdag moeten afzeggen. Ik was en ben zeer benieuwd naar de N5. Sinds UHD z'n intrede heeft gedaan in de wereld van projectoren, heb ik nog nooit zo'n projector zien spelen. Ik kijk nog steeds met veel plezier met mijn HD1, maar het verschil moet in vergelijking met die projector ongelooflijk zijn...  8)
JVC DLA-N7; Pioneer SC-LX901; Pioneer BDP-LX58; Panasonic DP-UB424; Chromecast met Google TV; Apple TV 4K (2022) Wi-Fi + Ethernet - 128GB; Lumene Movie Palace 240C; Zelfbouwluidsprekers: Vifa Pillar Grande (L, C, R), Vifa Pillar Monitor (surround, Atmos), dual Hypex DS 4.0 Sub 7 MKII via MiniDSP 2x4HD.

Kjelt

Er is wel wat veranderd de afgelopen 11 jaar ja   :D

home@the movies

#354
Voor je de demo kreeg ;

QuoteIk probeer het allemaal een beetje te volgen maar ik vrees dat we ipv complexiteit aan het verminderen zijn (gewoon auto tone mapping op de JVC en klaar) nu het weer complexer aan het maken zijn in combinatie met spelers met hdr optimize functies en subfuncties (sdr/hdr en hdr optimize aan/uit). Dat worden dan wel een hele hoop combinaties die je kan opzetten en/of testen.

En dan toch blijft ik terugkomen naar ... is HDR dit allemaal wel waard op een projector? Al die complexiteit. Ofwel wordt ik echt te oud en is het hobby gehalte te hoog. Maar de weinige tijd die ik heb om serie of film te kijken wil ik dan ook spenderen aan dat en niet moeten denken aan staan alle auto-tone mapping en hdr optimize wel op de juiste stand voor deze film

En na dat je de demo kreeg  ;D ;D

QuoteDan de N5 met UHD HDR discs en het is hier dat de ware aard van JVC naar boven kwam. Auto tone mapping was ingeschakeld op de JVC. Wat een beeld nu in full uhd colour range en voor mij eindelijk een prachtig hdr plaatje in 4k op een projector zonder gedoe met manuele instellingen en custom curves etc. Het beeld was nu zo overweldigend goed dat ik het verschil in contrast en zwartwaardes met mijn JVC X7000 niet echt opmerkte. Het zal er nog wel geweest zijn dat verschil maar het algemene plaatje was zo goed nu met UHD HDR. Echt hoed af voor JVC hier.

En wat ik je voorspelde;

QuoteIk was aan het wachten op je reactie  ;) maar ik durf de uitdaging aangaan. In jouw ruimte op jou scherm ben ik er heilig van overtuigd dat, indien je de nieuwe JVC gedurende een paar dagen kan bekijken in combi met de Panasonic, ik je van gedachte kan doen veranderen.
Dat is een straffe uitspraak hé  ;) maar ik meen het echt je gaat je mening moeten herzien

En dan heb je gewoon nog de auto tone mapping gezien, dus niet de HDR Optimizer van de Panasonic? dat is nog een keer zoveel beter.

Teejoo

Hallo Werner, wanneer is je leesvoer (lees: review  :D) gereed?

home@the movies

Quote from: Teejoo on October  7, 2018, 19:55:56
Hallo Werner, wanneer is je leesvoer (lees: review  :D) gereed?

Ik ben volop aan het schrijven, ben echter eerst aan een vergelijk beginnen schrijven ivm de auto tone mapping en de Panasonic HDR Optimizer. Het leek mij verstandig om dat los van de review te doen aangezien ik ervoor vreesde dat de review anders veel te lang zou worden.
Het is echter volgens mij van belang om die twee zaken van wat naderbij te bekijken, ik hoop dat ik dit morgen kan posten.
De review zal ik op het vliegtuig naar Zuid Amerika verder moeten schrijven aangezien ik Dinsdag vertrek ;) maar wees gerust, ik heb alles al goed voorbereid  ;D

Teejoo

Quote from: home@the movies on October  7, 2018, 20:02:19
Ik ben volop aan het schrijven, ben echter eerst aan een vergelijk beginnen schrijven ivm de auto tone mapping en de Panasonic HDR Optimizer. Het leek mij verstandig om dat los van de review te doen aangezien ik ervoor vreesde dat de review anders veel te lang zou worden.
Het is echter volgens mij van belang om die twee zaken van wat naderbij te bekijken, ik hoop dat ik dit morgen kan posten.
De review zal ik op het vliegtuig naar Zuid Amerika verder moeten schrijven aangezien ik Dinsdag vertrek ;) maar wees gerust, ik heb alles al goed voorbereid  ;D
top!

simsatit

Quote from: home@the movies on October  7, 2018, 20:02:19
Ik ben volop aan het schrijven, ben echter eerst aan een vergelijk beginnen schrijven ivm de auto tone mapping en de Panasonic HDR Optimizer. Het leek mij verstandig om dat los van de review te doen aangezien ik ervoor vreesde dat de review anders veel te lang zou worden.
Het is echter volgens mij van belang om die twee zaken van wat naderbij te bekijken, ik hoop dat ik dit morgen kan posten.
De review zal ik op het vliegtuig naar Zuid Amerika verder moeten schrijven aangezien ik Dinsdag vertrek ;) maar wees gerust, ik heb alles al goed voorbereid  ;D

Leuk, zie er naar uit!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

scoc

#359
Quote from: home@the movies on October  7, 2018, 19:30:50
Voor je de demo kreeg ;

En na dat je de demo kreeg  ;D ;D

En wat ik je voorspelde;

En dan heb je gewoon nog de auto tone mapping gezien, dus niet de HDR Optimizer van de Panasonic? dat is nog een keer zoveel beter.
Denk er nu aan om eventueel via Panasonic UB9000 met HDR optimizer maar outputten naar SDR verder te gaan voor een tijdje op mijn JVC X7000. Als ik het goed begrepen heb kan ik dan gewoon in low lamp spelen en moet ik die gamma D toestanden niet gebruiken.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

Quote from: scoc on October  8, 2018, 00:18:37
Denk er nu aan om eventueel via Panasonic UB9000 met HDR optimizer maar outputten naar SDR verder te gaan voor een tijdje op mijn JVC X7000. Als ik het goed begrepen hen kan ik dan gewoon in low lamp spelen en moet ik die gamma D toestanden niet gebruiken.

Correct, works like a charm!
Geen Gamma D gebruiken wel bt2020 color profiel, gewone gamma curve (2.4 of 2.2) gebruiken, en je kunt ook kiezen voor manual iris of DI, low lamp of high lamp.
Allemaal voordelen dus.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

The Luggage

#361
Quote from: scoc on October  8, 2018, 00:18:37
Denk er nu aan om eventueel via Panasonic UB9000 met HDR optimizer maar outputten naar SDR verder te gaan voor een tijdje op mijn JVC X7000. Als ik het goed begrepen heb kan ik dan gewoon in low lamp spelen en moet ik die gamma D toestanden niet gebruiken.

Ik heb ergens gelezen dat Panasonic er van uitgaat dat de projector gamma 2.4 gebruikt. Dat zou dus theoretisch de beste instelling moeten zijn.

Gamma D inderdaad niet gebruiken. Zou ook niet automatisch mogen opspringen als de projector SRD2020 ontvangt van de Panasonic.

Ikzelf gebruik low lamp op mijn X5000 en dat is meer dan helder genoeg voor UHD's. Ziet er echt heel mooi uit, sinds ik de Panasonic heb vind ik het nu echt een meerwaarde om bepaalde films op UHD te hebben.

Ik heb wel een klein scherm (80 inch), een korte projectieafstand en nog weinig uren op mijn X5000. Maar ik heb het idee dat er toch heel wat marge is, ook voor grotere schermen.

Met je X7000 zou je ook kunnen overwegen om de P3/DCI filter te gebruiken voor UHD's, maar dat kost dan wel lichtopbrengst. Je kan het eens uittesten.

Als je louter voor de optimizer en SDR2020 een nieuwe Panasonic speler zou kopen, dan zou ik je aanraden om een UB400 of UB800 te nemen (edit: ik bedoel de UB424 of de UB824 in Nederland- . De UB9000 kost veel meer en de meerwaarde van dat toestel zit normaal in het audiogedeelte.

home@the movies

Ik heb net mijn verslag om de Auto tone mapping te vergelijken met de HDR Optimizer klaar, ik post het dadelijk.
Het document is gestoffeerd met een hoop foto's tussen de teksten door om één en ander visueel duidelijk te maken, en het forum laat niet toe om dat zo kant en klaar te posten bij mijn weten.
Ik zal dus eerst de tekst posten en dan een aantal foto's die hopelijk duidelijk maken waar ze normaal horen te staan.
Je zal later ook een link terugvinden naar een PDF document op onze website waar je de zaken wel op volgorde kan bekijken, geef me echter nog even de tijd daarvoor.

Gr
Werner

scoc

#363
Quote from: The Luggage on October  8, 2018, 13:19:10
Ik heb ergens gelezen dat Panasonic er van uitgaat dat de projector gamma 2.4 gebruikt. Dat zou dus theoretisch de beste instelling moeten zijn.

Gamma D inderdaad niet gebruiken. Zou ook niet automatisch mogen opspringen als de projector SRD2020 ontvangt van de Panasonic.

Ikzelf gebruik low lamp op mijn X5000 en dat is meer dan helder genoeg voor UHD's. Ziet er echt heel mooi uit, sinds ik de Panasonic heb vind ik het nu echt een meerwaarde om bepaalde films op UHD te hebben.

Ik heb wel een klein scherm (80 inch), een korte projectieafstand en nog weinig uren op mijn X5000. Maar ik heb het idee dat er toch heel wat marge is, ook voor grotere schermen.

Met je X7000 zou je ook kunnen overwegen om de P3/DCI filter te gebruiken voor UHD's, maar dat kost dan wel lichtopbrengst. Je kan het eens uittesten.

Als je louter voor de optimizer en SDR2020 een nieuwe Panasonic speler zou kopen, dan zou ik je aanraden om een UB400 of UB800 te nemen (edit: ik bedoel de UB424 of de UB824 in Nederland- . De UB9000 kost veel meer en de meerwaarde van dat toestel zit normaal in het audiogedeelte.

Thx. De Panasonic speler zou mijn huidige Marantz Blu-ray speler vervangen en ik heb toch liefst een volledige breedte toestel met wat metaal en gewicht op de weegschaal :) Maar heb idd niets aan de analoge uitgangen (net zoals op mijn huidige Marantz blu-ray). Ik had 2 weken terug vraag gesteld aan Panasonic of men geen transport versie ging uitbrengen van hun UB9000 bvb een UB7000 (gelijk aan de 9000 maar louter hdmi uit). Panasonic heeft zelfs moeite niet gedaan om te antwoorden tja. Back on track naar JVC.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

Vandaag gaan de demo modellen (N5 en NX9) weer retour en dan is het wachten op de productie modellen.

Boy oh Boy wat is die NX9 waanzinnig!!  :inlove:

De beste projector die ik tot nu toe heb ervaren en op dit moment mijn absolute favoriet!!

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Super scherp!!  ;)


Quote from: Kjelt on October  4, 2018, 08:44:17
Hoe zit het met de scherpte aan de randen en hoeken ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Binky007

#366
Ben ook even naar CineMike geweest om de projectoren te bekijken. Wat zijn ze mooooooi  :pompom:

N5
Mooi beeld. Motion flow is goed. Haalt iets de scherpte eruit maar is te verwaarlozen. Scherpte is super. Beter als mijn X7000
Vind de kleuren erg goed. Nadeel van de N5 tov de NX9 en de X7000 is dat het contrast to wat minder is. Mijn X7000 heeft meer pop dan de N5.
Ik zou zelf niet mijn X7000 inruilen voor een N5. Ik ben dus ook erg nieuwsgierig naar de N7 die wel de Colour Gamut en een hogere contrast heeft tov de N5.

NX9
Wow wat is deze geweldig. Mooi beeld. Super scherp. En heel veel pop. Alles komt zo je scherm uit lopen. Maar ja dat mag ook wel voor die prijs.
Kleuren op HDR zijn erg goed. Contrast Goed. Motion Flow goed. En dan nog de 8K e-shift. Maakt het net nog iets scherper.
JVC-X7000 CineMike, Stewart Tab Tention Grayhawk, Pioneer krp 500A, Humax 5200C, Elac FS 249, Elac CC 241, Canton, Fathom F112 Satin, Marantz AV8802A CineMike, Oppo 205 CineMike, Sherwood Newcastle A-965 CineMike, Playstation 5 and Taga Platinum-18.

https://www.linkedin.com/in/jorisbink/

scoc

#367
Quote from: Binky007 on October 10, 2018, 16:41:49
Ben ook even naar CineMike geweest om de projectoren te bekijken. Wat zijn ze mooooooi  :pompom:

N5
Mooi beeld. Motion flow is goed. Haalt iets de scherpte eruit maar is te verwaarlozen. Scherpte is super. Beter als mijn X7000
Vind de kleuren erg goed. Nadeel van de N5 tov de NX9 en de X7000 is dat het contrast to wat minder is. Mijn X7000 heeft meer pop dan de N5.
Ik zou zelf niet mijn X7000 inruilen voor een N5. Ik ben dus ook erg nieuwsgierig naar de N7 die wel de Colour Gamut en een hogere contrast heeft tov de N5.

NX9
Wow wat is deze geweldig. Mooi beeld. Super scherp. En heel veel pop. Alles komt zo je scherm uit lopen. Maar ja dat mag ook wel voor die prijs.
Kleuren op HDR zijn erg goed. Contrast Goed. Motion Flow goed. En dan nog de 8K e-shift. Maakt het net nog iets scherper.

Ik deel je mening ivm de X7xxx en N5. Ik zou mijn X7000 ook niet vervangen door N5 en vooral vanwege het toch duidelijke zichbare verschil in contrast. Zwartwaarde was ook wat minder op N5 maar zou me uiteindelijk minder storen. Nooit gedacht dat het contrastverschil zoveel zichtbaar verschil maakt.

Wanneer iemand enkel UHD zou bekijken dan zou ik wel eerder geneigd zijn om N5 te nemen ... maar dan ben je snel uitgekeken want full hd materiaal is nog altijd het meest bekeken materiaal.

Wie weet kan JVC in hun 2de generatie voor de N50 en N70 er nog iets meer contrast uit halen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

Met veel mensen die upscaling doen via Madvr met highend videokaart is mijnsinziens een native 4K paneel wel degelijk interessant omdat je dan de eshift ruis niet meer hebt.
Zelf vind ik die ruis niet super storend maar als ik het geld had gehad had ik ern N7 besteld.
Nu moet ik het maar even een paar jaar doen met een X7500, ook geen straf aan de overjarige model prijs!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

N1v3K

Die ruis heeft m.i. niks te maken met e-shift.
Is bij 1080p Bluray ook gewoon te zien.

simsatit

#370
Toch iig een heel stuk minder dan de fijne ruis die je ziet als je dicht op het scherm kijkt met eshift.
Hoe dan ook, met de nieuwe generatie JVC DILA panelen schijnt dit tot het verleden te behoren, voor mij zeker een (groot) pluspunt, YMMV  :)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

scoc

#371
Quote from: simsatit on October 11, 2018, 13:47:19
Met veel mensen die upscaling doen via Madvr met highend videokaart is mijnsinziens een native 4K paneel wel degelijk interessant omdat je dan de eshift ruis niet meer hebt.
Zelf vind ik die ruis niet super storend maar als ik het geld had gehad had ik ern N7 besteld.
Nu moet ik het maar even een paar jaar doen met een X7500, ook geen straf aan de overjarige model prijs!
Mensen met Madvr zijn toch de uitzondering denk ik. Leuk als je er de tijd en energie voor hebt maar ik zie me zelf geen pc meer gebruiken ... veel te veel gedoe met drivertjes en instellingen links en rechts. Tuurlijk zal het met Madvr een stuk beter zijn maar ik zoek eerder plug en play.

En btw die JVC X7500 zal zeker geen straf zijn. Ook de JVC 7900 die nu aanblijft voor 4000€ is gewoon ontzettend goed.

En wat ruis betreft op de JVC X7xxx reeks zonder e-shift weet ik eigenlijk niet wat men bedoelt want ik merk er toch niet veel van.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

simsatit

#372
Thanks Scoc!

Ruis op 1080P heb ik zelf op de X5000 ook nooit zo kunnen ontdekken met pristine bluray materiaal, 4K of upscaled, wanneer de eshift in werking gaat, zie ik het wel inderdaad, maar heel storend vind ik het niet.
Sowieso is de X7x00 serie gewoon waanzinnig veel kwaliteit voor het geld, is het perfect? nee, maar dat is Sony of Epson ook niet.

Feit is wel dat voor betaalbare prijzen er veel moois op de markt is, en voor film/serie liefhebbers is dat alleen maar goed nieuws:)
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

N1v3K

Ruis valt mij vooral op bij analoog geschoten film. Het natuurlijke filmgrain wordt dan heel erg aangezet op de JVC's.
Zal ik dus zeker ook gaan testen wanneer ik voor een nieuwe projector ga kijken. Hopelijk is het verbeterd, want buiten dat word ik erg enthousiast van de nieuwe JVC's :)

simsatit

Quote from: N1v3K on October 11, 2018, 17:04:51
Ruis valt mij vooral op bij analoog geschoten film. Het natuurlijke filmgrain wordt dan heel erg aangezet op de JVC's.
Zal ik dus zeker ook gaan testen wanneer ik voor een nieuwe projector ga kijken. Hopelijk is het verbeterd, want buiten dat word ik erg enthousiast van de nieuwe JVC's :)

Hi,

zijn de Nolan films ook niet allemaal analoog geschoten?
Daar zie ik het iig niet bij, toegegeven filmgrain is zeker zichtbaar bij sommige films, soms is dat de bedoeling/stijl, soms is dat gewoon slecht gemasterd, heb nooit vergeleken met Sony of Epson of dat wat minder aangezet wordt, maar als dat wel zo is, is dat zeker weer een pluspunt voor die projectoren, zo heeft iedere projector zijn min en plus punten, zelf ben ik een contrast junkie, dus is de X7x00 serie voor mij en mijn budget heel fijn.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.