Een kleine opmerking m.b.t. tot de LX-NZ3 laser van JVC:
JVC heeft deze projector op de markt gebracht voor klanten die specifiek op zoek zijn naar maximale light-output inclusief de voordelen van een laser. Deze projector moet je absoluut niet vergelijken met de D-ILA lijn binnen het merk. Totaal andere doelgroep en dat geldt ook voor de prijs.
Zo dramatisch is het dus niet en slechts een keuze van de fabrikant. 
Niet 100% mee eens eigenlijk, als je een toestel als de X7900 uit het gamma haalt en je goedkoopste projector plots 6000 Euro kost dan laat je een heel groot deel van de markt op hun honger zitten.
De Vraag is dan ook, welke markt wil je dan als JVC zijnde dienen met zo een toestel? Jarenlang ben je met hoogkwallitatieve toestellen bezig en daarvan kent iedere gebruiker je als merk van.
Als je dan plots met een DLP machine afkomt, die wat mij betreft een te hoog prijskaartje heeft, en ook nog eens redelijk "slecht presteert" tov van toestellen die in dezelfde prijscategorie horen, tja dan wet ik niet of dit een goede keuze is.
Ik ga in de loop van de volgende weken het ding nog een keer laten overkomen en een 2de kans geven omdat w hem pas één dag voor de beurs hebben toegestuurd gekregen.
Ik verwacht echter geen wereldschokkende dingen te vinden die ik niet zo direct zou hebben gezien de eerste keer.