JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Quote from: Teejoo on October  8, 2019, 20:08:46
Dan ben ik wel benieuwd waarop de auto stand dan z'n keuze maakt.
Welke stand gebruik jij op je scherm?

Ik ben even benieuwd als jij, ik heb een lijstje met vragen gemaakt voor JVC.
Voorlopig gebruik ik even de auto stand, dat bevalt mij zeer goed.

vik

Goedemorgen.

Jullie kunnen!!  :pompom:

V3.10
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Kleine mededeling over de update procedure:

Let op!! Het kan zijn dat als je twee versies achterloopt (firmware) en met deze firmware gaat updaten, dat de projector na het uitschakelen wat tijd nodig heeft voordat het DILA logo verschijnt. De ledjes kunnen zelfs nog knipperen dus schakel de projector niet uit en wacht geduldig af!!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#1678
How-to filmpje...

https://youtu.be/1AMPsl3HidE
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: vik on October  9, 2019, 06:49:19
Kleine mededeling over de update procedure:

Let op!! Het kan zijn dat als je twee versies achterloopt (firmware) en met deze firmware gaat updaten, dat de projector na het uitschakelen wat tijd nodig heeft voordat het DILA logo verschijnt. De ledjes kunnen zelfs nog knipperen dus schakel de projector niet uit en wacht geduldig af!!
Thanks!

papaleo

Tik,tak,tik,tak...
'Stilte voor de storm'  :D :popcorn:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Gisteren de lowlamp setting geprobeerd met de Auto2 iris en ik kan nu mijn zonnebril afzetten...maw er komt nog steeds een bak licht op mijn 100" scherm terecht...ik kan ook niet waarnemen of de dynamische iris opent/knijpt...ook dit is positief.

Ik ben er ook nog niet uit wat 'MPC' nu precies doet/toevoegd het zal wel marginaal zijn want ik kan het niet 1,2,3 ontdekken in het beeld.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on October  9, 2019, 09:00:26
Gisteren de lowlamp setting geprobeerd met de Auto2 iris en ik kan nu mijn zonnebril afzetten...maw er komt nog steeds een bak licht op mijn 100" scherm terecht...ik kan ook niet waarnemen of de dynamische iris opent/knijpt...ook dit is positief.

Ik ben er ook nog niet uit wat 'MPC' nu precies doet/toevoegd het zal wel marginaal zijn want ik kan het niet 1,2,3 ontdekken in het beeld.
Ik vond het al sterk dat je high lamp mode moest draaien ;-). Nu hoor je hem ook niet meer.

Je kunt dus ook nog spelen met de manuele iris tot je voldoende licht hebt, en dan weer terug op auto zetten.

maximus79

Vanavond checken, ben benieuwd.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo


Teejoo

#1687
 :pompom:

Teejoo

#1688
Het ziet er erg mooi uit! Stukjes aquaman gekeken en werkelijk elke scene is top!

Iets minder licht dan mijn Panasonic op 350nits getonemapped gecombineerd met het Pana profiel, maar daarvoor gewoon de iris iets verder open gezet. Ik had in de Panasonic ook de brightless iets verhoogt, en dat valt weg zodra je daar de tonemapping uitschakeld.
Ik ben vergeten te spelen met de target nits. Ik kan me voorstellen dat Low dan overeenkomt met die 350 nits.

Verder moet je niet vergeten de overige settings even aan te passen. Denk aan motion control, MPC, Iris etc. Het is tenslotte een nieuw profiel.

Maar mooi gedaan JVC! Nu is ook netflix et iTunes in HDR te kijken.

reza

Speelt het mooier als met de Panasonic?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on October  9, 2019, 16:10:14
Speelt het mooier als met de Panasonic?
Ja, toch wel. De Panasonic tonemapping vond ik al erg mooi, maar nu vind ik elke scene erg goed uitzien. Ook heb ik meer highlights, maar in donkere scenes ook meer detail. Ik kan wel niet direct vergelijken omdat het omschakelen te lang duurt, maar dat is zeker mijn indruk.

papaleo

#1691
Ik had dan wel geen vergelijk met de 'oude' software maar als ik het complete plaatje vergelijkt met mijn Sony VW360 dan is de N7 zeker wbt UHD/HDR van een 'next level'  8)

Teejo je hebt het ook over dat MPC ,wat waarschijnlijk Multi Pixel Contol betekend, weer opnieuw zou moeten worden ingesteld...dit was toch meer voor de e-shift units bedoeld?
Ik weet ook niet wat het met het beeld doet maar ik zie geen verschil,wát ik ook doe met regelschuiven het beeld zie ik niet veranderen dus laat ik het voorlopig maar op de standaard ingestelde waardes staan zoals 'High Resolution'
En
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#1692
Quote from: papaleo on October  9, 2019, 17:15:32
Ik had dan wel geen vergelijk met de 'oude' software maar als ik het complete plaatje vergelijkt met mijn Sony VW360 dan is de N7 zeker wbt UHD/HDR van een 'next level'  8)

Teejo je hebt het ook over dat MPC ,wat waarschijnlijk Multi Pixel Contol betekend, weer opnieuw zou moeten worden ingesteld...dit was toch meer voor de e-shift units bedoeld?
Ik weet ook niet wat het met het beeld doet maar ik zie geen verschil,wát ik ook doe met regelschuiven het beeld zie ik niet veranderen dus laat ik het voorlopig maar op de standaard ingestelde waardes staan zoals 'High Resolution'
En
Zet hem maar eens op standaard. Dan wordt het beeld meteen scherper. Verder verander ik daar niets. Ik weet even niet meer wat het betekend.

Teejoo

#1693
Mijn settings: (Iris staat inmiddels op -2)

papaleo

#1694
Bijna precies zoals ik het heb staan alleen mpc heb ik op HR staan en mijn brightness staat op +2
Dus ga vanavond mpc op standaard zetten kijken of het 'nóg' scherper kan  :o

Ik had ook begrepen dat wanneer je de iris op Auto1 zet het contrast enhanced is,is dit zo?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Teejoo heeft ook een kleiner scherm dan jou Leo. Misschien heb je daarom ook iets meer licht nodig ;)
Hij min 2 jij plus 2.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

scoc

Quote from: papaleo on October  9, 2019, 18:01:13
Bijna precies zoals ik het heb staan alleen mpc heb ik op HR staan en mijn brightness staat op +2
Dus ga vanavond mpc op standaard zetten kijken of het 'nóg' scherper kan  :o

Ik had ook begrepen dat wanneer je de iris op Auto1 zet het contrast enhanced is,is dit zo?
JVC MPC is wat Sony Reality Creation noemt. Zet MPC maar eens op max. en dan zie je zeker verschil maar dan is het over the top. Ik heb mijn JVC MPC waarde op 2 of 4 staan.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

#1698
Quote from: reza on October  9, 2019, 18:07:13
Teejoo heeft ook een kleiner scherm dan jou Leo. Misschien heb je daarom ook iets meer licht nodig ;)
Hij min 2 jij plus 2.
je haalt 2 dingen door elkaar. Ik heb de iris op -2 staan bij HDR (-6 bij SDR), brightness op +3.

Maar Leo zal ook wel iets meer licht nodig hebben idd. Ik heb 92"

Teejoo

#1699
Ik ga zo wel nog even spelen met het HDR level. Toen in vanmiddag in de Panasonic nog niet de tonemapping had uitgeschakeld zag het er ook er ook verrassend goed uit, het het beeld was een stuk helderder. Ik heb hier verder niet naar gekeken omdat ik tonemapping direct heb uitgeschakeld in de Pana.

Ik vraag me af of dat is omdat de JVC dan toch ziet dat er een 350nits signaal binnenkomt en daar in de auto stand naar tonemapt? Maw, dan gebruikt hij wel de metadata.

Dan zou wellicht ipv auto een low stand dit los van de metadata gewoon moeten mappen naar een bepaalde nits waarde. Dit lijkt mij dus een betere stand in theorie..