JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

pameijer

Quote from: home@the movies on October  3, 2019, 22:18:48
Een kleine teaser van de nieuwe tone mapping software  :P :P

De eerste foto is met de tone mapping aan, je ziet dat alle witte balkjes tot boven de 5000 Nits nog zichtbaar zijn.

De tweede foto is de "gewone" HDR 10 stand met alle settings gewoon neutraal, ik denk dat er verder geen uitleg nodig is bij deze foto  ;D ;D

Voor alle duidelijkheid, ik heb verder nog geen enkele aanpassing of meting gemaakt, enkel een hoop materiaal bekeken en gewoon met verbazing gekeken naar wat dit fijne stukje software kan doen.
Binnenkort meer nieuws.
Als je dat tweede plaatje ziet vraag ik me wel af waar al die lovende reviews tot nu toe vandaan kwamen.... Heeft niemand dit soort testplaatjes bekeken vóórdat de nieuwe FW uitkwam?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Hier nog een met lovende kritieken...

First conclusion:
The first positive impression with Frame Adapt HDR, which I received at the IFA 2019, is impressively confirmed in the live test comparison in my home cinema. I'm just really pleased with the result and look forward to more HDR movies from the 4K Blu-ray."


https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/3089022-jvc-announces-major-hdr-update-4k-d-ila-projectors-8.html#post58640014
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

maximus79

Mooi dat de yellowing is op gelost, maar heel erg jammer dat het oplichten van heldere delen niet opgelost is. Dit is nog veel irritanter.......
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

home@the movies

Quote from: pameijer on October  4, 2019, 00:41:26
Als je dat tweede plaatje ziet vraag ik me wel af waar al die lovende reviews tot nu toe vandaan kwamen.... Heeft niemand dit soort testplaatjes bekeken vóórdat de nieuwe FW uitkwam?

Wat bedoel je hiermee eigenlijk??dat 2de plaatje is wat eender welke andere weergever doet zonder enige vorm van tone mapping.
Je clipt het signaal op een bepaalde plaats afhankelijk van hoe je zelf de instellingen maakt, dat is gewoon perfect logisch.
Ik begrijp dus niet goed wat je met je opmerking wil zeggen?

Teejoo

Quote from: papaleo on October  4, 2019, 08:27:35
Hier nog een met lovende kritieken...

First conclusion:
The first positive impression with Frame Adapt HDR, which I received at the IFA 2019, is impressively confirmed in the live test comparison in my home cinema. I'm just really pleased with the result and look forward to more HDR movies from the 4K Blu-ray."


https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/3089022-jvc-announces-major-hdr-update-4k-d-ila-projectors-8.html#post58640014
Hier is het origineel: veel beter te lezen dan die slechte vertaling: https://www.beisammen.de/index.php?thread/123227-neue-4k-jvc-projektoren-dla-n5-dla-n7-dla-nx9/&postID=1526452#post1526452

Teejoo

#1606
Quote from: maximus79 on October  4, 2019, 08:46:22
Mooi dat de yellowing is op gelost, maar heel erg jammer dat het oplichten van heldere delen niet opgelost is. Dit is nog veel irritanter.......
Wat bedoel je hiermee?

Teejoo

Ik ben wel benieuwd wat de bevindingen zijn van Werner, en of er op andere plekken nog iets bij geregeld moet worden. Ik in de Duitse post wordt iets gezegd over de kleuren, vergeleken met het 350nits pana profiel.

home@the movies

#1608
Quote from: Teejoo on October  4, 2019, 10:19:45
Wat bedoel je hiermee?

Vermoedelijk de lichte "halo" rond zeer witte vlakken.

QuoteIk ben wel benieuwd wat de bevindingen zijn van Werner, en of er op andere plekken nog iets bij geregeld moet worden. Ik in de Duitse post wordt iets gezegd over de kleuren, vergeleken met het 350nits pana profiel.

Er is geen color management aanwezig bij gebruik van het frame adapt profiel, dat is wel het geval bij het gebruik van het 350 nits Pana; profiel.
Niet echt een groot obstakel omdat hetgeen wat je in het CMS bij HDR nog kan tweaken toch zeer beperkt is, wat je van de Frame Adapt terugkrijgt is vele malen beter dan het gemis aan cms op dit moment. (zo denk ik er toch over tenminste ;-)
Grey scale kan wel worden aangepast.

maximus79

Quote from: Teejoo on October  4, 2019, 10:19:45
Wat bedoel je hiermee?

Dit:

Quote from: maximus79 on May 10, 2019, 10:56:20
Foto's ter ondersteuning.



Op het AVS forum is er ook veel over gesproken.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

pameijer

Quote from: home@the movies on October  4, 2019, 09:19:32
Wat bedoel je hiermee eigenlijk??dat 2de plaatje is wat eender welke andere weergever doet zonder enige vorm van tone mapping.
Je clipt het signaal op een bepaalde plaats afhankelijk van hoe je zelf de instellingen maakt, dat is gewoon perfect logisch.
Ik begrijp dus niet goed wat je met je opmerking wil zeggen?
Het kan misschien wel logisch zijn, maar feit blijft dat een groot deel van het beeld dat zichtbaar zou moeten zijn in HDR dus gewoon wegvalt. Dat had best wel terug mogen komen in de reviews aangezien ik dat toch best wel een ding vind. 99,99% van de mensen weet niks van DTM en alle andere aandachtspunten, en reviews zijn bedoeld voor het grote publiek. Ook het feit dat alle andere projectoren daar last van hebben doet daar wmb niets aan af; dan had dat in die reviews ook terug moeten komen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niets begrijp van wat je nou precies wil aanhalen..

Is er ooit een review geschreven die beweert dat er HDR perfect wordt weer gegeven op een JVC?

Quote from: pameijer on October  4, 2019, 12:50:19
Het kan misschien wel logisch zijn, maar feit blijft dat een groot deel van het beeld dat zichtbaar zou moeten zijn in HDR dus gewoon wegvalt. Dat had best wel terug mogen komen in de reviews aangezien ik dat toch best wel een ding vind. 99,99% van de mensen weet niks van DTM en alle andere aandachtspunten, en reviews zijn bedoeld voor het grote publiek. Ook het feit dat alle andere projectoren daar last van hebben doet daar wmb niets aan af; dan had dat in die reviews ook terug moeten komen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: home@the movies on October  4, 2019, 10:42:12
Vermoedelijk de lichte "halo" rond zeer witte vlakken.
Daar heeft mijn N7 gelukkig bijna geen last van. Zeker niet zoals je op eerdere foto's ziet op AVS met dat blokpatroon.

Quote from: home@the movies on October  4, 2019, 10:42:12
Er is geen color management aanwezig bij gebruik van het frame adapt profiel, dat is wel het geval bij het gebruik van het 350 nits Pana; profiel.
Niet echt een groot obstakel omdat hetgeen wat je in het CMS bij HDR nog kan tweaken toch zeer beperkt is, wat je van de Frame Adapt terugkrijgt is vele malen beter dan het gemis aan cms op dit moment. (zo denk ik er toch over tenminste ;-)
Grey scale kan wel worden aangepast.
Is het nu nodig om opnieuw te calibreren? De graysacale wordt dacht ik toch 'op apparaatniveau' gekalibreerd?

Begrijp ik het goed dat je dan voortaan ipv in mijn geval het Pana of HDR (bij ATV4) profiel bij HDR gewoon voor het fame profiel kunt kiezen en verder niet meer naar omkijken?


Teejoo

Ik vind het wel echt fantastisch van JVC. Ik ben nu gewoon mijn UHD's aan het opsparen  :)

papaleo

#1614
Quote from: Teejoo on October  4, 2019, 13:53:01
Ik vind het wel echt fantastisch van JVC. Ik ben nu gewoon mijn UHD's aan het opsparen  :)

Ik ga al mijn 4K/HDR films gewoon nog 'n keer gaan kijken,maar nu in de kwaliteit zoals de regisseur het ooit bedoeld heeft/had... 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mancaver

Quote from: papaleo on October  4, 2019, 14:25:43
...maar nu in de kwaliteit zoals de regisseur het ooit bedoeld heeft/had... 8)
En over 2 jaar weer? Wanneer er dan weer gesteld wordt dat het er nu echt uitziet hoe de regiseur het ''bedoelt'' heeft?
Mensen, houd jezelf niet voor de gek en ga gewoon eens van een film genieten i.p.v het verantwoorden van een aankoop van je ''HDR-beamer'' voor veel geld wanneer het totaal geen HDR laat zien ;)


papaleo

#1616
Quote from: mancaver on October  4, 2019, 14:32:42
En over 2 jaar weer? Wanneer er dan weer gesteld wordt dat het er nu echt uitziet hoe de regiseur het ''bedoelt'' heeft?
Mensen, houd jezelf niet voor de gek en ga gewoon eens van een film genieten i.p.v het verantwoorden van een aankoop van je ''HDR-beamer'' voor veel geld wanneer het totaal geen HDR laat zien ;)

Zit je nu gewoon 'mijn' hobby de grond in te boren..., :D ik moet er niet aan denken dat het 'straks' wel allemaal perfect is dan moet ik een andere hobby gaan zoeken  :D OOh,nee dan kan ik pas gaan genieten van de film  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#1617
Quote from: pameijer on October  4, 2019, 12:50:19
Het kan misschien wel logisch zijn, maar feit blijft dat een groot deel van het beeld dat zichtbaar zou moeten zijn in HDR dus gewoon wegvalt. Dat had best wel terug mogen komen in de reviews aangezien ik dat toch best wel een ding vind. 99,99% van de mensen weet niks van DTM en alle andere aandachtspunten, en reviews zijn bedoeld voor het grote publiek. Ook het feit dat alle andere projectoren daar last van hebben doet daar wmb niets aan af; dan had dat in die reviews ook terug moeten komen.

Dat is echt wel zeer duidelijk beschreven in zowat alle reviews en uitleg over HDR die hier en op andere forums te vinden zijn, ik vrees dat je dat niet heel erg aandachtig gelezen hebt. Ook in het stickey topic over HDR staat dit allemaal in geuren en kleuren verteld.
Dat is zowat het eerste punt dat aangehaald werd in reviews, het feit dat je de keuze moest maken tot clippen van het signaal of naar een donker beeld kijken.
Er zijn ook 10 tallen youtube filmpjes waar dit met alle mogelijke testpatronen ed aangetoond wordt, zowat iedere review heeft dit "belicht" dus ik begrijp helemaal niet waarom je die opmerking maakt eigenlijk??

scoc

Quote from: papaleo on October  4, 2019, 14:25:43
Ik ga al mijn 4K/HDR films gewoon nog 'n keer gaan kijken,maar nu in de kwaliteit zoals de regisseur het ooit bedoeld heeft/had... 8)

Volgens mij gaan die uit van het feit dat iedereen een 10000 nits scherm heeft en geen projector. Het blijft behelpen. Maar het gaat nu wel in de goede richting (hopelijk) dat er binnekort niet meer manueel moet geprutst worden per HDR film.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

QuoteBegrijp ik het goed dat je dan voortaan ipv in mijn geval het Pana of HDR (bij ATV4) profiel bij HDR gewoon voor het fame profiel kunt kiezen en verder niet meer naar omkijken?

Dat is 100% juist  ;D

pameijer

Quote from: home@the movies on October  4, 2019, 16:22:47
Dat is echt wel zeer duidelijk beschreven in zowat alle reviews en uitleg over HDR die hier en op andere forums te vinden zijn, ik vrees dat je dat niet heel erg aandachtig gelezen hebt. Ook in het stickey topic over HDR staat dit allemaal in geuren en kleuren verteld.
Dat is zowat het eerste punt dat aangehaald werd in reviews, het feit dat je de keuze moest maken tot clippen van het signaal of naar een donker beeld kijken.
Er zijn ook 10 tallen youtube filmpjes waar dit met alle mogelijke testpatronen ed aangetoond wordt, zowat iedere review heeft dit "belicht" dus ik begrijp helemaal niet waarom je die opmerking maakt eigenlijk??

;D Zou goed kunnen, meestal skip ik meteen door naar de conclusie... Maar maak je niet druk joh. Ik ben gewoon een beetje verbaasd dat op dat testplaatje iets van 80% van de tinten clipt vergeleken met DTM.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

Ik ben erg te spreken over project V3.10.. daar gaan heel veel mensen blij van worden. Ook met filter zat licht dus tel uit je winst!   :headbanging:

Klanten die bij mij een N5/N7 hebben gekocht en het updaten niet aan durven mogen contact met mij opnemen.  Het is uiteraard nog even wachten op de firmware  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#1622
Quote from: vik on October  5, 2019, 07:09:40
Ik ben erg te spreken over project V3.10.. daar gaan heel veel mensen blij van worden. Ook met filter zat licht dus tel uit je winst!   :headbanging:

Klanten die bij mij een N5/N7 hebben gekocht en het updaten niet aan durven mogen contact met mij opnemen.  Het is uiteraard nog even wachten op de firmware  ;)
Dat licht is idd ook een erg mooi voordeel omdat ik nu best een groot verschil heb in iris standen (-8 SDR, -4HDR) om ongeveer dezelfde lichtopbrengst bij SDR en HDR te hebben. Dat komt natuurlijk ook door het filter, maar de rest ligt toch aan de tot nu toe beperkte tonemapping.

Hoe doen de andere JVC bezitters overigens hun helderheid 'gelijktrekken' tussen SDR en HDR? Wat is daarbij de beste manier?

MaxxMark

Quote from: Teejoo on October  5, 2019, 08:57:33
Dat licht is idd ook een erg mooi voordeel omdat ik nu best een groot verschil heb in iris standen (-8 SDR, -4HDR) om ongeveer dezelfde lichtopbrengst bij SDR en HDR te hebben. Dat komt natuurlijk ook door het filter, maar de rest licht toch aan de tot nu toe beperkte tonemapping.

Hoe doen de andere JVC bezitters overigens hun helderheid 'gelijktrekken' tussen SDR en HDR? Wat is daarbij de beste manier?

Als die verspreking bewust was: kudo's :D Zo niet is het een heel toepasselijke verpsreking ;)
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Teejoo

Quote from: MaxxMark on October  5, 2019, 14:09:35
Als die verspreking bewust was: kudo's :D Zo niet is het een heel toepasselijke verpsreking ;)
Je schat me wel erg hoog in :D. Is aangepast.