JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

riwi

Quote from: scoc on August 30, 2019, 22:04:01
https://www.avforums.com/news/jvc-announces-lx-nz3-4k-laser-projector.16504
Pfff ... nieuwe JVC laser 4K ... maar een fake DLP ding.

Wat nou fake 4k? Volgens mij staat er dat ie 3840x2160 resolutie heeft met de DLP/DMD chip, dus geen e-shift volgens mij.
Met die lumens kan dat best een mooi ding zijn, een alternatief voor een N5 oid.

scoc

#1501
Quote from: Kjelt on August 31, 2019, 09:36:28
Die lasermodule met 3000Lm zou ik anders maar wat graag in de Nx serie willen zien  8)

Inderdaad.

Het lijkt er op dat JVC geen andere Nx modellen gaat voorzien onder het huidig N5 prijspunt. Volgens mij is daar toch wel vraag naar men kan bvb de X7900 nog een jaartje laten doorlopen. Liever dat dan DLP regenbogen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

#1502
Quote from: riwi on August 31, 2019, 10:42:33
Wat nou fake 4k? Volgens mij staat er dat ie 3840x2160 resolutie heeft met de DLP/DMD chip, dus geen e-shift volgens mij.
Met die lumens kan dat best een mooi ding zijn, een alternatief voor een N5 oid.

Dat is geen full native 4K DLP chip. Deze dlp chips doen een trukje waarbij ze door heel snel te schakelen (ik dacht 120Hz), 4 x een frame (niet 4K) weergeven. Dit gebeurd zo snel dat het idd niet opvalt maar de chip en beeld is geen native 4k.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Idd : https://www.bitfeed.co/page/jvc-lx-nz3-laser-projector-ultra-hd-with-automatic-adjustment-of-the-hdr

Dat stond niet in het persbericht helaas. idd 1920x1080 met een soort e-shift voor DLP, XPR genaamd.

Dan is het hooguit een alternatief voor een X7900. Maar DLP heeft over het algemeen een kleinere kleurruimte dan de Dila projectoren.

Teejoo

Is toch wel iets bijzonders die firmware:

williams

Ben benieuwd wat dit gaat brengen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

scoc

Wat een gedoe eigenlijk. Persaankondiging voor IFA voor een HDR firmware voor 1 projector reeks. Dan is de oogst wel mager dit jaar bij JVC.

Zoals steeds loopt ontwikkeling bij tv's ver vooruit. Projectors blijven echt ter plaatste trappelen. Had toch gedacht dat we tegen 2020 wel op 4K en laser zouden zitten voor onder de 10.000€.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

denoontje

Quote from: williams on August 31, 2019, 21:20:40
Ben benieuwd wat dit gaat brengen .
Madvr ingebouwd[emoji48][emoji48][emoji41][emoji41][emoji1677][emoji1677]???


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


denoontje

#1509
Ik heb een zappiti te leen de 4K HDR versie.
Ik heb de HDR naar sdr setting uitstaan en test even met een mkv 4k file
Op de Jvc krijg ik geen max cl en max fall data binnen.

Het beeld is heel flets.

In de Jvc zet ik de picture mode op hdr10, colorprofile op hdr en gamma zou ik dan op de optimizer mode moeten zien als ik deze op hdr(pq) zou zetten. Ik zie geen optimizer optie.

In het gamma menu kan ik wel per kleur een en ander instellen.

Hoe krijg ik de optimizer actief met de sliders?

Firmware is V2.06











Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

home@the movies

Quote from: denoontje on September  2, 2019, 21:52:08
Ik heb een zappiti te leen de 4K HDR versie.
Ik heb de HDR naar sdr setting uitstaan en test even met een mkv 4k file
Op de Jvc krijg ik geen max cl en max fall data binnen.

Het beeld is heel flets.

In de Jvc zet ik de picture mode op hdr10, colorprofile op hdr en gamma zou ik dan op de optimizer mode moeten zien als ik deze op hdr(pq) zou zetten. Ik zie geen optimizer optie.

In het gamma menu kan ik wel per kleur een en ander instellen.

Hoe krijg ik de optimizer actief met de sliders?

Firmware is V2.06



Ben je zeker dat het signaal wat uit de zap. komt HDR is? Als je even het menu van de JVC aanzet en bij info gaat kijken dan zie je direct of er HDR10 BT2020 ut de media speler komt.
Volgens mij is dat niet het geval, de projector gaat trouwens zelf in de HDR10 stand staan als hij dit binnenkrijgt, dat zou je niet zelf manueel moeten doen.

Als er geen HDR binnenkomt zal je ook geen slider zien om de helderheid in HDr aan te passen, dus alles zegt mij dat de Zap. geen her uitstuurt op dit moment.









Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

home@the movies

De kans bestaat ook dat de metadata niet in je file zit, dan ga je hem uiteraard ook niet zien.

denoontje

Quote from: home@the movies on September  2, 2019, 22:24:36
De kans bestaat ook dat de metadata niet in je file zit, dan ga je hem uiteraard ook niet zien.
Zou je die op een of andere manier kunnen toevoegen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

home@the movies

Quote from: denoontje on September  2, 2019, 22:37:51
Zou je die op een of andere manier kunnen toevoegen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat gaat niet lukken vrees ik, heb je al gekeken naar wat ik in de vorige post schreed, geeft de JVC in de info effectief aan dat hij HDR 2020 binnenkrijgt? dat is stap één die je even moet nakijken.

denoontje

heb net een filebekeken via de mac en die geeft info aan mbt hdr...

morgen zal ik wat schermfoto's posten van deze specifiek

reza

Wil je een conversie doen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

Dat metadata verhaal zal altijd een puinhoop blijven vrees ik. Grootste probleem zit hem in al die rip/converter programma's waarbij het mis gaat met de metadata.  Er wordt gewoon veel te veel mee gerommeld. Voor JVC en andere merken onmogelijk om dit helemaal 100% perfect te krijgen en te laten communiceren met elkaar.

Ten minste dat is hoe ik het tot nu toe ervaar.


Quote from: denoontje on September  2, 2019, 22:37:51
Zou je die op een of andere manier kunnen toevoegen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

donaldk

Op IFA, MSRP €3499,-. Dubbele pixelshift met de 0.47" DMD.

FOR IMMEDIATE RELEASE

JVC Announces 4K/HDR Compatible DLP Projector
With 3,000 Lumen Laser Light Source

New LX-NZ3 features JVC's HDR Auto Tone Mapping to optimize HDR images.

LONG BEACH, Calif., August 30, 2019 – JVC today announced a new 4K/HDR compatible home theater projector with a laser light source that provides high resolution, high brightness and long life. The new JVC LX-NZ3 also features JVC's Auto Tone Mapping to automatically deliver the best possible HDR images.
The new LX-NZ3 uses a BLU-Escent laser light source to achieve 3000 lumens brightness and long life, which makes the projector an ideal choice for use in living rooms and family rooms.

Main Features
BLU-Escent laser light source achieves 3000 lumens brightness and 20,000 hour long life illumination
Thanks to the high brightness, a fully darkened room is not required to achieve excellent image quality, allowing the projector to be used in typical living and family room settings with high ambient light. Regardless of the room design, the projector delivers high quality HDR images with wide dynamic range.
Supports HDR (High Dynamic Range) content
The new projector supports HDR content, both HDR10 adopted for UHD Blu-ray and HLG (Hybrid Log Gamma) adopted for broadcast cable, satellite and live TV. Furthermore, the LX-NZ3 automatically switches to the optimal picture mode based on the signal detected so users can enjoy HDR content without the need for manual adjustments.
Auto Tone Mapping automatically optimizes settings for HDR10 content *1
HDR10 content brightness varies greatly from one release to another. To optimize performance based on content, the LX-NZ3 is equipped with Auto Tone Mapping that reads content brightness metadata (Max CLL / FALL *2) and automatically adjusts brightness settings based on that information.

* 1: In the case of content that does not contain mastering information, it will refer to a fixed value or need manual adjustment.
* 2: MaxCLL (Maximum Content Light Level), MaxFALL (Maximum Frame Average Light Level)

Wide lens shift with ± 60% vertical, ± 23% horizontal range with 1.6x zoom
The LX-NZ3 features lens shift with a wide ± 60% vertical, ± 23% horizontal range, and is equipped with a 1.6x zoom lens that supports a projection distance of 9.8 feet to 15.7 feet for a 100-inch screen. This flexibility allows placement in a wide range of environments without the need for keystone correction, which can degrade image quality.
Dynamic light source control achieves high image quality and  : 1 contrast
With mechanical apertures, there is some delay when adjusting light output, but JVC's laser light source can control light output instantaneously, so dynamic brightness adjustment is possible with little or no delay. By controlling the output of the laser according to the brightness of the scene, the LX-NZ3 can reproduce images closer to reality. Moreover, when a complete black signal is input, contrast of : 1 can be achieved by controlling the laser output.
High resolution 4K image from a compact projector
The LX-NZ3's compact size is in part thanks to its use of the 0.47-inch Digital Micromirror Device, which allows the projector to deliver high resolution 4K images from a device that can be easily placed on a shelf, on a table or discreetly installed in a living or family room.
Two cabinet colors available -- black and white
JVC offers the LX-NZ3 in either black or white cabinets, so users can choose a color that best works with their room.

The JVC LX-NZ3 will be available in late November for $3,699.95.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

scoc

Dit is eigenlijk minder goed nieuws want JVC wil eigenlijk zeggen dat je voor minder dan 4000 euro men geen LCOS projectors meer zal leveren. En dat je dan maar hun DLP model moet nemen. Ik heb 3x liever een JVC X7900 dan die DLP van hen.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Robbo

Quote from: denoontje on September  2, 2019, 21:52:08
Ik heb een zappiti te leen de 4K HDR versie.
Ik heb de HDR naar sdr setting uitstaan en test even met een mkv 4k file
Op de Jvc krijg ik geen max cl en max fall data binnen.

Het beeld is heel flets.


Video level fixed op 0-255 zetten ivm auto.

home@the movies

#1521
Quote from: Robbo on September  3, 2019, 15:25:50
Video level fixed op 0-255 zetten ivm auto.

Absoluut niet op 0-255 zetten, dat is nergens voor nodig, we sturen GEEN pc level uit maar video.
De Zappiti doet perfect wat hij moet doen met normale Video settings op de JVC, ook in HDR.

Teejoo

#1522
Quote from: scoc on September  3, 2019, 14:54:55
Dit is eigenlijk minder goed nieuws want JVC wil eigenlijk zeggen dat je voor minder dan 4000 euro men geen LCOS projectors meer zal leveren. En dat je dan maar hun DLP model moet nemen. Ik heb 3x liever een JVC X7900 dan die DLP van hen.
Maar wel belachelijk dat hier wel een laser in kan voor die prijs, en niet in de N serie.

Kjelt

Quote from: Teejoo on September  3, 2019, 18:20:50
Maar wel belachelijk dat hier wel een laser in kan voor die prijs, en niet in de N serie.
Een lasermodule kost $250 vs $100 voor hid lamp en driver, dus zo belachelijk is het niet, alleen om de zwartwaardes gelijk te houden is lastiger want het is geen puntlichtbron.
Dus het zal me niets verbazen als dit een wat meer washed out beeld produceert.

skoebiedoe

Of ze gaan gewoon bij optoma shoppen en zetten hun naam erop. ;)