JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Bij mijn Sony heb ik toch het gevoel dat de zoom iets van onscherpte teweeg brengt.
Kan het niet heel goed vergelijken omdat het omschakelen tijd kost maar vind het zonder de zoom mooier.
Je stapt eigenlijk af van de 1:1 pixelmapping en gaat extra beeldprocessing toevoegen.
Misschien dat het er bij de JVC wel beter uit ziet.

Teejoo

#1326
@Riwi: als het 21:9 beeld toch breder wordt qua pixels, dan moet de hoogte toch ook groter worden om dezelfde beeldverhouding te behouden?

riwi

Quote from: Teejoo on April 28, 2019, 21:41:09
@Riwi: als het 21:9 beeld toch breder wordt qua pixels, dan moet de hoogte toch ook groter worden om dezelfde beeldverhouding te behouden?

Ja dat klopt in pixels dus in de hoogte ook een vermeerdering. Maar in cm op het doek blijft het gelijk :)

Zoom stand 21x9 = 4096 x 1755, ipv native 3840x1645

Teejoo

Quote from: riwi on April 28, 2019, 23:32:33
Ja dat klopt in pixels dus in de hoogte ook een vermeerdering. Maar in cm op het doek blijft het gelijk :)

Zoom stand 21x9 = 4096 x 1755, ipv native 3840x1645
Oh ja, natuurlijk. Je projecteert ook kleiner. Voordeel is dus meer licht.

Teejoo

Quote from: maximus79 on April 27, 2019, 21:57:35
Ik gebruik wel de zoom functie, ik zie geen verschil in kwaliteit en vind de lichtere balkjes langs de zijkant irritant bij native gebruik bij 16:9 materiaal op mijn 2:35 scherm.
En doe je dan boven en onder masken? Enige 'nadeel' is dan dat je bij films met wisselend aspect ratio zoals Mission Impossible iets mist, maar dat zal in praktijk wel meevallen.

reza

#1330
Hij heeft een 21.9 scherm, ik neem aan dat hij dan in de breedte masked. Zo doe ik het namelijk ook en volgens mij iedereen die een cinescoop scherm heeft. Als deze uitgezoomd is met een film als MI dan vallen de iMax scènes boven en onder het scherm indd. Wat ik dan altijd doe met dit soort films hem terug zetten naar 16.9. dan neem ik de balken boven en onder wel even voor lief.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

riwi

Aquaman heeft het ook. Dit weekend gezien. En dan zet ik mijn scherm in de 16x9 stand en accepteer ik de balken boven en onder bij de 21x9 beelden.
Bij Aquaman werd er niet zo vaak gewisseld gelukkig.

Je kan met Kodi/MadVR ook via een ip kabel naar de projector automagisch het juiste lens memory kiezen. Maar bij zo'n wissel film is dat dan niet zo handig (lees irritant).

Teejoo

Quote from: reza on April 29, 2019, 11:37:41
Hij heeft een 21.9 scherm, ik neem aan dat hij dan in de breedte masked. Zo doe ik het namelijk ook en volgens mij iedereen die een cinescoop scherm heeft. Als deze uitgezoomd is met een film als MI dan vallen de iMax scènes boven en onder het scherm indd. Wat ik dan altijd doe met dit soort films hem terug zetten naar 16.9. dan neem ik de balken boven en onder wel even voor lief.
Hoe zit het dan eigenlijk met ondertiteling bij 21:9? Zit dat dan wel in het frame?

Ik moet trouwens zeggen dat de zwarte balk boven en beneden met de JVC goed te doen is.

riwi

Quote from: Teejoo on April 30, 2019, 13:17:54
Hoe zit het dan eigenlijk met ondertiteling bij 21:9? Zit dat dan wel in het frame?

Je speler moet dan wel beschikken over subtitle shift. Bij sommige films zitten de ondertitels in de zwarte balken.

reza

Zoals Richard aangeeft.
Maar ik speel zelf ook vaak zonder ondertitel.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

tjobbie

#1335
Niet dat het enigsinds belangrijk voor jullie is maar wil het toch even kwijt.. hier binnekort nog een trotse eigenaar van een N5 PJ :pompom:
zal wel enig verschil zijn met de laatste projector die ik ooit heb gehad, 800x600 Philips  :tounge:
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

H&C Hifi

Quote from: tjobbie on May  2, 2019, 13:22:48
Niet dat het enigsinds belangrijk voor jullie is maar wil het toch even kwijt.. hier binnekort nog een trotse eigenaar van een N5 PJ :pompom:
zal wel enig verschil zijn met de laatste projector die ik ooit heb gehad, 800x600 Philips  :tounge:

Heel veel plezier ermee Robert !

tjobbie

Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

Quote from: tjobbie on May  2, 2019, 13:22:48
Niet dat het enigsinds belangrijk voor jullie is maar wil het toch even kwijt.. hier binnekort nog een trotse eigenaar van een N5 PJ :pompom:
zal wel enig verschil zijn met de laatste projector die ik ooit heb gehad, 800x600 Philips  :tounge:
Haha, zo'n Philips Proscreen heb ik ook nog gehad! Veel plezier met de N5!

tjobbie

tnx! kan eindelijk mijn projectorscherm / liftje gevult worden naar bijna 10 jaar. ieder jaar was er wel iets anders waardoor het financieel niet ging, prio's of gewoon net niet de specs die ik zocht voor het budget. ben wel aardig benieuwd zeg maar zacht gezegd. koop hem ook unseen. (100x gezien op youtube, dat dan weer wel :) )
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

Teejoo

Quote from: tjobbie on May  2, 2019, 14:37:51
tnx! kan eindelijk mijn projectorscherm / liftje gevult worden naar bijna 10 jaar. ieder jaar was er wel iets anders waardoor het financieel niet ging, prio's of gewoon net niet de specs die ik zocht voor het budget. ben wel aardig benieuwd zeg maar zacht gezegd. koop hem ook unseen. (100x gezien op youtube, dat dan weer wel :) )
Die gaat je sowieso niet tegenvallen! Heb je hem in een apart HT of woonkamer?

tjobbie

#1341
Helaas woonkamer.
Zal binnekort wel topic maken van mijn installatie om vervuiling van dit topic te houden.
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

home@the movies

#1342
Even een kleine update ivm Fiber HDMI's in combinatie met de nieuwe JVC's.
Dit is enkel belangrijk voor mensen die meerdere weergevers aan hun receiver gekoppeld hebben

Bij het uitschakelen van de N5/N7/NX9 valt de 5 volt spanning die op de HDMI uitgang zit weg. Indien je bvb ook een TV op je receiver hebt hangen dan gaat deze in zowat alle gevallen GEEN beeld geven.
De reden hiervoor is dat de Fiber kabel spanning nodig heeft om signaal door te geven, en dus ook voor de HDMI handshake.
Aangezien de Fiber geen 5 volt krijgt als de JVC uit staat geeft hij geen handshake met de receiver en bijgevolg geen beeld aan de TV of andere 2de weergever.
We hebben dit eenvoudig opgelost door een 4K splitter op de uitgang van de receiver te zetten die continu de 5 volt doorgeeft, ook als de JVC uitstaat.

Ik moet toegeven dat het even zoeken was naar de reden, vooral omdat het dus enkel optreed bij mensen die 2 weergevers gebruiken.

riwi

#1343
Dit had ik met de X5000 ook al. Met de HD Fury Vertex tussen de Arcam en projector (in Matrix Through mode) kon ik gewoon TV kijken.

Met de N5 lijkt het zelfs iets erger te zijn. Dus nu moet ik de Fury in Matrix Swap mode zetten (dan hangt er niks aan de ingang niet verbonden met de projector).

En als ik projector wil kijken moet ik de stroom van de TV erafhalen anders valt de HDMI sync met de projector telkens weg als de TV in standby niet antwoord op HDCP berichten. Alternatief zou nog een Fury zijn met matrix stand.

Dus nu heb ik :


bron1---Arcam AV----Fury Vertex --fiber dreamscreen  hdmi kabel ---> Projector
bron2---        ---->Sony TV
bron3---


Ik heb ook geprobeerd :

bron1---Arcam AV----Fury Vertex --fiber dreamscreen hdmi kabel ---> Projector
bron2---                        ----Sony TV
bron3---

Dat werkt kwa HDCP wel, maar dan krijgt de Arcam geen HDMI ARC (audio return channel) van de TV.
De TV moest nog wel van de netspanning af, anders haperde de HDMI sync met de N5.

Zonder de Fury moest ik altijd de HDMI kabel naar de projector eruit trekken om TV te kunnen kijken.

Dit had ik met de X5000 ook al min of meer. Bij mij ligt het (volgens mij) volledig aan de Arcam.

Met de Classe ssp800 gaf deze setup geen enkel probleem.

Teejoo

Quote from: home@the movies on May  2, 2019, 20:18:43
Even een kleine update ivm Fiber HDMI's in combinatie met de nieuwe JVC's.
Dit is enkel belangrijk voor mensen die meerdere weergevers aan hun receiver gekoppeld hebben

Bij het uitschakelen van de N5/N7/NX9 valt de 5 volt spanning die op de HDMI uitgang zit weg. Indien je bvb ook een TV op je receiver hebt hangen dan gaat deze in zowat alle gevallen GEEN beeld geven.
De reden hiervoor is dat de Fiber kabel spanning nodig heeft om signaal door te geven, en dus ook voor de HDMI handshake.
Aangezien de Fiber geen 5 volt krijgt als de JVC uit staat geeft hij geen handshake met de receiver en bijgevolg geen beeld aan de TV of andere 2de weergever.
We hebben dit eenvoudig opgelost door een 4K splitter op de uitgang van de receiver te zetten die continu de 5 volt doorgeeft, ook als de JVC uitstaat.

Ik moet toegeven dat het even zoeken was naar de reden, vooral omdat het dus enkel optreed bij mensen die 2 weergevers gebruiken.
Ik heb wat dat betreft ook wat issues met de Arcam sinds ik de JVC heb. De Arcam hangt zichzelf soms op als ik alleen muziek luister, ik vermoed omdat hij ook geen signaal meer krijgt van de JVC zodra deze uitgaat. Met de Sony nooit last van gehad. Het zou dus goed kunnen dat dit ook hier aan ligt.

Heb je dit probleem niet met normale niet optische, maar wel actieve HDMI kabel Werner? (Audioquest Pearl 15m bijvoorbeeld?) En over welke splitter heb je het dan?

home@the movies

QuoteHeb je dit probleem niet met normale niet optische, maar wel actieve HDMI kabel Werner? (Audioquest Pearl 15m bijvoorbeeld?) En over welke splitter heb je het dan?

Nog niet uitgetest met een andere actieve kabel, maar het zou best hetzelfde probleem kunnen zijn.
Deze splitter hebben we gebruikt https://www.marmitek.com/nl/aansluiten/splitters/split-612-uhd-20-hdmi-splitter-hdr-1-in-2-uit/

Teejoo

Quote from: home@the movies on May  3, 2019, 00:37:56
Nog niet uitgetest met een andere actieve kabel, maar het zou best hetzelfde probleem kunnen zijn.
Deze splitter hebben we gebruikt https://www.marmitek.com/nl/aansluiten/splitters/split-612-uhd-20-hdmi-splitter-hdr-1-in-2-uit/
Dan kan ik dat sowieso even proberen. Weet je of dit ook met de ATV4 goed werkt?

Teejoo

#1347
Ik heb nog eens zitten denken: wat ik eigenlijk zoek is een apparaat dat idd de spanning op de HDMI inputs houdt, maar ook de edid info van de JVC kan kopiëren en opslaan zodat deze ook beschikbaar is als de JVC uitstaat. Ik denk dat de marmitech dit laatste niet doet, maar wellicht HDfury? Weet jij of iemand anders dat Riwi?
Wellicht verkort dit ook sync tijden bij de projector, want dat snap ik komend van Sony echt niet.

Kjelt

Zoiets is er volgens mij niet.
Misschien wel alleen voor de 5V dat zou een kwestie zijn van een HDMI breakout plug voorzien van een 5V voeding.

Sync tijden daar zit ook de hele encryptie onderhandeling bij echter bij andere merken gaat dit sneller dus zal het met de interne videoprocessing van de JVC te maken hebben.

sprins

Quote from: Teejoo on May  3, 2019, 07:18:39
Ik heb nog eens zitten denken: wat ik eigenlijk zoek is een apparaat dat idd de spanning op de HDMI inputs houdt, maar ook de edid info van de JVC kan kopiëren en opslaan zodat deze ook beschikbaar is als de JVC uitstaat.

Is dit iets wat je kan gebruiken?
https://www.gefen.com/product/booster-hdmi-edid-detective-EXT-HDBOOST-141

De voorloper ervan gebruikte ik om mijn Mac mini te laten denken dat mijn TV altijd aanstond door de EDID uit te blijven zenden ook als de TV uit stond:
https://www.gefen.com/product/hdmi-detective-plus-EXT-HD-EDIDPN


AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4