JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Quote from: MaxxMark on April 20, 2019, 08:35:43
Zou dit fenomeen kunnen verklaren waarom ik (ook kijkend op een X5000) films in HDR ervaar als "niet correct" terwijl ik m'n vinger er niet op kan leggen dat exact is. Bij contrastrijke explosies in space (Star Wars 4K HDR, maar ook bij Star Trek Discovery 108p HDR) is er duidelijk iets 'off' qua kleuren. Terwijl als ik naar andere scene's binnen de film/serie kijk de kleuren gewoon prima zijn.

Je zou het auto iris af kunnen zetten. Dus op standje manueel. Dan zou er nooit verkleuring moeten zijn.
Gisteravond de laatste aflevering Star Trek Discovery gekeken en die zag er erg mooi uit kwa kleuren en contrasten. Echt eye candy. Ik heb niet de HDR versie gekeken, maar de "gewone".

Quote from: maximus79 on April 20, 2019, 08:42:23
Ik heb begrepen dat het yellowing probleem puur iets is van deze generatie en bij de vorige generaties niet aanwezig is........
Je kan begrijpen wat je wil :) Maar ik zag duidelijk bij aftiteling dat als het iris automatisch dichter ging dat de aftiteling wat geliger werd bij de X5000.

scoc

Quote from: Kjelt on April 20, 2019, 16:15:09
Wat dacht je van rust in het beeld, 3D look (diepte en beleving).
Tja als je meer licht wilt houdt het bij 4K projectoren gauw op helaas, hopelijk gaan de komende generaties daar nog wat in betekenen echter als je ziet dat dit Sony zijn 6e generatie al is en nog steeds minder licht hebben dan hun 1080p projectoren ben ik bang dat dit niet gaat gebeuren.
Heb geen enkel probleem nu me onrust in het beeld op mijn X7000. Diepte in het beeld heb ik ook en zeker gelijkwaardig aan N5. Ik gebruik e-shift niet op mijn huidige JVC. Puur full hd. Geen probleem.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

#1302
QuoteNaar mijn mening voelt de N5 als een "sidegrade" maar geen upgrade voor diegene die reeds een JVC X7xxx hebben staan. En dan voornamelijk in contrast en zwartwaardes. Aan scherpte zal je iets winnen met de N5.

Kijk, daar ben ik het dan weer niet mee eens, de X7900 staat hier naast de N5, de rust in het beeld van de N5, en inderdaad ook de diepte en scherpte is bij ongeveer iedereen na een paar momenten direct in het voordeel van de N5.
Ook de motion is op een heel ander niveau dan bij de E-Shift reeks.
In het contrast heb je absoluut gelijk, daar doet de vorige reeks het beter dan de nieuwe 4K generatie.

home@the movies

QuoteJe kan begrijpen wat je wil :) Maar ik zag duidelijk bij aftiteling dat als het iris automatisch dichter ging dat de aftiteling wat geliger werd bij de X5000.

Dat is zeker zo, het is nu eenmaal eigen aan een iris dat er enige vorm van compensatie is, maar het is zeer zeker een opvallend verschil tov de vorige generatie.

Maar zoals eerder ook aangehaald, het is bij "normaal gebruik" niet echt een punt waar je niet omheen kan kijken.
Enkel bij gebruik van "torture" test patronen waarbij je bvb van volledig zwart naar wit gaat is het even schrikken.
Dit zijn uiteraard situaties die zich in real life amper voordoen, het blijven fenomenaal mooie toestellen.

williams

#1304
QuoteIk heb begrepen dat het yellowing probleem puur iets is van deze generatie en bij de vorige generaties niet aanwezig is........

Kan ik me bijna niet voorstellen dat het nu ineens een probleem is.
We hebben al een aantal generaties een  dynamische iris op diversen modellen zitten.
In mijn beleving heeft een dynamische iris altijd invloed op de kleuren / calibratie .
Op moment dat de iris dichtgaat b.v. bij een aftiteling dan zie je dat niet alleen dat het zwart donkerder wordt maar ook de letters alsmede de kleur .
De ondertitels worden dan een klein beetje gebroken wit en dit is nu eenmaal inherent aan het dichtzitten van de iris .
Voor mensen die hun beamer hebben laten calibreren en later de stand van de iris aanpassen zou het wel is zo kunnen zijn dat de kleuren iets verschoven zijn .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

QuoteKijk, daar ben ik het dan weer niet mee eens, de X7900 staat hier naast de N5, de rust in het beeld van de N5, en inderdaad ook de diepte en scherpte is bij ongeveer iedereen na een paar momenten direct in het voordeel van de N5.
Ook de motion is op een heel ander niveau dan bij de E-Shift reeks.
In het contrast heb je absoluut gelijk, daar doet de vorige reeks het beter dan de nieuwe 4K generatie.

Klopt helemaal  heb nu de N5 een aantal keer gezien en de scherpte en diepte valt gelijk op .
Voormezelf heb ik gisteren de x7900 gekocht vanwege de huidige prijs en het hoge contrast .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

scoc

Quote from: home@the movies on April 20, 2019, 18:39:31
Kijk, daar ben ik het dan weer niet mee eens, de X7900 staat hier naast de N5, de rust in het beeld van de N5, en inderdaad ook de diepte en scherpte is bij ongeveer iedereen na een paar momenten direct in het voordeel van de N5.
Ook de motion is op een heel ander niveau dan bij de E-Shift reeks.
In het contrast heb je absoluut gelijk, daar doet de vorige reeks het beter dan de nieuwe 4K generatie.
Tja let's agree to disagree. Ik zie in de huidige N5 echt niet meer diepte of contrast met full hd materiaal vergeleken met X7000. Ook zwartwaarde is in het voordeel van de X7000. En enkel vergelijken met 4k materiaal is niet zo interessant voor mij omdat ik dat bijna niet bekijk. Maar ik neem dus 4k materiaal niet mee in mijn vergelijking momenteel want dan wint de N5.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

scoc

Quote from: williams on April 20, 2019, 18:52:15
Klopt helemaal  heb nu de N5 een aantal keer gezien en de scherpte en diepte valt gelijk op .
Voormezelf heb ik gisteren de x7900 gekocht vanwege de huidige prijs en het hoge contrast .
Die diepte in het beeld ga je ook zien met je nieuwe X7900. En die X7900 vind ik vandaag eigenlijk de beste inzake prijs kwaliteit.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

reza

Quote from: scoc on April 20, 2019, 18:58:56
  die X7900 vind ik vandaag eigenlijk de beste inzake prijs kwaliteit.

Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik vind de nieuwe generatie JVC,s echt te duur geprijsd.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

williams

Quote[Die diepte in het beeld ga je ook zien met je nieuwe X7900. En die X7900 vind ik vandaag eigenlijk de beste inzake prijs kwaliteit.

/quote]


De diepte zie ik inderdaad ook terug op mijn x7900 daar het contrast hoger is als mijn oude x5500 ,maar toch geeft de n5 een scherper plaatje wat duidelijk zichtbaar is in achtergrond op gebouwen enz.

Moet wel zeggen dat het geen grote verschillen zijn waar we het nu over hebben ,vanaf de x series vind ik de JVC's eigenlijk allemaal top .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Kjelt

Quote from: reza on April 20, 2019, 19:15:50
Daar ben ik het ook wel mee eens. Ik vind de nieuwe generatie JVC,s echt te duur geprijsd.
Gewoon prijs conform Sony.
Die zijn al 6 generaties bezig met 4K en pas bij gen5 konden ze op 5k€ uitkomen. De JVC heeft iris en lensgeheugen dus is 6k advies zeker niet te hoog IMO.
Vergelijk je het met de 1080p projectoren tja dan zeker maar dat is als je alleen al naar het formaat van de kast kijkt toch appels met peren veegelijken.

Teejoo

#1311
Ik ging eigenlijk voor de Sony VW760, maar heb nu de N7..

De vorige generatie JVC's is idd iets zwarter, maar dat zwart loopt ook weer wat meer dicht en had een slechte motionflow. Maar mijn grootste bezwaar en reden om eigenlijk voor de Sony te gaan was het hardere beeld en sterke ruis. Dat viel me in elke demo weer op.
Toen de N5 gezien, die had daar eigenlijk geen last meer van en leek erg op de Sony qua totaal karakter van het beeld. Wel was hij scherper en zwarter dan de Sony. Maar zelfs dat zwarte verschilde per Scene op de demo's waar ze naast elkaar stonden. In een donker HT zie je het wel goed. Daar komt een JVC het beste tot z'n recht.

Ik mis alleen soms de iets betere motion bij sommige scenes en de rust van een laser. Maar die kost ook het dubbele en dan ga je er qua totaalplaatje dus niet echt op vooruit.

Wel voor de N7 gegaan oa vanwege de regelmogelijkheid middels de extra lampiris. Dat voegt voor mij heel veel waarde toe omdat ik zo goed SDR en HDR bronnen op elkaar af kan stemmen qua helderheid, en het contrast verder kan verbeteren.

Maar de N serie vind ik dus echt wel een stap vooruit voor JVC aangezien het bovenstaande ook voor 1080p bronnen geldt.

Prijs kwaliteit van de X7900 is onverslaanbaar als het beeld je bevalt!

vik

Nogmaals heel veel plezier William. Draait al helemaal naar wens?  8)


Quote from: williams on April 20, 2019, 18:52:15
Klopt helemaal  heb nu de N5 een aantal keer gezien en de scherpte en diepte valt gelijk op .
Voormezelf heb ik gisteren de x7900 gekocht vanwege de huidige prijs en het hoge contrast .
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

Quote from: Kjelt on April 21, 2019, 00:36:27
Gewoon prijs conform Sony.
Die zijn al 6 generaties bezig met 4K en pas bij gen5 konden ze op 5k€ uitkomen. De JVC heeft iris en lensgeheugen dus is 6k advies zeker niet te hoog IMO.
Vergelijk je het met de 1080p projectoren tja dan zeker maar dat is als je alleen al naar het formaat van de kast kijkt toch appels met peren veegelijken.

JVC heeft al lens memory vanaf de X....
Dus dat trukje hoeft imo geen duizend euro meer te kosten dan de instapper van Sony.
Datzelfde geldt ook voor de iris.
En dat de JVC een grotere kast heeft als zijn voorganger vind ik ook geen reden tot 2000 euro meer tegenover de X serie. Het paneel zal dan wel heel duur zijn? Want dat is volgens mij het enige wat er echt veranderd is.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

De X7900 is nog steeds razend populair en terecht.

Quote from: scoc on April 20, 2019, 18:58:56
Die diepte in het beeld ga je ook zien met je nieuwe X7900. En die X7900 vind ik vandaag eigenlijk de beste inzake prijs kwaliteit.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

kermit

Ik heb de X7900 een paar keer gezien maar de N5 is toch duidelijk scherper. En ik ben erg happy met de N5. Het is toch waar ik altijd naar uitkeek JVC 4K.

riwi

Quote from: reza on April 21, 2019, 08:41:10
JVC heeft al lens memory vanaf de X....
Dus dat trukje hoeft imo geen duizend euro meer te kosten dan de instapper van Sony.
Datzelfde geldt ook voor de iris.
En dat de JVC een grotere kast heeft als zijn voorganger vind ik ook geen reden tot 2000 euro meer tegenover de X serie. Het paneel zal dan wel heel duur zijn? Want dat is volgens mij het enige wat er echt veranderd is.

De prijs die ze vragen is niet puur gebaseerd op de som van de prijs van de onderdelen. Wat Kjelt bedoelt is dat als je naar de Sony line up kijkt en de vw270 zonder iris functie (a 5000) en de vw570 met iris functie en lens memory (a 8000) dat dan de advies prijs van 6000 voor de N5 "markt conform" is.

maximus79

7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

Teejoo

Quote from: maximus79 on April 23, 2019, 10:42:26
https://www.avsforum.com/forum/showthread.php?p=57941060

Interessant stuk over de Yellowing.
Dat past ook bij mijn ervaring dat ik het niet zie bij films, alleen als ik de menu open omdat de iris dan vol open gaat denk ik.

J.A.F._Doorhof

Even over een iris.
Het is redelijk normaal dat je daar verkleuringen van kan krijgen.
Elke kleur licht heeft andere golflengtes en als een iris dichtgaat dan kan dit leiden tot verspreiding van het licht, en dus dat bepaalde kleuren minder doorkomen, dit zorgt vaak voor een lichte verkleuring richting geel op het scherm. Dit is absoluut normaal en word op ALLE projectoren met iris ervaren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Gebruiken de JVC eigenaren eigenlijk wel of niet de zoom functie om het hele paneel te vullen?

maximus79

Quote from: Teejoo on April 27, 2019, 21:52:25
Gebruiken de JVC eigenaren eigenlijk wel of niet de zoom functie om het hele paneel te vullen?
Ik gebruik wel de zoom functie, ik zie geen verschil in kwaliteit en vind de lichtere balkjes langs de zijkant irritant bij native gebruik bij 16:9 materiaal op mijn 2:35 scherm.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

riwi

Quote from: Teejoo on April 27, 2019, 21:52:25
Gebruiken de JVC eigenaren eigenlijk wel of niet de zoom functie om het hele paneel te vullen?

Ik gebruik het wel. Dus 21x9 en netflix 2x1 materiaal ga ik naar de zoom stand die dan 4096 pixels breed benut.
Voor 16x9 materiaal niet want dan mis je gewoon een stuk van het beeld onder en boven.

Teejoo

Quote from: riwi on April 27, 2019, 22:30:13
Ik gebruik het wel. Dus 21x9 en netflix 2x1 materiaal ga ik naar de zoom stand die dan 4096 pixels breed benut.
Voor 16x9 materiaal niet want dan mis je gewoon een stuk van het beeld onder en boven.
Ik merk wel dat als je wisselt de schift niet exact op dezelfde plek terecht komt. Het scheelt echter niet veel en op te lossen als je iets verder uitzoomt.

Doe je dat om meer licht te krijgen Riwi? Of groter beeld in de hoogte bij 21:9?

riwi

#1324
Quote from: Teejoo on April 27, 2019, 23:26:59
Ik merk wel dat als je wisselt de schift niet exact op dezelfde plek terecht komt. Het scheelt echter niet veel en op te lossen als je iets verder uitzoomt.

Doe je dat om meer licht te krijgen Riwi? Of groter beeld in de hoogte bij 21:9?

Je bruikt dan iets meer pixels van het paneel. Dus heb je meer licht inderdaad. Dat scheelde ong. 10% als ik het me goed herinner. Werner gaf het aan toen bij de uitlevering. Ik vind het wel mooi werken. Het beeld houd dezelfde aspect ratio, het word dus niet groter in de hoogte.
Ik gebruik de shift toch al als ik wissel tussen 21x9 en 16x9 en netflix, omdat ik de onderzijde van het beeld min of meer op dezelfde hoogte houd (dicht bij de center speaker) en dan alleen de bovenzijde meer/minder maskeer.
Ik merk ook dat als ik 21x9 met de Oppo speel of met de KodiPC dat er dan ook verschil is kwa plek op het doek. Scheelt 2cm ongeveer, dus dan moet ik ook handmatig de shift corrigeren.

Native
16x9 = 3840 x 2160
21x9 = 3840 x 1645
Netflix 2x1 = 3840 x 1920

Zoom stand
16x9 = 4096 x 2304  (dat past dus niet want het paneel is 4096x2160)
21x9 = 4096 x 1755
Netflix 2x1 = 4096 x 2048