JVC 4k projectoren 2019

Started by vik, August 17, 2018, 07:46:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Quote from: Teejoo on March 21, 2019, 16:43:22
Check! Leuk elkaar weer ontmoet te hebben en bedankt voor de uitleg. Ga hem nu installeren  8)

Ik hoor 'trom geroffel'......
Alvast veel (kijk)plezier er mee  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Vanmiddag nog een tijdje zitten spelen met de verschillende settings. Erg handig ook dat je verschillende setups kunt programmeren qua lens positie, zoom etc. Zeker voor de mensen die 2.35:1 scherm hebben.

Zelf heb ik eens zitten spelen met de zoom functie om het hele paneel te gebruiken. En dan aan de zijkant een kleine strook masken. Ik zie eigenlijk geen negatieve invloed van het scalen, dat valt me niet tegen.

Verder aan de slag gegaan met HDR. In de Panasonic heb ik de helderheid 2 tandjes hoger gezet, lage helderheid projector geselecteerd (=350 nits) en in de JVC het gecalibreerde Panasonic profiel met het kleurfilter. Lampiris op -2 en iris op auto2.

Ziet er top uit! Het is ook even helder als een blu-ray met helderheid op -10. Ik kom nu zeker dus nog niets tekort qua lumen. Misschien zet ik hem zelfs nog een tikje omlaag. Let wel, dit is allemaal in lage lampmodus.

Vanavond ga ik wel eens kijken met motionflow. Daar was ik gisteravond nog niet helemaal tevreden over. Er zijn zelfs 2 mogelijkheden: het verhogen van de paneelsnelheid en middels fi. Heb ze nu beide eens op laag gezet.

Tot nu toe dus nog steeds een geslaagde aankoop!




simsatit

feli met je aanschaf, geniet er van!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

riwi

#1103
Quote from: Teejoo on March 21, 2019, 14:59:13
:)

Ik gisteren :)


En opgehangen (Reza bedankt voor de hulp):

reza

Even voor de goede orde.
Het doosje wat er voor staat is van de vorige generatie JVC,s
De N5 is GROOT...
:D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

maximus79

Quote from: riwi on March 24, 2019, 11:56:49
Ik gisteren :)


En opgehangen (Reza bedankt voor de hulp):


Vet veel plezier ermee, van welke projector kom je? Ik hoop dat de N5 een goede upgrade zal zijn voor mijn tw9300.....ik hoor graag je ervaringen zijn met de N5!!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

tjobbie

Jealous! Zou de N5 ook graag willen bestellen maar misschien maar goed dat het nog heel eventjes duurt. Kwam achter wat mankementen met de voorbereidingen [emoji28]
Usher Mini Dancer 2 DMD, Gato Audio Amp 150, Gato Audio CDD-1, Aurender X100L, Marantz SR5013, Belkin Pure AV PF50 power console, Cardas cross XLR interlinks, Wireworld platinum USB interlink, KimberCable TC 12 speakercable, Adeoscreen Inceiling 21:9 screen, 2x De Groef Audio Klankmodules, JVC NX5 4k Projector

papaleo

Quote from: riwi on March 24, 2019, 11:56:49
Ik gisteren :)


En opgehangen (Reza bedankt voor de hulp):

Ben benieuwd hoe jij de STAP van de Sony VW95(2K) naar deze JVC N5(4K) ervaar...,we zijn inmiddels al 2 a 3 generaties verder met deze JVC tov je Sony.
En natuurlijk veel kijk plezier  8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

#1108
Quote from: maximus79 on March 24, 2019, 12:41:47
Vet veel plezier ermee, van welke projector kom je? Ik hoop dat de N5 een goede upgrade zal zijn voor mijn tw9300.....ik hoor graag je ervaringen zijn met de N5!!

Quote from: papaleo on March 24, 2019, 13:27:06
Ben benieuwd hoe jij de STAP van de Sony VW95(2K) naar deze JVC N5(4K) ervaar...,we zijn inmiddels al 2 a 3 generaties verder met deze JVC tov je Sony.
En natuurlijk veel kijk plezier  8)

Ik heb een JVC X5000 gehad de afgelopen 4 jaar. daarvoor inderdaad de Sony vw95. Nu dus de N5 vanaf gisteren :)
Ik vind dat resoltie verschil niet zo heftig. de vw95 had een goede lens, de x5000 had e-shift en oogde daarme al scherper al bracht de e-shift wat meer onrust in het beeld mee. De N5 is rustiger kwa beeld en tegelijk erg scherp in details.


Eerste indrukken :
De N5 is super scherp. Wat me het eerst op valt is de rust in het beeld en de diepte. Mooi HDR (gemapped naar SDR) gekeken via de Oppo gisteravond. Ook wat series (The Orville) gekeken, super clean en super strak. Verder The Mule gekeken in HDR->SDR en Mortal Engines. Beide zijn erg goede transfers en zien er fantastisch uit met de N5.
Kwa lichtopbrengst is er tov de vorige generatie wel wat ingeboet. De N5 geeft duidelijk minder licht dan de X5000 deed toen ie nieuw was. Ik heb gisteravond met de Lux meter snel gemeten voor een 100 IRE beeld, maar ik denk dat die meting niet klopt dus dat doe ik nog een keer vanavond. Ik heb wel de neiging om met HDR materiaal ondanks de mapping naar SDR door de Oppo wel de N5 op High lamp te zetten en het iris open met auto iris op "auto2".

papaleo

"Ik heb een JVC X5000 gehad" oohja,nu je het zegt  ::) ik was 'nog' in de veronderstelling dat je met de vw95 draaide.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: riwi on March 24, 2019, 14:05:00
Ik heb wel de neiging om met HDR materiaal ondanks de mapping naar SDR door de Oppo wel de N5 op High lamp te zetten en het iris open met auto iris op "auto2".
Doet die Oppo dan wat anders dan de Pana. Ik heb echt geen gebrek aan licht Riwi en dan converteer ik dus niet eens naar SDR. Ik heb de Pana wel op de 350 nits instelling staan, lampiris op -4.

riwi

Quote from: Teejoo on March 24, 2019, 15:40:52
Doet die Oppo dan wat anders dan de Pana. Ik heb echt geen gebrek aan licht Riwi en dan converteer ik dus niet eens naar SDR. Ik heb de Pana wel op de 350 nits instelling staan, lampiris op -4.

Ten eerste doet de Pana inderdaad wat anders dan de Oppo. Ik stel ook een max nits waarde in van het display (op 300nits) en de Oppo zegt de rec2020 kleuren te behouden maar in de praktijk (zegt Werner) komt er rec709 uit. De projector staat dan wel op SDR/Rec2020 en dan ziet het er wel goed uit.
Als ik Werner goed begreep doet de Pana met de laatste firmware ook altijd conversie naar SDR als je de mapping gebruikt.

Jij komt van de vw95 die zelfs met een nieuwe lamp minder licht gaf dan de X5000 na 3000 uur. Dus ik ben wat verwend met veel licht van het doek. Ik heb nu in ieder geval geen last van "te veel" licht zoals ik met de X5000 handmatig het iris wat dicht zetten heb ik die behoefte nu niet met de N5.

Teejoo

Quote from: riwi on March 24, 2019, 16:08:16
Ten eerste doet de Pana inderdaad wat anders dan de Oppo. Ik stel ook een max nits waarde in van het display (op 300nits) en de Oppo zegt de rec2020 kleuren te behouden maar in de praktijk (zegt Werner) komt er rec709 uit. De projector staat dan wel op SDR/Rec2020 en dan ziet het er wel goed uit.
Als ik Werner goed begreep doet de Pana met de laatste firmware ook altijd conversie naar SDR als je de mapping gebruikt.

Jij komt van de vw95 die zelfs met een nieuwe lamp minder licht gaf dan de X5000 na 3000 uur. Dus ik ben wat verwend met veel licht van het doek. Ik heb nu in ieder geval geen last van "te veel" licht zoals ik met de X5000 handmatig het iris wat dicht zetten heb ik die behoefte nu niet met de N5.
Zou dat niet vreemd zijn? Ik zal vanavond nog even op info drukken.

home@the movies

#1113
QuoteAls ik Werner goed begreep doet de Pana met de laatste firmware ook altijd conversie naar SDR als je de mapping gebruikt.

Neen, dat is niet helemaal wat ik bedoel, het is GEEN HDR naar SDR conversie, als je het Panasonic profiel in de projector samenwerking met de pana speler gebruikt dan zal je inderdaad merken dat er in de gamma keuze GEEN HDR PQ meer staat maar een Gamma van 2.2.
Dit is hoe ook hoe bvb Lumagen zijn tone mapping doet, heb. nu niet echt veel tijd maar even heel erg snel in het kort waar het over gaat;

A key concept to understand for HDR sources and HDR Intensity Mapping is that data manipulation in the pipeline does not always have to be in "HDR Gamma." Just as P3 movies are put into a "Rec 2020 container" for UHD HDR, it is possible to put the HDR Gamma into a "SDR container" as long this is accounted for such that the on screen image is correct. Two of the three recommended practices below use this concept, but the end result is a correct HDR image on the screen. This is not somehow converting the HDR to SDR, but is putting the HDR data into a "SDR container."

Even goed interpreteren dus voor er misverstanden ontstaat  ;)

riwi

OK dat had ik dan verkeerd begrepen. Ik heb ook geen Pana speler dus ik had niet 100% goed opgelet :)

Teejoo

Quote from: riwi on March 24, 2019, 16:08:16
Jij komt van de vw95 die zelfs met een nieuwe lamp minder licht gaf dan de X5000 na 3000 uur. Dus ik ben wat verwend met veel licht van het doek. Ik heb nu in ieder geval geen last van "te veel" licht zoals ik met de X5000 handmatig het iris wat dicht zetten heb ik die behoefte nu niet met de N5.
Hoe los je het verschil in helderheid op tussen sdr en hr bij de N5?

Verder heb ik toch niet overdreven qua kwaliteit? :)

Geniet ervan! Wij gaan zo ook beginnen met Harry Potter in UHD

riwi

Quote from: Teejoo on March 24, 2019, 20:34:54
Hoe los je het verschil in helderheid op tussen sdr en hr bij de N5?

HDR zonder mapping vind ik niet mooi. Te donker. Dus ik map alles naar SDR.

Teejoo

Quote from: riwi on March 24, 2019, 21:37:19
HDR zonder mapping vind ik niet mooi. Te donker. Dus ik map alles naar SDR.
Nee, ik bedoel ook HDR met mapping. Ik heb bij SDR zonder filter de iris op -10, bij HDR met mapping in de Panasonic -4. Dat is dus best een verschil in helderheid.

Maar als je idd alles converteert is dat natuurlijk gelijk.

home@the movies

#1118
Nog even een belangrijke mededeling voor alle huidige en toekomstige JVC, N5, N7 en NX9 eigenaars die ook 3D willen kijken.

In de vorige reeks JVC projectoren zat er een 90° polarisatiefilter in de toestellen, uiteraard waren ook de 3D brillen hier op gemaakt.
In de nieuwe reeks zit dit filter er NIET in en is er dus 0° polarisatie dwz dat, indien je de OUDE brillen gaat gebruiken, het 3D beeld heel erg donker gaat zijn vanwege het feit dat de brillen wel en de projector niet 90° gaat polariseren.
De "oude" brillen zijn dus niet bruikbaar op de nieuwe toestellen, JVC is dit even vergeten  ???

We hebben heel erg goede brillen gevonden, die zelfs ook nog een stuk goedkoper zijn dan de originele brillen waarmee dit "probleem" opgelost is.
mail gerust even voor meer info indien nodig.

Kjelt


Teejoo

#1120
Quote from: Kjelt on March 25, 2019, 16:02:07
Uhuh  ;D
:D

Kijkt er nog iemand 3D? Ik heb dat echt nooit meer gedaan na een paar tests.

riwi


home@the movies

Duidelijk,  ;D

En ja, ik kijk nog steeds 3D, mijn oprechte excuses daarvoor  ::) ::) ::)

scoc

Quote from: home@the movies on March 25, 2019, 17:08:04
Duidelijk,  ;D

En ja, ik kijk nog steeds 3D, mijn oprechte excuses daarvoor  ::) ::) ::)
Het is je vergeven ... als je het maar stap voor stap afbouwt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on March 25, 2019, 17:28:15
Het is je vergeven ... als je het maar stap voor stap afbouwt.

Ik zal een stappenplan opstellen om af te kicken  ;) ;D