Koeler nodig?

Started by mountainstar, August 16, 2018, 22:12:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mountainstar

Sinds een week ben ik in het bezit van de SR6012. Naast het 'oude vertrouwde' van Marantz merk ik wel dat de receiver veel warmer wordt dan mijn oude SR6005. Nu wil ik deze receiver in een op maat te laten maken audio meubel plaatsen. Mijn idee was daarbij om de blue-ray speler daar boven op te zetten. Echter ben ik nu een beetje bang dat er veel te veel warmte blijft hangen en de receiver zal uitvallen. Nu kom ik een koelcomponent tegen, de aircom cooler T8 die je bovenop de receiver kunt zetten en deze zorgt dan actief voor het koelen van de receiver. Mijn vraag aan het forum is tweeledig:
1) heeft iemand ervaring dat een Marantz receiver (en met name dan de SR6012) zo warm wordt in een audiomeubel dat de receiver er mee stopte?
2) heeft iemand ervaring met koeler componenten en/of tips voor soortgelijke producten?

SR6012 - OPPO 203 - Rega RP1- LG OLEDC855 - B&W 684 Home cinema package

Sopper

Wat versta jij onder warm?
Handwarm?
Niet aan te raken?
Eitje op kunnen bakken?

Ik heb zelf een 25 cm grote fan voor een PC kast op 12v aangesloten op een schakelaar met temperatuur sensor in mijn audio meubel; dat hielp goed met die belachelijk warme weken die we hebben gehad.

Kan de BR speler niet onder de receiver?
Zelf zou ik nooit spullen op elkaar zetten als ze erg warm (kunnen) worden.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Markless

Hoe komt je meubel eruit te zien, achterkant open of niet?
Ik zou het eens aankijken, een ventilator achter het meubel is vaak eenvoudig te plaatsen (of wordt het een hangend meubel?)

Je kunt het ook eens zelf testen, door evt. met wat afvalplaten mdf van de lokale bouwmarkt een box te maken en hiermee een week te draaien.
Misschien de moeite waard als je een duur meubel op maat laat maken.

Petertyuh

Wat ik zag op plaatjes op het internet, heeft de Marantz al ventilatoren in de behuizing zitten.
Wat dat betreft hoef je niks te doen, maar je kunt in jouw meubel wel een exhaust fan maken om de warme lucht af te voeren.

En wat hierboven al gezegd werd, hoe warm is warm?
Hiervoor kun je het het beste eerst testen zonder fan en kijken of alles binnen de perken blijft en als je er nog steeds ongemakkelijk bij voelt, dan kun je een ventilator plaatsen.