Yippie

Author Topic: Draaitafel onderhoud / reparatie adressen  (Read 5160 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Robiwan

Re: Draaitafel onderhoud / reparatie adressen
« Reply #25 on: March 10, 2019, 15:23:31 »
Andere vraag: weet iemand waar de collega (naam van hem ben ik kwijt) van de overleden Henk Niemeijer van voormalig Audio Selectief in Sneek nu werkt? Is hij nog steeds werkzaam in de branche ergens bij een andere audio zaak in het noorden van het land? Hij heeft mijn platenspeler destijds prima afgesteld. Ben naar hem op zoek.

afstellen kun je prima zelf met de juiste middelen. Volgens was was dat Marten-Jan. Zeker 8x bij Henk in Sneek geweest nog steeds erg triest dat hij er niet meer is :(
« Last Edit: March 10, 2019, 15:28:56 by Robiwan »
Marantz NR 1608 | Marantz NA6006 | Rega Planar 2 2016 | Rega Mini Fono MK2 | Pioneer BDP-X300 | Mission M34

Online B-art

« Reply #26 on: March 10, 2019, 16:01:04 »
Marten Jan Veenstra inderdaad. Als ik hem Google kom ik hem niet meer tegen na 2017. Heb mijn platenspeler door hem laten afregelen. Ik had het eerst zelf geprobeerd maar was daar toen niet tevreden over. Bij de sound Gallery bakten ze er toen niks van, ze hadden er een Grado element ingezet waardoor alles veel te donker klonk. De Benz van Audio Selectief paste veel beter. Ik had nu alleen nog een vraagje over het cmb lager.

Nu zal dat voor mijn eenvoudige platenspeler misschien niet zo moeilijk zij om hem af te stellen, maar voor de wat mooiere modellen is dit het advies: http://www.puresound.be/nieuws/article/hulpmiddelen-voor-het-instellen-van-een-platenspeler/

Lijkt me niet eenvoudig om dat zelf te doen.
« Last Edit: March 10, 2019, 16:44:12 by B-art »
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz studio ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara en sennheiser hd424
home theatre ► oppo bdp-83 ■ samsung UE46D7000 isf
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier met groundhog+ en iPower

Offline addesmo

« Reply #27 on: March 11, 2019, 11:39:01 »
B-art, ik vermoed dat jein het noorden woont omdat je Sound Gallery kent. Als ik jou was zou ik contact zoeken met Killian Bakker van Hollistic audio.zie eerdere post van mij.

Online B-art

« Reply #28 on: March 11, 2019, 14:11:01 »
Thanks, ga eens kijken
stereo ► musical fidelity A5 integrated / A5 cd / A5 tuner ■ clearaudio emotion ■ benz micro ace HO ■ lindemann limetree bridge met Qobuz studio ■ tentlabs b-dac mkII ■ dynaudio contour s3.4 ■ rel r505 ■ lehmann audio linear ■ hifiman sundara en sennheiser hd424
kabels ► audio note AN-La en AN-C ■ apogee wyde eye ■ oyaide tunami ■ essential audio tools current conductor L ■ supra ■ Ifi AC iPurifier met groundhog+ en iPower

Online B-art

« Reply #29 on: March 12, 2019, 21:25:04 »
Ik heb het cmb lager weer van nieuwe olie voorzien, maar hij blijft nog steeds resoneren/trillen/ in onbalans. Je voelt het in het hele plateau. Heb nu eerst maar eens een mailtje naar de importeur gestuurd om te vragen of ze dit probleem herkennen.

Online B-art

« Reply #30 on: March 15, 2019, 11:16:22 »
Nog meer olie does the trick. Staat dus niet in de gebruiksaanwijzing. Vier tot vijf druppels is echt veel te weinig. Hij draait weer als vanouds.
« Last Edit: March 15, 2019, 11:38:31 by B-art »

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+54)
  • Total likes: 110
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #31 on: March 20, 2019, 06:52:44 »
Nog meer olie does the trick. Staat dus niet in de gebruiksaanwijzing. Vier tot vijf druppels is echt veel te weinig. Hij draait weer als vanouds.

Kijk aan!
Met foto erbij.
Ze blijven prachtig om te zien die Emotions.
STEREO 1: Plinius Tautoro | Jeff Rowland Synergy II | Jeff Rowland model six | Acoustat model one + one | Sonos Connect Magna hifi Ultimo | Michell | Mark Levinson 39 CD-speler | Sennheiser HD800
STEREO 2: Audio Research SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research V70 | Tannoy DC10T
STEREO 3: Plinius 8150 | Cyrus DAC XP | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel & STEREO 4: Dual CS510 platenspeler | Akai AM75 | Sonos | Mission 752
HT:  Samsung 82 inch| Classe SSP-600 | Acoustat one

Offline Geertidow

• full member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 22
  • I love the HTforum
« Reply #32 on: June 1, 2019, 08:35:09 »
Even terug naar het onderwerp. In Utrecht heb je Ronald van Eijk in de Vogelenbuurt.
Geweldige vent, te vinden via Marktplaats.

Offline MarcFR

« Reply #33 on: June 10, 2019, 16:23:05 »
Kijk aan!
Met foto erbij.
Ze blijven prachtig om te zien die Emotions.

Jaren geleden die Emotion van jou overgenomen. Draait nog perfect  :pompom:
« Last Edit: June 10, 2019, 16:23:50 by MarcFR »
Yamaha R-N803 D. Elipson Planet L speakers. Clearaudio Emotion LP speler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
« Reply #34 on: June 26, 2019, 21:49:14 »
Jaren geleden die Emotion van jou overgenomen. Draait nog perfect  :pompom:

Ze blijven mooi!
Voor een ongelofelijk nette prijs. Ze zijn alleen maar in waarde gestegen
STEREO 1: Plinius Tautoro | Jeff Rowland Synergy II | Jeff Rowland model six | Acoustat model one + one | Sonos Connect Magna hifi Ultimo | Michell | Mark Levinson 39 CD-speler | Sennheiser HD800
STEREO 2: Audio Research SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research V70 | Tannoy DC10T
STEREO 3: Plinius 8150 | Cyrus DAC XP | Acoustat model one gemodificeerd door Audiofiel & STEREO 4: Dual CS510 platenspeler | Akai AM75 | Sonos | Mission 752

Offline Henkjan_O

« Reply #35 on: December 17, 2019, 22:18:43 »
kent iemand Ferry Visser?  a.k.a. universalvinyl.nl  uit Zaandam
heb wat van MP van m gekocht, adverteert ook met "Dual platenspeler reparatie"
het leven zonder sub ik niet saai, de buren praten alweer met me ;-)

Offline Henkjan_O

« Reply #36 on: December 17, 2019, 23:21:38 »
en nu we t toch over Dual hebben:
https://www.drdual.com/
is deze bekend?
het leven zonder sub ik niet saai, de buren praten alweer met me ;-)

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
« Reply #37 on: December 18, 2019, 07:38:07 »
en nu we t toch over Dual hebben:
https://www.drdual.com/
is deze bekend?

CommerciŽle linkjes mogen niet.
Ik ken wel iemand die beter zijn best doet dan dr dual.
Als je interesse hebt, dan PM me maar even.