Draaitafel onderhoud / reparatie adressen

Started by Henkjan_O, August 15, 2018, 15:03:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

#25
Quote from: B-art on March 10, 2019, 11:21:03
Andere vraag: weet iemand waar de collega (naam van hem ben ik kwijt) van de overleden Henk Niemeijer van voormalig Audio Selectief in Sneek nu werkt? Is hij nog steeds werkzaam in de branche ergens bij een andere audio zaak in het noorden van het land? Hij heeft mijn platenspeler destijds prima afgesteld. Ben naar hem op zoek.

afstellen kun je prima zelf met de juiste middelen. Volgens was was dat Marten-Jan. Zeker 8x bij Henk in Sneek geweest nog steeds erg triest dat hij er niet meer is :(
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

B-art

#26
Marten Jan Veenstra inderdaad. Als ik hem Google kom ik hem niet meer tegen na 2017. Heb mijn platenspeler door hem laten afregelen. Ik had het eerst zelf geprobeerd maar was daar toen niet tevreden over. Bij de sound Gallery bakten ze er toen niks van, ze hadden er een Grado element ingezet waardoor alles veel te donker klonk. De Benz van Audio Selectief paste veel beter. Ik had nu alleen nog een vraagje over het cmb lager.

Nu zal dat voor mijn eenvoudige platenspeler misschien niet zo moeilijk zij om hem af te stellen, maar voor de wat mooiere modellen is dit het advies: http://www.puresound.be/nieuws/article/hulpmiddelen-voor-het-instellen-van-een-platenspeler/

Lijkt me niet eenvoudig om dat zelf te doen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

addesmo

B-art, ik vermoed dat jein het noorden woont omdat je Sound Gallery kent. Als ik jou was zou ik contact zoeken met Killian Bakker van Hollistic audio.zie eerdere post van mij.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Ik heb het cmb lager weer van nieuwe olie voorzien, maar hij blijft nog steeds resoneren/trillen/ in onbalans. Je voelt het in het hele plateau. Heb nu eerst maar eens een mailtje naar de importeur gestuurd om te vragen of ze dit probleem herkennen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#30
Nog meer olie does the trick. Staat dus niet in de gebruiksaanwijzing. Vier tot vijf druppels is echt veel te weinig. Hij draait weer als vanouds.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Peerless Monster

Quote from: B-art on March 15, 2019, 11:16:22
Nog meer olie does the trick. Staat dus niet in de gebruiksaanwijzing. Vier tot vijf druppels is echt veel te weinig. Hij draait weer als vanouds.

Kijk aan!
Met foto erbij.
Ze blijven prachtig om te zien die Emotions.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Geertidow

Even terug naar het onderwerp. In Utrecht heb je Ronald van Eijk in de Vogelenbuurt.
Geweldige vent, te vinden via Marktplaats.
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

MarcFR

#33
Quote from: Peerless Monster on March 20, 2019, 06:52:44
Kijk aan!
Met foto erbij.
Ze blijven prachtig om te zien die Emotions.

Jaren geleden die Emotion van jou overgenomen. Draait nog perfect  :pompom:
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Peerless Monster

Quote from: MarcFR on June 10, 2019, 16:23:05
Jaren geleden die Emotion van jou overgenomen. Draait nog perfect  :pompom:

Ze blijven mooi!
Voor een ongelofelijk nette prijs. Ze zijn alleen maar in waarde gestegen
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Henkjan_O

kent iemand Ferry Visser?  a.k.a. universalvinyl.nl  uit Zaandam
heb wat van MP van m gekocht, adverteert ook met "Dual platenspeler reparatie"
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Henkjan_O

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Peerless Monster

Quote from: Henkjan_O on December 17, 2019, 23:21:38
en nu we t toch over Dual hebben:
https://www.drdual.com/
is deze bekend?

Commerciƫle linkjes mogen niet.
Ik ken wel iemand die beter zijn best doet dan dr dual.
Als je interesse hebt, dan PM me maar even.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler