Draaitafel onderhoud / reparatie adressen

Started by Henkjan_O, August 15, 2018, 15:03:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Henkjan_O

ik zag zo snel geen topic hierover, leek me wel handig:  tips voor adressen waar je met vertrouwen terecht kan voor onderhoud en/of reparaties aan je draaitafel.

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Leeuwarden




chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Peerless Monster

Ik ken wel iemand in Schiedam.
Pm me maar indien interesse.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

mvo

Linn LP12 | Lejonklou Gaio phonostage | Linn LK1 + LK2 pre/power | Linn Sara speakers
Nakamichi DR2 Tapedeck

Paul Demo


jantje112


frits marantz

Interessant topic, ga ik volgen. Hopelijk ook iemand in omgeving Groningen. Zou mijn Thorens TD 115 wel even willen laten nakijken.

addesmo

Zie mijn post eerder. Niet al te ver van Grun ;) Day

frits marantz

Quote from: addesmo on October 25, 2018, 14:55:45
Zie mijn post eerder. Niet al te ver van Grun ;) Day

Heb een mail gestuurd naar Holistic. Dank voor de tip!

Zweitse

Quote from: frits marantz on October 21, 2018, 16:15:03
Interessant topic, ga ik volgen. Hopelijk ook iemand in omgeving Groningen. Zou mijn Thorens TD 115 wel even willen laten nakijken.
Audio Artistiek in Vries

frits marantz


frits marantz

De Thorens begin Januari naar Audio Artistiek gebracht. Blijkt een busje in de motor versleten te zijn. Ze zijn bezig een vervanger voor het busje te zoeken, anders wordt het een lastig verhaal. Motoren zijn niet meer leverbaar. Ik weet komende week meer.

frits marantz

Ik kan de Thorens a.s. woensdag weer ophalen.

In een verborgen hoekje op zolder een Sony PS-X4 gevonden. Alles werkt. Nieuwe naald in het Empire 2000 element gekocht en aangesloten op mijn Denon PMA 2000ae boven. Er komt een fraai geluid uit, echter draait hij te langzaam. Zou daar wat aan te doen zijn? Ik laat hem nu eerst even een dag draaien op 45 RPM. Kijken of dit verbetering geeft.

Pjotr27

QuoteIk kan de Thorens a.s. woensdag weer ophalen.

Gemaakt? Of nog steeds defect? Wat voor type is het?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frits marantz

Quote from: Pjotr27 on February  3, 2019, 15:17:58
Gemaakt? Of nog steeds defect? Wat voor type is het?

Is weer klaar. Het is een TD115 MKII met een Ortofon VMS MKII.

Siddartha

Heb mijn tafel naar Analogue audio gebracht voor beurt en nieuw element. Is in de loop van de week klaar, dus ben eens benieuwd.

Overigens altijd gedacht dat ik een Akai tafel had (omdat deze van mijn wijlen oom is geweest die alles van Akai had) en ook ok dat er allen AS2000 op stond, wat ik dacht dat het type was [emoji1]
Maar research wijdt uit dat het een Audio Sonic is. Ook Japans, niet zon hoogvlieger uit de jaren 70, maar doet het prima verder. Verwacht dat met nieuw element en juiste afstelling hij weer goed gaan 'draaien'
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

5061

Voor onze Linn-fans : Jan Verlegh van BB&G in Zevenbergen.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

frits marantz

De Thorens weer opgehaald, speelt als vanouds. Snaar vervangen en een nieuw busje in de motor. Voor een nette prijs weer een mooi spelende draaitafel. Goed werk van Audio Artistiek in Vries. :clapping:

frits marantz

En nu kijken wat ik hiermee ga doen. Toerental is te langzaam. Kwam ik achter toen ik eerst een naald gekocht had (die ontbrak) voor het Empire element. De Sony is een DD. Kan het probleem van de snelheid dan wel opgelost worden?

frits marantz

Vandaag naar Audio Artistiek gebracht in Vries. Kijken of het wat wordt.

B-art

Na heel lange tijd weer eens plaatjes gaan draaien met mijn Clearaudio emotion. Deze heeft een cmb lager. Zou dus niet veel olie behoeven zou je denken. Volgens de gebruiksaanwijzing slechts een keer per jaar 4 of 5 druppels. Na twee platen begon het lager flink te vibreren. Direct stopgezet gecontroleerd op schade en naar de olie gezocht. Op dus. Nieuwe besteld bij hi-stands.eu. Komt dinsdag binnen. Kan een ceramisch magnetisch lager dermate droog lopen en gaan vibreren of is er wat stuk of zo?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

#24
Andere vraag: weet iemand waar de collega (naam van hem ben ik kwijt) van de overleden Henk Niemeijer van voormalig Audio Selectief in Sneek nu werkt? Is hij nog steeds werkzaam in de branche ergens bij een andere audio zaak in het noorden van het land? Hij heeft mijn platenspeler destijds prima afgesteld. Ben naar hem op zoek.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note