Lifecycle speakers ivm downsizen MA Silver

Started by This Game, August 14, 2018, 15:17:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

This Game

Ik twijfel al een tijdje (niet alleen vanwege de WAF, vind ze zelf ook te aanwezig) om de MA surroundset te verkleinen naar bv B&W M-1 of MA Radius/MASS. Het liefst zou ik niet teveel inleveren op kwaliteit en tegelijk niet teveel bijbetalen voor iets nieuws. De Rel Q150E hobo-edition wil ik gewoon blijven gebruiken.

Alleen de RS6 vervangen door RS1 schiet niet op omdat de WAF de statieven lelijker vind dan de vloerstaander. De Radius valt voornamelijk af omdat het hoogglans is wat we allebei niet mooi vinden (en de Apex in 5.0 is me net te duur). De MASS set haalt (denk ik) net niet de kwaliteit van "echte" speakers, dezelfde twijfel als met een passive soundbar als de SB-3 van MA met een paar MASS 10 surrounds, wat me wel de meest strakke oplossing lijkt interieur technisch. Helaas is er op het web bijzonder weining te vinden over deze SB's. Zou zo ook niet weten waar deze te beluisteren zou kunnen zijn behalve misschien Smits in Arnhem.

De set wordt momenteel voor 99% gebruikt voor gaming (en 1% voor K3 op YouTube), het is de bedoeling dat deze straks tenminste voor 10% ook weer voor films gebruikt gaat worden en 2% voor muziek (FFM :headbanging:) blu-rays.

Andere wat me op dit moment tegenhoud (naast de financiƫn) is dat de M-1 en MASS al wat jaartjes meedraaien en ik niet weer net als toen vlak voordat de MA RX uit kwam net te vroeg kopen (met namelijk de looks zonder front van de RX zijn stukken beter, het geluid van de RS bevalt me nog prima). Het schijnt dat B&W nooit vernieuwingen echt aankondigt, maar je zou toch verwachten dat het ondertussen tijd is voor een M-1 mk3 of een MASS/Radius update.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

solitaire

Heb zelf de MASS-10 (met niet-MA sub). Je twijfel of de kwaliteit serieus te nemen is had ik ook, maar na veel vergeleken te hebben vielen ze me zeker erg mee. Het grootste probleem imo. is (maar dat hebben eigenlijk alle 'kleintjes') dat ze dynamisch vrij snel aan hun plafond zitten (zeker op wat hogere luistervolumes) en dat ze bij wat steviger werk de body / het fysieke van de weergave missen (ook met sub) om bij nog harder spelen geen krimp te geven maar ook nauwelijks harder lijken te gaan, en een wall-of-sound gaat het nooit worden.

Nu heb ik zelf niets met gaming, maak ook nergens gebruik van surround-achtige setups, en heb dus geen idee hoe eea. dan funktioneert.

Misschien kan je een iets groter model kiezen voor een wat fysieker en meer dynamische weergave (meer volwassen en 'live', of in jouw woorden, de kwaliteit van "echte" speakers). Zelf wilde ik toen perse niet groter en heb daar nu eigenlijk een beetje spijt van ...

In deze thread worden de Elipson Planet M genoemd: iets groter maar wel een mooie stap omhoog tov. een MASS, en een 'lifestyle' vormgeving ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

gerardv

De RS 6 voldoen mij ook prima. Zelf heb ik nog geen ervaringen met de apex en mass types.
Als alternatief zou ik ook gaan kijken naar de apex 10 als front (of soundframe mocht dit mooi staan bij je huidige set up) en de rest aanvullen met radius, staan zat op MP, eventueel ander kleurtje spuiten.
Rega Mira3 & Radio3 / Marantz DV6600vm / Monitor Audio RS6 akoestisch aangepast / Nordost Flatline Gold  / Div. diy kabeltjes

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

This Game

#4
Die Q7000i "ziet" er ook uit als goede optie, zou dan evt zelfs overwegen op de REL weg te doen en de Plus set te kopen. De 5.0 set isi via Bol plaza voor 549 te krijgen zelfs. Ze gaan ook al weer sinds 2013 mee; de 3000 serie is wel net gerefreshed en ook voor nog geen 700,- een 5.0 set te krijgen.

Na, ivm nieuwe keuken en badkamer toch nog maar even de grote boxen laten staan en wachten totdat er weer geld is en/of een nieuwe serie/revisie uit komt  en dan eerst maar eens luisteren.

Het is ook erg rustig op marktplaats op kleine speaker gebied momenteel heb ik de indruk (geen Apex of M1 mkii te vinden)
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

iRook

Ik zag laatst een soortgelijk topic en daar werd de Canton Movie 1050 aangeraden. Misschien een optie?
Dit soort setjes (duurdere uitzonderingen daargelaten) zullen het nooit halen bij de set die je nu hebt. Inleveren ga je zeker, vooral op het gebied van middentonen.

Misschien kan je de speakers op Marktplaats aanbieden en aangeven dat je eventueel wil ruilen voor een set die je op dat moment aanspreekt.
Wie weet wil iemand anders het omgekeerde van wat jij wil  :satisfied:
Sharp TV, Win10 HTPC, Amp: Denon AVR-3310,  Front: MA RX6, Center: MA RX Centre, Rear: MA RX1, Sub: BK-Elec XXLS-400

This Game

#6
Tja, mijn oorspronkelijke idee was ook om de plasma (evt vervangen door een 65" led-tv) naar zolder te doen samen met de oude xbox360  en blurayspeler met de MA-set voor de audio om zo een game/film kamer te maken en in de woonkamer een soundbar met sattelieten, maar de WAF tolereert slechts 1 surroundset in huis, zelfs in de slaapkamer mochten er geen losse sub of surrounds bij, dus nu maar een soundbase.

Andere probleem is dat ik eigenlijk toch ook wel een Oled wil en die ga ik dan niet op zolder zetten, omdat een LCD teveel compromissen heeft. VA heeft redelijk zwart, maar slechte kijkhoek en IPS heeft het omgekeerde, met alle andere nadelen van lcd als backlight bleed, DSE en motion blur.

Wilde altijd wel muzikale speakers, maar zoals in een ander draadje al naar voren kwam, Symfonische Metal (mn FFM) is lastig en vaak slecht gemastered. Een surround-set hoeft met name beleving te geven en lekker te klinken ipv een zo accuraat mogelijke weergave. Op zich als iemand een MA RS/RX in zilver of wit heeft zou ik die best willen ruilen voor de zwarte set, dat zou al een stukje schelen met de optische aanwezigheid van de grote speakers.
LG CX65/XSX/Onkyo NR7100/MA RS6-1-C(5G)/Rel Q150e

Nexterday

#7
Bij de Radius serie is hoogglans wit vervallen en daar is Satin white voor in de plaats gekomen. Zwart blijft wel hoogglans. Wellicht toch een optie?. Qua klank vind ik ze beter dan de B&W M1, ze spelen echt echt groter en wat detailrijker.
Music is the answer.