0 db lijn???

Started by Focal, August 13, 2018, 12:22:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Ik meende dat het een verschil zou geven als je harder/zachter zou meten. Maar dat is dus niet het geval. Topic heeft me vandaag weer wat geleerd.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Focal

Quote from: chansig on August 16, 2018, 20:47:37
Ik meende dat het een verschil zou geven als je harder/zachter zou meten. Maar dat is dus niet het geval. Topic heeft me vandaag weer wat geleerd.  :D

Gr. Hans
Met een goede microfoon zal het inderdaad eigenlijk niet uit moeten maken.... maar ik gebruik ze een microfoon die niet specifiek voor dat doel bedoeld is,... dus ben wel benieuwd of er nog iets anders uitkomt als ik het op een luider volume doe?

morca

Quote from: chansig on August 16, 2018, 20:47:37
Ik meende dat het een verschil zou geven als je harder/zachter zou meten. Maar dat is dus niet het geval. Topic heeft me vandaag weer wat geleerd.  :D

Gr. Hans
Dat zeg ik ook .
Als het goed is geeft het een beter beeld op je spl meting.
En ook op je reflectiemeting/waterfall.

Om dit verschil te testen zou ik wel een Umik of een Emc gebruiken, met rew.



Staaled

Quote from: morca on August 16, 2018, 17:34:23
Het bed en me bank waren een groot deel denk ik.
Ik zal als ik zin heb eens meten in de kamer nu hij bijna leeg is.
:thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)