'mini-projector' met accu

Started by Nosoforos, August 12, 2018, 21:59:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nosoforos


Voor een huwelijksfeest ben ik op zoek naar een beamer om foto's en filmpjes voor tijdens speeches te vertonen. Tegenwoordig heb je van die mini-projectors met ingebouwde accu. Dit zou voor de gelegenheid ideaal zijn (feest in de tuin in Italië, na zonsondergang dus goede verduistering mogelijk).

Nou begrijp ik ook wel dat de kwaliteit van die apparaten voor het kijken van films niet optimaal zal zijn... Maar heeft iemand hier toevallig ervaring met een dergelijke projector? Het zou namelijk wel leuk zijn als hij nog voor iets meer inzetbaar is dan alleen wat foto's vertonen die dag, maar ook gebruikt kan blijven worden voor zo nu en dan een film. Ik vertrouw jullie ervaring en mening meer dan de reviews op internet.


jossie

Omvormer plus volle accu geen oplossing?
Omni !

Nosoforos

Het gaat er mede om dat hij 'portable' is, zodat hij snel van locatie naar locatie mee kan en er ter plaatse niets hoeft te worden aangesloten.

SpeedyAndré

Misschien de Lenovo Yoga Tab 3 pro iets?
Net als de meeste pico beamers 50 lumen en tot 70 inch beeld (alleen bruikbaar indien verduisterd).
Verder de voordelen van een tablet met een flinke accu en alles beschikbaar om iets af te spelen of te tonen :)



André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

donaldk

Meeste picohd projectortjes zitten toch wel in de 300-800 lumens opgave range. Dan heb je ook de laser projectortjes inderdaad in de 20-70 lumens range.  Dan zou ik gewoon de eerste de beste lcd tv pakken.

De Delta mini's zijn al zeer lang op de markt, dus je zult van sommige Qumi nummers meerdere generaties kunnen vinden, als je naar gebruikte zoekt.
http://www.vivitek.eu/products/qumi/

Coretronic leverde vroeger bijna alle gen 1 500 lumens mini's, Ontworpen dooor Coretronics dochter Young nog iets. Dus die lopen ook al lang mee. Alleen zie ik online geen nieuwere Optoma modellen meer.

Zo-ook LG,maar LG Nederland deed niet aan projectoren.

Acer heeft wel een redelijk distributie toch?

Maar Qumi lijkt de category te ownen;-).

Nosoforos

#5
ah ja, die van Vivitek was ik her en der al tegengekomen. Las wel wat over hittevorming etc. Vind het moeilijk in te schatten hoe fel zo'n apparaatje nou is.

Zonder ingebouwde accu zijn er nog wel wat meer opties, zie ik. Zo las ik net over de Optoma ML750e (hogere lichtopbrengst en extreem klein, maar geen accu).

Maak me alleen wel beetje zorgen dat het allemaal DLP is. Ik heb lang geleden wel eens een (goede) DLP-beamer gehad en trok het rainbow-effect toch echt niet.

donaldk

Jij hebt ze nog wel gevonden bij Optoma, ik kon geen mooie info vinden, zoals die pagina bij Vivitek. Die gaat inmiddels tot 1000 lumens op papier. Bij gebruik van accu weer wat minder. Dan op 230V.

sion

Ik heb twee jaar geleden een Philips PicoPix 4935 gekocht. Accu gaat ongeveer 2 uur mee, maar de lichtopbrengst is beperkt op de accu. Aan de stroom gaat ie "full power" en perst ie 350 lumen eruit.

Als bron gebruik ik vaak mijn iPhone, maar er kan ook een tv decoder op of een dvd-of bluray speler. Het is natuurlijk geen Home Theater kwaliteit maar je kan wel leuk on-the-go een film avondje ergens buiten in de tuin of op een hotelkamer bouwen.

Neem wel een fatsoenlijke bluetooth speaker mee (ik gebruik 2 UE MegaBoom's). Ben zelf tevreden over het apparaat maar heb 'm in 2 jaar tijd denk ik een keer of 10 gebruikt. Hij gaat dus iedere vakantie mee in de handbagage (super compact).
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

donaldk

Die Qumi's hebben ook 4 of 8 gigabyte interngeheugen, opdat je geen pc of mediaspeler nodig zou hebben. Daarnaast spelen ze vaak ook wel de gangbaarste mediaformaten af van USB. Ze zijn echt portable geworden de laatste jaren. Ik heb ze al jaren niet meer zien spelen, meestal staat of hangt de lijn in een glazen kast/vitrine, op ISE. Vroeger had LG ook nog een demokamertje, al jaren verleden tijd, ISE presentatie wordt ook vanuit Nederland gerund, waar vroeger LG Europa uit Duitsland betrokken was en die deed wel projectoren. Ook is die roadwarrior category weggegvaagd onder het LCD en OLED geweld bij LG Commercial Display.

Die Q8 is best een prijzig dingetje, 1000 euro nieuw, maar ik zie er twee op MP voor 550 en 699 vraagprijs, amper gebruikt 22 of 2 uur volgens de advertenties.

Nosoforos

Ah, interessant. Ik zal eens kijken!

Nosoforos

Bedankt voor het meedenken mensen, ik heb net die Q8 even opgehaald. Zal vanavond nog wat testen, maar leek qua lichtopbrengst en draagbaarheid heel goed te volstaan.

donaldk

Advertentie is inderdaad weg. Veel plezier op de bruiloft.