Review XYscreen doeksoorten

Started by nielvm, August 10, 2018, 19:16:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

papaleo

Quote from: reza on October 11, 2019, 07:22:45
Konden deze mensen nu ook een masking scherm maken?
Lees ik tussen de regels door dat er een upgrade aan zit te komen...?  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Haha. We zijn op zoek naar een ander huis zoals je weet. Ik ga er van uit dat mijn bioscoop dan groter wordt. Dat betekend dan ook dat er een groter scherm moet komen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

En zonet word ik op de gesteld dat ze hun masking screen hebben geüpdatet  ;D.
Het scherm is lichter en verzendbaar geworden.

Prijzen zijn nog niet beschikbaar, dit scherm is nog maar net van de r&d band gerold  ;).

[/img]




Video:
https://streamable.com/7o1qv


Meer info via cremer@xy-screen.com
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Invader

Mijn soundmax 4k komt te koop. Dit topic tijdje gevolgd en al tijd geleden een 300 x 182 cm geleverd gekregen, maar gewoon geen tijd om over te zetten in mijn frame. Ga verkoop topic aanmaken...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

reza

Hoi Niels, zijn er al prijzen bekend van de masking schermen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Niet bij mijn weten... Anders moet je Cremer eens contacteren  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Ik heb ze gemaild met de vraag wat zo'n scherm kost.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

Quote from: reza on November 13, 2019, 18:45:36
Ik heb ze gemaild met de vraag wat zo'n scherm kost.
Al nieuws?

reza

#160
Yes, toevallig wel :D
Ten eerste: Niels, je krijgt de groeten, en nee dat is geen grap :thumbs-up:
Ik heb ook live met die gasten geappt, werkt super!
Het goedkoopste masking scherm wat ze nu hebben kost 2200 dollar :wacko:
Omdat het zwaar is kunnen/willen ze het eigenlijk ook niet op sturen. Dit scherm wat ze nu hebben is het tweede scherm wat ze gemaakt hebben, het vorige scherm was nog zwaarder. Ze zijn nu bezig met deel 3, om het lichter te maken en ook goedkoper. Ze gaan volgend jaar naar de ISE vertelde die beste man mij.
Het goedkoopste masking scherm wat je nu kunt kopen is bij Grobi volgens mij. Daar kost het rond de 1400 euro. Of verzenden daar bij zit weet ik niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

darkrunner

€1349 voor 235cm, €999 voor 221, verzendkosten €15.

nielvm

Quote from: reza on November 15, 2019, 12:28:38
Yes, toevallig wel :D
Ten eerste: Niels, je krijgt de groeten, en nee dat is geen grap :thumbs-up:
Ik heb ook live met die gasten geappt, werkt super!
Het goedkoopste masking scherm wat ze nu hebben kost 2200 dollar :wacko:
Omdat het zwaar is kunnen/willen ze het eigenlijk ook niet op sturen. Dit scherm wat ze nu hebben is het tweede scherm wat ze gemaakt hebben, het vorige scherm was nog zwaarder. Ze zijn nu bezig met deel 3, om het lichter te maken en ook goedkoper. Ze gaan volgend jaar naar de ISE vertelde die beste man mij.
Het goedkoopste masking scherm wat je nu kunt kopen is bij Grobi volgens mij. Daar kost het rond de 1400 euro. Of verzenden daar bij zit weet ik niet.

Haha, geweldig...
Ze lijken inderdaad nog volop het scherm te ontwikkelen, lijkt me zeker nog niet dé moment om er eentje te kopen bij hen.
Ben benieuwd of ze het scherm nog kunnen verbeteren qua gewicht en prijs.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

darkrunner

Quote from: reza on November 15, 2019, 12:28:38
Het goedkoopste masking scherm wat ze nu hebben kost 2200 dollar :wacko:
Hebben ze ook vermeld welke maat dit was voor die prijs?

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

CineMagic

#165
Goedemiddag,

Voor degenen die twijfelen over de variant Soundmax 4K of het teveel gedoe vinden om een sample op te vragen heb ik nog wat restmateriaal liggen. Indien gewenst kan ik dat in een envelop naar je toesturen. Stuur in dat geval maar een PB. Ik ben erg tevreden over het scherm. De gain is goed, ik zie geen artifacts (kan ook aan mij liggen :-)) en er is geen hoorbaar verschil met speakers achter het scherm vs ernaast.

Het materiaal is super stug dus erg lastig strak te spannen. Uiteindelijk wel gelukt met veel kracht, een compressor en nietpistool... Nu bezig met de afwerking door een aluminium hoekprofiel (voorzien van plakvilt) te plaatsen. Het resultaat tot nu toe:
CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

Sjaak_Banaan

Een spantang kan erg handig zijn hiervoor:

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

CineMagic

CINEMA: JVC DLA-NP5B ISF | 2.40:1 AT 120" Screen | DENON AVC-6500H | Apple TV 4K | Panasonic UB424 | JAMO D6/D500 THX-Ultra 7.2.4

darkrunner

Doek wat opwarmen voor je het opspant, bv een haardroger, dan wordt het flexibeler

stevieB

Hi,

Ben inmiddels in een gevorderd stadium met mijn ht build  O0

Dus tijd om me (nog) verder te verdiepen in een (DIY) oplossing. Voorwaarden: AT, 16:9 (liefst met masking) en 3 m breed.

Op basis van dit draadje dus alvast een mail gestuurd naar XYScreens. Ben zeer benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn op het masking gebied (we zijn immers een jaar verder)

Ik houd jullie op de hoogte  ;)

Gr StevieB
Under construction.....

stevieB

Zo das snel.....

Gisterenavond een mail gestuurd en vanmorgen direct een reply > dat doen ze goed (nog steeds)

Mijn vermoeden werd bevestigd; ze hebben het wel maar doen dit enkel voor de home market aangezien installatie een dingetje is en men het niet wil versturen aangezien de transport kosten het dan ook nog eens heel duur maken.

Daarnaast vind ik dat het prijskaartje het laatste jaar ook wel gigantisch gestegen is. Men vraagt voor een AT met black backing, Soundmax 8K, 16:9, 100" (en dus niet de gevraagde 133") breed met masking naar 21:9:$ 4600,-  :o
Dit is dus EXW! Zonder transport en evt douane kosten  :blink:

Nu maar een fixed variant en een los doek opgevraagd > ik heb ook nog kids die moeten eten  :-*

Iemand een idee waarom de prijs zoveel hoger is geworden? Vorig jaar heeft REZA nog een offerte gehad voor rond de $ 2200 ( als ik het goed gelezen heb).

Gr StevieB
Under construction.....

reza

Ik had misschien een ander doek?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Sjaak_Banaan

Hey Niel, heb jij toevallig ook je subwoofer achter het Soundmax 4K doek gehad?
Ik ben namelijk wel benieuwd hoe transparant het doek dan is, ik bedoel, komt er beweging in bij subwoofergeweld?
Wanneer ik naar je REW-meting kijk zie ik dat het vanaf 90 Hz snel afloopt.

Tijdens de Home Cinema Happening had Werner 2 JL subs vlak achter het Dreamscreen doek en daar zag je eigenlijk niet aan.
Ons lycra-scherm beweegt best wel wanneer het loos gaat, dus ik ben op zoek naar iets dat beter werkt. :)

Kun je hier iets over zeggen?

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

nielvm

Sorry, enkel de center staat achter het doek. Kan ik dus weinig over zeggen... Die rew meting was enkel met een front gemeten die op small stond dacht ik.

Die hogere prijs is me een raadsel, de soundmax 8k was niet zo heel veel duurder dan de 4k variant.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Mr. A

Ik heb een vraagje betreft het bestellen van een XY Screen in China.

Ik ben bezig om een curved cinemascope scherm in de 2.40:1 verhouding te bestellen bij XY Screen in China. Het gaat om een CHK80B scherm met een 8K soundmax doek. Nou heeft XY Screen mij netjes de prijs doorgegeven wat dit scherm moet kosten, maar kunnen mij helaas niet vertellen wat de belasting/invoerrechten zijn. Het enige wat ze daarvan aangeven is dat deze kosten laag zijn en dat ze een speciale 'low price invoice for customer to reduce tax' maken??

Kan iemand mij vertellen wat voor kosten ik kan verwachten of bij welke instantie/website ik deze kosten kan controleren?