Review XYscreen doeksoorten

Started by nielvm, August 10, 2018, 19:16:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Quote from: reza on October 31, 2018, 19:07:17
Hebben ze ook 21.9 schermen?

Ja, zelfs op maat is geen probleem.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Ik ga zo even googlen. Wel jammer dat de verzendkosten indd zo prijzig zijn!
Ik zou ze wel eens naast een Hivilux scherm willen zien, die kosten kwa verzend kosten 25 euro :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bassie

Quote from: nielvm on October 31, 2018, 17:36:56
Aanspannen gebeurt met veertjes, zie foto.
Uitleg laat ik terug aan bassie over  ;)
Inderdaad het aanspannen van het scherm moet je goed in het oog houden en zeker goed aan trekken. Ik had gewoon de veertjes er aan gedaan en wat kreeg ik geen strak doek met wat bultjes. Terug los gemaakt en doek extra aan getrokken en bultjes waren weg  :clapping:

knubbe

Ik wil op termijn ook wel een doek hier bestellen.

Wellicht interessant om met een aantal forumleden samen te bestellen om zo de verzendkosten te drukken?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Sjaak_Banaan

Ik wil ook nog wel een keer een nieuw doek, maar ik heb absoluut nog geen haast.
PM maar tegen de tijd dat je wil bestellen, wie weet kunnen we dan iets afspreken.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

nielvm

#81
Heb even nagevraagd wat dit zou doen met de transportkosten.

Voor één scherm betaal je ongeveer 250dollar verzending.
Als je 5 schermen samen kan bestellen, zou alles samen zo'n 500dollar kosten qua verzending.
Daarboven krijg je dan  enkele % korting.

De besparing ligt dan dus op zo'n 150 dollar per scherm, maar dan moet je de verzending/transport nadien nog rekenen.

Voor een 16:9 scherm met soundmax doek betaal je dan inclusief verzending ongeveer $300 voor 80" en $500 voor 150".
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Vandaag nog een hoopje stalen binnengekregen, sommige ervan zien er interessant uit  ;D

De komende dagen uitvoerig bekijken, testen en meten.  ;)

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Ik lees uiteraard weer aandachtig mee :coffee:
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

stevieB

wordt met veel interesse gevolgd!!

Gr StevieB
Under construction.....

nielvm

Het zijn in totaal zo'n 10 verschillende doeken, dus het neemt wat tijd in beslag  ;).

Ik ben ook een manier aan het bedenken om alles wat overzichtelijk te maken. Volgens mij wordt het duidelijker als ik alles in word uittyp en per doeksoort een pagina voorzie met uitleg en foto's.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

twani

Kom ik aan met mn diy zeildoek scherm :D


twani

#87


Heeft alles bij elkaar nog niet de helft gekost van alleen al de hier genoemde verzendkosten ...

Is vast veel minder van kwaliteit dan......   wie zal t zeggen...., :nopompom:

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

twani

Vandaag de grijze RVS schroefjes vervangen voor de meer "vintage look" koperen exemplaren..


nielvm

Ok ok... nu is het wel genoeg geweest met mijn topic te kapen he  ;) ;D
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Voila, een hoop geschreven over de samples die ik toegestuurd gekregen heb.
Sommige ontbreken, zo had ik bijvoorbeeld ook een doek gekregen die langs de 2 zijden doorschijnt. Het beeld aan de achterkant is dus het spiegelbeeld van de voorkant. Leuk, maar ik zag niet meteen de toepassing voor HT  ;D.

Heb het dit keer in een PDF bestand gegoten om het topic niet onnodig te vullen met ellenlange berichten. Het leek mij zo ook overzichtelijker. Zij die interesse hebben, kunnen het bestand eens doornemen. Als ik eens veel tijd en zin heb, zal ik het document aanvullen met de review van de doeken in de eerste post.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

twani

Quote from: nielvm on November 25, 2018, 12:38:06
Ok ok... nu is het wel genoeg geweest met mijn topic te kapen he  ;) ;D

T lijkt me geen concurrentie voor de dure schermen die ik hier voorbij zie komen :)

home@the movies

Niel,

Ik zie op je foto's een heel erg grote color shift opduiken linkerzijde van je scherm is groen en rechterzijde is magenta gekleurd. Is dit een probleem van de foto? indien niet is het toch wel belangrijk dat je dit even bekijkt, ik zeg niet dat het doek het probleem is, het kan ook de Epson zijn. daarvoor heb je de zone calibratie om dit eventueel op te lossen.
Ik weet niet of het in real life ook zo is maar wat ik op de foto zie is echt niet ok.

nielvm

Hi Werner,

Links wat groener is mij in het echt ook al opgevallen. Magenta aan de rechter kant niet echt, zal er de volgende keer eens beter op letten. Ik had dit effect ook al met mijn kingpin scherm vroeger, dus leek het mij eerder iets van in de ruimte, of inderdaad de projector zelf.

Ik ben ooit eens begonnen met de zone calibratie, maar als ik het mat, viel het eigenlijk reuze mee. Verder vond ik het enorm tijdrovend (en best wel frustrerend) dat je niet meerdere zones tegelijk kon doen. Heb het toen eigenlijk gelaten voor wat het was, maar ik zal het nog eens bekijken.

Zal ook eens een sample nemen van een ander merk om te zien of die ook verkleurt naar de zijkanten toe  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Gisterenavond nog naar gekeken.

De kleurverschuiving was zoals ik dacht enkel de groene zweem aan de linker zijde. Rechts is er geen neiging naar magenta, dat zal aan de foto gelegen hebben.
Op de foto is het grote doek trouwens nog de milliskin stof, het kan zijn dat de kleurverschuiving daarbij groter was. Bij 100IRE is de afwijking (delta) in het midden zo'n 0,5, rechts idem (of zelfs nog lager). Links is er duidelijk meer groen aanwezig.

Nagekeken met andere samples van o.a. dreamscreen en seymourav, die vertonen ook de afwijking. Ligt dus aan de projector.

Aan de slag dus met de tool om de kleurgelijkheid recht te trekken. Eigenlijk vreemd dat je voor de greyscale enkel op 2 punten kan kalibreren, hier moet je op 8 tinten grijs en 9 locaties alles instellen. Voorlopig enkel aan de slag met "links".

Resultaat: op het hele scherm heb ik de afwijking onder 2.0 (op de meeste plaatsen onder 1.0) kunnen krijgen. Ik vind dat je links (1/3 van de zijkant) nog een klein beetje de groene zweem ziet, maar volgens de metingen valt nu alles netjes binnen de marges :) Als ik groen in die zone nog verder omlaag haal, krijg ik uiterst links een wel erg zichtbare rode strook van 10cm.

Bedankt voor je oplettend oog, Werner  ;)



Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

#96
Op vraag van forumlid Darkrunner heb ik de Hivilux doeken ook eens onder de loupe genomen.

Voor de geïnteresseerden onder jullie een aangevulde PDF...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Die Hivilux doeken presteren net zoals de XY doeken? Maar zijn wel goedkoper.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Ben niet zeker of ze goedkoper zijn. Had eens een eenvoudig scherm geconfigureerd en kwam toch iets duurder uit. Ik kan mij vergissen.

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X