Review XYscreen doeksoorten

Started by nielvm, August 10, 2018, 19:16:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cage

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

nielvm

Quote from: Cage on October  4, 2018, 09:53:47
Ha ja bedankt, dat zat ik ook net te bedenken :-), maar maakt het niet uit in welke richting het doek hangt dan ivm de reflectie van omgevingslicht? Is het BC HC doek niet veel dikker en/of zwaarder dan de andere doek typen? Op de website van XYscreen staat namelijk een rolscherm niet als toepassingsmogelijkheid. Dus ik vraag me af waarom dat niet zou kunnen?

Nee, dat is enkel bij de ust doeken een issue...
Geen idee waarom het niet elektrisch kan. Moet ik het even navragen?
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Cage

Ik heb ze zelf ook net een berichtje gestuurd, maar wellicht heb jij een betere ingang. Dus als je zou willen graag.
Heb je enig idee wat het BC HG doek kost?
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

nielvm

High gain Black crystal inderdaad niet in motorised scherm...
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Cage

Jammer. Heb je enig idee waarom niet? Leveren ze dat niet of kan het om een (technische) reden niet. Mijn idee was namelijk om dan zelf het doek van mijn huidige scherm te vervangen.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

nielvm

De stof leent er zich minder goed voor en de kans is te groot dat die na verloop van tijd beschadigd raakt.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Cage

Spijtig,maar ik kan het me voorstellen. Het leek mij een mooie optie om betaalbaar het beeld te verbeteren. Andere opties zijn mij tot nog toe echt te prijzig.
Een spanscherm is helaas voor mij geen optie omdat het schem voor een raam hangt.
Wie weet komt er nog eens een versie die wel geschikt is voor rolschermen.
Iig super bedankt voor je info en hulp.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

nielvm

Hier is een filmpje van de "gewone" Black crystal bij daglicht.
Is natuurlijk wel zo'n typisch demomateriaal, misschien niet het beste om te beoordelen.

https://youtu.be/bWTr2ZFprFk
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Cage

Ja die had ik idd ook al gezien. Maar ik twijfel vanwege de 0.8 gain toch teveel of dit scherm wel geschik is voor 4K HDR. En daar wil ik wel naar toe dus nu mijn scherm "upgraden" naar een scherm dat later mogelijk niet meer goed bruikbaar is vindt ik toch te risicol zonder daar dan echt een demo van gezien te hebben. Met het BC HG had ik dat denk ik wel aangedurft.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

nielvm

Kan ik je volledig in volgen  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

Op het avsforum zijn er behoorlijk wat voorstanders van high-gain schermen. Naar verluidt zou dit veel meer lijken op een gigantische TV, met natuurlijk veel meer pop en op vlak van HDR natuurlijk ook wel een enorm voordeel.

Persoonlijk heb ik hier wel enorme bedenkingen bij. Volgens mij is hotspotting en glinsteringen in het beeld onvermijdelijk als je gain eerder richting 2.0 (of zelfs hoger) gaat. Bovendien vraag ik mij af wat dit doet met de zwartwaarden.

Xyscreen stuurt mij samples op van hun high-gain (AT) doeken, uiteraard volgen hier dan mijn metingen, opinies en foto's  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

nielvm

Ja hoor, de high gain schermen liggen dus eerder rond 2.0.

Volgens mij worden de artefacten dan te groot, maar er zijn dus een hoop mensen die erbij zweren. Ben benieuwd of ik met de samples een idee kan krijgen wat men er zo geweldig aan vinden.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

vik

Voor HDR en te weinig licht een mooie oplossing maar hoe lager de gain hoe beter voor de beeld kwaliteit.  ;)





Quote from: nielvm on October 29, 2018, 09:32:58
Op het avsforum zijn er behoorlijk wat voorstanders van high-gain schermen. Naar verluidt zou dit veel meer lijken op een gigantische TV, met natuurlijk veel meer pop en op vlak van HDR natuurlijk ook wel een enorm voordeel.

Persoonlijk heb ik hier wel enorme bedenkingen bij. Volgens mij is hotspotting en glinsteringen in het beeld onvermijdelijk als je gain eerder richting 2.0 (of zelfs hoger) gaat. Bovendien vraag ik mij af wat dit doet met de zwartwaarden.

Xyscreen stuurt mij samples op van hun high-gain (AT) doeken, uiteraard volgen hier dan mijn metingen, opinies en foto's  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

nielvm

Forumlid Bassie heeft een xyscreen scherm gekocht mét frame. Ik post even zijn foto's omdat hij daar wat last mee had, het commentaar laat ik aan hem over  ;)









Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

bassie

Hoi Iedereen,
Inderdaad toen ik de eerste keer de post van nielvm over de xyscreen las was ik onder de indruk en zo nieuwschierig dat ik dit met mijn eigen ogen toch wou zien. Zo gezegd zo gedaan afgesproken met nielvm en zeer hartelijk ontvangen!!! Heeft me toen de verschillende doeken ook laten tonen en goede uitleg over gekregen. Na een nachtje over geslapen te hebben toch beslist om me zo een vast frame te bestellen 110 inch met Soundmax 4K doek te nemen. Zeer aangename ervaring met een medewerker van XYscreen(Lee) die op een zeer correcte manier alles op volgde en me ook na levering nog bleef vragen of alles in orde was ! Alles was zeer goed verpakt en binnen 7 dagen was alles netjes geleverd. Het in elkaar steken was zeer gemakkelijk,enkel goed kijken dat je het doek goed op spant om bultjes te vermijden. Voor de rest kan ik alleen maar lof spreken over de kwaliteit van het scherm en doek!!!.
Gr
Bassie

reza

Heb je een transparant scherm? Wat is de maat?
En als echte Nederlander ben ik erg nieuwsgierig wat je hebt betaald. :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

bassie

Hoi reza,
Is inderdaad akoestisch transparant en is een 110inch. Wat prijs betreft stuur PB  :worship:

Sjaak_Banaan

Hoi Bassie,

Kun je meer vertellen over het opspannen in het frame?
Ik begreep van Niel dat het spannen best lastig was, dat hij het niet 100% strak kreeg.... is dat opgelost met een kant en klaar frame?

Ben ook wel nieuwsgierig naar de kosten. ;)
Thanks!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

nielvm

Aanspannen gebeurt met veertjes, zie foto.
Uitleg laat ik terug aan bassie over  ;)
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

Sjaak_Banaan

Quote from: nielvm on October 31, 2018, 17:36:56
Aanspannen gebeurt met veertjes, zie foto.
Uitleg laat ik terug aan bassie over  ;)

Thanks, met perfect resultaat?
Gelijk nog een tweede vraag: :P Hier zit geen zwart doek achter zie ik, of is die later nog toegevoegd?
Ik meen dat Niel zei dat dit bij hem noodzakelijk was omdat het doek anders te veel licht doorliet en je het frame van het scherm kon zien.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

nielvm

Als je ervoor zorgt dat alles achter het scherm donker is, heb je m.i. geen probleem. Een zwarte muur en de frontjes op de speakers en je ziet er niets door.

Volgens mij kon je bij xyscreen ook een zwarte backing erop laten naaien, dat kostte niet veel extra dacht ik.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X

nielvm

#74
Te vermelden waard: eigenlijk is het doek maar een klein deel van de totale kost. Jammer genoeg kost de levering al meer dan het doek alleen.

Dat heeft wel als voordeel dat je voor een "speciaal" doek eigenlijk relatief weinig betaalt. Heb je bijvoorbeeld een ALR of UST,... scherm nodig, zal je misschien maar €100 of €200 extra betalen tov een "gewoon" AT doek. Heb je een niet-AT doek nodig, zal je op de totale kost misschien maar €50 uitsparen.

Hoe dan ook, zelfs met de hoge transportkosten blijven het érg goedkope schermen. Voor zo'n speciale schermen (ALR-UST) betaal je bij de concurrentie veelvouden.
Epson tw 9300
Arcam AVR390
DIY 5.2.2 surround
Zidoo Z9X