XFI 2018

Started by ton van der veeken, August 8, 2018, 11:52:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

.

hifiman

.

hifiman

#27
.

hifiman

En de laatste  :inlove:

DofN

Hoe bevielen de PureAudioProject modular open baffles?


De quintet15 horn lijkt me super.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Contour

Bedankt voor de foto's! Jammer dat ik dit moet missen, zit een hoop mooi spul tussen.

solitaire

fantastisch, al deze foto's ! dank aan 'hifiman' :clapping:

Quote from: Kjelt on September 23, 2018, 01:02:28
Tjonge het lijkt wel of het uiterlijk steeds belangrijker wordt

Quote from: PeterAlligator on September 23, 2018, 07:42:36
Ik dacht juist: het lijkt wel alsof uiterlijk telkens minder belangrijk wordt  :o

Zo als alles in het leven heb je de highs en de lows ;): voor mij zijn 'uiterlijk' de uitersten die nieuwe versterker van McIntosh, die met de iPad op het front, ... butt ugly ..., maar de nieuwe 600 serie van B&W is dan weer een meevaller ... Bastanis weet zo als veel vaker mij weer te raken, net als de Silvercore spullen :inlove:. Luxman is een eeuwige liefde van me, en een zwak heb ik ook vaak voor JK electronica (niet zozeer esthetisch fraai, maar lekker no-nonsense en vaak erg goed klinkende spullen).
Hinterm Horizont geht's weiter.

hifiman

Quote from: solitaire on September 23, 2018, 09:34:43
fantastisch, al deze foto's ! dank aan 'hifiman' :clapping:

Tsja ik was er maar 2 uurtjes en had net een nieuwe prime (= geen zoom) lens voor mijn camera gekocht, was dus meer bezig met de foto's maken dan met luisteren. Volgende keer toch een zoom lens mee, die miste ik wel in ruimtes waar ik mijn kont niet kon keren.  :P Wat mij wel opviel is dat ik relatief veel sets goed vond klinken, voorheen vond ik dat dan van hooguit 3 sets op heel de show. Kan ook zijn dat ik een dagje ouder wordt natuurlijk ;-)

Kjelt

Wat waren die vreemde klik geluiden tijdens de demo? -> hifiman !  :D
Bedankt voor de fotos.
Ik vraag me wel altijd af wat je nu hoort in een onbekende ruimte , onbekende installatie en vaak ook nog onbekende muziek, ik kom er zelf geen wijs uit.

dre73

Quote from: Contour on September 23, 2018, 09:29:17
Bedankt voor de foto's! Jammer dat ik dit moet missen, zit een hoop mooi spul tussen.

Ga je helemaal niet?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Carrol

#35
Bedankt voor de mooie foto's,zo ben ik er toch een klein beetje bij.
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Contour

Hallo dre,

Nee, in overleg besloten om thuis bij de baby te blijven, het is druk met kraambezoek deze dagen.

Groetjes Walter

dre73

Zonde!
Maar volgend jaar weer toch!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Daar ga ik wel vanuit!

Groetjes Walter

denoontje




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maximus_Aurelius

Ben gisteren geweest en was wel een aardige dag.
Voor mij de mooiste wat ik gehoord heb YG Acoustics  :pompom:. Wat klonken die Sonja's goed.
Misschien toch mijn Carmel inruilen   :tongue2:.

De Goldmund's klonken ook goed maar lelijk.

Ben bij Linn niet naar binnen gegaan,  niet dat ik Linn favoriet ben qua klank maar had graag beluisterd. Kun je zien dat we net kudde dieren zijn. Allemaal wachten in een rij tot er naar binnen gegaan kan worden. ;). En dan vaak lomp midden in het gangpad blijven staan en niet aan de kant gaan als er mensen langs wilde.
Ik heb niet met die kudde meegedaan.Of de Linn kudde  ;)

Nieuwe Phono van Lindemann bekeken en beluisterd. Stond mooi op de Musicbook te spelen. Jammer dat er Harbeth bij stond want ik vond het totaal emotieloos klinken.Not my cup of tea. Kan absoluut beter.  ;). Manger als voorbeeld. Trouwens Bergmann platenspelers zijn wel erg  8)

Kroma en Zanden hadden twee ruimtes. Waar de kleinere vloerstaanders stonden te spelen vond ik minder. Teveel scherpte in het hoog. En er werden nummers gedraaid die ik goed ken en totaal geen scherpte hebben. Ook in deze set liep het geluids beeld af en toe vol. Dit heeft meer te maken met de versterker.
Bij de buren stonden de grootste Kroma te spelen en dit klonk toch best goed.  :pompom: vooral Pepe Romero.

Vitus Audio met Litouwse luidsprekers klonk heel goed maar soms wel het laag erg aanwezig, zeg maar te aanwezig. Even verdiept in het merk luidsprekers maar je krijgt veel luidspreker voor mooie prijzen. De hele Figaro serie.

Wilson Audio en Dan d Agostino was wel gaaf met intro van album Dave Wilson Winds of War and Peace nummer Liberty Fanfare. Awesome.  :clapping:

Alaŭdo ken ik al en voor mij zijn dit een van de beste muur luidsprekers. Gewoon full range en dat vindt je en hoor je nauwelijks voor een luidsprekers voor aan de wand. Match was ook goed met Gato audio.

De nieuwste Piega vind ik wat tegenvallen en ik ben altijd wel gecharmeerd van Piega. Maar deze kon mij niet helemaal bekoren.

Merrill nieuwe monoblokken vond ik erg goed. Met een mooie C.E.C. Player, blijven toch mooie spelers.
Maar deze set vond ik erg goed klinken en zat ook rust in. Merrill audio ga ik mij eens in verdiepen. ;D

Moremusic set was ook erg mooi met Pass en Estalon. Deze rode luidspreker kon ik al heel goed omdat deze op het laatst overbleef samen met YG Carmel op mijn lijstje.

En uiteraard kost het mij weer meer geld als de entree.
Weer goede nummers gehoord waarvan ik denk, dit album wil ik ook hebben  :clapping: :headbanging:
En daar is zo'n beurs ook leuk voor, nieuwe muziek ontdekken want het draait uiteindelijk ook om de.... Juist muziek.
Heb mij al weer een album van Joe Bonamassa gekocht. Live from Nowhere in Particular.
George Michael Symphonica ook al gekocht.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

denoontje



Even wat "overzichtsfoto's"




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hifi Pete

Ben zaterdag geweest. Was weer erg leuk. Ik was erg verbaasd om elektrostaten van Final tegen te komen. Ik dacht dat dit merk failliet was?
Leuk om de goeroe van Marantz gezien te hebben, Ken Ishiwata
Marantz PM 82 zamak - Strathearn Audio Airborne - Philips DSR 7141 - Dual CS 5000 walnut - Yamaha TX-550 - Philips BDP 7300 - ADB/Telenet DC-AD2100 - Philips Essence 42PES0001D - Ixos XHT228 hdmi - In-Akustik Premium cinch - Monster Cable SUPERFLEX 2  2x4mm2 - Sennheiser HD540 Reference

Broem

Was toch wel het meest gecharmeerd van de luidsprekers van Audio Solution (Figaro M werd gedemonstreerd) Een voor mij onbekend merk, aangestuurd door een Alluxity geïntegreerde versterker en een streamer/server. Klonk werkelijk subliem. Luidsprekers zijn erg betaalbaar. De Alluxity lijn is fors duurder.

Voor de rest veel herhaling van vorig jaar en veel sets waar ik de prijs-kwaliteit niet in verhouding vond. Ook even de Marantz goeroe gezien en gehoord. Niet overtuigend. De luidsprekers stonden ongelooflijk toe-in gedraaid. Bijna tegenover elkaar. Heb hem dit eerder zien doen en snap het nut niet. Klonk nergens naar.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Contour

Met zo'n opstelling creer je een veel grotere sweetspot, kan handig zijn met meer dan 1 luisteraar in een ruimte. Als het echter ruk klonk, poging mislukt.

Groetjes Walter

activ

Voor mij waren de hoogtepunten van dit jaar:
-De Linn demo. Erg leuk dat ze de verschillende opties lieten horen, goede presentatie die lekker liep.
-De Lyngdorf demo. Mooi geluid maar vooral leuk om te horen doe enthousiast meneer Lyngdorf zelf over zijn product verteld. Sympatieke man.

Verder inderdaad veel van het zelfde waar ik niet heel lang bij stil ben blijven staan en af en toe een leuke set waar ik wat langer naar geluisterd heb.
En bij deze ook een eervolle vermelding voor de dame van TRPTK die op willen keurige plaatsen in de gang haar charmes in de strijd gooide om mensen naar hun stand te dirigeren. 

dre73

Ik heb ook genoten en mooie sets beluisterd,maar ik heb heel veel sets beluisterd die echt een heel matig stereobeeld hadden......
Bij sommige was de opstelling zo slecht dat het ook niet vreemd was..... ::)

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Pjotr

Ik was ook erg onder de indruk van de demo bij Steinway Lyngdorf. Wat een mooi breed geluidsbeeld!

Verder vond ik de set van daudio ook erg mooi. Man, wat een geluid hadden die speakers! Leuk om te zien dat er in ons eigen land ook mooie spullen worden gemaakt.




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

AudioEnZo

#48
Dit weekeinde ook op de Xfi rondgezworven, leuke dingen gezien en gehoord. Wat plaatjes:
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

denoontje

leuk weer wat mooie foto's foto's Rene