Chromecast Audio werkt enorm slecht. Oplossing of alternatief?

Started by BasB, August 5, 2018, 20:32:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BasB

Al een tijdje ben ik in het bezit van een Chromecast Audio. Afspelen, zeker van Tidal (maar ook Spotify) gaat enorm moeizaam en was eigenlijk niet te doen. Constant haperingen. Daardoor speel ik nu veel vaker vanaf mijn telefoon, via een Dragonfly red naar mijn koptelefoon. Klinkt te gek, maar helaas maak ik dan geen gebruik van de dac en eindversterker die ik al heb staan..
Afgelopen week een ethernet adapter van ugreen ertussen gezet in de hoop dat dit het probleem op zou lossen. Helaas is dit niet het geval. De Chromecast hangt nu dus bekabeld aan de Experiabox v10. Niet de beste (understatement) router, I know, maar ik had gehoopt dat dit adequaat genoeg zou zijn om 'gewoon' muziek te kunnen streamen.

Zijn er meer mensen met dit probleem, of beter nog, een oplossing. Of kan ik beter naar een alternatieve streamer gaan kijken?

Rowdy

In de beoordelingen van de app Google Home lees ik dat meerdere gebruikers problemen hebben met Chromecast na de laatste update.

Ikzelf heb de Chromecast Audio sinds maandag j.l., maar heb tot nu geen problemen. Provider is Tele2.

katwax

Ik heb een gewone Chromecast en gebruik deze ook om spotify te luisteren, dit is dus via Wifi en via de hdmi switch naar audio (spdif out).
Tot nu toe weinig problemen mee gehad een 2x gehad dat de audio haperingen gaf en dan via de app de chromecast herstarten en opgelost.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543