LG lanceert 88" 8K (7680 x 4320) OLED TV

Started by ArnoldV, August 29, 2018, 09:57:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ArnoldV

QuoteSouth Korean premium TV maker LG Electronics said Wednesday it will introduce the world's first 8K (7680 x 4320) organic light-emitting diode TV in Berlin and start mass production of the largest OLED TV soon.

The 88-inch 8K LG OLED TV will be the biggest OLED screen to be unveiled at the IFA 2018, the biggest show for home appliances in Europe, running for six days from Friday in the German capital.

The 8K OLED TV will feature over 33 million self-emitting pixels to produce unmatched contrast ratio and true blacks that define the OLED TV's iconic picture quality, the company said.

LG was the first in the world to provide OLED TVs in 2013, and it will be the first to mass produce 8K OLED TVs this year, according to the firm.

The Korean company estimates shipments of 8K TVs will be around 60,000 units globally this year and will reach 5.3 million units by 2022.

"LG will continue to increase the OLED share of its premium TV portfolio, and drive large-scale consumer adoption of OLED TVs," the company said.

The premium TV market is largely divided into OLED and non-OLED TVs that are mostly based on liquid-crystal displays, which face the need to eliminate backlighting for better picture quality and TV design.

According to market researchers, global OLED TV shipments are expected to be around 2.5 million units this year and to rise to 9.35 million units by 2022.

Samsung is containing the expansion of the OLED TV share in the premium market with quantum-dot light-emitting diode TVs that still use LCD panels.

Samsung will also introduce its 8K QLED TV at the IFA 2018 on Thursday, which could spark competition for the highest resolution in the large-screen, premium TV market down the road.

"LG's first 8K OLED TV is the pinnacle of technological achievement and the next evolutionary step in display technology" said Brian Kwon, president of LG's home entertainment business. "4K OLED played a major role in reshaping the TV industry, and LG is confident that 8K OLED will do the same.

bron: http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20180829000267


M

LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

ArnoldV

#2
Quote from: Mayko on August 29, 2018, 14:24:04
Wil ik wel :pompom:

Eerst eens 8k media? of genoeg processing power om games op 8K te kunnen spelen?
En hoe stuur je hier 8k heen? niet over HDMI in ieder geval.. ben benieuwd.


ps: het is Nvidia ipv Nvidea voor je signature ;)


donaldk

LG spreekt zelf van preview, niet launch. 8K Panel werd begin van het jaar al bekend gemaakt, dus iedereen wist dat het eraan zat te komen. Digitimes had vorig jaar al gemeld dat LG toen 88"OLEDs zou introduceren in Taiwan.

HDMI 2.1 Arnold, DP 1.4 ook meen ik, desnoods 4x HDMI 2.0, of 4x SDI 12G.

MOHTFAN

Veel te klein voor 8k. Ik vind mijn 82 te klein voor 4k film. Ik wil een 120inch 21:9 en betaalbaar, en die mag dan naar vehouding 8k zijn dan ivm pixel dichtheid. En dan max 4000. Moet dan nog een tjjdje wachten vrees ik.

Maar goed dit had een 100 inch 8k tv moeten zijn, deze maat heeft gewoon geen meerwaarde tov een 4k versie in die maat.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

Fox

Quote from: MOHTFAN on August 29, 2018, 21:09:25
Veel te klein voor 8k. Ik vind mijn 82 te klein voor 4k film. Ik wil een 120inch 21:9 en betaalbaar, en die mag dan naar vehouding 8k zijn dan ivm pixel dichtheid. En dan max 4000. Moet dan nog een tjjdje wachten vrees ik.

Maar goed dit had een 100 inch 8k tv moeten zijn, deze maat heeft gewoon geen meerwaarde tov een 4k versie in die maat.

:sigh:  :P

Panasonic heet een 86" en 98" 4K aangekondigd.
Eindelijk Tv's in een beetje formaat...

donaldk

LG(D) verkoopt al vele, vele jaren een 98" 4K. Zolang het geen OLED betreft is het irrelevante vergelijking. !20"4K LCD is er ook al jaren. En nu is er dus ook de Innolux 100" 16K.

MOHTFAN

klopt dat er al grotere tvs bestaan, maar de meeste zijn te duur (en/of nog (net) te slecht).  Ik bedoel die 146 microled cvan samsung bijv kost tonnen, en die is niet eens 8k wat kwa voormaat wel goed bij elkaar past.

Ik zou graag ~volgend jaar een zeer grote tv willen kopen om mijn beamer te vervangen, maar ik denk dat dat toch een nieuwe beamer moet gaan worden.

Maar die 88inch maat in 8k is een marketing gimmick die dan wel de tech mogelijkheid voor de markt aangeeft, maar verder heb je er bijna niets aan.

"Panasonic heet een 86" en 98" 4K aangekondigd."  Als die 98 een paar maanden geleden er was en de prijs rond de 4k had ik die gekocht, de kwaliteit geloof ik wel dat die voldoende zal zijn.
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

MOHTFAN

Het Koreaanse Samsung gaat zijn eerste 8K-televisie vanaf oktober dit jaar aanbieden.

Dat maakte het bedrijf bekend op de technologiebeurs IFA in Berlijn. De nieuwe tv wordt verkocht met schermen van 65, 75 en 85 inch groot.

Bij een 8K-resolutie laat een televisie een beeld zien van 7.680 pixels breed en 4.320 pixels hoog. Daarmee is het beeld vier keer zo groot als 4K.

Op het moment zijn er haast nog geen films en series in 8K beschikbaar. De televisie maakt volgens Samsung daarom gebruik van kunstmatige intelligentie om 4K-video's op te schalen, zodat ze goed op het grotere beeld te zien zijn.

De 8K-tv's worden in oktober vanaf 4.999 euro aangeboden. Dat is voor het kleinste model van 65 inch. De tv's van 75 en 85 inch kosten respectievelijke 6.999 en 14.999 euro.  nu.nl
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
15k voor een 85 terwijl de 82nu8000 een standaard vp van 4k heeft. zal wel een iets betere tv zijn dat zeker 500-1000 euro meer waard is. ok dan betaal je dus 10k  voor 8k haha
Marantz av8801 | Marantz sr9300 | Sony s4100 | BDP-S5000ES |  panasonic 424 | Anthem Statement a2 | B&W n803 | B&W htm1 | B&W cwm663 | Velodyne SPL-1200 Ultra | Naca 5 | Blue heaven | Audioquest carbon & Vodka| Monster 1000HD | Klotz m5n10 | Seec | Sony HW10 | 82Nu8000 | GIK

donaldk

De 77" 4K OLED zat ook op 15K, de W versie was initieel zelfs 20K€. 15K is de laatste jaren de introductie prijs van het topmodel OLED.

Fox

Persoonlijk vind ik OLED overschat en wacht met het vervangen van mijn display tot er een betaalbaar *80"+ formaat is als bv de micro led met dimming

5061

Hoe is de software? Hopelijk heeft LG er wat meer tijd ingestoken want de huidige oled's hebben veel klachten over de software. LG heeft daar ondanks de vele vragen van gebruikers niks aan gedaan. Dus voor mij voorlopig geen LG meer.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

twido

Laat die oled toch maar komen  ::) Tegen dat we eindelijk 4K uitzendingen hebben is de microled misschien ook klaar en betaalbaar.