Vraag over waarde van LP + serienummer (Eagles - Hell Freezes Over)

Started by Alco, July 30, 2018, 20:12:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Alco

Hallo luitjes,

Weet iemand misschien het antwoord op het volgende ?

Ik ontdekte een uurtje geleden puur bij toeval een advertentie op HiFi.nl (staat ook op Marktplaats zag ik later), waarbij iemand de dubbel LP 'Hell Freezes Over' van The Eagles aanbiedt en daar € 225,- voor vraagt. (bieden vanaf € 175,- )



De LP van de aanbieder is in mint condition en op het Geffen label. (net als die van mij)

Echter,...wat mij wel een beetje verbaasd is het feit dat het de verkoper als serienummer 'SVLP 050' opgeeft (net als mijn exemplaar) en barcode 6 4334600501'. (wederom, net als mijn exemplaar)

Kan dit ? :unsure: 

Op discogs.com heeft hetzelfde album (ook op het Geffen label) zo'n 1,5 maand geleden ook nog te koop gestaan, en het hoogste bod was toen € 400,-  ( https://www.discogs.com/Eagles-Hell-Freezes-Over/release/1632035 )

Ik vraag me af, wat een LP dan zoveel waard maakt.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Rowdy

Ik heb hetzelfde exemplaar. Het is een 2LP van het label Simply Vinyl, maar of ze nu zoveel geld waard zijn weet ik niet.

bmateijsen

Quote from: Rowdy on July 30, 2018, 20:23:41
Ik heb hetzelfde exemplaar. Het is een 2LP van het label Simply Vinyl, maar of ze nu zoveel geld waard zijn weet ik niet.

De SV zal niet zoveel waard zijn....


Alco

Dank je Rowdy. Ik zag het album op Discogs.com op zowel het Geffen label als op Simply Vinyl.  Voor beide werden daar hoge biedingen gedaan.  € 350,- en € 400,- 

QuoteDe SV zal niet zoveel waard zijn....
Die op het Geffen label wel denk je, Bjorn ?
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

marcush

Ik meen dat enkele jaren geleden een nieuwe persing is uitgekomen en verkrijgbaar tegen normale prijs. Zou die zoveel slechter zijn?  :mellow:

Heb overigens zelf ook de SV en zou er niet zoveel voor over hebben ( en ook niet voor durven vragen ...)