Hifishow Hong Kong 10-12 augustus

Started by Pjotr27, July 30, 2018, 10:46:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pjotr27

Volgende week is er in Hong Kong een grote hifishow, zo'n beetje de grootste van Azië. Ik ga er in ieder geval heen. Zijn er nog forumgenoten die ik kan begroeten? Als ik enigszins tijd kan vinden maak ik wel een verslag..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Sirius666

Quote from: Pjotr27 on July 30, 2018, 10:46:42
Volgende week is er in Hong Kong een grote hifishow, zo'n beetje de grootste van Azië. Ik ga er in ieder geval heen. Zijn er nog forumgenoten die ik kan begroeten? Als ik enigszins tijd kan vinden maak ik wel een verslag..

Als je mij dan een groet middels pm stuurt dan wil ik er best eentje terugsturen hoor :D

Als je een fotoverslag kan/mag maken dan graag. Lijkt mij gaaf om te zien!

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

patsijb

ik lees wel mee kan dit jaar niet :P

chansig

Ik ga op de zaterdag...zondags een feest van de schoonmoeder..dus moet op tijd weer terug zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Quote from: chansig on July 30, 2018, 16:47:03
Ik ga op de zaterdag...zondags een feest van de schoonmoeder..dus moet op tijd weer terug zijn.

Gr. Hans

Serieus Hans? Mag je zover van huis?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Jumping Jack

Hij gaat vast met de fiets. Zo is hij ook naar de dekbedden-beurs in pyongyang geweest, alwaar om de 4 jaar de laatste trends op dekbeddengebied worden gepresenteerd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

 :D

Helaas...geen prive jet..anders was ik even op een neer gegaan.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fasteddie

Quote from: chansig on July 30, 2018, 16:47:03
Ik ga op de zaterdag...zondags een feest van de schoonmoeder..dus moet op tijd weer terug zijn.

Gr. Hans

Doe niet zo kinderachtig...schoonmoeders kan toch gewoon mee? :blush:

chansig

Kan zekers...wil ik alleen niet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr27

Weer terug van een leuke week Hongkong, later deze week zal ik een kort verslag plaatsen met wat foto's.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reza

Was er nog nieuws over projectoren?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Pjotr27

Quote from: reza on August 16, 2018, 06:54:39
Was er nog nieuws over projectoren?

Nee, was weinig van te zien. Slechts een ruimte gezien waar film werd afgespeeld..Meer hifi en headfi...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reza

Oké jammer...
Voor de projector liefhebbers, nog even wachten op de IFA.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Pjotr27

Het weekend van 10-12 augustus werd er in Hongkong de High-end beurs 2018 gehouden.
Een drukbezochte beurs waar ik een dag heb rondgekeken.

Bij de ingang van de beurs stonden er bij binnenkomst minstens 1.000 mensen te wachten op een kaartje. Dat aantal liep snel op, iedere dag komen er tussen de 6.000 en 10.000 bezoekers.
De beurs is verdeeld over drie verdiepingen van het Conventiecenter in Hongkong.
Op een verdieping een stuk of 30 hele grote en kleine luisterkamers, een verdieping met een grote 'static' show en in dezelfde ruimte een stuk of 40 luisterkamers. Verder bovenin het gebouw nog een verdieping met zo'n 20 luisterkamers.
Het begin van de dag was nog rustig, maar later werd het veel te druk.
Bovendien zijn de bezoekers erg rumoerig, overal werd door de muziek heen gekletst, getelefoneerd en luid gediscussieerd.
Toen ik daar tegen een standhouder wat van zei, werd hij nog boos ook.
We leven in Indonesia en het is wel een groot verschil qua mensen, in Hongkong zijn ze over het algemeen niet zo aardig.

Onderstaand een aantal foto's van de hoogtepunten wat mij betreft, zo af en toe konden we genieten van hele goede installaties en goede muziek.

Op foto 1: EST, een hoornsysteem met allemaal zelfgebouwde versterkers, alleen de luidsprekers kosten al 500.000 euro. De zaal was te klein maar verder klonk het wel overtuigend.

Op foto 2 en foto 3: Fyne luidsprekers, het lijkt erg qua klank op Tannoy, wij vonden het erg mooi klinken. Een setje kost wel 23.000 euro.

Op foto 4: Tannoy Cambridge met volledige set TEAC erachter. Onder andere de nieuwe cd-speler van TEAC speelde er. Zeer overtuigend, misschien wel het best klinkende setje van de show.

Op foto 5: Zellaton, ik vind het design niet mooi, maar zeker het laag was erg mooi.

Op foto 6: Cessaro, dit speelde in het theater van het Conventiecenter. De muziekkeuze was niet bepaald goed, maar het speelde echt afschuwelijk slecht. Een beetje PA systeem klinkt beter. Misschien was de plaats waar wij zaten niet goed, maar na twee tracks zijn we weggegaan. Veel te hard en echt niet om aan te horen.

Op foto 7 en 8: Kudos, dit vonden wij echt geweldig klinken. Er speelde een NAIM set achter, en stond opgesteld in een hele grote zaal. Ik zou ze zo mee naar huis nemen. Heel muzikaal en zeer overtuigend.

Door de grote drukte en het niet in rust kunnen luisteren zijn we de 2e en 3e dag maar Hongkong in gegaan.
De beursorganisatie heeft het wel goed voor elkaar, iedere bezoeker krijgt een SACD en een tasje met een goede beursgids.
Bovendien waren er minstens 20 stands met software, CD / LP en Tape. Tegen scherpe prijzen en bijzonder veel keuze. Zo dood zijn die media in ieder geval daar nog niet. Er werd echt heel veel verkocht..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

En foto 5-8
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

fasteddie


reza

Hoe doen de prijzen het daar vergeleken met Nederland?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Pjotr27

Quote from: reza on August 16, 2018, 19:36:23
Hoe doen de prijzen het daar vergeleken met Nederland?

Hardware is ongeveer gelijk of iets goedkoper, software is echt veel goedkoper, XRCD koop je voor minder als 15,00 euro. Dat is in Mederland meer dan het dubbele.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Maximus_Aurelius

Quote from: Pjotr27 on August 17, 2018, 14:55:04
Hardware is ongeveer gelijk of iets goedkoper, software is echt veel goedkoper, XRCD koop je voor minder als 15,00 euro. Dat is in Mederland meer dan het dubbele.

Of zelfs keer drie en meer  ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.