Gistermorgen vertrokken uit Utrecht en afgereisd naar Simmerath voor het bezoek aan Cinemike in Duitsland. Het was toch een aardig ritje van 240 km, maar met een heerlijk nazomers zonnetje was het een prima rit. Enne....het is echt meer dan de moeite waard geweest! Wat heb ik genoten.
....aangekomen in Simmerath zag ik het pand aan de sonnestrasse (dat klinkt toch al goed, niet

) al liggen. Ik heb begrepen dat het een schoolgebouw is geweest die omgebouwd is naar woon- en bedrijfsruimte en waar meerdere demoruimtes zijn gebouwd. Het woonhuis aangrenzend.
Ik ben een groot deel van de dag gebleven en heb meerdere demonstraties en workshops gevolgd. Ik ben zo technisch als een dronken mus

, maar Mike legt laagdrempelig uit hoe hij tijdens de modificaties te werk gaat en met de screen shots op het scherm wordt het stukken duidelijker. Ik heb zelf al ervaren hoe mijn Oppo BDP-95 met Ultimate tuning een mega verbetering bracht in beeld en geluid, dus ik schaar mezelf onder 'the believers' van Mikes' modificaties.
In de kleinere demoruimte speelde een set Cabasse speakers aangestuurd door een ultimate getunede Denon AVR-8500 met JL Audio Gotham V2 op een Sony 760 (als ik het goed heb onthouden). Tja....wat kan ik zeggen....reference level op zijn sloffen en dusdanige klappen van die JL sub dat ik regelmatig met een grijns op mijn gezicht zat. Er werd ook geswitched naar een niet getunede Denon versie en ja dan is het verschil zelfs voor iemand met ongetrainde oren ook echt goed hoorbaar.
In de reference ruimte op de onderste woonlaag heb ik me helemaal vermaakt. Daar staat de top set van Quadral met een ultimate getunede Marantz AV8005 processor, Advance Acoustic monoblokken, een Lumagen processor voor het UHD geweld, 2 inbouw subs van 21 inch (I kid you not...) en een Sony laser projector op een scherm die in een commerciele bioscoop niet zou misstaan. Ook hier diverse films en muziekstukken voorbij zien komen en ja ik kan zeggen dat dit het allerbeste is dat ik tot op heden heb gehoord en gezien! Referentie kaders veranderen en ook die van mij, maar ik vraag me echt af hoe het nog beter kan. Indrukwekkend en emotie opwekkend waren vooral de stukken van Hans Zimmer live in Prague.
Ja, een top dag was het en een aanrader voor iedere liefhebber! Tot slot wil ik nog een pluim geven aan Mike, Vik en iedereen die eraan mee heeft gewerkt. Hapjes en drankjes in overvloed, laagdrempelig en super entertainment. Wat wil je nog meer