Professionele hulp bij instellen 5.1 set

Started by remanus, July 25, 2018, 11:52:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

remanus

Ik vroeg mij af of er bedrijven/personen zijn die hulp tegen betaling uiteraard aanbieden om een 5.1 set goed in te stellen. In de buurt van Tilburg zou fijn zijn.

Ik heb namelijk het gevoel dat ik niet alles uit mijn set haal wat er uit te halen valt. En met alle adviezen, tips en guides blijft het toch altijd mijn beoordeling. Mijn gevoel is dat een vakman of een hobbyist met passie er meer uit zal kunnen halen dan ik ooit zou kan.

Met google krijg ik zo snel niks gevonden, dus daarom de vraag hier.

activ

Er zijn misschien mensen van het forum die in de buurt wonen en die willen helpen. Moet je even vermelden waar je woont.

Als je een professioneel bedrijf zoek is forum sponsor Beter beeld en geluid een uitstekende optie.

paulkokkie

Dat zou ik heel graag willen. Iemand die bij mij thuis eens even alle instellingen naloopt en helpt bij het afregelen.Ik heb nl ook het idee dat ik er niet alles uithaal wat er in zit.
Als oemand mij daar bij wil helpen, ik woon in het 070 gebied.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

activ

Quote from: paulkokkie on July 25, 2018, 15:13:49
Dat zou ik heel graag willen. Iemand die bij mij thuis eens even alle instellingen naloopt en helpt bij het afregelen.Ik heb nl ook het idee dat ik er niet alles uithaal wat er in zit.
Als oemand mij daar bij wil helpen, ik woon in het 070 gebied.
Je hijacked nu een beetje iemand anders zijn topic, maar vermeld ook even wat voor set je hebt (merk, type etc van alle betrokken onderdelen zoals versterker en speakers). Is wel handig voor de gene die eventueel wil helpen.

paulkokkie

Quote from: activ on July 25, 2018, 15:26:05
Je hijacked nu een beetje iemand anders zijn topic.

Het is niet de bedoeling om iemand anders zijn draadje over te nemen.
Ik heb er voor gekozen om het forum niet te vervuilen met dubbele topics en bij de TS aan te sluiten.
Ik kan ook een nieuw draadje starten.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

RalphH

Quote from: remanus on July 25, 2018, 11:52:10
Ik vroeg mij af of er bedrijven/personen zijn die hulp tegen betaling uiteraard aanbieden om een 5.1 set goed in te stellen. In de buurt van Tilburg zou fijn zijn.

Ik heb namelijk het gevoel dat ik niet alles uit mijn set haal wat er uit te halen valt. En met alle adviezen, tips en guides blijft het toch altijd mijn beoordeling. Mijn gevoel is dat een vakman of een hobbyist met passie er meer uit zal kunnen halen dan ik ooit zou kan.

Met google krijg ik zo snel niks gevonden, dus daarom de vraag hier.

Wat heb je zelf al gedaan? Zie een minidsp, dan heb je al een heel eind de "standaard" weg verlaten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

remanus

Helemaal niet erg dat meerdere in dit topic een hulp contact zoeken. Misschien een algemeen topic maken, want ik denk dat er best wel veel zijn met dezelfde vraag.


Ik zelf heb inderdaad het standaard pad wel verlaten. Ook alles ingesteld via een topic op avs forum. En daarna de twee klipsch speakers met rew en minidsp afgeregeld. Het klinkt ook zeker dik in orde thuis, loop alleen met de vraag af of er meer in zit. Want zoveel verstand en ervaring heb ik zelf ook weer niet met audio apparatuur.

RalphH

Ik gok haast dat je dan t akoestiekpad op moet..
Of je moet alles compleet scheef afgesteld hebben, maar dat lijkt me niet (?)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

activ

Quote from: paulkokkie on July 25, 2018, 17:14:10
Het is niet de bedoeling om iemand anders zijn draadje over te nemen.
Ik heb er voor gekozen om het forum niet te vervuilen met dubbele topics en bij de TS aan te sluiten.
Ik kan ook een nieuw draadje starten.
Misschien kwam ik wat verkeerd over. Ik bedoelde meer iets in de strekking van : "Laten we het kort houden aangezien dit iemand anders zijn topic is". Vandaar dat ik wel vroeg om te vermelden wat voor set je hebt.
Ik ben zelf zeker geen expert, maar wel redelijk ik de buurt. Ik wil best een keer mee denken en helpen als je wilt. Is dan wel handiger als je spullen hebt die ik ken en weet hoe ze te bedienen.
Laat eventueel maar per PM weten.

paulkokkie

Quote from: activ on July 25, 2018, 20:31:52
Misschien kwam ik wat verkeerd over. Ik bedoelde meer iets in de strekking van : "Laten we het kort houden aangezien dit iemand anders zijn topic is". Vandaar dat ik wel vroeg om te vermelden wat voor set je hebt.
Ik ben zelf zeker geen expert, maar wel redelijk ik de buurt. Ik wil best een keer mee denken en helpen als je wilt. Is dan wel handiger als je spullen hebt die ik ken en weet hoe ze te bedienen.
Laat eventueel maar per PM weten.

PM
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

ReRichard

Kick

Zit met hetzelfde probleem als Remanus, ook in omgeving 013. Dus mochten er partijen zijn die iets voor mij/ons kunnen betekenen hoor ik dat graag.

Mijn set (iets minder beefy dan die van Rem):

2x MA Gold 100 G4
2x B&W CM1
1x MA Gold C350
1x SVS PB2000
Marantz AV7703 + MM8077
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe

Stadium III

Ik kom uit Tilburg

Zat ingeregeld pm maar bij interesse
5.2.4 Marantz Klipsch setup

fluissie

Quote from: ReRichard on July 29, 2019, 11:13:53
Kick

Zit met hetzelfde probleem als Remanus, ook in omgeving 013. Dus mochten er partijen zijn die iets voor mij/ons kunnen betekenen hoor ik dat graag.

Mijn set (iets minder beefy dan die van Rem):

2x MA Gold 100 G4
2x B&W CM1
1x MA Gold C350
1x SVS PB2000
Marantz AV7703 + MM8077

Ik zou nog een keer aan komen zo ie zo en heb binnenkort vakantie... Dus als je wilt... ( Ik ken de set in ieder geval al  :tounge2:)

angelo41

ik vind da eigenlijk geen slecht idee wat de ts vraagt. want soms heb ik ook dat idee dat ik niet het onderste uit de kan haal van mijn set. zou leuk zijn om andere forumleden te leren kennen en elkaars set, en ondertussen elkaar helpen indien nodig.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Stadium III

Ik heb het altijd mooi gevonden
Regio 013 altijd mooi
5.2.4 Marantz Klipsch setup

H&C Hifi

Het blijft toch ook altijd wel een persoonlijk dingetje..

Je hebt toch niet de minste spullen staan en toch de nodige ervaring op audiogebied. (weet ik uit ervaring)
Soms is het gewoon fijn om bevestiging van een ander te krijgen, dat snap ik wel   ;)


denoontje

Quote from: HcHifi.nl on July 29, 2019, 17:51:33
Het blijft toch ook altijd wel een persoonlijk dingetje..

Je hebt toch niet de minste spullen staan en toch de nodige ervaring op audiogebied. (weet ik uit ervaring)
Soms is het gewoon fijn om bevestiging van een ander te krijgen, dat snap ik wel   ;)
En gewoon gezellig om forumgenoten te spreken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

angelo41

Quote from: denoontje on July 29, 2019, 19:08:58
En gewoon gezellig om forumgenoten te spreken...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
vind ik ook. [emoji106]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


ReRichard

Ik voel een htforumledendag (scrabble woord) in het zuiden van het land aankomen  O0
Front: Monitor Audio Gold 200 5G - Rears: Monitor Audio Gold 100 5G - Center: Monitor Audio Gold C350 - Sub: Arendal 1.5 - Atmos: Q acoustic Qi65s  - Anthem MRX1120 - Panasonic UHD - Nvidia Shield - JVC DLA-N5 - Projecta homescreen deluxe