Ophanging middelzware Atmos speakers muur

Started by Mark89, July 24, 2018, 12:33:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mark89

Quote from: activ on October 10, 2018, 18:46:09
Als je er in gaat boren dan kun je ongetwijfeld met tv wandbeugels van Vogels die dingen ophangen. Die hebben beugels waarmee je een tv schuin of haaks op de hand kan hangen en die hebben een redelijk compacte plaat die achter op de tv hoor te komen.

Heb ik ook al aan zitten denken. Maar helaas ben ik nog geen tv beugel tegen gekomen die ook 55 graden naar beneden kan kantelen en daarnaast ook nog aan alle andere eisen voldoet.
Heb zelf ook zitten denken om 2 van die powerdrive beugels aan mekaar te hangen om de hoek te kunnen maken maar 500 euro aan beugeltjes word mij te gek.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Dirk

Quote from: Mark89 on October 10, 2018, 10:04:56
Afgelopen maanden achterlijk druk gehad met allerhande zaken regelen maar heb over een tijdje weer tijd om het ophangprobleem te fixen.

Vele zoekuren verder en ik ben helaas nog niet dichter bij een oplossing. Ik ben nu van plan dan toch maar eventueel te gaan boren in de speakers. Na overleg met de fabrikant heb ik bevestigd gekregen dat als ik net boven de terminalplaat achterop boor ik geen filter raak. Dus ik heb de optie om daar een beugel op te monteren.

Nog steeds zijn de eisen aan een ophangsysteem:
- moet 20 kilo kunnen hebben
- muurgemonteerd (eventueel met chemische ankers in mijn bakstenen muur)
- hoek horizontaal 60 graden links rechts
- hoek vertikaal tot -55 graden
- iets van 20 cm van muur tot montagepunt om hoek te kunnen maken

waarom moeten ze nu al 20kg kunnen dragen?  :blink:
in je OP staat dat de speakers nog geen 9kg/stuk wegen, of wou je er 2 per beugel gaan bevestigen?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mark89

Quote from: Dynky on October 11, 2018, 13:26:31
waarom moeten ze nu al 20kg kunnen dragen?  :blink:
in je OP staat dat de speakers nog geen 9kg/stuk wegen, of wou je er 2 per beugel gaan bevestigen?
Ik heb graag wat extra zekerheid. D'r hoeft er maar 1 naar beneden te komen..
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Dirk

die factor calculeert een fabrikant in, als je zelf ook nog eens alles x2 gaat doen houdt het natuurlijk ergens op, ofwel bij de kostprijs, dan wel bij het uitzicht van eea :dry:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Mark89

Quote from: Dynky on October 11, 2018, 17:39:08
die factor calculeert een fabrikant in, als je zelf ook nog eens alles x2 gaat doen houdt het natuurlijk ergens op, ofwel bij de kostprijs, dan wel bij het uitzicht van eea :dry:

Heb je misschien ook wel gelijk in. Maar desalwelteplus: als je suggesties hebt vwb het type beugel hoor ik het graag.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Markless

Quote from: Mark89 on October 10, 2018, 10:04:56
Afgelopen maanden achterlijk druk gehad met allerhande zaken regelen maar heb over een tijdje weer tijd om het ophangprobleem te fixen.

Vele zoekuren verder en ik ben helaas nog niet dichter bij een oplossing. Ik ben nu van plan dan toch maar eventueel te gaan boren in de speakers. Na overleg met de fabrikant heb ik bevestigd gekregen dat als ik net boven de terminalplaat achterop boor ik geen filter raak. Dus ik heb de optie om daar een beugel op te monteren.

Nog steeds zijn de eisen aan een ophangsysteem:
- moet 20 kilo kunnen hebben
- muurgemonteerd (eventueel met chemische ankers in mijn bakstenen muur)
- hoek horizontaal 60 graden links rechts
- hoek vertikaal tot -55 graden
- iets van 20 cm van muur tot montagepunt om hoek te kunnen maken

Ik dacht even mijn oplossing gevonden te hebben in powerdrive beugels (deze bijvoorbeeld) maar dat kreng kan dan weer niet verder dan 30 graden vertikaal.
Mijn tweede ingeving was een horizontale balk aan de muur met daaraan 3 ijzerdraden. De speaker komt op z'n kop te hangen; dan moet ik een plaat maken met 4 gaten (zitten 4 schroefgaten in de speaker) en een hang oogje voor bovenop. Das dan 1 van de drie bevestigingpunten; de twee andere maak ik aan een klemconstructie die ik onderaan de speaker klem. Dan hangt de speaker op 3 punten vast en in balans.

Maar als mensen nog meer ideeen hebben nu ik ook kan boren in de speaker: graag.
Via sketchup heb ik al exact bepaald waar ze moeten komen maar als je een adresje hebt van waar ik ns met dat probleem aan kan kloppen hoor ik het ook graag.


Stuur maar eens een PB met je wensen.

Mark89

Quote from: Markless on October 15, 2018, 13:57:00

Stuur maar eens een PB met je wensen.

Ik ben deze week bezig met het uittekenen van de optie met de ijzerdraden. Deze optie zou betekenen dat ik per speaker 2 dikke rechthoekige ijzerplaten nodig heb met een aantal gaten er in en ophangogen en nog 1 klemgedeelte dat met een bout vastgedraaid kan worden onder. Daarnaast zal ik dan 4 balken met muurplaat moeten kopen. Als je daarbij kan helpen vwb de metaalbewerking etc: gaarne (of als je nog andere goeie ideeen hebt). Denk dat ik ergens vanavond dat ontwerpje af heb.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

RalphH

Ik heb met ophangen aan kettinkjes gewerkt. Was hier niet naar tevredenheid omdat ik de speaker uiteindelijk door zn onbalans in gewicht (zware magneet in de kast), uiteindelijk niet onder de juiste hoek richting luisterplek op kon hangen.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Mark89

Quote from: RalphH on October 16, 2018, 09:59:11
Ik heb met ophangen aan kettinkjes gewerkt. Was hier niet naar tevredenheid omdat ik de speaker uiteindelijk door zn onbalans in gewicht (zware magneet in de kast), uiteindelijk niet onder de juiste hoek richting luisterplek op kon hangen.

Ik had je post voorbij zien komen idd. Voordat ik de tekening afrond zal ik de speakers eens in hun uiteindelijke positie laten balanceren; 'ns kijken wat dat doet en in het uiterste geval ga ik niet werken met kettingkjes maar met rigide ijzerstaafjes om de boel op z'n plek te forceren.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Mark89

Gister even een stukkie aan het tekenen geweest en kwam er achter dat ik de hoek waronder de achterspeakers stonden ietwat verkeerd had ingetekend. Als ik de speaker met de tweeter direct op de luisterpositie laat wijzen en daarnaast ook nog de tweeter en driver in het vertikale vlak wil houden kom ik niet uit met ruimte vanaf de muur.

Ben nu dus nog even aan het puzzelen met enerzijds de afweging ideale hoek van 135 graden versus hoogte aan de muur (in de situatie in mijn OP hangen de achterspeakers al iets van 30 cm lager dan de voorspeakers en onder een hoek van 130 graden) en anderzijds de afweging tweeter en driver in het vertikale vlak versus een meer platliggende speaker (beide situaties tweeter op de luisterpositie gericht).
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000