PorscheHD Mancave. MINI HIFI kan groots klinken!! Muziek is mijn medicijn!

Started by PorscheHD, July 20, 2018, 18:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PorscheHD

Vind de 1 niet beter als de ander klinken verder alleen anders. Denk dat de Wharfedales wat vriendelijke zachter zijn maar niet dat Klipschen vel waren hoor gewoon anders. En de Klipsch is zeker vriendelijke kwa plaatsing. Dat is bij de Wharfedales iets moeilijker maar de looks en afwerking is voor mij persoonlijk gewoon veel mooier en zolang een ander merk dat dit soort looks ook voert nog wat buiten budget is moet ik het eerst hier mee doen ;)

JeroenGRT

De Wharfedales ogen inderdaad wel mooi zo! Doet mij qua looks wel een beetje denken aan Harbeths. Ik heb dan de oudere klipsch rp260f voor HT , erg veel luidspreker voor het geld vind ik.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

PorscheHD

Moet toch wat bijstellen na een avondje luisteren.

Muziek Wharfedale beter, fijner om naar te luisteren, rustiger completer geen idee hoe ik het beste kan omschrijven.

Films games tv etc. Klipsch meer detail duidelijkere stemmen bij praten.

Zins lange tijd weer eens heerlijk een paar uur naar Pink Floyd kunnen luisteren wat de laatste maanden niet mee viel vanwege geestelijke problemen (en de medicatie die er bij "hoort" werk uitval etc onrust wat zich ook uitte in de hobby waardoor er overhaaste beslissingen genomen werden. Al met al met een aardige omweg nu weer even tot rust voor hopelijke een wat langere tijd en inmiddels weer rustig 2 dagen aan het werk en hopelijk gaat de muziek me weer helpen zoals het dat zovelen gedaan heeft.

Vanavond eindelijk weer eens heerlijk kunnen luisteren wat zins de verhuizing niet meer echt gebeurd is inc het fijne gevoel dat het nu heeft en mijn vaak donkere en onrustige hoofd....



Daarna ook eindelijk eens aan Stranger Things begonnen wat ook maar niet lukte.

Ik hoef mezelf natuurlijk niet te verantwoorden maar gezien mijn afwijkingen die ik zins dit jaar voor het het eerst in mijn leven probeer leefbaar te maken voor mij en vooral mijn gezin met hulp van de juiste mensen en medicatie in de vorm van pillen en muziek ;) hoop ik dat er uiteindelijk wat meer rust in mijn leven komt wat ook invloed heeft op deze hobby. Mensen die me al wat langer volgen begrijpen wellicht wat ik daar mee bedoel.

Onrust die in dit topic is is een soort spiegel van mij gehele leven onrust, autist en chronisch depressief waardoor wisselen van in dit geval spullen vaak een gevoel van geluk aan mij gaf al was dat maar voor korte duur. Nu door de vele behandelingen en met behulp van de medicatie gaat het met kleine stapjes de goeie kant op dus hopelijk kan ik over een jaar zeggen dat er zowaar iets langer dan een half jaar gestaan heeft ;)

Kleine stapjes.....

remco320

Hulde voor deze open en eerlijke post. Fijn dat muziek nu eindelijk voor rust kan zorgen. Hopelijk komen er nu veel 'zonnige' dagen aan en is de medicatie adequaat.
Voor wat het waard is.. respect voor je verhaal.

Xander32

Ik gun je dat je meer rust in je leven gaat vinden en nog heel veel van muziek mag gaan genieten 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JGvH

Quote from: PorscheHD on August  7, 2022, 23:17:03
Moet toch wat bijstellen na een avondje luisteren.

Muziek Wharfedale beter, fijner om naar te luisteren, rustiger completer geen idee hoe ik het beste kan omschrijven.

Films games tv etc. Klipsch meer detail duidelijkere stemmen bij praten.

Zins lange tijd weer eens heerlijk een paar uur naar Pink Floyd kunnen luisteren wat de laatste maanden niet mee viel vanwege geestelijke problemen (en de medicatie die er bij "hoort" werk uitval etc onrust wat zich ook uitte in de hobby waardoor er overhaaste beslissingen genomen werden. Al met al met een aardige omweg nu weer even tot rust voor hopelijke een wat langere tijd en inmiddels weer rustig 2 dagen aan het werk en hopelijk gaat de muziek me weer helpen zoals het dat zovelen gedaan heeft.

Vanavond eindelijk weer eens heerlijk kunnen luisteren wat zins de verhuizing niet meer echt gebeurd is inc het fijne gevoel dat het nu heeft en mijn vaak donkere en onrustige hoofd....



Daarna ook eindelijk eens aan Stranger Things begonnen wat ook maar niet lukte.

Ik hoef mezelf natuurlijk niet te verantwoorden maar gezien mijn afwijkingen die ik zins dit jaar voor het het eerst in mijn leven probeer leefbaar te maken voor mij en vooral mijn gezin met hulp van de juiste mensen en medicatie in de vorm van pillen en muziek ;) hoop ik dat er uiteindelijk wat meer rust in mijn leven komt wat ook invloed heeft op deze hobby. Mensen die me al wat langer volgen begrijpen wellicht wat ik daar mee bedoel.

Onrust die in dit topic is is een soort spiegel van mij gehele leven onrust, autist en chronisch depressief waardoor wisselen van in dit geval spullen vaak een gevoel van geluk aan mij gaf al was dat maar voor korte duur. Nu door de vele behandelingen en met behulp van de medicatie gaat het met kleine stapjes de goeie kant op dus hopelijk kan ik over een jaar zeggen dat er zowaar iets langer dan een half jaar gestaan heeft ;)

Kleine stapjes.....



Toen ik t las, dacht ik dit had ik ook kunnen schrijven, herken mezelf hier in. En ja luister ook heel veel muziek en wissel veel van apparatuur vaak voor dat ene geluks moment, goed herstel voor je gewenst!

twani

Quote from: PorscheHD on August  7, 2022, 23:17:03
Moet toch wat bijstellen na een avondje luisteren.

Muziek Wharfedale beter, fijner om naar te luisteren, rustiger completer geen idee hoe ik het beste kan omschrijven.

Films games tv etc. Klipsch meer detail duidelijkere stemmen bij praten.

Zins lange tijd weer eens heerlijk een paar uur naar Pink Floyd kunnen luisteren wat de laatste maanden niet mee viel vanwege geestelijke problemen (en de medicatie die er bij "hoort" werk uitval etc onrust wat zich ook uitte in de hobby waardoor er overhaaste beslissingen genomen werden. Al met al met een aardige omweg nu weer even tot rust voor hopelijke een wat langere tijd en inmiddels weer rustig 2 dagen aan het werk en hopelijk gaat de muziek me weer helpen zoals het dat zovelen gedaan heeft.

Vanavond eindelijk weer eens heerlijk kunnen luisteren wat zins de verhuizing niet meer echt gebeurd is inc het fijne gevoel dat het nu heeft en mijn vaak donkere en onrustige hoofd....



Daarna ook eindelijk eens aan Stranger Things begonnen wat ook maar niet lukte.

Ik hoef mezelf natuurlijk niet te verantwoorden maar gezien mijn afwijkingen die ik zins dit jaar voor het het eerst in mijn leven probeer leefbaar te maken voor mij en vooral mijn gezin met hulp van de juiste mensen en medicatie in de vorm van pillen en muziek ;) hoop ik dat er uiteindelijk wat meer rust in mijn leven komt wat ook invloed heeft op deze hobby. Mensen die me al wat langer volgen begrijpen wellicht wat ik daar mee bedoel.

Onrust die in dit topic is is een soort spiegel van mij gehele leven onrust, autist en chronisch depressief waardoor wisselen van in dit geval spullen vaak een gevoel van geluk aan mij gaf al was dat maar voor korte duur. Nu door de vele behandelingen en met behulp van de medicatie gaat het met kleine stapjes de goeie kant op dus hopelijk kan ik over een jaar zeggen dat er zowaar iets langer dan een half jaar gestaan heeft ;)

Kleine stapjes.....

Prima post. Respect, en écht je bent de enige niet. Wel één van de weinigen die er vrijuit over babbelt.

En bovendien, pillen en muziek. Honderduizenden jongeren gaan er ieder weekend hárd op :D

PorscheHD

Nou na lang overwegen en veel nadenken en twijfelen toch maar weer eens besloten om de set de deur uit te doen. Waarom? Simpelweg omdat ik teveel dure hobbys heb en gezien de hogere kosten van alles steeds meer moest ik gaan strepen en valt deze hobby voor nu *deels af.

Zoals sommige weten heb ik ook een Porsche 944 Turbo en deze gaat nooit meer weg, het kost geld om er mee te rijden en hem rijdend te houden en ondanks dat het niet vaak is is elk ritje altijd weer een grote grijns. Mijn 2e hobby is PC en gaming. Ik repareer en bouw pc's en speel er mijn spelletjes mee (race games en Destiny haha) hoe dan ook dit geeft me rust en is belangrijk voor me. Audio is ook belangrijk maar kom ik weinig echt aan toe en het gezin wil ook op de bang tv kunnen kijken. Dus luisterde laatste tijd al best veel met de hoofdtelefoon. Al is dit natuurlijk niet hetzelfde.

Hoe dan ook, die hoofdtelefoon blijft en de rest gaat om de simpele reden dat ik mijn geld niet aan alles tegelijk kan uitgeven en ik keuzes moet maken. Bij de PC komt een Topping hoofdtelefoon vesterker te staan samen met de Denon hoofdtelefoon voor af en toe een muziekje (kan ook op de  bank zitten pc staat dichtbij) en bij de tv komt een SONOS iets omdat mijn vrouw dat fijn vind. Rest van de centen gaan naar de andere hobbys en dan gaan we eens kijken of we het jaar daar komen met zn allen :)

Mocht alles weer normaal worden en ik geen dagelijkse mails meer met prijsverhogingen krijgen op mijn vaste lasten zullen we weer eens kijken of er ruimte is voor deze hobby.

Het is wat het is en het is niet anders  :music: :music:

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Toppunt DX3 Pro zat ik aan te denken, iemand ervaring met Topping.

Tabcam

Quote from: PorscheHD on September 15, 2022, 21:25:48
Toppunt DX3 Pro zat ik aan te denken, iemand ervaring met Topping.
Ik, ben tevreden over de Topping D30 Pro. De E30 is goedkoper maar de gebalanceerde D30 Pro beviel qua geluid beter. Wil je nog goedkoper dan Topping kan je ook naar de ddHifi TC44 serie kijken, de T44b gebalanceerd met 2.2 en 4.4m aansluitingen en de TC44c 3.5mm ongebalanceerd en 4.4mm gebalanceerd en usb-c.. Voor vrij grote koptelefoons nog steeds genoeg power. De ddHifi TC44c zou ik nu kopen en de b bevalt prima!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Quote from: Xander32 on September 15, 2022, 19:25:28
Succes met de verkoop  :thumbs-up:

Nou eerst maar eens kijken hoe lang ik er van overtuigd ben dat ik het weg ga doen  :tounge:

Xander32

Hoeveel geld schrijf je af bij verkoop?
Kan en wil je zonder de muziek?
Wat ga je met het geld doen > wat levert het je op?

                 ::)


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Afschrijving is altijd teveel. Met name op de versterker......

Wat het oplevert....... Dat is een goeie.

Zonder muziek kan ik niet, maar heb de hoofdtelefoon daar nog voor. Kan ik zonder het "bezit" is eerder de vraag. Want er gaat een moment komen dat ik ergens een mooie set zie bij een vriend in een winkel op een beurs etc waardoor ik het ga missen ook al luister ik op dit moment misschien niet zoveel.

Al met al ben al even niet zo zeker meer haha. Scheelt dat verkopen over het algemeen niet zo hard gaat dus kan er nog even aan twijfelen.

Zal vanavond eens proberen nog wat te luisteren.

MechanicalAnimal

Quote from: PorscheHD on August  7, 2022, 23:17:03

Zins lange tijd weer eens heerlijk een paar uur naar Pink Floyd kunnen luisteren wat de laatste maanden niet mee viel vanwege geestelijke problemen (en de medicatie die er bij "hoort" werk uitval etc onrust wat zich ook uitte in de hobby waardoor er overhaaste beslissingen genomen werden. Al met al met een aardige omweg nu weer even tot rust voor hopelijke een wat langere tijd en inmiddels weer rustig 2 dagen aan het werk en hopelijk gaat de muziek me weer helpen zoals het dat zovelen gedaan heeft.

Vanavond eindelijk weer eens heerlijk kunnen luisteren wat zins de verhuizing niet meer echt gebeurd is inc het fijne gevoel dat het nu heeft en mijn vaak donkere en onrustige hoofd....

Ik hoef mezelf natuurlijk niet te verantwoorden maar gezien mijn afwijkingen die ik zins dit jaar voor het het eerst in mijn leven probeer leefbaar te maken voor mij en vooral mijn gezin met hulp van de juiste mensen en medicatie in de vorm van pillen en muziek ;) hoop ik dat er uiteindelijk wat meer rust in mijn leven komt wat ook invloed heeft op deze hobby. Mensen die me al wat langer volgen begrijpen wellicht wat ik daar mee bedoel.

Onrust die in dit topic is is een soort spiegel van mij gehele leven onrust, autist en chronisch depressief waardoor wisselen van in dit geval spullen vaak een gevoel van geluk aan mij gaf al was dat maar voor korte duur. Nu door de vele behandelingen en met behulp van de medicatie gaat het met kleine stapjes de goeie kant op dus hopelijk kan ik over een jaar zeggen dat er zowaar iets langer dan een half jaar gestaan heeft ;)

Kleine stapjes.....

Hoi PorscheHD,

knap verwoord...dapper van je........en weet dat je er niet alleen voor staat. Ik heb mij de laatste anderhalf jaar ook uit een diep en donker dal moeten knokken vanwege een depressie.

Ik kan me iets voorstellen bij wat je omschrijft....niet alleen de onrust maar ook de quickfix van kortstondig geluk bij een nieuwe aanschaf maar dat dit niet een fundamenteel probleem oplost.

Ook ik heb medicatie, therapie...en vooral heel veel tijd nodig gehad om mijzelf weer gelukkig te voelen, zaken te accepteren en langzaam op te krabbelen.....ook ik re-integreer weer op mijn werk inmiddels.

Als sporter in ruste heb ik, na jaren inactief achter een buro zitten, Trailrunning opgepakt en dat doet me heel erg goed.

Ik wens je in elk geval heel veel sterkte en succes om hier doorheen te komen en jezelf weer te vinden. Dat zal met pieken en dalen gaan maar weet dat de dalen steeds minder diep gaan worden en ook minder frequent gaan terugkeren. De pieken.....de geluksmomentjes......voelen daardoor ook minder hoog aan maar die gaan elkaar in hoger tempo opvolgen waardoor je uiteindelijk........door het netto resultaat daarvan.........gaat aanvoelen dat je op een gelukkiger niveau bestaat.

Heel veel sterkte,you got this  :worship:

Maarten



SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

JGvH


PorscheHD

Yes mooie computer kamer gebouwd met een bescheiden hoofdtelefoon setje vooralsnog voelt het goed en mis ik alleen het bezit van de mooie spullen.

Maar heb er mijn eigen stekje voor terug die me beter bevalt zo dan toen de audio er stond het is daar gewoon te klein voor.

Ben vooral druk met behandelingen en mijn werk weer proberen goed op te pakken.

Xander32

Sterkte en succes met de uitdagingen waarmee je aan het werk bent 💪🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: PorscheHD on October 13, 2022, 22:29:06
Yes mooie computer kamer gebouwd met een bescheiden hoofdtelefoon setje vooralsnog voelt het goed en mis ik alleen het bezit van de mooie spullen.

Maar heb er mijn eigen stekje voor terug die me beter bevalt zo dan toen de audio er stond het is daar gewoon te klein voor.

Ben vooral druk met behandelingen en mijn werk weer proberen goed op te pakken.

Kijk, dit zijn dus de écht sterke mensen.

Zij die gewoon durven te zeggen dat het even niet lekker met ze gaat.

Veel beter dan die hele nepwereld van tegenwoordig waar iedereen op Tiktok, Facebook en Snapchat continue maar laat zien hoe goed het wel niet met ze gaat (nou....., zou gaan eigenlijk meer)

Goed hoor :worship:  Jij komt er wel.

PorscheHD

Ik denk dat ik er wel kom ja al is dat nog ver weg ben nou al een jaar bezig en de stapjes zijn helaas wat kleiner dan ik hoopte. Nu gewoon moeite 2 dagen te werken al zal de medicatie daar ook een grote rol in spelen. Maar goed hopelijk komende maand naar 3 dagen en dan eens kijken of ik vanaf daar weer een wat stabieler en beter ritme kan op pakken. Onrust in het hoofd is helaas niet te fixen maar wellicht dat er beter en anders mee om gegaan kan worden en daardoor het wat rustiger gaat voelen.


Xander32

Ik krijg de indruk dat je keihard aan het werk bent met de situatie, met jezelf. Ongeacht de uitkomst kan je daar trots op zijn, respect 👊🏻👊🏻👊🏻 En uiteraard gun ik je dat je het beoogde resultaat mag gaan behalen.

Quote from: PorscheHD on October 15, 2022, 23:34:03
Ik denk dat ik er wel kom ja al is dat nog ver weg ben nou al een jaar bezig en de stapjes zijn helaas wat kleiner dan ik hoopte. Nu gewoon moeite 2 dagen te werken al zal de medicatie daar ook een grote rol in spelen. Maar goed hopelijk komende maand naar 3 dagen en dan eens kijken of ik vanaf daar weer een wat stabieler en beter ritme kan op pakken. Onrust in het hoofd is helaas niet te fixen maar wellicht dat er beter en anders mee om gegaan kan worden en daardoor het wat rustiger gaat voelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Kleine update  :music: :clapping: Mijn mancave is weer helemaal compleet met een klein beetje audio  :pompom: zal morgen in het licht even paar foto's maken want die ik nu wou uploaden zien er niet uit  ;D

Hoe dan ook een geweldig setje voor zon 800,- totaal inc kabels 2 speakers en een dac/voorversterker. En dan nog een Denon 5200 hoofdtelefoon maar die had ik al ;) EN het klinkt geweldig! En groter dan het is, mooi al die ontwikkelingen  :headbanging: Verder erg blij met de beslissing die ik toen genomen heb toen om een te dure dikke pc te bouwen want heb er elke dag veel plezier van! En dit past wel goed in het kamertje inc inmiddels een OLED zelfs weer terug. Maar zal morgen wat fotos en specs plaatsen.


PorscheHD

Nou daar zijn ze dan.....

Wat staat er allemaal; het is vrij simpel maar klinkt echt beter dan je zou verwachten en doet niet onder van alles wat ik gehad heb.

Audio: setje Tannoy Gold 5 studio monitors op Kanto S6 desktop stands, gebalanceerd aangesloten op een Topping EX5 voorversterker/Dac die met USB op de pc aangesloten is om muziek vanaf Tidal Hifi af te spelen. De audio en pc zitten op een eigen groep in de meterkast. De Denon D5200 zit ook gebalanceerd op de Topping aangesloten en beide klinkt het gewoon geweldig.

De pc voor de mensen die dat interessant vinden.

Een Intel I7 12700k processor geprikt in een MSI Z690 DDR5 Torpedo moederbord, 32GB DDR5 werkgeheugen, Samsung 980 Pro Nvme drive, Palit Gamerock RTX 4080 videokaart. Dit alles wordt gevoed door een Corsair HX850 voeding. Al dit moois is ingebouwd in een Corsair 5000D behuizing die voorzien is van complete Noctua koeling dus case fans cpu koeler en zelfs op de gpu heb ik 2 Noctua fans gezet wat resulteert in een zo goed als geruisloze pc!

Al mooie beelden van de games en films etc bekijk ik op de 42inch LG OLED waar ik dankzei het diepe eikenhouten bureau een meter vanaf zit. En dankzei de RTX4080 kan ik perfect op 4K gamen!

Al met zit ik hier heerlijk mijn vrije tijd te vullen met muziek, films, gamen en zelfs lekker lezen en browsen op het internet.

De foto's!

















H&C Hifi

De Tannoy's (ook de grotere broertjes) vaker gehad en die zijn waanzinnig goed voor het geld !

Veel luisterplezier  :music:

PorscheHD

Ja wou ook wel de grotere alleen vind dat wat minder mooi op een bureau staan maar ik sloeg stijl achterover hoe het klonk en vooral hoe groots, natuurlijk geen subwoofer bass maar verbazingwekkend  goed voor wat er staat. Meer dan genoeg volume ook.

Had eerst Adam T5V maar vond dat niks en moest ook de gain hoog zetten om volume te krijgen met de voorversterker wat weer ruis tot gevolg had. Die zijn ook klasse d nou klink het zeker niet slecht maar dit is vind ik, wel een ander niveau. Plus dat de Tannoy auto stand-by heeft, bediening aan de voorkant en belangrijkste Bas reflex aan de voorkant.

Plus ze zien er naar mijn mening geweldig uit!