PorscheHD Mancave. MINI HIFI kan groots klinken!! Muziek is mijn medicijn!

Started by PorscheHD, July 20, 2018, 18:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthijs1973

nice, ik geniet nu al een aardig tijdje van de cxa80 en cxn, enige veranderkriebels die ik heb zijn wellicht de speakers, grappig genoeg ook gedacht aan Focal ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

PorscheHD

Quote from: Matthijs1973 on November 10, 2019, 18:36:43
nice, ik geniet nu al een aardig tijdje van de cxa80 en cxn, enige veranderkriebels die ik heb zijn wellicht de speakers, grappig genoeg ook gedacht aan Focal ;-)
Vind het een hele fijne combi moet ik zeggen niks scherp maar wel gedetailleerd mooie strakke diepe bass vind het zeer geslaagd.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

PorscheHD

Haha het is teveel donker op een dag [emoji1787]

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Ralf67


PorscheHD

Morgen komt eindelijk de goeie nieuwe tweeter binnen voor de Focal. Had 2 nieuwe besteld maar 1 was een andere kleur..... De vervanger duurde een paar weken maar is nu op de post.  Beide weer dezelfde kleur dan.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


PorscheHD

Sfeer plaatje van de luister positie!

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

denoontje

Quote from: PorscheHD on November 11, 2019, 18:49:29
Sfeer plaatje van de luister positie!

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk




mooi plaatje..genieten!

Ralf67

#311
Heb sinds gisteren de Focal 816. W SE staan.

Wat een lekker klinkende luidspreker is dat.

Niks schel en lekker strak laag.

Ik stuur ze aan met een 2 x 130 watt Musical Fidelity eindversterker.

PorscheHD


Ralf67

Yep, heb de 716v nu als surround en die klinken ook niet verkeerd.

In direct vergelijk iets minder in het laag.

De 816W hebben een extra baspoort in de voet van de luidspreker.

PorscheHD

Wil wel weer naar Klipsch in de toekomst....

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Ralf67


JGvH


PorscheHD

#317
Zo het is even stil geweest en waarom weet ik eigenlijk niet meer  :tongue2: Om 1 of andere reden een half jaar lang naar een Soundbar zitten luisteren...... andere hobbys geld kan maar 1 keer uitgegeven worden etc etc

(Porsche 944 Turbo) :inlove:

Maar miste de muziek wel wat meer dan verwacht..... (had beter moeten weten natuurlijk ;)

Hoe dan ook.... na lang twijfelen en al vaker naar gekeken te hebben want ik hou van modern nieuwe techniek etc de stoute schoenen aangetrokken en let op, een setje Edifier S3000 Pro gekocht met bijbehorende stands. Ze staan inmiddels een kleine 2 maand te spelen hier en heb er maar 1 woord voor..... GEWELDIG! Nog nooit en geloof het of niet.... zon FIJNE set gehad om naar te luisteren. Gewoon plezier nooit verveeld geweldig ruimtelijk perfecte bass gewoon alles. Om naar te luisteren het beste wat ik gehad heb ooit in deze kamer hoe ongeloofwaardig dit ook klinkt voor jullie en vaak ook mezelf. Hoe kan een set van 800euro nou beter klinken dan mijn top set van 2500,- maar goed het is nou eenmaal zo. Ik luister muziek via de Macbook Pro / USB en Tidal.

Nadelen? Zeker de afstandsbediening is gewoon ruk..... het werkt maar daar is ook alles mee gezegd. Afwerking etc van de luidsprekers gewoon beter dan de prijs doet vermoeden! Vermogen ZAT bass strak en gecontroleerd geen schelle scherpe hoge tonen maar gewoon mooi detail en zoals ik zei lekker ruimtelijk! Beide luidsprekers hebben een eigen versterker en voeding, iets wat ik wel graag wou. Enigste nadeel wat vooral tussen de oren zit is de draadloze verbinding tussen beide luidsprekers maar dit werkt vooralsnog gewoon perfect!

Dus ja..... voor de echte die hards weinig spannends maar je zou het eens moeten horen kan ik alleen maar zeggen. Heb ze met de KEF LS50 Wireless vergeleken die ik in eerste instantie wou aanschaffen maar vond die niet beter of leuker klinken. Vind ze wel mooier en de streaming ingebouwd is ook fijn.  Maar zoals ik al zei.... luister er met erg veel plezier naar en ALLES klinkt gewoon lekker wat met mijn andere sets altijd wel anders was.

Enigste reden om wat anders te willen is omdat ik het nog steeds moeilijk vind om van het merk EDIFIER te houden als audio liefhebber neem je liever de bekende namen in de mond nu sta ik mensen uit te leggen wat EDIFIER is..... maar goed dit slaat natuurlijk nergens op als het maar goed klinkt ;)



Xander32

Welkom terug 🖐🏻, enne, heb je ook foto's van de 944?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerkhoffd

Mooi dat die Porsche er gekomen is Jalke. Je zeer gegund na de Saab. Benieuwd naar de foto's. Is het toevallig een zwarte ...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PorscheHD

Zeker heb ik die! Het is een 86'' Porsche 944 Turbo die we uit Amerika gehaald hebben vanwege de betere weers omstandigheden. Wat inhoud dat hij roest vrij is van onder en boven. Het is wel een goed gebruikte als in 280.000km maar zeer goed onderhouden met complete historie geen olie lekken of verbruik onderstel compleet nieuw alle rubbers vervangen etc gewoon technisch heel goed! Inmiddels start motor laten reviseren wat nieuwe sensors grote beurt alle brandstof leidingen vervangen uit voorzorg.

Lak moet even goed gepoetst worden maar zeker bij zwart is de leeftijd wel te zien van dichtbij maar het idee is ook dat het gewoon een rijders auto wordt geen garage queen dat komt later wel als hij een keer uit elkaar geweest is. Daar ga ik nu niet aan beginnen want eenmaal beginnen met vernieuwen en uit elkaar halen komt er geen eind meer aan  :clapping: gewoon lekker touren met mooi weer en wat leuke weekendjes weg misschien. Hij wordt netjes binnen gestalt hier vlakbij en dan bij mooi weer mag ie lekker buiten spelen. Moet ook betaalbaar blijven want ik ben mega Porsche fan maar bij Porsche komen ook Porsche prijzen en zeker bij een Turbo kan dit snel uit de klauwen lopen.....

Moet nog wat kleine dingen doen (verlichting aanpakken wat kleine apk punten) en een bezoekje aan de RDW brengen voor een kenteken maar dat gaat goed komen dit jaar.

Totaal onder gewaardeerd model of nep Porsche ook wel volgens sommige maar geloof mij dit is geen simpele auto en gewoon een echte pure Porsche geen leentjebuur zoals veel mensen denken, bloed snel zeker voor die tijd en ligt geweldig op de weg! Hadden hem tegelijk met een 993 Carrera 4 hier geen gehaald en hoewel die laatste natuurlijk wel een 911 is wat het natuurlijk ''dikker'' maakt en vooral klinkt vond ik de 944 turbo met zijn mega turbo gat leuker een speelser om mee te rijden meer klassieker zeg maar al zit er naar mijn smaak al teveel electronica in.......... Mis maar 1 optie aan deze auto en dat is het sper differentieel. De bedoeling was ook de Amerikaanse achter bumper te vervangen maar heb besloten hem gewoon origineel te houden. Het is immer een Amerikaanse auto en door de zei verlichting zal dat ook altijd te zien zijn. Misschien later als hij toch uit elkaar gaat....... ;)
















Xander32

Ik vind het een brute wagen 👍🏻 Nice.
Indien mogelijk wel een keer afscheid nemen van de US bumpers, die doen wel enige afbreuk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kerkhoffd

Super gaaf! Wees er zuinig op. Ik vind hem geweldig. En wát een interieur. :clapping: Geniet er van.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vanzomereng

Quote from: PorscheHD on January 11, 2021, 19:14:55
Enigste reden om wat anders te willen is omdat ik het nog steeds moeilijk vind om van het merk EDIFIER te houden als audio liefhebber neem je liever de bekende namen in de mond nu sta ik mensen uit te leggen wat EDIFIER is..... maar goed dit slaat natuurlijk nergens op als het maar goed klinkt ;)
Niks mis mee met Edifier, deze hebben wel meer mooie speakers (met ribbon-tweeter) en goede koptelefoons in hun assortiment.
Enne vergeet niet alle "de nu grote merken"  zijn ook als onbekenden begonnen.
Veel plezier ermee  :headbanging:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

brt

Mooi man een Porsche :wub:

Ooit wil ik nog eens deze Porsche kopen, sinds ik die langs zag komen in The Bridge ben ik verliefd

En als het goed klinkt, klinkt het goed toch?! Ook met Edifier. Ik heb ze niet zelf gehoord maar er goede dingen over gelezen.
Ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Men verwacht van meer merken niet een topsound, alleen vanwege de 'reputatie' van het merk.
Persoonlijk heb ik daar lak aan, en laat ik mijn oren mij overtuigen. Net als jij dus, top!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3