PorscheHD Mancave. MINI HIFI kan groots klinken!! Muziek is mijn medicijn!

Started by PorscheHD, July 20, 2018, 18:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

Lekker genieten nu dus  :pompom: :thumbs-up:

Heb trouwens ook de 816v gehad , helder ja maar scherp niet echt ... Was een fijne speaker om naar te luisteren

MechanicalAnimal

Mooie speakers die 816V's  :pompom:

Destijds met de Dali Ikon6 een kanshebber om in mijn woonkamer te belanden voor ik op het laatst besloot over te gaan op zelfbouw.

Geniet ervan zou ik zeggen  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

mijkie

Toch weer een leuke set luidsprekers !!

Al eens gedacht aan actieve luidsprekers, die kun je vaak nog wat "tunen" naar wens dmv de potmeters achterop
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Ralf67

kijk ook eens naar de 816W

woofers hebben dan een W conus.

PorscheHD

Active zeker naar gekeken en wil een Klipsch Sixes keer proberen maar die zie je hier niet vaak en nieuw hier niet te betalen (vind ze te duur)

De W schijnt beter te klinken ja, dit zijn mijn eerste Focals dus eerst maar eens kijken of ze blijven bevallen komende tijd. Heb al even geïnformeerd of ik nieuwe fronts kan bestellen. Wil er wel graag fronts op eigenlijk.

Kwa bass poorten,  onder zit er 1 en voorop ook onder wat minder makkelijk te bereiken dus proberen is wat meer werk. Zijn er nog thereoien over welke het meeste geluid maakt kwa afstraling naar onder of naar voren?

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


mijkie

Er zijn goedkopere actieve luidsprekers te koop natuurlijk, om eens te proberen maar, zijn de Klipsch wel erg mooi !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

i2Paq

Wat een mooie speakers zeg!

Lekker genieten en als het kan dan inderdaad die W eens luisteren.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

PorscheHD

#282
Nou weer paar uurtjes luisteren verder......


Geweldige strakke droge bass, die zo lekker voelt alsof je naast een drumstel staat of zo'n vanfare zeg maar [emoji23] inmiddels stof van de fronts getrokken eens kijken of ik dat zelf ga doen of laten doen of nieuwe kan bestellen.... Bovenkant en het stukje bij de tweeter ga ik denk ik beplakken met iets van plak plastic, wil echt van dat hoogglans af.

Zonder stof lijkt lijkt het ook nog wel wat haha lekker industrieel [emoji12]

Dat is mijn dochter die altijd lekker gaat dansen als ik luister [emoji7] op Marillion nog wel.....

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

PorscheHD

2 nieuwe tweeters gemonteerd nadat ik er 1 gesloopt had met schoonmaken. Komend weekend proberen nieuw luidsprekerdoek op de fronts te krijgen.......

Vandaag ook een nieuw spaardoel voor het komende jaar....

MARANTZ PM7000N doet alles wat ik altijd heb gewild in een Marantz Aparaat de vraag is alleen kan ik zonder chromecast?  Werkt wel heel fijn moet ik zeggen!

H&C Hifi

Quote from: PorscheHD on September 26, 2019, 22:02:40
2 nieuwe tweeters gemonteerd nadat ik er 1 gesloopt had met schoonmaken. Komend weekend proberen nieuw luidsprekerdoek op de fronts te krijgen.......

Vandaag ook een nieuw spaardoel voor het komende jaar....

MARANTZ PM7000N doet alles wat ik altijd heb gewild in een Marantz Aparaat de vraag is alleen kan ik zonder chromecast?  Werkt wel heel fijn moet ik zeggen!


De marantz is toch nog niet leverbaar.. zover ik weet komt die pas eind oktober ( staan al een maandje in bestelling  :headbanging: )
wat zou je aan chromecast missen ?

PorscheHD

Haha dit jaar ook geen geld meer voor [emoji12]

Chromecast, het feit dat ik de eigen App van diensten kan gebruiken (In dit geval TIDAL) wat gewoon vele malen beter en fijner werkt dan via externe app zoals HEOS of Musicast. Vind het draken van apps allemaal......

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


denoontje

Front bekleden is easy....gebruik hotmelt.
Kun je als het niet goed strak zit  is weer corrigeren door het warm te maken.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Xander32

Een fijne combi die Focal 8 serie met Marantz 🎶

Destijds had ik een ht set bestaande uit ls uit de 8 serie met 816W's als front. MF versterking gaf overigens ook een mooie match.

Veel luisterplezier gewenst 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

PorscheHD

Zal volgend jaar eens kijken of die er komt!

Hotmelt, ga ik opzoeken, thx

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


denoontje

Quote from: PorscheHD on September 27, 2019, 18:54:19
Zal volgend jaar eens kijken of die er komt!

Hotmelt, ga ik opzoeken, thx

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk




koop zo'n goedkoop lijmpistool.

Met oud strijkijzer kun je de lijm weer wat zacht maken en de stof weer straktrekken als ie neit strak zit.

Stof halen bij de speakerbouw diy zaak ;-)

PorscheHD

Stof heb ik al liggen van Speaker en Co [emoji106]

Focals blijven voorlopig wel staan hebben me positief verrast [emoji16] had het niet verwacht maar spelen erg mooi.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


PorscheHD

Vandaag Veldhoven geweest, mooi om te zien maar begrijp de High end wereld echt totaal niet maar was weer een leuk dagje weer wat dingen geleerd en nog meer verbaasd over de NAD......

Daarna een Audioquest Y2 gekocht voor de NAD die dan direct in een apart stopcontact zit.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Maximus_Aurelius

Wat begrijp je niet betreft de high end wereld. ;).
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

PorscheHD

De kabels zo dik als mijn arm de exceptionele bedragen zo nu en dan de super high end sets waarbij ik denk bij het luisteren okay....... Gewoon echt niet mooi of het eeuwige muziek afspelen bij zulke demo's wat ik nauwelijks muziek kan noemen.... Zelden worden er in de kamers gewoon normaal muziek aan gezet waardoor het ook niet te vegelijken is omdat je die muziek thuis nooit of nauwelijks luisterd.

Voorbeeld: ik kwam in een kamer waar een peperdure set stond, heel mooi dikke kabels zag er allemaal piek fijn en voor de verandering stond er eens Pink Floyd aan met Money ik ken dat nummer door en door en luister het heel vaak thuis. En ik werd gewoon niet blij van vond het gewoon echt niet lekker klinken en misschien zelfs wel gewoon pijnlijk (teveel hoog denk ik) klinken als ik het maar een omschrijving moet geven. Maar dan zie ik wel mensen kwijlen alsof dit het mooiste is wat ze gehoord hadden. Ik zie natuurlijk wel het verschil tussen de NAD die ik heb van binnen en een soort gelijk van formaat Klasse D eindversterker die ik heb gezien. Waar vervolgens dan wel weer dezelfde chips in zitten als de Marantz HD Amp die 1 vierde van de prijs is en ook nog eens een dac en voorversterker heeft.

Er waren 2 sets die ik echt mooi vond klinken en daadwerkelijk "beter als mijn eigen" dit zijn dan sets die ik never nooit kan betalen en dan ga ik thuis luisteren en probeer ik te begrijpen waarom het zoveel duurder is om dan te concluderen dat het geluid alleen niet dusdanig beter is dan ik thuis kan uit leggen waarom het een halve ton meer kost. Dus dan de bouw en looks, je dan is deels uit te leggen natuurlijk want kan technisch mooi gebouwde dingen erg waarderen, zeker details.

Begrijp me niet verkeerd iedereen mag gewoon doen wat ie wil en als ik het wel kon missen had er bij mij ook zoiets gestaan want het is vaak gewoon super mooi in elkaar gezet en om te zien. Daarom ga ik er ook naartoe. Maar als ik dan mensen zie die doen alsof ze iets horen wat ze nog nooit gehoord hebben....... Ik begrijp het gewoon niet [emoji12]

Zou met name graag zien dat er gewoon eens wat meer echt muziek afgespeeld wordt op zulke sets inplaats van al dat pingel geluid.

Het heeft als voordeel dat ik niks nieuws hoef te kopen na zo'n beurs omdat ik mijn eigen set nog steeds mooi vind klinken. Heb de PM7000N kunnen bekijken en beluisteren en dat zag er goed uit en klonk aardig zover dat kon in een te grote ruimte met te luidsprekers die ik persoonlijk kwa klank niet zo fijn vond.

Oftwel ik begrijp het gewoon niet maar vind het wel dik om te zien en zal het vast ook wel kopen als ik een leuke erfenis heb en eens wat kan missen maar tot die tijd is mijn Max budget voor zoiets 2500,- denk ik waar je nieuw of tweedehands hele mooie sets voor kan kopen die naar mijn mening weinig onder doen aan het doel lekker muziek luisteren tegenover dat soort dure sets. Ben overigens daarna even naar iear Tilburg geweest om die kabel te halen en daar stond wel een hele dikke McIntosh set ai ai [emoji41] laat ik maar niet ingaan om hoe met klanten om te gaan overigens dat is weer een ander ding [emoji849]

Kan natuurlijk ook dat mijn gehoor dusdanig slecht is dat ik goedkope troep net zo goed vind klinken als dure [emoji12]

Hoe dan ook, mijn vader is zo vriendelijk geweest het nieuwe luidsprekerdoek te monteren op de grills en dat is hem goed gelukt [emoji57][emoji41]

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Ralf67


Kerkhoffd

Netjes! Handige vader helpt natuurlijk.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PorscheHD

Zeker!!


Nu nog even wachten op dezelfde nieuwe tweeter en dan zijn ze weer gefixt! En dan moeten ze voorlopig even blijven staan want het is nu wel een duur setje 816v geworden [emoji849] vind ze met grills ook mooier trouwens waarom wou ik ze zoiezo gemaakt hebben.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


denoontje


Tabcam

Ik snap je helemaal. Een aantal laten expres bepaalde soorten muziek horen omdat hun set met bepaalde muziek veel beter klinkt. Vooral complexe en minder goed opgenomen/geëdite dan wel gecompreste muziek kan flink poep klinken :blink:.
Nadeel is ook het publiek. Ik hou van van alles, maar als je ruige deathmetal laat horen lopen er best veel weg :tongue2:. Je hebt dus verschillende manieren om interesse te krijgen. Ben wel met je eens

Nadeel is ook dat ze één dag hebben om de ruimte goed in te richten. Tevens is de ruimte soms echt beroerd. PureAudioProjects had bv. een flink bewegende vloer en AEquo Audio een erg lange kamer waardoor je én ver in de ruimte én dus verder van de luidsprekers moet staan. Het is ook een voordeel i.v.m. ruimtemodi in vergelijking met kleinere ruimtes.

Er zijn er genoeg die wel verzoekjes toestaan, Chord Electronics, Tannoy, Quad, Riviera Labs/Devore Audio zelf PureAudioProjects ging wel op verzoekjes in. Niet altijd alles is te vinden masr maskt een bezoek veel leuker.

Ik ga er ook heen om nieuwe muziek te ontdekken. Lekker Shazammen/Soundhounden en dan lekker thuis afspelen. Hoop dat je lekker van de thuisset genoet. Ik merk in ieder geval dat het minder vermoeiend luisteren is omdat ik gewend ben aan mijn eigen ruimte. Zal zeker niet zeggen dat het hier beter is, dat kost nog wel de nodige aanpassingen :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

PorscheHD

Nou weer eens een wissel,

NAD verkocht, Chromecast was het niet helemaal niet stabiel genoeg. Week of 3 een Marantz Melody X op bezoek gehad en voor wat het is klonk het super en werkte perfect maar.......... Miste het Hifi gevoel zowel als in uiterlijk als geluid. Spotify klonk ineens goed genoeg zeg maar......

Uiteindelijk maar besloten weer wat meer te investeren naar een "echte" set. 1 set stond al een aantal jaar op mijn verlanglijstje. 1 omdat ik altijd een zwak voor het merk gehad heb 2. Vind het er mooi uit zien en 3. De zeer goede reviews.

Ik heb een nieuwe Cambridge Audio CXA60 gekocht want in de aanbieding en via het forum een CXN weten te bemachtigen. Die laatste was niet de bedoeling vanwege het budget maar kon het niet laten. Heb wel 3 dagen met een Teufel Connector gespeeld die het overigens perfect deed, ook met Tidal. Zeer nette app als je het mij vraagt. Klonk ook meer dan prima. Enigste reden van de CXN is eigeijk de combi maken en het schermpje natuurlijk. Ook klink het met weer wat lekkerder zo. Mooi kabeltje van Hans kunnen scoren voor tussen de CXA en CXN en spelen maar! Was een goede dag  va ndaag wat forum betreft. En weer een droom setje kunnen afstrepen van het lijstje  :clapping:

Eens kijken hoelang dit nu blijft, het moet even staan maargoed dat zeg ik altijd......  :lookaround:

Voor nu dik tevreden met het echte "hifi" gevoel weer terug. Was misschien toch ook het klasse d wat het wat minder gevoel gaf.