PorscheHD Mancave. MINI HIFI kan groots klinken!! Muziek is mijn medicijn!

Started by PorscheHD, July 20, 2018, 18:55:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

#250
 Omdat er duidelijk staat dat het niet mag misschien??

Zou ook mooi zijn ... Als iedereen dat doet als de wind niet goed staat dan krijg je een hoop rare topics niet ?

twani

#251
Waar is Mn post nou gebleven? Zit niet voor niks te typen...😁

fluissie

Que??? Mijne ook ?

Hoop gemist dan ?

twani

Ik had zeker niets oneerbaars geschreven dus das t niet....

beunky

Quote from: twani on May 25, 2019, 21:11:57
Waar is Mn post nou gebleven? Zit niet voor niks te typen...😁

Ik heb na de post waarop gemodereerd is alles weggehaald omdat alle reacties daar over gingen, je hebt zeker niets oneerbaars geschreven maar zonder de oorspronkelijke post voegt dat niets toe.
En ik vond het niet nodig om die oorspronkelijke post te laten staan.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

beunky

#255
Quote from: chansig on May 26, 2019, 09:16:21
Net alsof er niets is gebeurd. Want ook de voorgenomen ban is niet doorgezet. Kan ook een manier zijn.

Gr. Hans

Interessante suggestie, maar onzinnig.
Ban is gewoon gegeven, alleen niet toegelicht in het ban-topic.
Topic zal ik wederom opschonen. Dit onderwerp is gesloten.
Ik heb alsnog een toelichting gegeven in het bannen users topic.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

PorscheHD

Nou we gaan het maar weer eens proberen...... Graag niet gaan zeuren over hoe ik mijn hobby uitvoer want ik vind het leuk zoals ik het doe dus laat me dat gewoon doen en lees en kijk mee omdat je het interessant vind of whatever.....  ;)

Nog steeds een beetje zoekende maar aardig op de goede weg. Inmiddels nog wat gewisseld en geprobeerd en gezocht.

De Internet of Music Hypex N Core verkocht aan een maat van me en toen een maandje een Yamaha As1000 gehad, klonk heerlijk maar miste wat teveel detail vergeleken met de Hypex Ncore. Ook was de leeftijd die ik leek te horen op hogere volumes Inc het mega lompe wat leuk maar onhandig is deze maar weer verkocht, met winst voor de verandering.

Aangezien Klasse D me wel bevalt en de techniek erachter mij trekt daar maar weer eens naar kijken. De IoM Hypex was te schel inc mijn Tannoy XT6 luidsprekers. Deze x dus geen Hypex. Dan Icepower maar proberen. Iets wat ik toen niet gedaan heb op advies van wat kenners en daarom voor Hypex ging.

En dus een Xtz Edge gekocht genoeg vermogen en zeer strak geluid. Het schelle wat ik met de Hypex had heb ik niet met de Icepower gek genoeg want je leest het vaker andersom. De Hypex aangesloten op een Yamaha WXC50 die als voorversterker Streamer diende. Al met al was/ben ik erg tevreden over hoe het klonk! Warm maar wel detail en super strak laag. De Tannoy klonken dan eindelijk zoals ik me voorstelde zins ik ze heb staan en mogen dan nu voorlopig ook blijven staan. Moet wel de frontjes erop laten anders is het teveel van het goede maar met is het perfect.

Enigste smetje, de Yamaha en met name de app. Niet speciaal Yamaha want het werkt vlekkeloos als het eenmaal ingesteld is. Maar met name het Qobuz (wat ik gebruik) wat altijd via de app van de Yamaha moet inplaats van via de eigen app van Qobuz. Dit bevalt me totaal niet, niet alfabetisch etc moeilijk nieuwe muziek vinden etc etc dit geld ook voor Bleusound trouwens wat dat betreft.....

Nou na lang nadenken uitzoeken kom ik op Chromecast uit. Alleen wil ik niet zo'n dongle, die heb ik ooit al eens gehad en dat beviel me niet kwa klank en niet stabiel via WiFi. Dus op zoek naar een versterker/voorversterker met build in chromecast pre out liefst 2 optische ingangen en Lan aansluiting.  En natuurlijk een beetje betaalbaar..... Uit gekomen op de NAD AMP1 totaal niks over te vinden maar voldoet aan mijn ijsen. Gokje dus. Mooie prijs via Ebay gevonden dus proberen maar....

Door de Build in chromecast kan ik nu Qobuz of Tidal etc allemaal bedienen via de eigen App van de muziek dienst en dus zou dat precies moeten zijn wat ik wil.  In de AMP1 zit ook klasse d versterking van 2x40watt ik verwacht niet dat dat beter gaat klinken dan de Xtz Edge van 2x300watt maar we gaan het gewoon even proberen. Ooit eens een Marantz HD Amp gehad en die wist me ook behoorlijk te verbazen en dat was ook klasse D 35watt geloof ik zo uit mijn hoofd en had daar nooit het idee vermogen te missen dus wie weet..... Maar zo niet gaat gewoon de Edge er weer achter natuurlijk.

Al met al dit is een beetje zoals het nu staat, de NAD komt deze week binnen en dan zullen we eens zien of dat het is  :pompom:

Roksan

Fijn dat je weer post!
En vooral lekker je eigen ding doen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Tabcam

Leuk om het weer te lezen. Heb ook een beetje ervaring met een NAD M27 Hypex klasse d versterker en die klonk erg koud, maar heb ik misschien niet genoeg tijd gegeven. Zou graag hem nog een keer beluisteren :angel:. Wat dat betreft is het leuk dat je hem aan een maat heb verkocht. Wie weet wat je over een jaar gaat vinden.

Speel nu zelf met een tijdelijke versterker, eentje met Pascal modules. Bevalt op zich goed. Ben wel benieuwd naar wat ik hoor als de Anthem terug uit de reparatie komt. Duurt alleen enorm lang, denk dat de versterkermodule per boot worden verstuurd :mad:.

Geniet van je Edge en van de aankomende NAD AMP1.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Ralf67

Zolang de hobby leuk is , lekker je eigen koers blijven varen.

Doe ik ook  8)

mijkie

Idd. Laat een ander denken of zeggen wat hij wilt, jou manier van je hobby beleven [emoji1303]
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

i2Paq

Ik zie een pre-out op de NAD AMP1 dus zou een externe EV mogelijk zijn mocht het niet klinken.

Mooi strakke kast, veel plezier er van!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

PorscheHD

Quote from: i2Paq on September 10, 2019, 09:22:27
Ik zie een pre-out op de NAD AMP1 dus zou een externe EV mogelijk zijn mocht het niet klinken.

Mooi strakke kast, veel plezier er van!
Ga eerst zonder proberen wie weet hoe dat klinkt en anders kabeltje er tussen en knallen maar weer [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


PorscheHD

#263
Wow


Kan ik nu echt de Xtz verkopen?! [emoji849]

Enigste wat ik nu als minpunt ervaar is de Qobuz app die op Android (mijn telefoon) niet stabiel is. Op de iPad werkt het wel. De NAD werkt vooralsnog vlekkeloos! Geluid valt me niks tegen al heeft de Xtz veel meer vermogen en dat is wel te horen met de bass en natuurlijk op hoge volumes en gezien ik nog wel een keer terug naar vloerstaanders wil blijft die lekker achter de NAD hangen denk ik.  Kwa klank..... NAD is wat vriendelijker dan de XTZ denk ik.

EDIT:

Oplossing, Qobuz de deur uit en dan maar naar Tidal want die app werkt wel goed op Android. Zonde Qobuz maar beide zelfde kwaliteit al heb je dan niet de 24/96 streams al heb ik die verschillen nooit echt kunnen waarnemen. Verschil tussen YouTube music en Tidal is levensgroot. Tussen Spotify en Tidal groot genoeg om voor Tidal te kiezen.

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk

JGvH

Goed dat je weer terug bent Porsche HD!! Had amp1 is een leuk ding de xtz zou ik zekere houden. Veel plezier met de voortzetting van je hobby🎼

Kerkhoffd

Veel plezier met de NAD Jalke.

Vriendelijke groet,
Daan Paul
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

PorscheHD

Zit nu ff een album via alleen de NAD te spelen waar ik vanmiddag via de XTZ eind gespeeld te hebben.

En het lijkt toch dat de NAD fijner klinkt......  Ja ik merk minder vermogen, maar te weinig? Nee volgens mij niet in normale luister situaties. De klank en dynamiek lijkt wat beter met de NAD.

Maar kan het? Set wordt dan wel heel simpel [emoji23]


Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


mijkie

#267
Als je t lekkerder vindt klinken, waarom niet !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

PorscheHD

Het midden is mooier denk ik.... Daar zit hem het grootste verschil lijkt het en kwa vermogen.... Met de NAD op 70% staat hij vrij hard in mijn ruimte en klinkt het strak dus dat lijkt geen probleem.

Dynamischer en midden gebied klinkt fijner dan de XTZ wat dan de XTZ slecht maakt of de NAD heel goed [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


MechanicalAnimal

Leuk je weer te zien posten PoscheHD

ff gekke vraag misschien, kun jij je hoog en laag apart aansturen? Dat je NAD hoog/mid pakt en de XTZ je laag verzorgt?

Klankmatig moet je dan toch the best of both worlds kunnen verkrijgen?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

PorscheHD

Kan maar het instellen om het op gelijk volume krijg etc gaat mij niet lukken met de oortjes vermoed ik. Heb het gister even geprobeerd maar werd er niet echt gelukkig van. Meeste komt ook uit de laag unit in de Tannoy want het hoog is heel. Weinig van het totaal. En het midden klinkt mooier uit de NAD dus die zou dan aan de laag van de Tannoy moeten en dat zou betekenen 2x40watt voor het laag en 2x300watt voor het hoog en dat zou dan kwa wattage andersom moeten aangezien laag meer vraagt denk ik dan....... [emoji849]

Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


MechanicalAnimal

#271
Ik snap wat je bedoelt, dan is er verschil in gain (of dat input of output is weet ik zo ook niet), maa het komt er inderdaad op neer dat je hoog en laag niet in verhouding tot elkaar wordt aangestuurt. Dat wel nog wel eens problematisch zijn geloof ik.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Richi

Dit soort trucks werkt inderdaad alleen met versterkers met eenzelfde gain, wat soms het geval is bij eindversterkers van hetzelfde merk.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

PorscheHD

Klote alles weg wat ik getypt had haha even opnieuw dan maar.

Al zins ik de Tannoy XT6 heb nooit helemaal tevreden geweest vooral het hoog/mid viel me soms zwaar kwam te hard binnen of zo geen idee hoe ik dat moet uitleggen. Zins ik de NAD heb is dit overigens wel beter geworden. Hoe dan ook, ook miste ik soms/vaak een beetje de body van een vloerstaander dus al een poosje aan het neuzen naar wat anders maar vind maar eens het goede. Nog even gedacht aan de XT6f maar dan toch bang het zelfde te krijgen als de XT6, het hoge gebeuren. KLIPSCH heb ik altijd fijn gevonden maar kwam/kom niet echt wat tegen want wil het voor de verandering eens tweedehands kopen. TANNOYS zijn momenteel moeilijk te verkopen vanwege de lage prijs waar ze voor aangeboden worden maar kreeg wel een aardig inruil voorstel dus op mijn vrije dag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en dit keer met de eigen versterker in de broekzoek gaan luisteren naar wat opties.

Eerste optie was B&W 684S1 en S2, beide vrij snel al besloten dat het niks was. S1 te warm te tam te ingetogen. 2de miste gewoon bass. Nee B&W is het niet meer voor mij, heb 2 setjes gehad in mijn leven en het B&w geluid doet het niet meer voor mij. Nog wat niet noemenswaardige opties verder kwam ik bij Focal 816v uit. Focal....... Ken het wel maar nooit echt serieus naar gekeken vanwege het velle waar het om bekend (zou) staan. Ook in combinatie met de klasse d dacht ik eigenlijk al nou dit wordt niks......

Looks, niet helemaal mijn ding vanwege het hoogglans zwart en ze zijn gebruikt dus niet mega mooi meer. Met speaker fronts erop vind ik ze wel mooi ware het niet dat daar een kat ofzo in gehangen heeft dus dat is niks. Wellicht nog te bestellen of wat dan ook..... Hoe dan ook aansluiten maar.

Eerste indruk was, ja open helder maar niet scherp!  En bass? 44hz klinkt weinig maar nee zeker niet weinig eerder teveel wel strak overigens. Dan power van NAD misschien te weinig? Nee zeker niet op 70% staat hij gewoon hard te knallen in normale luider luister sessies kom je niet veel hoger als 58% dus ook dat lijkt me geen probleem. Maar thuis hoe gaat dat thuis klinken in mijn kamer die soms de bass wat teveel aandikt. Ook is die kamer wat kleiner dan daar waar ik geluisterd heb.

En die fronts...... Tweedehands.... Hmm lastig ben een perfectionist dus kan ik de tekort komingen van het hoogland wat van dichtbij niet zo mooi is accepteren. Ga ik de fronts kunnen opknappen of vervangen? Hmmm...... Naja laat ik het maar doen de eerste indruk daar was meer dan goed en beter dan ik verwacht had. Dus inladen maar.

Thuis aangesloten opgesteld met wat ruimte er achter dus stroom er maar op. En wat denk je na een uur luisteren? Het klinkt zowaar zoals ik zou willen, scherp is niet te scherp meer dynamisch dan de TANNOYS en mega strak en goed laag zoals ik gewend was van de Quadrals! Teveel? Wellicht maar ik heb 2 poorten om mee te spelen, heb er 1tje dicht gehad die aan de voorkant en dat werd al minder. Maar bass voelen hou ik ook wel van dus daar gaan we nog even mee spelen..... Eerste uurtje luister bevalt me erg goed wat ik hoor natuurlijk is het over een paar weken beter beoordelen maar het lijkt goed te zijn! Voor hoelang? Zoals je weet vast niet lang maar wie weet blijft dat wat langer hangen.....

Ook de NAD AMP1 blijft me verbazen, tot nu toe werkt het perfect (Chromecast) en de power en hoe het klinkt blijft me verbazen zeker gezien het formaat en specs! Klinkt gewoon heerlijk en ik begrijp niet dat er zo weinig aandacht voor is want op 1 Duitse review na is er gewoon niks over geschreven.

En zo was mijn vrije woensdag morgen alweer voorbij en ga ik komende avonden eens goed luisteren. 1 van mijn wensen is dat het ook op lage volumes mij lekkere bass heeft en dat miste ik het meeste met de TANNOYS. Lagere volumes ook lekker kunnen luisteren......



Verstuurd vanaf mijn MAR-LX1A met Tapatalk


Ralf67

Leuke upgrade weer.

Ik draai zelf al een aantal maanden met oudere Focal en JM Lab luidsprekers.

Er wordt altijd van gezegd dat de tweeters scherp klinken.

Dat vind ik in de praktijk dus erg meevallen.