warm zomerweer

Started by buizesmurf, July 20, 2018, 10:32:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Hier staat de muziekbeleving en ht op een lager pitje nu met het warm weer.Wel graag altijd een muzikale achtergrond zeker buiten....
Hoe staat het bij jullie met de beleving van de hobby deze dagen?

bellecoupe

#1
Ik blijf nog lekker muziek luisteren als ik daar zin in heb.
Mocht het te warm worden in huis, dan gaat gewoon de airco aan.

Dat is in het verleden wel eens anders geweest.
Toen ik nog geen airco had wilde de temperatuur zomers in huis behoorlijk oplopen, en zeker op het moment dat ik de audio apparatuur aangeschakeld had.

paulkokkie

Ik heb net een nieuwe center gekocht, ik kan nu dus gewoon niet naar buiten.  ;D
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

KayaRahnee

Met dit mooi zomerweer probeer ik zoveel mogelijk tijd buiten door te brengen.
Tijdens mijn middagrust speelt er wat achtergrondmuziek.
Buiten muziek spelen zit er hier niet in, 's avonds na 22u. wanneer alles hier lekker open staat kan ik ook geen muziekje maken vanwege ouwe nukkige buurman die voor het minste de politie erbij haalt.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

RonG

HT gebruik = 0. Af en toe laat in de avond een serie op de tv ::).

Zou wel een airco willen hebben maar vrouw wil niet meewerken, bang dat ik dan met het mooie weer ook steeds in mijn HT zit :-\

Sk

Hier staat de muziek dagelijks gewoon te swingen, ook met dit warme weer. Nu even achter mijn pc en dan staat de muziek ook zeker aan.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

RonG

Quote from: Michael Nobbe on July 20, 2018, 13:58:14
Hier staat de muziek dagelijks gewoon te swingen, ook met dit warme weer. Nu even achter mijn pc en dan staat de muziek ook zeker aan.

Bij ons ook maar dan buiten met zo'n BT JBL boxje :)

Sk

Quote from: RonG on July 20, 2018, 14:03:23
Bij ons ook maar dan buiten met zo'n BT JBL boxje :)

Prima toch. Het hoeft niet altijd high end te zijn :)
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Mokumer45

Als ik thuis ben, luister ik altijd van wakker worden tot slapen gaan naar muziek, uiteraard alleen niet als ik TV kijk.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Roksan

Lekker buiten relaxen in de tuin met de hoofdtelefoon op. Heerlijk om zo een siësta te houden!
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

N1v3K

Ik kan niet zo goed tegen de warmte, dus ben liever binnen bij de ventilator  ;D

solitaire

Lekker langs het water (de Rijn) van het weer genieten is op dit moment nog lekkerderder dan naar muziek luisteren.

En wil ik dan toch thuis naar muziek luisteren dan valt de 'grote' set al snel af aangezien de buizenversterker m'n kamer nog verder richting bakoventemperatuur brengt. De PC set lukt beter, al kan ook deze versterker de zaak behoorlijk opwarmen (het is dus even wachten tot de zon uit die kamer is). De TV set heeft geen last van de warmte, maar is muzikaal het minst bevredigend ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

Siddartha

Ik ben een schoorsteen eruit aan het slopen, dus gewoon muziek op [emoji1]
Wel op een klein transitorradiootje [emoji6]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

BJF

Dat is wel heel rigoureus!  :ohmy:
Je weet dat er een eind aan de zomer komt en een kachel dan best handig is?
NAD M10 V2
Elac FS247

Teejoo

Muziek draait overal in en om het huis met Sonos met een zomerse muziekmix vanaf de eigen server.

In het weekend zoals altijd gewoon in de Teejooscoop genieten van films. We hebben wel airco, dus dat is wel erg lekker.

Kortom, business as usual  ;D

fasteddie

Dat lijkt me wel erg lekker zo'n aircootje....ik krijg het niet meer koel in "the cave" met een beamer en buizenbak!  ::)

Teejoo

Quote from: fasteddie on July 21, 2018, 18:55:28
Dat lijkt me wel erg lekker zo'n aircootje....ik krijg het niet meer koel in "the cave" met een beamer en buizenbak!  ::)
is echt super!

donaldk

Quote from: N1v3K on July 20, 2018, 15:59:37
Ik kan niet zo goed tegen de warmte, dus ben liever binnen bij de ventilator  ;D

Ik heb er nog eentje weten te scoren bij de Action anderhalve week geleden, ongetwijfeld over uitverkocht inmiddels. Doet het niet slecht voor €15,-.Maar alles is zo licht en slap heel anders toen Turkse en Marokaanse handelaren hun spullen nog via het midden oosten haalden in plaats van rechtstreeks (of via imorteur) uit China, die verkopen dus al jaren hetzelfde spul als Hollandse ketens, niet meer die degelijke dingen zoals degene die ik voor Fl95,- kocht op de Zwarte markt bazaar.

Siddartha

Quote from: BJF on July 20, 2018, 21:37:12
Dat is wel heel rigoureus!  :ohmy:
Je weet dat er een eind aan de zomer komt en een kachel dan best handig is?

Nou, hij werd nooit gebruikt en levert veel plaats op, dus weg met dat ding.
En, kachels zijn zo goor, doen we niet aan
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

mondiaal

#19
 
Ik sta op zo rond 1 uur en laat dan de hond uit. Daarna haal ik de Pioneer blaster uit de schuur ( met AB,ondanks dat het al een oudje is) en zet radio 2 op.

Vervolgens koffie zetten.....wat te eten meenemen en de chromebook naar buiten voor de sport.

Life is beautiful als je in de nacht werkt.

Goede overkapping die mij tot zeker 3 uur uit de zon houdt, daarna de grote paraplu.

Zo rond half 4 gaan we het vrouwtje ophalen, mocht ze met de auto zijn.

fasteddie

Vrouwtje? Kan dat nog anno 2018 :ohmy:?

Davey

Quote from: fasteddie on July 22, 2018, 07:25:52
Vrouwtje? Kan dat nog anno 2018 :ohmy:?

Chickie kan ook trouwens.

BJF

Quote from: Siddartha on July 22, 2018, 00:12:45
Nou, hij werd nooit gebruikt en levert veel plaats op, dus weg met dat ding.
En, kachels zijn zo goor, doen we niet aan
Herkenbaar, toen we ruim 2 jaar geleden dit huis kochten stond er ook een allesbrandertje in. Die hebben we 2 keer aan gehad, voor de gezelligheid. Daarna verkocht omdat hij inderdaad veel ruimte inneemt. Bovendien bepaalt zo'n kachel nogal hoe je je kamer kunt indelen.
NAD M10 V2
Elac FS247

donaldk

Quote from: fasteddie on July 22, 2018, 07:25:52
Vrouwtje? Kan dat nog anno 2018 :ohmy:?

Yup alle volwassen vrouwen onder de 50 Kg, 100# als we streng zijn, mag je met recht zo benoemen;-).

fasteddie

Quote from: RonG on July 20, 2018, 13:38:48
HT gebruik = 0. Af en toe laat in de avond een serie op de tv ::).

Zou wel een airco willen hebben maar vrouw wil niet meewerken, bang dat ik dan met het mooie weer ook steeds in mijn HT zit :-\

Je kan er toch ook samen gaan slapen en zo? 8)