Speakers laten WRAPPEN

Started by Fox, July 18, 2018, 22:42:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fox

Ik overweeg het laten wrappen van onze speakers.
Ik ga en wil dit dus niet zelf doen.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de goede adresjes.
Alle hulp en tips is welkom.

KayaRahnee

Even googlen via de zoekwoorden "adressen wrappen speakers" en dan kom je er wel.
Trouwens, wrappen komt uit de autobranche, elke autoverkoper kent wel zo'n (wrap)bedrijf.
Succes.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gerard1

Of je laat ze dippen?    (zelf geen ervaring mee, maar het afhalen zou makkelijker moeten zijn)


https://www.tuning-gids.nl/auto-dippen.htm

Hannibal_

Nooit aan gedacht, maar waarom niet?
Goed idee

Quote from: gerard1 on July 19, 2018, 08:33:41
Of je laat ze dippen?    (zelf geen ervaring mee, maar het afhalen zou makkelijker moeten zijn)

https://www.tuning-gids.nl/auto-dippen.htm

Bij die dip moet je wel oppassen met de benzine lees ik. Dat je het maar weet als je je speakers bijtankt  :blink:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

gerard1

Op dipcoatings.nl staat wat meer uitleg, laptops, ipads enz

zelf heb ik kleine speakers met plakfolie gedaan, maar dat ga je er denk ik nooit meer goed afkrijgen.

solitaire

heb zelf delen van mijn speakers geplastidipped, en dat is prima te doen, met een voor mij redelijk tevredenstellend resultaat

met er weer aftrekken heb ik nog geen ervaring
Hinterm Horizont geht's weiter.

Fox

Quote from: KayaRahnee on July 19, 2018, 00:00:43
Even googlen via de zoekwoorden "adressen wrappen speakers" en dan kom je er wel.
Trouwens, wrappen komt uit de autobranche, elke autoverkoper kent wel zo'n (wrap)bedrijf.
Succes.

Dat had ik al gedaan voor ik deze vraag stelde  :(

Dan komen uit  :google: veel adressen uit voor auto's en keukens wrappen..
Maar een auto wrappen of een speaker met kwetsbare units is toch wat anders.

Ik kwam wel een advertentie tegen van speaker wrappen van Ruad Almere, maar die bleek uit 2013 te zijn en die zijn gestopt met de winkel
en 1 in België die eenmalig iets had gedaan.

Verder veel discussies erover met veel antwoorden over andere systemen, maar dus niet wat ik zoek.

Ik had gehoopt op een reactie met ervaring...


gerard1

Lijkt mij dat de units eruit gaan / moeten.
Zou daar geen risico mee nemen.

KayaRahnee

Quote from: gerard1 on July 19, 2018, 14:12:49
Lijkt mij dat de units eruit gaan / moeten.
Zou daar geen risico mee nemen.

Ook ik heb een tijd met het idee gespeeld om mijn speakers te (laten) wrappen, maar ...
Zoals gerard1 hier neerzet ... units moeten er, als je het tenminste goed wil (laten) doen, uit.
Dan toch maar liever meteen goed aanpakken en (laten) spuiten.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sirius666

Quote from: KayaRahnee on July 21, 2018, 12:41:37
Ook ik heb een tijd met het idee gespeeld om mijn speakers te (laten) wrappen, maar ...
Zoals gerard1 hier neerzet ... units moeten er, als je het tenminste goed wil (laten) doen, uit.
Dan toch maar liever meteen goed aanpakken en (laten) spuiten.

Als wrappen goed gaat en dit geen rare restjes achterlaat bij verwijdering dan is de keuze toch makkelijk? Afhankelijk van de vorm van de speaker hoef je dan geen aanstaande set meer te laten staan met een kleur die niet matched met de huiskamer.

Het verwijderen van de units moet sowieso wil je het netjes aanpakken. Daar zie ik geen probleem in. Spuiten hoeft ook weer niet heel prijzig te zijn. Kwestie van wat kleine garages met een spuitcabine afgaan. Buiten werktijd wordt genoeg gedaan :D

Fox

#10
Quote from: KayaRahnee on July 21, 2018, 12:41:37
Ook ik heb een tijd met het idee gespeeld om mijn speakers te (laten) wrappen, maar ...
Zoals gerard1 hier neerzet ... units moeten er, als je het tenminste goed wil (laten) doen, uit.
Dan toch maar liever meteen goed aanpakken en (laten) spuiten.

Zo dacht ik er ook over.

Ik dacht dat je alleen de schroefjes er ver genoeg uit zou hoeven draaien om de wrapfolie er onder te brengen.
Uiteraard voorzichtig, maar alles eruit, dan is spuiten een mooiere optie...

Lijkt dus vooralsnog niet de simpele optie.
Maar goed, geen gat in de markt want anders waren er wel aanbieders via google te vinden.

Dirk

je kan zowat alles laten wrappen, 't is per slot van rekening niet veel meer dan een specifiek soort stickerfolie aanbrengen.
cruciaal detail waar echter te vaak aan voorbij wordt gegaan is dat de voorbereiding voor een goede wrap bijna net zo veeleisend is als die voor het mooi lakken van een object ;)

verwijderen vd drivers (aansluit-terminals/voetjes/logo's/...) is in die context dus volkomen normaal, je gaat toch ook geen speakers spuiten met de drivers er nog in :wacko:
vergeet ook niet dat voor het strak aanbrengen van een wrap om bepaalde details & hoeken heen er gebruik wordt gemaakt van een heatgun, dus ook daarom is het aanleveren van een zo leeg mogelijke behuizing wel van belang, anders gaat het later misschien wat aangebrand klinken :D

imo is het grote voordeel van een wrap tov spuiten dat je originele afwerking intact blijft en het hele proces later weer 100% omkeerbaar is.
in het geval van speakers betekent dat bvb dat je een mooie tweedehands set in een kleur kan aanschaffen die wat slechter in de markt ligt en daardoor goedkoper is.

fwiw; we hebben als ik het me goed herinner een (Vlaams) forumlid actief in deze materie, z'n nick is Graphtuner...misschien kan je hem ff een PM sturen voor meer info
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Sirius666

Quote from: Fox on July 18, 2018, 22:42:24
Ik overweeg het laten wrappen van onze speakers.
Ik ga en wil dit dus niet zelf doen.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat zijn de goede adresjes.
Alle hulp en tips is welkom.

https://nl-nl.facebook.com/pg/Wrapaholic.nl/reviews/

Doen ook speakers....

Fox


Sirius666

#14
Quote from: Fox on July 22, 2018, 11:20:41
Leuk nu komen de tips binnen  ^^  ;D

Graphtuner... komt helaas niet naar boven met de zoek functie

Heeft iemand een tip hoe ik achter het bedrijf wat Ruad gebruikte kan komen?
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&ved=0ahUKEwiSjJHhsLLcAhWMY1AKHbYaBmAQFghbMAY&url=http%3A%2F%2Fepaper.rodimedia.nl%2Frodimedia%2Fdata%2FEPaper%2FAlmereDezeWeek%2Fepaperarchive%2F2013%2F09-18%2Fepaper%2Fpage4.pdf&usg=AOvVaw2T_4zfCl6NDe6HfsFtc7pk

Had gister wat oude topics doorgebladerd. Graphtuner doet grafische vormgeving en zou het wrappen uitbesteden bij een leverancier.

Is plastidip evt wat?

Ik zou het als ik jou was houden bij een actief bedrijf met goede en diverse recensies. Dat Wrapaholic ziet er prima uit.

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Fox


chansig

#18
Google kapot ? In Amersfoort zitten in ieder geval genoeg wtappers die je kan benaderen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

en...al verder geraakt met het wrappen?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Fox

Quote from: Dynky on August 19, 2018, 17:34:12
en...al verder geraakt met het wrappen?

Nee helaas niet.  :unhappy:

Het vreemde is dat er veel over gesproken en gediscuteerd word op het internet, maar het blijft bij fictief.
Althans bij mij lukt het niet om tot een afspraak te komen. Heb diverse (auto)wrappers benadert via de mail maar de meeste reageren niet eens.
Soms wel een rectie als nee of doen we niet meer.
Dus de crisis is nu echt over en men zit niet op werk/omzet te wachten lijkt wel.

gerard1

Lijkt mij dat je langs moet gaan met foto's van de luidsprekers en het even goed uitlegd wat de bedoeling is.
Het is iets wat ze er dan even tussendoor doen als er een gaatje in tijd is.
valt niet veel voor ze te verdienen en dan kunnen ze gelijk zien hoeveel het werk is.

Fox

Quote from: gerard1 on September  6, 2018, 14:54:45
Lijkt mij dat je langs moet gaan met foto's van de luidsprekers en het even goed uitlegd wat de bedoeling is.
Het is iets wat ze er dan even tussendoor doen als er een gaatje in tijd is.
valt niet veel voor ze te verdienen en dan kunnen ze gelijk zien hoeveel het werk is.

Ik heb in mijn mails afbeeldingen mee gestuurd.
Wat me opvalt is dat de carwrappers vaak niet westerse Nederlanders zijn waardoor het ook lastig is te communiceren.
Wat ook opvalt is het grote verloop in die bedrijfjes. Ze poppen op en zijn ook zo weer weg...

Sjaak_Banaan

Mail deze man eens:
https://link.marktplaats.nl/m1319260845

Daar heb ik eerder een een luidspreker gekocht, hij heeft daar een adres voor.
Succes!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

twido

heb zelf een wagen laten dippen en die blijft erg goed, en als je wil gaat het er prima af. Hebben we ook getest want sommige delen waren meegedaan die niet moesten.