Newbie. Mijn setup

Started by nb0287, July 18, 2018, 21:36:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nb0287

Hallo allemaal,

Mijn vrouw en Ik zijn sinds kort "besmet" met het beamer virus. Wij zijn nog echte newbies  ;D

Na lange tijd diverse forums af te zijn gegaan om de nodige kennis op te doen de knoop doorgehakt en tot de aanschaf van een Epson TW6800 over gegaan.
Wij hebben een tijdje op de muur geprojecteerd en dit beviel eigenlijk al erg goed ,maar ben toch maar eens gaan kijken of we de kijkervaring nog verder konden verbeteren.
Ook hier weer vele forums afgegaan om alle opties te bekijken van projectieverf, tot zelfbouw schermen, vaste schermen, elektrische schermen en ga zo maar door. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het een elektrische tab tensioned scherm moest gaan worden (komt in de woonkamer te hangen en i.v.m. kleine kinderen wel fijn dat het scherm veilig opgerold kan worden).

Mijn vrouw en ik kijken regelmatig overdag naar series en sportevenementen en willen en kunnen de woonkamer niet 100% verduisteren. Het moest dus een ALR scherm gaan worden. Het liefst met goede kijkhoeken en zo min mogelijk hotspotting en dit alles voor een leuk bedrag. Na een lange zoektocht ben ik uitgekomen bij XY screens. Dit is een Chinese fabrikant die rechtstreeks vanuit de fabriek aan de consument levert. Na diverse malen contact te hebben gehad (reageren binnen 1 dag op je mail wat erg fijn is) en goed advies te hebben gekregen uiteindelijk voor een 100 inch elektrisch tab tensioned scherm gegaan met een Black Crystal doek. Dit is een ALR PVC doek met een gain van 0.8 en 160 graden kijkhoek. Na 2 weken het scherm ontvangen. Dit had binnen 5 werkdagen moeten zijn maar TNT was het pakket kwijt geraakt  >:(  Het scherm was goed verpakt en eenvoudig met het bijgeleverde montagemateriaal op te hangen.

Wij hebben nu 2 weken naar het scherm gekeken en ik kan niet anders zeggen dan dat ik super tevreden ben met mijn keuze. Het is natuurlijk wel even met dichtgeknepen billen zitten om zo rechtstreeks van een Chinese fabrikant te bestellen waar ook nog eens niet veel van op het internet te vinden is. Ik kan nu prima overdag zonder te verduisteren naar de F1 en naar series kijken. De kijkhoeken zijn ook goed wat erg prettig is in een woonkamer. Het scherm is mooi vlak op 2 kleine rimpeltjes links onder in het scherm na (alleen te zien als als er niet geprojecteerd wordt)  maar ik vermoed dat die er na verloop van tijd nog wel uit zullen gaan.

Hier wat foto's van de setup.






katwax

Welkom en veel plezier ermee.
Wat merk je qua verschil tussen scherm en op de muur? Btw de verf op de muur was dit gewoon witte verf of niet?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Sjaak_Banaan

Interessant, had er nog nooit van gehoord. Bedankt voor het delen.
Helaas heb ik nog geen prijzen gezien, maar ben wel nieuwsgierig naar die AT schermen van ze.
Morgen eens verder zoeken....

Veel plezier op het forum en de nieuwe aanwinst natuurlijk.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

nb0287

Voorheen projecteerde ik op de muur die je op de foto's ziet. Een bruin/beige muur met spagtelputz. Dit klinkt slechter dan dat het is. Het beeld was zoals eerder vermeld best wel aardig. Zeker kwa contrast. De kleurechtheid en de zichtbare structuur waren natuurlijk een stuk minder. Ook het kijken naar donkere scene's overdag was eigenlijk niet te doen omdat er geen detail meer te zien was. Dit is vele malen beter geworden met het ALR scherm.

Voor het scherm zelf heb ik $392 USD betaald en voor de verzendkosten $250 USD. In totaal dus ruim onder de 600 euro. Had wel de mazzel dat er geen douane kosten bij zijn gekomen  :bigsmile:

nb0287


darkrunner

Kan je een kleine.update geven 8 maand na aankoop over het scherm, nog tevreden van?
Sta op het punt daar ook een scherm te bestellen.

nb0287

Ik gebruik het scherm nog steeds dagelijks naar volle tevredenheid. Scherm is nog steeds mooi strak gespannen.
Kan hem iedereen aanraden die een voordelig ALR scherm zoekt.

darkrunner

Goed om te horen, krijg vandaag sampels binnen twijfel enkel nog tussen Projector of 85 inch tv.

jehojakim

Wij hebben, als absolute newbies, de gok genomen om een Vava 4k USD beamer te kopen (https://www.indiegogo.com/projects/vava-4k-ultra-short-throw-laser-projector/x/22217762#/). Prima specs leek ons, een paar positieve recensies, en goede ervaringen van de enkelen die het apparaat al hebben. 4k, 6000 lumen, laser DLP, bij 7,2" afstand 100" beelddiagonaal. HDR 10, ALPD 3.0, opgegeven contrast 3000:1, ingebouwde Harman Kardon soundbar.

We zijn een ander type gebruiker dan velen hier, schat ik in: films kijken we niet of nauwelijks, Netflix o.i.d hebben we niet, het enige 4k-materiaal is wat ik zelf schiet. Voornaamste reden om de Vava te kopen was dat we de TV uit de kamer willen hebben, en iets kleins en onopvallends er voor in de plaats.

We hebben dus niet veel zin om topprijzen voor een 4k scherm uit te geven....

Het scherm wat jullie gekozen heben lijkt mij ook wel wat, maar de transportkosten lijken me fors, Weet je of dat wellicht met de snelle levertijd te maken heeft? Wat ons betreft mogen ze er gerust twee maand over doen, dat scheelt misschien?

Benieuwd naar je reactie!

Nosoforos

Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen met die projector straks!

jehojakim

#10
Duurt dus nog wel even, maar ik bericht hier wel (in apart topic lijkt me handig).

Inmiddels gearriveerd, ik heb nieuw topic geopend: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=173243.0