Introductie

Started by Hannibal_, July 17, 2018, 12:47:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Hallo allemaal,

Ik ben Han en kom uit zuidwest nederland.
Ik hoop hier leuke ideeën en inspiratie voor zowel muziek als apparatuur op te doen. Ervaringen van andere liefhebbers te lezen en ervaringen te delen.

Ik heb geen enorm extreme apparatuur staan, maar ik voel me een gelukkige bezitter van een (voor mijn oren) fijne hifi set, die bestaat uit:

 - Rega Mira 3 versterker
- Rega Planar 2+ draaitafel
 - Rega Saturn (3) CD speler
 - Rega DAC-R
- Sonos connect
- Teufel/Raumfeld connect 2
- Totem hawk luidsprekers

Ik hou van de filosofie van Rega: signaal paden zo eenvoudig en clean mogelijk houden, en wat die filosofie voor gevolg heeft voor de muziekweergave.
Wel met consequentie dat toonregeling en dergelijke niet beschikbaar zijn.
Het is wat het is en dat wordt weergegeven.

Verder heb ik 10 jaar geleden Sonos apparatuur in huis gehaald die me ook erg bevalt. Op de rega set staat dus ook een Sonos connect aangesloten (via de DAC-R).

Momenteel wil ik een beetje experimenteren met hogere sample frequenties en meer resolutie. De relatief nieuwe Rega DAC-R (paar maanden geleden aangeschaft om mijn oude DAC, MF V-DAC, te vervangen) kan deze aan tot 24 bits/192 kHz PCM.

Intussen heb ik een teufel connect 2 aangeschaft om te beoordelen of ik dat verschil hoor. Het ding doet eigenlijk alleen dienst als gateway naar mijn NAS, daar ik het toch direct mijn DAC in schiet. De teufel heeft echter alleen toslink en geen coax uitgang en speelt op 192kHz niet alle bitrates goed af. 24/96 werkt prima en is misschien ook voldoende voor mijn set en oren?

Desondanks zoek ik eigenlijk nog een "gateway" die mijn media via coax aan de DAC aanbiedt, op een goede manier, zonder dat ik direct ook allerlei zaken daar bij moet kopen die ik toch niet gebruik (full fletched dure media streamer met allerhanden opties en on board DAC, die ik niet nodig heb).

Het gaat natuurlijk ook en vooral om goede content te vinden, high-res.

Naast muziek is ook fotografie een passie met uitstapjes naar video (ook bewerken van beiden). Ik gebruik daarvoor Canon apparatuur (DSLR, 80D).

Verder hoop ik hier ook iets bij te kunnen dragen en zo nu en dan een vraag te kunnen beantwoorden ;)

Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Kunnen we in de sjowkees sectie ook de regel maken dat bij de eerste post er altijd een foto moet zitten ?  :D

Klinkt als een mooie set...welkom in ieder geval.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

solitaire

#2
welkom ook

mooie set !

ook in de filosofie erachter kan ik me goed vinden (wat voor niemand belangrijk is ... maar toch :dozingoff:)



maar idd.: audio en fotografie als hobby ... en dan geen foto's plaatsen :ohmy:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Hannibal_

Hi hans en solitaire...

Dank voor de snelle welkom response...

Ik ben momenteel op vakantie en niet in de buurt van de rega installatie.
Die foto moet dus even wachten ;)

Grtjs uit la France
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: chansig on July 17, 2018, 12:50:45

Klinkt als een mooie set...welkom in ieder geval.

Gr. Hans

Ik zie net (het begin) van het lijntje over jou set... burmester, bryston... omg ... mooi spul hoor!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

Klopt...zeker mooi spul. Was ook een leuke tijd. Regelmatig andere spullen.......ook wel weer blij dat die tijd voorbij is.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Maximus_Aurelius

Een leuke set heb jij  :thumbs-up:. Rega ben ik niet zozeer mee bekend alleen de platenspelers. Daar krijgt men veel waar voor het geld.

Het draait allemaal om de muziek en het genieten.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

felix01

welkom op het forum;mooie set :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Hannibal_

Quote from: chansig on July 17, 2018, 23:21:57
Klopt...zeker mooi spul. Was ook een leuke tijd. Regelmatig andere spullen.......ook wel weer blij dat die tijd voorbij is.

Gr. Hans

How come?

En ehhhh hoe zet ik hier foto's neer? 🤔
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

#9
Quote from: Maximus_Aurelius on July 18, 2018, 00:15:27
Een leuke set heb jij  :thumbs-up:. Rega ben ik niet zozeer mee bekend alleen de platenspelers. Daar krijgt men veel waar voor het geld.

Het draait allemaal om de muziek en het genieten.

THX!

Ja, wat moet ik zeggen... ik ben meer muziek dan installatie liefhebben ;)

Ik heb wel eens naar een martin logan/bryston set geluisterd en dat was beter. Maar ook 10x (niet overdreven) zo duur. Bovendien zou ik dat niet kunnen plaatsen, ik woon intussen met meer in mijn huis (lieve vriendin en zoontje).

Ik hou van het geluid van Rega. Vandaar ook dat ik mijn VDAC recentelijk vervangen heb door een Rega. Klinkt echt zoals Rega moet klinken. Al moet ik zeggen dat de nieuwste Rega apparatuur die ik gehoord (niet geluisterd) heb, technischer leek te klinken. Minder die typische Rega warmte.

De platenspelers zijn hun trademark waar ze mee begonnen zijn. Nooit beluisterd, maar bv pro-ject spelers lijken er sprekend op :)

Ps ook mooie apparatuur daar zo te zien ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Wel ome. Veel lees- en postplezier hier  :thumbs-up:.

Teufel Raumfeld; hoe staat het met de bediening er van, is deze enigzins gebruikersvriendelijk?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on July 19, 2018, 06:48:13
Wel ome. Veel lees- en postplezier hier  :thumbs-up:.

Teufel Raumfeld; hoe staat het met de bediening er van, is deze enigzins gebruikersvriendelijk?

Dank je.

Tja.... Teufel, wat moet ik daar van zeggen? Ik gebruik hem alleen voor high-res te beoordelen en ik heb nog weinig high-res media. Toen ik aan het zoeken was naar een manier om high-res in mijn dac te krijgen, veel reviews gelezen. De connect was in de aanbieding, 129€ of zo, dus die leek me geschikt om eenvoudig mijn dac te voeden. Maar ja, je wilt ook dat geld niet weggoien.
Ik las heel veel niet ondersteunde zaken (die niet van belang zijn voor me, spotify zou er niet op zitten, aansluitingen gammel..).

Toen toch besloten om het gewoon te proberen en dat was allemaal opgelost of uitgebreid.

De app zelf is goed, al vind ik Sonos fijner en doelgerichter (maar hey... ik gebruik Sonos al 10 jaar, dus ik kan blind alles vinden).
Makkelijk te bedienen wel Teufel, op een enkel punt wat technischer (browsen door je mapstructuur ipv via de metadata, voor de highres tests wel makkelijk).
Een minpuntje vond ik de update van je muziek library, gaat meestal goed, echter soms lukt het niet en moet je de share opnieuw aanmaken met twee dezelfde shares als gevolg waarvan ik de oude weer weggegooid heb. Niet handig, maar vaak gaat het ook goed.

Ik heb maar een teufeldingetje dus multi room heb ik niet geprobeerd.

In de markt voor teufel?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Niet de beste foto's van de set, maar wel actueel...

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

solitaire

#13
mooi meubel !

oh, en natuurlijk mooie audio-spulletjes (gebruik zelf een Rega CD speler, die me zeer goed bevalt)

nu alleen nog even dat malle tegendraadse witte apparaatje (je Sonos waarschijnlijk) wrappen/plastidippen ... ;)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

... thx voor de uitleg betreft de Teufel Raumfeld streamer. Ik ben niet in de markt voor een streamer van Teufel, bezit reeds twee streamers, dat is genoeg  :). Maar ik volg dit merk al sinds midden jaren '90, vandaar mijn interesse.

Een paartje goede speakers heb je; Totem ls hebben mij al zo vaak positief verrast/weten te overtuigen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

audiolover86

Leuk setje, geen tekort aan laag met de Totems? ^^

Hannibal_

#16
Quote from: solitaire on July 20, 2018, 09:21:12
mooi meubel !
...gebruik zelf een Rega CD speler, die me zeer goed bevalt)

nu alleen nog even dat malle tegendraadse witte apparaatje ... wrappen/plastidippen ... ;)

Lol, meubels had ik niet aan zien komen ;) Zijn Montis-Intu kastjes met CD indeling. Maar te klein ;)
Mooie Rega heb je hoor, tikje moderner dan mijn gear (understatement). Ik gebruik die van mij regelmatig als loopwerk op de nieuwe dac, klinkt weer net wat gedetailleerder.

Lol... tja.... zal ik dat malle witte ding gewoon in een rega behuizing stoppen? Heb nog zo'n Sonos geval over om mee te experimenteren, evenals rega spulletjes... hmmmmmm ? Projectje? Ik ben denk ik niet handig genoeg om dat mooi te doen. Ik verstop hem wel gewoon ;)

Quote from: Xander32 on July 20, 2018, 09:35:16
...bezit reeds twee streamers, dat is genoeg  :).

Een paartje goede speakers heb je; Totem ls hebben mij al zo vaak positief verrast/weten te overtuigen.

Lol, ik had je signature even moeten checken... niet de minste streamers ook... wil de teufel op termijn vervangen door de bluesound die je hebt. Maar eerst wil ik meer highres media.

Ja... totem... wat moet ik zeggen? Niet heel bekend geloof ik. Je moet het inderdaad gehoord hebben. Mooi ruimtelijk, open, fantastische dynamiek met sprankelijk hoog en prachtig diep laag. De combinatie met rega vind ik ook fijn, speelt echt uit rust.
Paar jaar geleden kwam er een jonge vent luisteren en die kon zijn oren niet geloven. "Komt dat uit die tweeweg luidsprekers?", 😉

Edit, net wat naar je speakers gekeken, mooi spul ook! Kende het niet.

Quote from: audiolover86 on July 20, 2018, 09:52:06
Leuk setje, geen tekort aan laag met de Totems? ^^

Ohhhhhh no!
Wel eens beluisterd?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Hannibal_

Hey Bart,

Dank je!
Ook voor de review, kende ik nog niet.

Tja, totem... geniet er nog steeds van en ga er vaak gewoon heerlijk uren voor zitten.
Zelf vind ik de rust waaruit alles gebeurd en dan met die dynamiek en controle fantastisch.
Vermoeid nooit.

MF ook schitterend hoor!

Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.