Welke streamer icm Nad 356

Started by Willi@m, July 16, 2018, 15:59:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willi@m

Hallo. Sinds een week ben ik een trotse eigenaar van een Nad 356 inclusief ingebouwde Dac. Nu ben ik op zoek naar een streamer. Ik heb de Node 1 op het oog ivm de aantrekkelijke prijs en kwaliteit. De Node 2 is nog iets te duur. Nadeel van de Node 1 is dat hij niet in mijn meubel past. Zijn er nog meer streamers waar ik naar kan kijken in die klasse? Ik ga hem gebruiken voor Spotify en radio. Bvd.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Ralf67

Heb een Bluesound Node N100 in de markt staan.

Xander32

Teufel, Raumfeld  Connector, €129,99
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Cobraatje

Hifiklubben heeft een paar demo/gerefurbished Node 2's met 5 jaar garantie voor 399,-

Roeru117

Misschien is een Yamaha WXC-50 een optie?
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

chansig

Paradigm pw link...is incl een dsp. Iedeaal...400 euro en daar kan geen andere streamer tegenop.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Willi@m

Iemand die een vergelijking heeft kunnen doen tussen de Node en de Wxc?
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Hannibal_

#9
Ik zou denken dat het niet heel veel uitmaakt als je de DAC van je NAD gaat gebruiken.

Zelf heb ik een soortgelijke zoektocht, ik zoek eigenlijk iets dat alleen mijn muziek van mijn NAS naar mijn DAC-R brengt/streamt. Met goede bediening en weinig jitter, maar zonder kostbare DAC weer in de streamer.

Tot nu toe niet gevonden.

Ik heb als concessie een Raumfeld/Teufel Connect 2 aangeschaft, gewoon omdat het goed te bedienen is via appjes en omdat ik voor dat geld (xander gaf het al aan dacht ik) geen zonde hoef te maken van de ingebouwde DAC (die ook niet eens heel slecht is). Spotify ondersteuning, check. Internet radio, check.

Wel zou ik als je in de toekomst er meer mee gaat doen, iets nemen die highres ondersteunt (niet schaars) en een vaste ethernet aansluiting heeft, ook ongeveer allemaal, gok ik en bij voorkeur via SPDIF digitaal aan kan bieden aan je versterker (de raumfeld kan alleen toslink, maar werkt tot en met 24/96 uitstekend). Kan niet vinden overigens of je versterker SPDIF/coax digitale input heeft.

Als spotify en radio de wens echt is, waarom geen chromecast van een paar tientjes, via toslink je dac in en uit je dac gaan. Voor dat geld (volgens mij laatst rond 40€) kun je het in ieder geval proberen (wel speciale chromecast toslink kabel nodig geloof ik?).

Alle streamers worden haast getest middels hun eigen DAC lijkt het wel en die hoeft niet top te zijn als je de stream toch digitaal in je eigen DAC duwt.

De bluesound is top hoor (node 2 beluisterd) en de yamaha zal dat ook zijn zo te lezen, maar misschien heb je dat echt niet nodig als je speelt wat je wilt spelen (spotify en radio) en je eigen DAC wilt gebruiken....

My 2 cents

Han
Ps, connect is beluisterbaar bij me als je dat wilt
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Willi@m

Bedankt voor je advies. Ik speel nu met een type 1 chromecast. Ik denk dat het beter kan. En ik wil de tv niet altijd aan hebben staan. Ik heb nu een optische kabel om te experimenteren. Misschien dat ik daar wat winst uit kan halen.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Hannibal_

Hi

Ik bedoelde de Chromecasg audio... niet hetzelfde vlgs mij als die voor je tv.

Je kunt altijd eens luisteren als je wilt naar de raumfeld (of Sonos for that matter)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Willi@m

Misschien stom maar hoe sluit ik deze aan... Op mijn versterker met een optische kabel? Kan ik deze dan bedienen draadloos met android zoals ik nu doe? De reden waarom ik anders is ook omdat de Node schijnbaar kwalitatief beter is.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Hannibal_

#14
Hey william,

Er is voor de audio een speciale optical kabel nodig, zie attached...

Je kunt kennelijk via appjes bedienen:
https://www.androidheadlines.com/2016/02/google-demonstrates-chromecast-audio-capabilities.html

De node, +/- 500€? Is zeker goed, het is maar net wat je wilt.
Je gaf aan dat je (mooie) versterker een DAC ingebouwd had. Ik ging er vanuit dat je daar van wilde profiteren en via die DAC wilde gaan spelen? Misschien niet.... maar dat is nu precies jou keuze.

Ik dacht dat je dat bedoelde.

Dan.... maakt het allemaal niet veel meer uit.
Je stopt een digitaal signaal in je dac/versterker en ongeacht de bron (ho... sample rate of lossless maakt natuurlijk wel uit) komt er dezelfde kwaliteit uit... namelijk, de kwaliteit van je eigen ingebouwde dac, begrijp je? jitter kan nog beetje uitmaken bij sommige DAC inputs, maar ook dat wordt tegenwoordig goed onder controle gehouden en sowieso is op dat vlak de chromecast gewoon goed begrijp ik van mensen.

Ik zei al eerder dat streamers heel vaak beoordeelt worden aan de hand van de ingebouwde DAC van de streamer zelf (de output van de streamer gaat dan dus gewoon analoog je versterker in). DAN krijg je de geluidkwaliteit van de streamer en natuurlijk het versterkingsdeel van je versterker te horen en zul je misschien WEL verschil horen tussen een chromecast en node.

Ander voorbeeld, ik heb al jaren sonos als streaming audio, het enige alternatief (10 jaar geleden) was een logitech device (ehhhhh touch dinges, weet niet meer). Maar nauwelijks verschil in wat je er mee kon doen. Ik speelde die de eerste jaren met een connect op mijn rega set (na rechtstreeks gespeeld te hebben een half jaartje, analoog versterker in dus) via een musical fidelity V-DAC (eerste versie). Klonk beter dan rechtstreeks al scheelde het niet veel. De Rega versterker heeft alleen analoge ingangen, onderdeel van de filosofie.

De V-DAC heeft relatief weinig input mogelijkheden en toen ik mijn tv verving (van pana plasma naar samsung smart lcd) viel de geluidkwaliteit dusdanig tegen (analoog op rega) dat ik daar de dac tussen gesmeten heb (grrrr ;) ), klonk beter, maar nog niet FF (f@#%king fantastic) zoals ik gewend was. Maar wel dusdanig beter dat die er tussen bleef en sonos rechtstreeks (analoog in op versterker) beluisterd werd.
Ik ging steeds minder lang muziek luisteren, vermoeiender opzet. Was het net niet.

Besloten de rega DAC-R te kopen, al eerder vergeleken met andere DACs en was echt Rega sound.

Sonos kan nog steeds geen high res streamen en dat wilde ik eens gaan proberen. Daarvoor een raumfeld connect 2 aangeschaf omdat ik niets kon vinden dat alleen streamde zonder dat er een dac aan boord was. Zelfde issue als jij. Voor de gein de raumfeld en sonos vergeleken op de Rega DAC (via toslink voor het vergelijk, sonos nu normaal via coax) en ze klonken zoals ook wel beetje verwacht niet een beetje hetzelfde, maar precies hetzelfde. Natuurlijk, want je luistert in beide gevallen naar dezelfde DAC.

Dussssssss als je gewoon lekker van de dac in je aankoop wilt genieten .... kies wat het leukst staat op je dressoir of zo en waar je gelukkig van wordt, maar als je het digitaal aansluit op die dac in je versterker.... verschil met spotify of internet radio ga je niet, NIET, horen.

Als je de streaming stuff analoog aansluit, ipv reviews lezen zou ik vooral luisteren ergens... bij voorkeur bij een zaak die spullen lenen voor luisteren en op je eigem set thuis beoordelen.

Zag wel dat de optische kabel van de chromecast in verhouding tot het device zelf schreeeeuwend duur is ;) maar ja, de chromecast audio is ook wel errug voordelig voor wat hij biedt... 19€ in de google shop...:

https://store.google.com/product/optical_cable_chromecast_audio

Veel wijsheid kerel
PS bellen mag ook (ff via PM contact dan aub)

Edit google store link corrected
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

noot87

#15
Helemaal eens, Chromecast audio met zo'n kabeltje! En dat voor een paar tientjes!

Zo doe ik het zelf ook, met bijna dezelfde versterker.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Hannibal_

Hoi noot...

Kijk.... dan ben jij de subject matter expert, SME, voor dit geval.
Hoe werkt de chromecast (nieuwsgierig, want ik kende hem niet toen ik de raumfeld kocht... kende alleen de video versie...), bedient het lekker? Klinkt het goed?

Nieuwsgierig aagje
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Liefhebber

BTW: Kan de Raumfeld Connector ook via de app bediend worden met behulp  van " Folder / File Browsing", ik zoek namelijk nog een vervanger voor mijn Squeezebox?

Ik vind de Ipeng app om de SB te bedienen nog steeds erg goed.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Hannibal_

Dag liefhebber,

Zeker doet ie dat. Zo heb ik highres uitgeprobeerd.

Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Liefhebber

Mooi, dank je , denk dat ik hem dan ook ga bestellen.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Hannibal_

Liefhubber

Je weet geen coax dig out?
Alleen toslink en analoog uit.

Bij mij ging highres goed op 24/96, sommige testfiles op 24/192 speelde niet goed.
Volgens teufel bitrate.

Voor de rest heb ik geen aanmerkingen, buiten dat een enkele keer ik mijn muzieklibrary niet geupdate kreeg, wat andere keren wel werkte. Opgelost door de hele share opnieuw te connecten.

Verder geen enkel issue
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Liefhebber

Yep ik weet van de enkele optische digitale uitgang, is geen probleem ,ik krijg hem volgende week pas binnen, ben benieuwd, de Squeezeserver is soms erg traag , ik vermoed vanwege de grote hoeveelheid tracks, ik hoop dat dit beter gaat met de Raumfeld.,

Zit er geen server software tussen bij de Raumfeld, m.a.w. wijs je de muziekmap op de nas aan in de software en dan klaar of is er meer nodig?

Voor de woonkamerset zou het voldoende moeten zijn, in een andere set in een andere ruimte speel ik met een Aurender, dat niveau zal die niet halen.😊
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

Hannibal_

Cool man...

Yep... hij slurpt zo alle audio files van je share/nas op.
No problem.

Ik weet niet wat zo speciaal is aan je aurender, zie muziek servers ed van dat merk.
Ik denk dat meer afhangt hoe je de raumfeld "aan je luidsprekers" hangt.

Via dac in je versterker, autonome dac, via dac van de raumfeld (ook niet slecht, al heb ik daar minder naar geluisterd to be honest).

Hij/zij gaat echt de digitale muziek op je nas of van je streaming diensten prima overbrengen naar je dac/dig input versterker en ik zou niet weten waarom dat ergens voor onder doet?

Tenzij je de digitale info in een mindere dac/versterker stuurt....
Maar dat is simpelweg keuze en budget?

Ik speel in eetkamer en slaapkamer rechtstreeks op Sonos AMP met relatief eenvoudige speakers.
Omdat dat goed genoeg is voor het doel daar. Klinkt overigens ook best Okay.

Laat ik zeggen ik ben erg benieuwd hoe je de raumfeld koppelt en vindt klinken!

Veel luister plezier!

Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

noot87

Quote from: Hannibal_ on July 24, 2018, 23:00:48
Hoi noot...

Kijk.... dan ben jij de subject matter expert, SME, voor dit geval.
Hoe werkt de chromecast (nieuwsgierig, want ik kende hem niet toen ik de raumfeld kocht... kende alleen de video versie...), bedient het lekker? Klinkt het goed?

Nieuwsgierig aagje

Ik ben erg tevreden over de chromecast audio, kan niet anders zeggen. Maar om me nou expert te noemen, ik heb niet alle concurrentie beluisterd. Gebruik je veel spotify of een andere app die je kunt casten, dan is een chromecast erg handig. Gewoon afspelen met de app en casten...
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.