Nieuwe set

Started by Arcenon, July 15, 2018, 15:43:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Arcenon

Goedemiddag,

Ik woon inmiddels een maand in mijn nieuwe woning, het effectieve "luisterveld" beschikt over de volgende afmetingen: 6 bij 5 aansluitend de keuken en eethoek (allemaal open). Ik ben nu op zoek naar in ieder geval een 2.0/2.1 of 4.0/4.1 set om zowel voor films als muziek dienst te draaien.

Ik wil beginnen met iig een stereo paar (budget 1500)

Vereiste:
-witte finish
-zeer beperkt plaats voor een receiver (ikea besta tv meubeltje en hij mag er niet bovenop..)
-vanwege bovenstaand zat ik in de hoek van de actieve speakers te kijken, alleen vind ik er geen in het wit.

Bron:
Tidal (bluetooth)
Plex (flac via netwerk)
Netflix / blurays via netwerk (dts etc)

Voorheen had ik de wharfedale opus serie die goed bevielen alleen zou ik bij nieuwe speakers een iets opener middengebied wensen.
Zelf zat ik al op het spoor van goldenear en definitive technology alleen bieden die geen witte finish aan, hebben jullie nog suggesties? Deze waren heel interessant vanwege de geintegreerde subwoofers.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

VlisChris

#1
Kef LS50 actief zijn er in het wit dacht ik.
Edit. Ja. Zijn er.
Wel 2300 per paar zag ik zo snel.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Cobraatje

Kijk eens naar Abacus of Nubert.
Abacus heeft in jouw prijsklasse, A-Box,en ook versterkers.
Nubert weet ik de prijs zo niet van.


Arcenon

#4
De vloerstaanders van Nubert zien er opzich wel prima uit, alleen het merk zelf zegt me niet heel veel.. Eventueel resale waarde zal wellicht mijn interesse afzwakken. De KEF's en de dynaudio lijken me prima als de prioriteit op muziek luisteren ligt, bij mij is echter het HT verhaal ''belangrijker'', in mijn geval zet ik vaker een film of een serie op als dat ik echt goed ga zitten om muziek te luisteren (gebeurd uiteraard ook, maar minder vaak). De voorkeur geniet overigens ook vloerstaanders t.o.v. boekenplankspeakers.

Mijn OP was niet helemaal volledig (getypt via de ipad). But so far al bedankt voor de aanbevelingen mannen, keep them coming.

Het mag overigens ook een ieniemie versterker (max 35cm diep) zijn met passieve speakers (dan wordt het waarschijnlijk arendal/monitor audio) alleen heb ik daar geen kennis van, ik ben mijn receiver gewend met daaraan zware eindbakken om mijn vorige set aan te sturen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Ralf67

#5
Adam actieve zuiltjes

En passief vink ik Monitor Audio erg mooi.

Mijn ruimte komt sterk overeen met welke je beschrijft.

Ik heb enige tijd met RX6 gespeeld in wit, erg fraai.

Bijvoorbeeld met mooie stereoversterker en een Bluesound Node 2

Cobraatje

Quote from: Arcenon on July 15, 2018, 16:30:51
De vloerstaanders van Nubert zien er opzich wel prima uit, alleen het merk zelf zegt me niet heel veel.. Eventueel resale waarde zal wellicht mijn interesse afzwakken. De KEF's en de dynaudio lijken me prima als de prioriteit op muziek luisteren ligt, bij mij is echter het HT verhaal ''belangrijker'', in mijn geval zet ik vaker een film of een serie op als dat ik echt goed ga zitten om muziek te luisteren (gebeurd uiteraard ook, maar minder vaak). De voorkeur geniet overigens ook vloerstaanders t.o.v. boekenplankspeakers.

Mijn OP was niet helemaal volledig (getypt via de ipad). But so far al bedankt voor de aanbevelingen mannen, keep them coming.

Het mag overigens ook een ieniemie versterker (max 35cm diep) zijn met passieve speakers (dan wordt het waarschijnlijk arendal/monitor audio) alleen heb ik daar geen kennis van, ik ben mijn receiver gewend met daaraan zware eindbakken om mijn vorige set aan te sturen.

Nubert is goed verkoopbaar via eBay of Hifimarkt.de.
Maar vooral Abacus electronics is een aanrader, relatief klein bedrijf en levert rechtstreeks aan de klant.
Tel er bij de bekendere merken maar €1000-2000 bij op om dezelfde kwaliteit te vinden.
Moet wel je smaak zijn, zeer detailrijk geluid en gaan tot 16Hz. Soundstage is wat minder breed.

Arcenon

Quote from: Cobraatje on July 17, 2018, 19:19:12
Nubert is goed verkoopbaar via eBay of Hifimarkt.de.
Maar vooral Abacus electronics is een aanrader, relatief klein bedrijf en levert rechtstreeks aan de klant.
Tel er bij de bekendere merken maar €1000-2000 bij op om dezelfde kwaliteit te vinden.
Moet wel je smaak zijn, zeer detailrijk geluid en gaan tot 16Hz. Soundstage is wat minder breed.

Abacus ziet er idd goed en voornamelijk serieus uit, ik ga dat nog nader onderzoeken. Ander probleem: ik kan max 35cm diepte kwijt, een apart rek is waf technisch een issue. Ik zag powernode voorbij komen maar dat blijft beperkt bij stereo, zijn er soortgelijke compacte oplossingen voor surround? Bijv de NR receivers van marantz zijn wua diepte al te groot...

Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Cobraatje

35 cm diep is wel erg weinig, ik weet  geen surround pre/receiver die binnen die diepte blijft.

Abacus kun je thuis beluisteren ook in NL, daar vragen ze wel een vergoeding voor.
Bij aanschaf wordt de vergoeding van de prijs afgetrokken.
Ik weet bovenstaande omdat ik van plan was een Abacus 5.0 set aan te schaffen, maar toen hoorde ik Scansonic ;D

Dirkjanboon

hmm 35 cm is inderdaad niet veel voor een receiver

https://www.kieskeurig.nl/receiver/product/3605626-denon-avr-x2400h/specificaties zou moeten kunnen wat diepte maar is zwart .. ik geloof dat denon nog wel zilveren modellen heeft maar geen witte

of je moet kijken naar

alleen een versterker en passieve speakers , of actieve en dan geen receiver

Denon pma 520A Hepta ace Sony mds-503
Pioneer pd-207 HT: Denon avr 1604
Jvc sp-w100 eec 2.0 speakers
Technics sl-d21Samsung BD1500

xlr8

De HEOS AVR is zelfs nog onder de 30 cm diep en heeft WAF looks  :) 
Als smaken verschillen kan je het ding nog in het kastje verstoppen, bediening over IP of IR extender.

Voor 799,- kan je streamen in 2.0/2.1 en/of 5.0/5.1 en klinkt ook nog eens niet verkeerd als je er wat serieuze speakers aanhangt.

--->    https://www.homecinemamagazine.nl/2017/06/review-denon-heos-avr-av-receiver/

Arcenon

Quote from: xlr8 on July 21, 2018, 01:52:51
De HEOS AVR is zelfs nog onder de 30 cm diep en heeft WAF looks  :) 
Als smaken verschillen kan je het ding nog in het kastje verstoppen, bediening over IP of IR extender.

Voor 799,- kan je streamen in 2.0/2.1 en/of 5.0/5.1 en klinkt ook nog eens niet verkeerd als je er wat serieuze speakers aanhangt.

--->    https://www.homecinemamagazine.nl/2017/06/review-denon-heos-avr-av-receiver/

Dit biedt mogelijkheden! Ik dacht dat Heos alleen een sonos alternatief zou zijn maar blijkbaar hebben ze zowel een avr, amp en link. Ik zou de AVR als hub kunnen gebruiken voor de decoders / voorversterker en deze pairen met een amp (draadloze surrounds met passieve speakers).  Die AVR is natuurlijk niet heel krachtig om zwaardere speakers aan te sturen en zo te zien ziet er ook geen preout op. Ik zou daar nog een link op kunnen aansluiten en vervolgens een klasse D eindversterker, zo wordt set wel een beetje ingewikkeld maar jan ik wel alles wegwerken.. nog even goed bestuderen.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Hannibal_

Totem rainmakertjes in het wit?
Of moest er ook een versterker uit het budget?

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Arcenon

Change of plans: hetgeen hierboven heeft teveel losse onderdelen nodig om te werken, wat het te ingewikkeld maakt. Ik heb daarom besloten om voor een 2.0/2.1 set te gaan dmv een stereo receiver. Nu moet ik enkel een stereo receiver vinden die aan de voglende eisen voldoet:
-Minder dan 38cm diep
-HT passthrough (mogelijkheid tot enkel de eindversterker gebruiken ivm toekomste surround toepassing)

Bij de conventionele merken (marantz, denon) kom ik in de knoei met de diepte, any suggestions?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

Richi

#15
Ik had min of meer dezelfde eisen, maar volgens mij wel met een groter budget. Hoe dan ook, kijk ook eens naar een Naim Uniti Atom. Qua maatvoering (95 mm x 245 mm x 265 mm (H x W x D)
7 kg) en opties (HT passthrough en voorversterker uitgang) voldoet deze wel aan je eisen. Je kan er passieve of actieve luidsprekers op aansluiten. Zelf heb ik er klasse D nCores aan hangen en dat werkt uitstekend.

Qua budget weet ik niet of het past (de 1500 in je OP was alleen voor de luidsprekers?) maar de Atom kost 2500 euro. Ik weet een adres waar je hem voor iets boven de 2000 nieuw kan krijgen.

https://www.naimaudio.com/product/uniti-atom

Toevoeging: de Nubert Nuvero lijn ken ik erg goed, dit is echt veel waar voor je geld. Dus ik zou Nubert niet zomaar van je lijstje strepen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Arcenon

Uiteindelijk de strijd gewonnen, ik mag een full size receiver kopen. Bedankt voor de tips. Alleen nu kom ik op het volgende probleem, de akoestiek van de ruimte. Onze woonkamer heeft nogal last van wat galm, wat is de beste manier om dit weg te nemen? Recht tegenover aan de muur een absorptiepaneel had ik wel al bedacht maar kan ik ook nog iets toevoegen uit het zicht? Onze bank staat net van de muur af, dus daar ik iets achter kunnnen plaatsen. Heeft dat zin?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Hannibal_

Bij luisteren misschien gordijnen een tikje dicht?

Bij mij maakte een hoogpolig kleed (is wel flink kleed met 3.5x3.5) heel veel uit.

verder is de ruimte nog steeds keihard en geen enkel issue.

Plaatsing luidsprekers : uit de hoeken, vrij van de muur/stukje naar voren?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.